Guest Giftes10072010

Eva og Josh 10/07 2010 DK/Belgien/NZ/Australien/Kina-bryllup :)

167 posts in this topic

Hej alle!

Wooow, er der virkelig gået over et halvt år siden jeg har været herinde? Sikke tiden flyver, under 100 dage, under 3 måneder! Har haft super travlt med arbejde og har brugt tiden hjemme til at være sammen med min kæreste, så har skubbet bryllupstankerne lidt på sidelinjen, men jeg skal da vist til at i gang igen! :thumbsupsmileyanim:

OM OS:

Jeg hedder Eva og er 22 år gammel, Han hedder Josh og er 27. Vi mødtes i Kina for 3 år siden faldt pladask for hinanden. Han er Australier, født i New Zealand, og jeg er halvt dansker og halvt belgier, dog opvokset på skønne Djursland i Danmark. Vi har begge fødselsdag i December (Josh's bemærkning efter at have kendt mig en måned: Nå så det er DERFOR jeg så godt kan lide dig, du er også skytte! ;) )

Vi blev forlovet i Australien i Februar 2009 (Frank Sinatra i radioen i hans mors super smukke have med vilde papegøjer som kom for at blive håndfodrede og masser af andre smukke fugle). Der var ingen knæ eller noget, vi sad bare og snakkede om hvor højt vi elsker hinanden og så besluttede vi os bare. Vi gik ned og købte lidt champagne som vi kunne dele med hans mor og hendes mand når de kom hjem og gik en laang tur på stranden med den smukkeste solnedgang. Romantisk lykke :blush: Nu står den så på bryllup næste år, og vi glæder os begge rigtig meget.

Vi bor stadig i Kina, så mine forældre bliver nødt til at styre detaljerne - og de har også tilbudt at hjælpe økonomisk, så de har en vis indflydelse på ting og sager. Men jeg kan jo stadig planlægge det hele over internettet! :cheerleader3:

Vi vil holde vielsen her og holde festen her

Jeg er ikke medlem af folkekirken og er ikke troende så jeg synes ikke jeg vil giftes i kirke (kan heller ikke blive det). Fregatten er jo bare et skønt og specielt sted og minder mig om min barndom.

Vi starter vielsen klokken 11 og inviterer folk til frokost. Bagefter har vi lejet nogle hytter i Øer maritime Ferieby som vi kan fortsætte festen i.

Det bliver et sammensurium af farver, kulturer, sprog, musik og masser af glæde :-)

Invitationerne er super flotte, og super billige, det er jo nemt her i Kina :-) De er sendt ud for længe siden, og de fleste har vist også svaret. Lidt usikre på gæsterne fra down under, mange har ikke booket endnu og vi frygter at billetpriserne stiger pga askesky, men vi håber der kommer mindst 10

KJOLEN

Grøn = Er klaret, bestilt, købt etc.

Orange = ikke helt klaret / afklaret

Rød = Ikke klaret

Dato: 10. juli 2010

Vielsesstedet: Fregatten Jylland

Feststed: Øer maritime Ferieby's restaurant

Kørsel: Min onkels flotte chevrolet camaro fra 67[/color]

Fotograf: Engangskameraer på bordene og ellers folks egne digitalkameraer

Gæsteliste: Skrevet, 116 bliver inviteret

Invitationer: Købt og sendt, har overhovedet ikke styr på hvor mange der har sagt ja. Nok de fleste danskere, alle belgiere og ca. 10 fra down under

Vielsesringe: Venindes mor laver dem for os, bliver guldfarvet guld, nok i stil med www.guldsmedapel.dk's vielsesringe-inspiration, anden fra venstre på nederste linje

Brudebuket og knaphulsblomst: Står min onkels kæreste for, hun er super god/color]

Ønskeliste: Penge :iloveyou: og en bryllupsrejse. Og måske lidt køkkengrej

Takkekort:

Lær at danse brudevals: er begyndt at træne herhjemme

Risposer:

Vælg to vidner:

Bryllupskage: NZ Pavlova (muligvis) laves af feststedet.

Bordplan: Er i gang, 8 pr bord og 10 ved vores bord. Har lavet en gætte-bordplan

Musik: Forhåbentlig byder min musikalske familie på noget, ellers laver vi playlists Min søde veninde der går på konservatoriet har lovet at spille lidt tværfløjte til ceremonien :respekt: Og min far har vist bestil et jazz-band! Måske skal jeg synge..

Menu: Nok fisk, okse og bryllupskage. Detaljerne tager vi over e-mail med feststedet :badgirl:

Bordkort: Ser vi på.. .

Gaveæsker?

Bordhæfter - er ved at skrive en parlør :)

Bordpynt: Tror på hvidt med farvede blomster

Toastmaster: Bedstefar :)

Morgengave?

Bruden:

Brudekjole + skørt: Købt i KinaKjolen

Slør:

Sko: Købt i Kina

Hårpynt: Gerne orkideer

Strømper:

Undertøj: Har købt en meget behagelig enkelt hvid BH hos MissYa i Ebeltoft, desværre ingen billeder, da den ligger i Danmark

Strømpebånd: her

Smykker:

Noget lånt: Et armbånd fra bedstemor

Noget nyt: Kjole, sko.

Noget blåt: Strømpebånd

Noget gammelt: muligvis en gammel mønt

Frisør og make-up: Min kusine

Få lavet negle: I Kina 10 dage før (hep på at jeg ikke skal noget beskidt inden ;) )

Gommen:

Jakkesæt med vest: Lavet hos min veninde der er skrædder, 350 kroner :) Dog lidt for lille nu..

Skjorte:

Manchetknapper:

slips:

Sko: Har allerede

Undertøj:

Bælte: Guld og sølv bælte fra da han arbejdede for det kinesiske militær :-)

Strømper:

I gang med at få certificeret nogle ID-dokumenter der skal sendes til Australien, så de kan udstede et dokument på at min kæreste ikke har været gift før, og så sende det til Syddjurs kommune så de kan lave en ægteskabserklæring

Person der skal vie os: Formanden for Fregatten Jylland, der også er i byrådet. Min mor ville selvfølgelig gerne vie os, men jeg synes at hendes rolle er at græde og være mor, og ikke at være officiel.

Edited by Ki Schou
0

Annonce ♥

Haha, der var jo et link lige nedenunder. Så kan I få lov at se vores invitation, det er vist det eneste der er styr på :-)

Det er måske ikke det bedste billede, men det kunne jo ikke fylde for meget. Tegnet i midten er en fordobling af tegnet 喜xi, som betyder glæde, så det begyder dobbel glæde :-) Og så synes jeg dragerne er pæne. Og det bedste af det hele er at hver invitation kun kostede ca. 70 øre. Og der er glimmer, og dragerne bobler ud på bagsiden og det hele. Sig endelig til hvis jeg skal sende til nogen, de har mange flotte og billige herovre!

post-38004-1242727821.jpg

0

Annonce ♥

Hejsa

Velkommen til :thumbsupsmileyanim:

Det lyder super spændende og en lille smule besværligt med jeres bryllupsplanlægning - men det skal nok blive fint det hele :blush:

Jeg stødte lige på at du skrev at I vil blande gæsterne nationaliteter imellem ved bordene - nu er jeg selv ud af en familie der indeholder folk fra Danmark, Cuba, Brasilien, England, New Zealand og tidligere Holland. Mine erfaringer siger mig at det kan have en uheldig effekt at blande alt for meget rundt i nationaliteterne eftersom ikke alle mennesker er lige åbne overfor at tale et fremmed sprog, hvilket resulterer i at nogen bare vælger at trække sig helt tilbage. Jeg kender selvfølgelig ikke din familie men jeg synes bare at du skal have det i tankerne, så du ikke bagefter siger "hvorfor tænkte jeg ikke på det".

Glæder mig til at følge jeres planlægning :cheerleader3:

0

Hejsa

Det lyder super spændende og en lille smule besværligt med jeres bryllupsplanlægning - men det skal nok blive fint det hele :blush:

Jeg stødte lige på at du skrev at I vil blande gæsterne nationaliteter imellem ved bordene - nu er jeg selv ud af en familie der indeholder folk fra Danmark, Cuba, Brasilien, England, New Zealand og tidligere Holland. Mine erfaringer siger mig at det kan have en uheldig effekt at blande alt for meget rundt i nationaliteterne eftersom ikke alle mennesker er lige åbne overfor at tale et fremmed sprog, hvilket resulterer i at nogen bare vælger at trække sig helt tilbage. Jeg kender selvfølgelig ikke din familie men jeg synes bare at du skal have det i tankerne, så du ikke bagefter siger "hvorfor tænkte jeg ikke på det".

Hej Sisse!

Mange tak for velkomsten :-)

Jeg er helt sikker på at der nok skal være et par stykker i selskabet der ikke er helt vildt glade for at tale engelsk. Det var egentlig også derfor jeg skrev, for jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.. På den ene side vil jeg ikke sætte nogen i forlegenhed, men på den anden side er det jo træls at være den eneste ved bordet der ikke forstår hvad de snakker om (min familie huskede ikke hele tiden at snakke engelsk til Josh da han var med i Danmark, det blev han lidt såret over). Jeg overvejer lidt at lave et par "danskerborde" og så blande dem jeg ved er gode til sprog (eller ellers glade for at prøve). Men Josh er lidt inde på at han synes vi skal prøve at skifte rundt efter hovedretten, hvilket i og for sig er en god ide, men det giver mig lidt hovedpine at skulle finde på to planer.. Så det er lidt et dilemma :-) Og i øvrigt held og lykke med din lange planlægning!

0

Hejsa

Hej Sisse!

Mange tak for velkomsten :-)

Jeg er helt sikker på at der nok skal være et par stykker i selskabet der ikke er helt vildt glade for at tale engelsk. Det var egentlig også derfor jeg skrev, for jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.. På den ene side vil jeg ikke sætte nogen i forlegenhed, men på den anden side er det jo træls at være den eneste ved bordet der ikke forstår hvad de snakker om (min familie huskede ikke hele tiden at snakke engelsk til Josh da han var med i Danmark, det blev han lidt såret over). Jeg overvejer lidt at lave et par "danskerborde" og så blande dem jeg ved er gode til sprog (eller ellers glade for at prøve). Men Josh er lidt inde på at han synes vi skal prøve at skifte rundt efter hovedretten, hvilket i og for sig er en god ide, men det giver mig lidt hovedpine at skulle finde på to planer.. Så det er lidt et dilemma :-) Og i øvrigt held og lykke med din lange planlægning!

Jamen det var da så lidt - det er altid spændende når der kommer en ny planlægningstråd :iloveyou: Måske har du endda nogle new zealandske bryllups-inputs du vil dele med os når du når lidt længere hen i planlægningen.

Det lyder som en sjov ide din kommende mand har - det med at bytte pladser - men som du selv er inde på så kræver det jo også to bordplaner og det lyder som om at du, ligesom jeg, frygter bare at skulle lave en enkelt :smoking:

Hvad laver I iøvrigt ude i østen om man må spørge?

0

Annonce ♥

Jamen det var da så lidt - det er altid spændende når der kommer en ny planlægningstråd :thumbsupsmileyanim: Måske har du endda nogle new zealandske bryllups-inputs du vil dele med os når du når lidt længere hen i planlægningen.

Det lyder som en sjov ide din kommende mand har - det med at bytte pladser - men som du selv er inde på så kræver det jo også to bordplaner og det lyder som om at du, ligesom jeg, frygter bare at skulle lave en enkelt :smoking:

Hvad laver I iøvrigt ude i østen om man må spørge?

Ja Josh har en ide om at have "pavlova" som bryllupskage, en new zealandsk specialitet. Den skulle vist være lidt svær at lave, men han påstår at alle kvinderne i hans familie kan lave en god "pavlova", så det må vi lige se på. Det med at skifte pladser kunne løse et par problemer (skilte forældre med nye partnere der helst ikke vil sidde sammen med ex partneren, men vi vil jo gerne have at alle vores forældre skal sidde ved hovedbordet, i hvert fald et stykke tid) så jeg må ud i noget ekstra planlægning. Jeg har jo også god tid, så skal nok klare den!

Jeg kom først hertil som frivillig i 2007 (arbejdede for rige børn, deres penge gik til mellemmanden - fik endda at vide at jeg ikke kunne melde mig syg "når nu børnene betaler så meget") - øøh og jeg fik ikke en krone. Men brok til side, skulle kun have været her 3 måneder, men så mødte jeg jo Josh og besluttede mig for at blive :-) Så har arbejdet som engelsklærer her de sidste 2 år. Og har altid gerne villet lære kinesisk, så det er jo bare en ekstra bonus. Man lærer alligevel bedst ved at opholde sig i landet. Vi ville egentlig have været hjemme i Danmark her til sommer, men den kære 24-års regel gør at jeg ikke kan få ham med, så vi bliver lige et år til i Kina mens vi venter på at krisen har lagt sig, og så tager vi til Sverige :-)

Haha, lidt af en historie ;-)

Er ved at læse mig igennem din tråd, den er lidt lang må jeg sige, men det gør det jo ikke mindre spændende! Det ser super flot ud alt sammen, jeg må virkelig få taget mig sammen og planlægge noget mere! ;-)

0

Eeeej det lyder spændende!!!

Velkommen til BK iøvrigt....endnu et medlem af 2010 banden!!! ;) :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge med her....og superflotte invitationer....til en yderst god pris! ;)

Kh Majken

Tusind tak Majken! Ja det er skønt at vide at der er andre der planlægger et helt år ud i fremtiden, jeg har netop åbnet din tråd og vil gå i gang med at læse den :-)

Skønt at føle sig velkommen :cheerleader3:

0

:thumbsupsmileyanim:

God ide fra min romantiske kæreste:

Jeg ved ikke om det er noget man normalt kan tillade sig, men jeg synes det er en fantastisk ide.

Vi plejer at være alene sammen næsten 24/7, og kommer først til Danmark ca. 10 dage før brylluppet, og der bliver det nok vældigt stresset og tæt på umuligt at være alene (skal bo hos mine forældre), så han har foreslået at vi på bryllupsdagen, i stedet for at få taget billeder før receptionen, tager ud i skoven helt alene med et bord, stole, champagne samt ost, kiks og oliven (ting vi har været foruden ALT for længe her i Kina, er derfor eeekstra luksus-agtigt for mig!) og sidder og hygger os alene i en halv times tid inden vi begynder festen :cheerleader3:

God ide? Jeg kan lide den :blush:

0

Annonce ♥

He heh - SUPER idé :thumbsupsmileyanim:

Måske kunne I endda ta fotografen med, til et par fede reportageagtige billeder.... og så sende ham væk og nyde resten af tiden selv ;)

God ide! Den vil jeg lige skrive mig bag øret :-) Det kunne være fedt at have lidt minder med fra solo-tiden også :-)

Tak!

0

Kageinspiration!

Kunne virkelig godt tænke mig en pavlova i denne stil, kan rigtig godt lide at frugterne danner deres egen pynt fordi der er så mange farver - og er helt vild med det lille jordbærbrudepar på toppen! Det er da vildt sødt :-) Tror jeg vil bruge jordbærbrudeparret uanset hvilken kage det ender med :thumbsupsmileyanim:

post-38004-1242911334.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har utroligt tyndt hår (og der er heller ikke særlig meget af det), så jeg tror ikke at det bliver til den helt vilde frisure (desværre) Men min kusine satte mit hår og lagde make up på denne måde til en fest for nogle år siden, tror det skal være noget i den retning. Jeg går ALDRIG med make up, så det skal være noget helt naturligt, ellers får jeg spat. Føles som om mine øjenvipper bliver for tunge hvis jeg går med mascara. Håret kan jeg godt lide krøllet, og så selvfølgelig med hvide ting i stedet for grønne. Nogle gode forslag til tyndt hår? :thumbsupsmileyanim:

post-38004-1242989249.jpg

post-38004-1242989260.jpg

0

:cheerleader3:

Kjolehjælp!!

Var ude og prøve kjole i dag, og stødte på denne fantastiske kjole (passede perfekt) som de vil sælge for under 1000 kroner. Betingelsen er at jeg skal beslutte mig inden i morgen, da det er hos en fotograf, og hvis jeg ikke vil have den vil de lade andre folk bruge den (i Kina lejer man sit tøj hos fotografen på bryllupsdagen, samt tager billeder et år før datoen). Jeg ville egentlig ikke købe en kjole allerede, og den ligner slet ikke hvad min kæreste har beskrevet han gerne vil have, men jeg synes den er flot. Hvad synes I??? Købe - Købe ikke??

Og mon jeg evt. kan sælge den igen hvis jeg om et halvt år finder ud af at det ikke skal være den?

:thumbsupsmileyanim:

post-38004-1243063313.jpg

post-38004-1243063325.jpg

0

I øvrigt, så er jeg ikke blevet tævet, hvis nogen skulle undre sig over de lilla pletter på min ryg :thumbsupsmileyanim: Det er en kinesisk terapeutisk massage med glas-sugekopper, der skulle være godt for ryggen :cheerleader3: Ser dog lidt grimt ud, det skal jeg vist ikke gøre lige før brylluppet ;)

Flere kjoler:

Kan godt lide stilen på den første, mangler dog et par blomster. Men hvis jeg skal have den syet kan jeg jo få lige så mange blomster på som jeg vil - hvad siger I?

post-38004-1243063857.jpg

post-38004-1243063865.jpg

Edited by Giftes10072010
0

Og flere endnu.. Disse kjoler er der dog ikke tilbud om at købe, da de har været brugt før. Og kan man ikke bare se entusiasmen lyse ud af personalet?? Ej de var nu meget søde, hun var bare helt ny hende der holder kjolen sammen (den var for stor)

post-38004-1243064042.jpg

post-38004-1243064062.jpg

Edited by Giftes10072010
0

Annonce ♥

Og lige et af min gode veninde 郑韦 eller Jane på engelsk der var med inde og prøve kjoler (og tog alle billederne)

Hun er bare den bedste (og hun er også vild med den kjole jeg kan købe).

Og så et billede af de sko (ja eller en af dem) jeg har købt i dag, nedsat fra ca. 800 kr. til ca. 200 kr og god kvalitets lammeskind, så dem er jeg glade for. Og guldboblen matcher jo guldringene ;)

Prøvede også flere kjoler, men billederne vil jeg spare jer for. De er OK, men er ikke helt vild med dem. Skulle nogen være interesserede, så sig bare til :p

post-38004-1243064751.jpg

post-38004-1243064761.jpg

0

Jeg er lidt i tvivl om hvilken en af kjolerne det er du overvejer at købe?

jeg synes at der er nogle rigtig flotte imellem, (den med blomsterne + den tætsiddende og den første kjole du viser) og du har jo en fantastisk figur, så du kan bare vælge og vrage!!! ;)

Umiddelbart er det svært at råde dig, da det hele jo handler om din egen mavefornemmelse...Hvordan havde du det da du fik kjolen på? Føles det som KJOLEN?

Mht at sælge den videre hvis det nu viser sig at være et fejlkøb, så tror jeg sagtens at det er muligt, det er der flere herinde der har gjort og du får den jo vildt billigt må man sige! :thumbsupsmileyanim:

Kh Majken

0

Hov, undskyld, ja det er den første jeg må købe (og som jeg overvejer at købe)

Mange tak begge to!

Jeg ved ikke helt med mavefornemmelsen, da jeg så den på mig selv fik jeg et sug i maven, og jeg kan ikke holde op med at tænke på den, men på den anden side er der jo så lang tid til, og det er første gang jeg har prøvet kjoler, så mon det er for "rash"? Jeg kan ikke finde ud af om det er KJOLEN, så det er det nok ikke.. Men tror ikke jeg finder noget jeg så godt kan lide til den pris.

Jeg kan også godt lide kjole 5, men den er ikke så meget en brudekjole, synes jeg ikke. Ville gerne have den på til et andet arrangement måske, men synes gerne jeg vil have noget med mere "strut" i til brylluppet. Tror faktisk godt jeg kunne overtale dem til at sælge den (den var nemlig også ny) men jeg spurgte ikke.

Har i mellemtiden også spurgt svigermor, hun synes også kjole nr. 1 er lige mig.. Så mon ikke jeg bør købe den? Og hvis jeg kan sælge den igen hvis den viser sig ikke at være KJOLEN er der jo ikke noget tabt på det.. Hmmm...

I får den lige igen for en sikkerheds skyld

post-38004-1243067362.jpg

0