rehhansen

Segl - Voks

8 posts in this topic

Hej med jer... så har jeg igen brug for hjælp...

jeg har d.d.købt det segl som skal pryde vores kuverter med mere. Jeg sprurgte om de havde voksen til, men hun anbefalt mig at bruge en limpistol. Jeg sagde ja tak og amen, og gik derfra(sønnike gad ikke rigtig mere) uden at købe den fordi det ku jeg jo altid gøre evt. på nette. Men nu er jeg så kommet hjem og sidder og tænker lidt over det(det kan kun gi problemer ;o))

Kan man få limpistoler med sølvfarve som kan skyde voksen ud??? eller hvordan for jeg gjorde det klart for hende at det sku være sølvfarve. og til det segl jeg lige har købt. Og er det bare en hvilken som helst limpistol der kan klar det ?? Jeg vil jo helst ikke købe noget jeg ikke får brug for.

Og hvor køber i det til at komme ind i???

Hun fortalte at det man drypper bliver sort i kanten - har i erfaringer med det?

Håber der er nogen der forstår mine spørgsmål, er nemlig ikke sikker på jeg selv gør.

Håber virkelig i kan hjælpe...

0

Annonce ♥

Hmm, jeg har ikke hørt om en limpistol der kan bruges til selve lakken. Jeg har hørt at det er en god idé at lave lakseglene på et underlag, og så lime det fast på kurverten med limpistol bagefter så det holder bedre.

Mht. at lakken bliver sort, er det vist mest et spørgsmål om øvelse. De gange jeg har forsøgt, er det kun blevet et par stykker af dem der var sorte i kanten...

0

Man kan få noget som kaldes Limsegl.

Det er lavet i runde stave, som lim til limpistoler, og bruges præcis sådan.

Fordelen ved at bruge limsegl når vi snakker på kuverter er at det er lidt gummi-agtigt så det risikerer ikke at knække ved postDK's "lettere" grove posthåndtering.

Man kan få det ved Panduro og umiddelbart vil jeg tro at man kan bruge en hvilken som helst limpistol. Og ja de fåes i sølv ;)

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet...&AID=022100

0

Annonce ♥

Hej

Vi har brugt lak segl til vores indbydelser, vi overvejede også at bruge limsegl men valgt det fra da det er mat og rigtig laksegl er blank. Vi har sendt 60 indbydelser ud og vi har ikke oplevet at nogle skulle være gået i stykker under vejs. Vi varmede lakken i et deciliterbægere over ild (ca. til 10 stk. af gangen), og den ene af os hældte det på indbydelsen og den anden trykket seglet på. De bliv alle fine.

Vh Annemette

0

Annonce ♥