mrssicilia

Kampen mod dæmoner

18 posts in this topic

Jeg har i størstedelen af mit liv kæmpet en kamp mod overvægt, og nægter at være en overvægtig kobberbrud, derfor har jeg sat mig ned og tænkt dybe filosofiske tanker.

Har kendskab til at en brud herinde fra, spiste og tabte sig fra sygdommen PCO :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: - hvis det kan lykkes for hende, kan det altså også lykkes for mig :thumbsupsmileyanim:

Efter en fornuftig samtale med min skønne ægtemand, har vi besluttet følgende:

1. Kosten bliver igen lagt i FASTE rammer:

a. Væk med smør og olie

b. Væk med alkohol, sodavand, snacks og slik

c. Væk med fedt kød

d. Væk med kartofler, ris og pasta

e. Ind med grøntsager i meget større mængder

f. Ind med frugt

2. Jeg begynder at svømme 2 gange om ugen

3. Bailine behandlingerne bliver genoptaget, hvilket i mit tilfælde kommer til at betyde følgende:

a. Tab af centimetre

b. Formindskelse af kropsfedt

c. Mere energi

d. Lændesmerterne forsvinder

e. Min ufrivillige vandladning forsvinder, fordi min bækkenbund bliver strammet op

f. Større selvtillid er en naturlig følge af Bailine behandlingerne

Ovennævnte lyder for godt til at være sandt, er jeg helt klar over, men jeg har tidligere været kunde hos Bailine, og punkterne ovenfor, var det jeg fik som gevinst

0

Annonce ♥

Jeg har i størstedelen af mit liv kæmpet en kamp mod overvægt, og nægter at være en overvægtig kobberbrud, derfor har jeg sat mig ned og tænkt dybe filosofiske tanker.

Har kendskab til at en brud herinde fra, spiste og tabte sig fra sygdommen PCO :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: - hvis det kan lykkes for hende, kan det altså også lykkes for mig :thumbsupsmileyanim:

a. Væk med smør og olie

c. Væk med fedt kød

f. Ind med frugt

3. Bailine behandlingerne bliver genoptaget, hvilket i mit tilfælde kommer til at betyde følgende:

a. Tab af centimetre

c. Mere energi

e. Min ufrivillige vandladning forsvinder, fordi min bækkenbund bliver strammet op

Ovennævnte lyder for godt til at være sandt, er jeg helt klar over, men jeg har tidligere været kunde hos Bailine, og punkterne ovenfor, var det jeg fik som gevinst

Jeg er selv en af dem med for mange kg, og har også gang i en kostændring. Og vil bare komme med et godt råd Broccoli skulle være en super grøntsag, som forbrænder mere end den giver. Et godt råd er at blende den og kom den i sovsen med masser af krydderier, så den ikke kan smages.

Jeg blender selv min 1 kg grøntsager og kommer i sovsen, for på den måde at alt det anbefalet.

Angående slap bækkenbund, så kender du vel alt til knibeøvelserne, for via dem kan du også træne bækkenbunden op igen.

0

Hejsa

Jeg vil da gerne lige anbefale en super bog, som har givet min kæreste et blivende vægttab på 10 kg (Han var på kur for 2 år siden og holder vægten :thumbsupsmileyanim:)

Bogen hedder: Gyldendals store slankekogebog - og er et komplet kostomlægningsprogram - og det fedeste ved bogen er, at det er het almindeligt mad som hele familien kan spise.

vægttabet sker langsomt (omkring ½-1 kg pr. uge) men til gengæld holder det

Håber mit råd kan bruges

Heidi

Edited by Sweetgirl
0

Har kendskab til at en brud herinde fra, spiste og tabte sig fra sygdommen PCO :cheerleader3::cheerleader3: - hvis det kan lykkes for hende, kan det altså også lykkes for mig :thumbsupsmileyanim:

a. Væk med smør og olie

c. Væk med fedt kød

f. Ind med frugt

a. Tab af centimetre

c. Mere energi

Jeg er selv en af dem med for mange kg, og har også gang i en kostændring. Og vil bare komme med et godt råd Broccoli skulle være en super grøntsag, som forbrænder mere end den giver. Et godt råd er at blende den og kom den i sovsen med masser af krydderier, så den ikke kan smages.

Jeg blender selv min 1 kg grøntsager og kommer i sovsen, for på den måde at alt det anbefalet.

Angående slap bækkenbund, så kender du vel alt til knibeøvelserne, for via dem kan du også træne bækkenbunden op igen.

Smiler, broccoli er yndlingsgrøntsagen her i huset: Den spises til alt og kommes også i salatskålen, hvor den hygger sig med andre grøntsager. :thumbsupsmileyanim:

Jeg er storforbruger af grøntsagerne, min spaghettisauce består af 1/3 kød og 2/3 grøntsager udover dem vi spiser som salat :thumbsupsmileyanim:

Knibeøvelser? Sagde du virkelig knibeøvelser? :loveboard:

Synes ellers jeg laver dem hele tiden, men åbenbart ikke godt nok, så nu må mine Bailine - piger igen på banen! De er supersøde, og udretter mirakler til min og Kelds store fryd.

0

Annonce ♥

TILLYKKE med motivationen og planerne for en bedre og sundere fremtid. :-) RESPEKT

Jeg vil bare lige kaste lidt ekstra inspiration ind i tråden. Jeg har nemlig selv haft rigtig gode erfaringer med Pernille Aalunds bøger - både: "10 kg på 10 uger" og "Wauw Effekten".....den sidste indeholder en masse motivation til at elske dig selv nok til at ændre livsstil - for sin egen skyld. For det er jo i den sidste ende hvad sådan et vægttab kræver.

Jeg har selv tabt mig 10 kg uden anstrengelser (uden ekstra motion) - bare ved at omlægge min kost (spise gulerødder/grønsager om formiddagen da det øger ens forbrænding helt vildt) og ellers kun spise den portionsstørrelse kroppen behøver. :-)

I den sidste ende handler det jo bare om at forbrænde mere end man spiser. (lyder jo så simpelt....) ;-)

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke - og VILJEN! - For så når du dit mål - det er sikkert!

Med venlig hilsen Theresia

0

a. Væk med smør og olie

c. Væk med fedt kød

f. Ind med frugt

a. Tab af centimetre

c. Mere energi

Det lyder rigtig godt. Hvis du har pco, skal du dog passe på med for meget frugt og hvidt brød er også bandlyst

0

Har kendskab til at en brud herinde fra, spiste og tabte sig fra sygdommen PCO :cheerleader3::cheerleader3: - hvis det kan lykkes for hende, kan det altså også lykkes for mig :thumbsupsmileyanim:

a. Væk med smør og olie

c. Væk med fedt kød

f. Ind med frugt

a. Tab af centimetre

c. Mere energi

Smiler, broccoli er yndlingsgrøntsagen her i huset: Den spises til alt og kommes også i salatskålen, hvor den hygger sig med andre grøntsager. :thumbsupsmileyanim:

Jeg er storforbruger af grøntsagerne, min spaghettisauce består af 1/3 kød og 2/3 grøntsager udover dem vi spiser som salat :thumbsupsmileyanim:

Knibeøvelser? Sagde du virkelig knibeøvelser? :loveboard:

Synes ellers jeg laver dem hele tiden, men åbenbart ikke godt nok, så nu må mine Bailine - piger igen på banen! De er supersøde, og udretter mirakler til min og Kelds store fryd.

åhhh din sause lyder lækker, bliver helt sulten af at læse om det :-)

0

Jeg skal også selv have tabt mig et par kilo inden januar, hvor jeg skal til at se på brudekjoler!

Men ville lige tilføje et par vigtige ting til din liste :thumbsupsmileyanim:

Husk at drikke min. 2 liter vand om dagen

Husk at du stadig har brug for dit fedstof. Det lyder tosset, men kroppen har brug for fedt til at komme af med fedtet! Du skal helt sikkert droppe smør, men kokosolie er super godt at stege i, og sundt for kroppen. Desuden skal du også have lidt fedstof fra plantemargarine. Vi spiser selv becel herhjemme, og 15 g af det om dagen, burde holde din mave igang ;)

Edited by Carina_Louise
0

Annonce ♥

Uha, jeg kender selv problemet alt for godt :cheerleader3: Og jeg syntes at du er for sej at du nu har bestemt dig for at du vil igang :thumbsupsmileyanim:

Herhjemme har vi lige indkøbt Wii Active som er et spil hvor man faktisk har sin egen personlige træner. Det er super sjovt (og hårdt), og jeg får da svedt lidt. Det sammen med min helt fantastiske kommende mand, håber jeg på kan være min motivation til at tabe mig lidt inden den store dag :denmarkflag:

Rigtig meget held og lykke med dit projekt, jeg håber virkelig at det lykkedes for dig :denmarkflag:

Stoooor :cheerleader3: Kamilla.

0

Hejsa

Jeg vil da gerne lige anbefale en super bog, som har givet min kæreste et blivende vægttab på 10 kg (Han var på kur for 2 år siden og holder vægten :denmarkflag:)

Bogen hedder: Gyldendals store slankekogebog - og er et komplet kostomlægningsprogram - og det fedeste ved bogen er, at det er het almindeligt mad som hele familien kan spise.

Håber mit råd kan bruges

Heidi

Den bog lyder rigtig god :thumbsupsmileyanim: Desværre er den udsolgt rigtig mange steder på nettet men hvis i er interesseret i at sælge jeres, er jeg gerne den lykkelige nye ejer :cheerleader3:

:cheerleader3: Kamilla.

0

Hejsa

Jeg vil da gerne lige anbefale en super bog, som har givet min kæreste et blivende vægttab på 10 kg (Han var på kur for 2 år siden og holder vægten :denmarkflag:)

Håber mit råd kan bruges

Heidi

Den bog lyder rigtig god :thumbsupsmileyanim: Desværre er den udsolgt rigtig mange steder på nettet men hvis i er interesseret i at sælge jeres, er jeg gerne den lykkelige nye ejer :cheerleader3:

:denmarkflag: Kamilla.

Desværre - den er ikke til salg - men den kan lånes på rigtig mange biblioteker - så kan du jo prøve den af

:cheerleader3: Heidi

Edited by Sweetgirl
0

Uha, jeg kender selv problemet alt for godt :cheerleader3: Og jeg syntes at du er for sej at du nu har bestemt dig for at du vil igang :cheerleader3:

Herhjemme har vi lige indkøbt Wii Active som er et spil hvor man faktisk har sin egen personlige træner. Det er super sjovt (og hårdt), og jeg får da svedt lidt. Det sammen med min helt fantastiske kommende mand, håber jeg på kan være min motivation til at tabe mig lidt inden den store dag :cheerleader3:

Rigtig meget held og lykke med dit projekt, jeg håber virkelig at det lykkedes for dig :cheerleader3:

Stoooor :denmarkflag: Kamilla.

Kære Kamilla

Uhhhh, Wii Active er et motionsprogram, jeg meget gerne ville have fat i! :cheerleader3: Tror faktisk at jeg ville dyrke masser af motion når det først kommer inden for i huset.

Min nevø på 15 har fået det i konfirmationsgave, og bestilte ikke andet end at stå foran det på sin konfirmationsdag :thumbsupsmileyanim:

Den største kærlighedserklæring, jeg kan give Keld, er at være slank og smuk på vores kobberbryllupsdag:

Alt hvad han gør for mig, styrker mig og gør mig stærk. :):)

Når jeg går op ad kirkegulvet den 24. januar 2015, skal Keld stå og lave en Frederik, når han ser mig svæve op gennem kirken :):denmarkflag:

I kan følge mine fremskridt i tråden Smart i en fart, så stay tuned!

Kærlig hilsen

Rikke Marie

Edited by mrssicilia
0

Annonce ♥

Blegselleri (?? Stænglerne) er også en grønsag som indeholder færre kalorier end de giver.

HVIS lysten til lidt snacks melder sig, så lav popcorn i en gryde eller i popcornmaskinen fra OBH. Så kan du lave en god stor skål popcorn med kun en spsk olie.

Men gå uden om microovnspopcorn de er alt for fede! Det er slet ikke svært at lave dem i en gryde, man skal bare være ved gryden hele tiden.

Nu håber jeg ikke I alle sammen :thumbsupsmileyanim: mig ;)

0

Væske: Du skal have mellem 30-40 ml væske pr kg du vejer om dagen. Vejer du fx 80 kg skal du have 2400-3200 ml (2,4 - 3,2l)

det er KUN meget syge der har det høje og lave behov. Hvis du er rask skal du have 35 ml pr kg.

I normal kost er der ca 1 liter vand. Det tæller med.

Hvis du vil have det nøjagtige tal for hvor meget væske din kost indeholder må du betale for Dankost. Eller bruge fitday.com som dog ikke er helt nøjagtigt da den ikke kender så mange tilberedningsmetoder.

Du skal spiser ris, pasta, kartofler og brød HVER dag.

det er godt du skruer op for grøntsagerne.

Hvis du smør den salatskål med god olivenolie og vender salaten i har den fået lige så meget olie at den smager bedre. (udelukkende smagsmæssigt)

mvh

stud.klinisk diætist

Karen

0

Annonce ♥

Væske: Du skal have mellem 30-40 ml væske pr kg du vejer om dagen. Vejer du fx 80 kg skal du have 2400-3200 ml (2,4 - 3,2l)

det er KUN meget syge der har det høje og lave behov. Hvis du er rask skal du have 35 ml pr kg.

I normal kost er der ca 1 liter vand. Det tæller med.

Hvis du vil have det nøjagtige tal for hvor meget væske din kost indeholder må du betale for Dankost. Eller bruge fitday.com som dog ikke er helt nøjagtigt da den ikke kender så mange tilberedningsmetoder.

Du skal spiser ris, pasta, kartofler og brød HVER dag.

det er godt du skruer op for grøntsagerne.

Hvis du smør den salatskål med god olivenolie og vender salaten i har den fået lige så meget olie at den smager bedre. (udelukkende smagsmæssigt)

mvh

stud.klinisk diætist

Karen

Nej, hvis man har PCOS og deraf følgende insulin-resistens skal man helst fuldstændigt undgå ris, pasta, kartofler og hvidt brød.

Hvis man er sund og rask er disse fødevarer et must i den daglige kost, men ikke når man er insulinresistent.

:cheerleader3: fra Marianne

0

:) Stor respekt til alle jer der tager kampen op med kiloene. :cheerleader3:

Så jeg ville da lige tillade mig at dele min vægttabs erfaring.

Jeg har aldrig selv været en sylfide og har altid svinget godt i vægten, specielt efter jeg fødte min anden datter.

Jeg er meget imponeret over at se de ting i har skrevet herinde om hvad at spise og hvad ikke at spise, puha jeg tror jeg ville gå død efter kort tid, hvis jeg skulle nægte mig selv et eller andet.

Jeg tager virkelig hatten af for jer!!!!!

Så jeg valgte en anden fremgang til vægt tabet, for guderne ved at jeg trængte til at tabe mig!

Jeg har gennem min mands fætter, som er fitness freak, fundet nogle forskellige løsninger som passede mig rigtig godt.

Jeg er ALT for magelig anlagdt og kan ikke undvære en sodavand eller lidt slik i ny og næ* (*læs i weekends her, hehe)

Så det har jeg ikke nægtet mig selv. Tilgængæld lagde vi begge en "straf" for os selv hvis vi havde lyst til lidt lækkert. For hver ting vi indtog, ½sodavand eller lidt chips skulle jeg, for mit vedkommende, tage 30-50 mavebøjninger efter følgende. Alene det kan sætte grænser for hvor meget man har lyst til at indtage, da vi begge var efter hinanden.. hehe

Derud over spiste jeg ikke kulhydrater sammen med proteiner. Så det hed som regel, kød med grøntsager og salater med brød/kartofler/ris eller hvad jeg nu følte for. Hertil fandt jeg på en masse forskellige fedtfattige eddike/olie eller yoghurt dressinger så jeg ikke følte saharas indtog i kæften. (Man er vel opvokset med flødesauce og creme fraise bomber.)

Ved siden af fandt min mand et træningsprogram der ikke kræver det store eller et fitness center, Tae Bo hedder det. Det er en slags boksetræning uden handsker og videoen kan jeg klart anbefale. Se evt et udklip her: KLIK

Det er vildt hårdt men sjovt og man behøver ikke lave badutspring og følge en vanskelig korregrafi.

Resultatet efter vi startede i februar er et vægt tab på knap 11kg :)

Jeg ville gerne nå at smide mere inden brylluppet, men så kan jeg ikke passe kjolen, haha

Men jeg fortsætter klart efter dagen, for det har været sjovt både for mig og min mand at vi sådan har kunne være efter hinanden og har grint rigtig meget af det.

Jeg ønsker jer alle sammen rigtig held og lykke og håber at det lykkedes for jer alle!! :)

0