Sørensens

Gaveposer

14 posts in this topic

Ja, er det normalt man lave de hersens gaveposer til alle gæsterne? kan se rundt omkring på forum at det åbenbart er meget almindeligt. har kun været til ét bryllup før men der var der ikke noget...

0

Annonce ♥

Jeg har været til en del brylluper og har aldrig oplevet gaveæsker eller -poser. Tror det er noget, der er oppe i tiden, og ligesom brudepiger måske "lånt" fra amerikanske traditioner. (Wedding favors) Men jeg synes faktisk det er lidt sjovt/sødt med gaveæsker - også fordi jeg har fundet nogle, der passer perfekt til vores tema - så jeg vil nok bruge det. Og man bestemmer jo selv, hvor "vildt" det skal være... Men det er bestemt ikke noget, man skal. :)

0

Hej,

kan godt forstå dit spørgsmål...... Jeg må indrømme, at jeg er blevet overrasket over hvor udbredt det er blevet med de her gaveæsker og at der jo åbenbart ingen grænse er for hvor store de skal være og hvad der skal puttes i dem.....

I dette globaliserede samfund vi lever i idag, er det helt fint og spændende at importere og anvende traditioner alle mulige steder fra - er selv en stor tilhænger af det. Men jeg synes amerikaniseringen specielt på bryllupsområdet har taget overhånd. Og gaveposerne er vist endnu et eksempel på dette.

Så NEJ - vi skal ikke have gaveæsker på bordet til vores bryllup. Den dag er det os, der får gaver!

Håber ikke jeg træder nogen over fødderne med mit indlæg.

God weekend

Connie

0

Hej,

kan godt forstå dit spørgsmål...... Jeg må indrømme, at jeg er blevet overrasket over hvor udbredt det er blevet med de her gaveæsker og at der jo åbenbart ingen grænse er for hvor store de skal være og hvad der skal puttes i dem.....

I dette globaliserede samfund vi lever i idag, er det helt fint og spændende at importere og anvende traditioner alle mulige steder fra - er selv en stor tilhænger af det. Men jeg synes amerikaniseringen specielt på bryllupsområdet har taget overhånd. Og gaveposerne er vist endnu et eksempel på dette.

Så NEJ - vi skal ikke have gaveæsker på bordet til vores bryllup. Den dag er det os, der får gaver!

God weekend

Connie

Netop sådan har jeg det også! Ligesom valentins dag - det er heller ikkke noget vi går op i :))

Synes i forvejen vi bruger så mange penge på festen og det hele, og kan ikke se hvorfor gæsterne skal have gaver for at komme!

0

Annonce ♥

Hej,

God weekend

Connie

Netop sådan har jeg det også! Ligesom valentins dag - det er heller ikkke noget vi går op i :()

Synes i forvejen vi bruger så mange penge på festen og det hele, og kan ikke se hvorfor gæsterne skal have gaver for at komme!

Hej!

Jeg tror nu bestemt ikke, at det er noget der laves for at gæsteren skal føle at de får en præmie for at møde op.

Det er vel i bund og grund noget man gør, fordi man synes at det er en sød og hyggelig lille ting, eller fordi man måske har fået en idé til en udformning der passer godt ind i et evt. tema.

Det er bestemt ikke noget man SKAL gøre, og vores gæster forventer det skam heller ikke. Det er noget vi gør fordi vi synes at det er en sød detalje, også selvom den er importeret fra USA. :)

Edited by barbara77
0

Hold da op for en omgang gaveposerne får sig i denne tråd :( Synes at det er ærgerligt at bare fordi man ikke selv bryder sig om den tradition, at man så skal latterliggøre at andre vælger at gøre det :cheerleader3: F.eks. med ordene at ...gæsterne skal have gaver for at komme :) det er vist det man kalder fri fortolkning.

Når det så er sagt, så skal vi ikke have gaveposer til vores bryllup ;)

0

Undskylder engang, det var ikke ment på den måde med at de skal have en præmie.

Jeg ville i bund og grund også bare høre om det nærmest er kotume da jeg ikke har oplevet det før men kan læse rigtig mange steder at folk laver dem..

0

Annonce ♥

Vi skal ikke have gaveæsker til vores bryllup.

Jeg ville ikke ane hvad der skulle i, og synes der er så mange andre ting som jeg hellere vil bruge tiden på. + så tror jeg min kæreste synes jeg bruger alt for meget tid på bryllupsplanlægning i forvejen, så han ville sikkert ikke synes det var nogen god idé.

De personlige chokolader tror jeg umiddelbart han er gået med til (hvis jeg altså finder nogen jeg gerne vil have) ... det er jo chokolade :thumbsupsmileyanim:

Jeg har været til 4 bryllupper før der var ikke gaveæsker men det er også en del år siden.

0

hehe... får altså nogle gode grin ind i mellem herinde... det er dog imponerende, alt det man pludselg finder ud af man skal tage stilling til... bare fordi man er blevet friet til... :respekt:

Jeg skal da også indrømme at jeg har brudt hovedet omkring det her gæste-gave halløj og jeg har efterhånden også fået vendt tanker med en hel del mennesker uden for dette fora.... Der er lige så mange svar som der er tiltalte personer... det ser ud til at alle har en mening om dette... hvilket betyder at man vist kan gøre lige som man vil... :thumbsupsmileyanim:

Min bedre halvdel er så absolut med på ideen, hvis vi kan finde på noget der ligefrem giver lidt mening.... og for mig er det en forudsætning at det skal gøre det... Fordi det, for mig, skal være noget alle syntes er en okay cool ting og ikke bare noget trunterne går i hvinene selvsving over er så sødt... (Hermed ikke sagt at hvis man vælger søde og romantiske ting så syntes jeg ikke om det... )

Vore tanker er mange... men de går f.eks på at man kan få trykt på en kuglepen, som bliver lagt ved tallerken sammen med en lap papir, hvor man kan krydse af hvis man har lyst til, efterfølgende at få billeder fra festen på en cd-rom... vi skal jo sende takkekort ud alligevel og en kuglepen kan man altid bruge :cheerleader3:

Det kunne også være et USB-stik til samme formål... Eller kuglepennen kunne være en opfordring til at skrive i gæstebogen inden aftenen var gået...

Vi har også snakket om chokolade eller frisk-mund pastiller :blush:

Nååå, alt i alt er konklussionen vist, at det må være op til temperament, overskuds tid og ikke mindst pengepung af afgøre, om man vil bekoste endnu en udgift i dette øjensynlige bundløse projekt man har fået rodet sig ud i :iloveyou:

Stina - der bruger mere og mere tid her på sitet... og har indset at det nok skal ende galt... *gg*

0

Altså min personlige holdning er at det er meget sjovt at folk kan tage et minde med hjem fra en fest. Men jeg synes også at det skal være noget man kan bruge og/eller sætte pris på (uanset prislejet) - ikke bare junk ala "legetøjet" i MacD's børnemenuer. Synes der mange gode ideer til indhold herinde - og da også nogle hvor jeg personligt mener det kunne da være ligegyldigt... Men nu er min mening og smag (heldigvis) ikke den ultimative lov for god smag og korrekthed ;)

Vi skal ikke have weddingfavors, men ønsker folk et minde kan de napse nogle hjemmelavede postkort i stil med GoCard konceptet med hjem. Men nu eeeeelsker jeg så også café og lounge stemning :thumbsupsmileyanim:

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Vi skal heller ikke have gaveæsker, bl.a. fordi vi har inviteret over 100 gæster, så det vil blive dyrt og derudover vil det højst sandsynlig ikke blive værdsat, så jeg gider ikke bruge hverken tid eller penge på det!

0

Wedding favours er ganske rigtigt et amerikansk fænomen, men oprindeligt er traditionen med at give sine gæster en lille gave med hjem opstået i Frankrig og Italien, her giver man en bonboniere til dem der deltager ved festen samt giver gaver til parret. Som regel indeholder de nogle fantastisk lækre sukkermandler og indpakningen er i tråd med festens tema. Dette bruges også til barnedåb og konfirmation.

Vi skal have små gaveæsker til vores bryllup, men nu skal jeg jo også giftes med en franskmand og vi har fået hans bedstemor til at købe sukkermandlerne i Frankrig da udvalget her er kæmpestort og de er altså også noget lækre end dem man kan købe i DK. Desuden putter vi chokoladehjerter i æskerne. Så vi kombinerer en gammel fransk tradition med at jeg syntes det er lidt hyggeligt at der er en lille hilsen til gæsterne.

Mvh Gitte

0