AgnetheV

Agnethe og Thomas' bryllupsberetning - Vores FANTASTISKE Onsdagsbryllup d. 20 Maj 2009

192 indlæg i dette emne

Ja, så kunne jeg ikke dy mig længere, for at begynde vores bryllupsberetning. Jeg har nemlig fået kigget mit kamera igennem og der lå lige nogle forberedelsesbilleder...

Forberedelserne startede jo allerede:

Mandag d. 18 Maj, hvor kagen blev påbegyndt...

Ferrero Rocher kagen var blevet lavet allerede Torsdag sammen med lagkagebundene, for at jeg kunne tage det lidt med ro...

post-35647-1243091944.jpg

og brudeparret blev sat på

post-35647-1243091981.jpg

roserne var blevet lavet

post-35647-1243092020.jpg

Så jeg kunne bare gå i gang :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AgnetheV
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først skulle kagerne jo lægges sammen...

post-35647-1243092597.jpg

Fint, så var den klaret og kagerne blev proppet i fryseren en halv time. Jeg stod i et køkken, som høre til den festsal, der er, hvor Thomas' bedstemor bor, så det var super rart med al den plads og hold da op hvor jeg rodede... hehe

Nå, men da jeg så skulle til at smørre kagerne op, så opdagede jeg, at jeg ikke havde taget smørcremen tids nok ud af køleskabet, så den var endnu ret hård :cheerleader3: Der var ingen mikroovn i køkkenet, så jeg måtte lægge poserne i ovnen ved 50 grader, for at få det blødet nok op til at jeg kunne arbejde med det og derfor nåede jeg slet ikke at tage billeder!!!! :thumbsupsmileyanim:

Opsmørringen gik dog problemfrit efter det og jeg blev så hentet af mine forældre, fordi vi skulle ud med kurven (indeholdende ALT krea-stuff) inden vi skulle til generalprøve i kirken...

Det var en rigtig god generalprøve og jeg var super glad for at den blev holdt, ellers havde jeg da været godt og grundigt forvirret på selve dagen... Det tog ca. 30 minutter til generalprøven og så blev der holdt messe for os. Der blev bedt for vores ægteskab og for at vores liv skulle være fyldt med glæde og kærlighed.

Som slutningen på den dag, tog vi mine forældre med ud og spise og hyggede os rigtigt i et par timer og så tog de tilbage til sommerhuset og vi skulle så lige ordne nogle ting og sager, inden vi kunne gå til køjs... Det var en lang og hektisk dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tirsdag d. 19 Maj

Dagen startede med at vi spiste morgenmad hos Thomas' bedstemor, da jeg jo skulle lave kagen færdig. Vi spiser færdig og går i kælderen, hvor jeg finder alt mit grej frem. Det går så op for mig, at jeg har glemt at tage maizena og kagerullen med hjemmefra... :thumbsupsmileyanim:

Der er et stykke hjem til os selv derfra, så jeg valgte i stedet at sponse ned i byen kl 9.45, for at købe maizena og en ny kagerulle... sikke en bøvl og det hjalp ikke just på mit stressniveau at Imerco så besluttede sig for at åbne 5 minutter FOR SENT!!! :cheerleader3:

Nå, Thomas gik hjem for at ordne en masse inden han skulle hente min svoger og hans kæreste på banegården og jeg stod tilbage i køkkenet med to kager der skulle overtrækkes...

Det drillede lidt, men jeg fik da kæmpet mig igennem det og her er resultatet...

post-35647-1243093658.jpg

post-35647-1243093670.jpg

post-35647-1243093681.jpg

post-35647-1243093786.jpg

post-35647-1243093692.jpg

og lige et fra køleskabet også... (undskyld den dårlige kvalitet :-S)

post-35647-1243093895.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kagerne fik lov til at stå og falde lidt på plads og jeg blev hentet kl 11.45 og så gik turen mod Lilly Aalborg, hvor jeg skulle hente kjolen :thumbsupsmileyanim: Det tog en lille time, for jeg skulle jo lige se om tilretningerne passede og så min BH skulle lige syes ind i toppen af kjolen, så de to ikke lige pludselig begyndte at agere uafhængigt af hinanden i løbet af dagen...

Så gik turen hjem til lejligheden for at få lidt at spise og for at hente alt mit harbengut og derefter satte vi kursen tilbage mod kagen, for så at hente den til aflevering på Skydepavillonen kl 14.00 og derefter skulle jeg så afleveres på Hotel Scheelsminde, hvor jeg skulle tilbringe min sidste nat som frøken sammen med min bedste veninde og første brudepige. :cheerleader3:

Vi tjekkede ind på det MEGET smukke Hotel Scheelsminde

post-35647-1243095370.jpg

post-35647-1243095457.jpg

og lige sengen på værelset hvor vi sov natten mellem tirsdag og onsdag

post-35647-1243095527.jpg

Vi var blevet lidt sultne igen da vi tjekkede ind, så vi gik op til den nærliggende tank og købte proviant, der kunne holde os indtil vi skulle ud og spise om aftenen.

Vi tog ind til byen og spiste på Restaurant Layalina, hvor vi fik den mest fantastiske karrysuppe og jeg også lige kunne klemme en hindbær og ananas sorbet ned - NØJ HVOR VAR DET GODT!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3::denmarkflag::denmarkflag::):)

Søde dog... Jeg har lige samlet min kæbe op fra skrivebordet. Er SÅ imponeret over din kage - den er bare SÅ flot og gennemført! Jeg håber virkelig at den smagte lige så godt som den var flot - for så har det da været en lille skive af noget himmelsk!

Igen :) for din kreation - og hvor jeg glæder mig til at se flere billeder fra jeres dag!

kram Heidi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:cheerleader3::denmarkflag::denmarkflag::):):):cheerleader3:

Søde dog... Jeg har lige samlet min kæbe op fra skrivebordet. Er SÅ imponeret over din kage - den er bare SÅ flot og gennemført! Jeg håber virkelig at den smagte lige så godt som den var flot - for så har det da været en lille skive af noget himmelsk!

Igen :cheerleader3: for din kreation - og hvor jeg glæder mig til at se flere billeder fra jeres dag!

kram Heidi

Altså sidder jo her og bliver helt rød over hele femøren.... :cheerleader3: Tusind tak for dine smukke ord :cheerleader3:

Den smagte udover al forventning selvom kun den ene kage blev spist... Alle havde rosende ord til den... :thumbsupsmileyanim:

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi så vendte hjem fra byen var klokken alligevel 22.15 og så skulle jeg til at lave negle... Hold op et bøvl jeg havde med det! De ville bare slet ikke som jeg ville og det tog en krig! :thumbsupsmileyanim: Men her er resultatet af mit hårde slid...

Først venstre hånd:

post-35647-1243096944.jpg

Højre hånd:

post-35647-1243096963.jpg

Jeg gik først i seng kl 00.34 - ja undskyld det mærkelige tidspunkt, men det var sidste gang jeg kan huske jeg kiggede på uret... Det ur var forresten 15 minutter foran, hvilket irriterede mig grænseløst den næste morgen...

Beretningen fortsættes når tiden lige bliver til det, for nu kalder opvasken...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej din smukke gifte kvinde.. :cheerleader3:

Hvor dejligt du er igang med beretningen.. :cheerleader3: JUBIIIIII!!!

Og hold fast, den kage..... den er virkelig bare monster FLOT og totalt gennemført... Viste den til Jesper... Han synes den er total sej... :denmarkflag:

Og ihhhh dit profil billede... din lille teaser :thumbsupsmileyanim:

Sidder virkelig her og slider mit F5 knap helt op... Hahaha...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere mere mere :thumbsupsmileyanim:

Kagen ser bare total fed ud - anderledes, men den er jeg så bestemt også tilhænger af :)

Tusind tak :-D er også meget tilfreds med resultatet... hehe ;-)

Hej din smukke gifte kvinde.. :cheerleader3:

Hvor dejligt du er igang med beretningen.. :cheerleader3: JUBIIIIII!!!

Og hold fast, den kage..... den er virkelig bare monster FLOT og totalt gennemført... Viste den til Jesper... Han synes den er total sej... :cheerleader3:

Og ihhhh dit profil billede... din lille teaser :cheerleader3:

Sidder virkelig her og slider mit F5 knap helt op... Hahaha...

Altså det kan du godt opgive det med F5... jeg har ingen billeder fra kirken endnu, så der går nok et stykke tid inden jeg kan berette fra det, men i mellemtiden kan jeg da lige fortælle lidt om hvad der skete før kirken :-D

Tak for de søde ord smukke og ja... måtte jo lige give jer hungrende zillaer et eller andet at glæde jer til...

super flotte negle. HÅber mine blive lige så flotte... Er det dine egne negle=

Tak tak... Det er helt igennem kunstige negle (bed mine egne i smadder aftenen før brylluppet...) fra H&M og de holdt bare hele dagen, så det var perfekt!

Hej Agnethe....

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE :) med jeres dejlige dag.

Puh jeg glæder mig allerede til alle de fantastiske billeder :cheerleader3:

Tusind tak :-D håber også snart jeg kan få flere billeder at se eftersom folk sender dem...

Fantastisk flot kage!!!! :) Dejligt med en tøseaften inden brylluppet :cheerleader3: Vi venter spændt på flere billeder :cheerleader3::denmarkflag::denmarkflag:

Tak søde Tina :-D

Det var virkelig dæmpende på mine nerver at vi bare kunne tage det stille og roligt og egentlig ikke skulle tænke på så meget...

Ja, jeg venter også på flere billeder :-P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, jamen som lovet kommer der lige et indlæg mere...

Jeg havde jo lidt problemer med hende der skulle komme og sætte mit hår. Hun skrev aftenen før, at hun ikke mente, at hun kunne nå at komme til aftalte tid (kl 12) og sætte mit hår og selv nå hjem og komme i bad, skifte tøj og lægge makeup... Jeg spurgte om hun så ikke kunne komme kl 11, men det mente hun heller ikke var tid nok og ville komme kl 10... Jeg havde bare ikke overskud til at diskutere med hende, men snakkede med min veninde om det og vi blev enige om at jeg selv kunne krølle mit hår og sætte ekstensions i og så kunne hun da komme kl 11... Det gik hun med til heldigvis...

Jeg kom lidt sent i seng og kunne ikke rigtig sove godt, blev ved med at vende og dreje mig hele natten...

Den. 20 Maj 2009

Jeg vågnede kl 6.15, fordi jeg skulle på toilettet og derefter kunne jeg bare ikke sove mere. Vi havde aftalt at vi skulle op kl 7, så vi havde tid til at gå i bad og så sidde med morgenmaden længe og ikke stresse... Jeg havde en knaldende hovedpine fra jeg vågnede, hvilket ikke var specielt sjovt og var lidt ked af det, da jeg kiggede ud af vinduet og det var meget gråt og overskyet... Nå, men i gang skulle vi da og vi fik nusset os færdige og gik over til morgenmad, hvor den STØRSTE morgenbuffet mødte os... Nøj det var lækkert og jeg nåede at spise rigtig meget, så jeg faktisk ikke var særlig sulten i løbet af den resterende tid på hotellet. Alligevel gik min veninde over i receptionen efter frugt til mig, så jeg havde lidt - det var dejligt nok :cheerleader3:

Min svigermor blev faktisk min redningskvinde, da hun kom med brudebuketten og brudepigebuketterne, havde hun også panodiler med og jeg fik lindret min hovedpine :thumbsupsmileyanim:

Derefter kom hende der skulle sætte håret på mig.

post-35647-1243109453.jpg

Det kom der disse billeder ud af og undskyld mit meget grove udseende, jeg havde endnu ikke lagt min makeup på det tidspunkt og var lige kommet ud af det brandvarmt bad...

post-35647-1243109577.jpg

flere følger....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og så lige det sidste billede jeg har fra hotelværelset - her har jeg lige fået lagt min foundation - det endte med, at jeg selv lagde min makeup, for jeg havde jo øvet mig og selv fundet den rigtige farvekombination og så sagde Thomas, at han helst så, at jeg selv stod for makeuppen, så risikerede vi nemlig ikke, at jeg skulle gå med en makeup der ikke passede mig...

post-35647-1243109846.jpg

Derefter gik det faktisk slag i slag. Jeg satte hår og lagde makeup på min veninde og gave hende kjole på og hun hjalp mig så til sidst i min og der kunne jeg altså lige pludselig mærke sommerfuglene anmelde deres ankomst... den gik ren gal, da min fader så kom... uhh jeg var lige ved at tude!!!!

Jeg fik pakket alt mit harbengut i min lille smukke taske og vi kom ud i bilen - det viste sig så, at vi var kommet afsted i lige god tid nok, så min far tog lige en tur ned til lystbådehavnen i Aalborg... Vi holdt et kort øjeblik og kiggede udover vandet over til Lindholm og der holdt en bil ved siden af os med et par unge fyre - min far sagde at fyren på føresædet kiggede over på os og sagde "HOLD DA KÆFT!" :cheerleader3:

Nå, men vi fik vendt rundt igen og kørte ned til kirken... Udenfor stod min mor og brudepigerne og holdt en parkeringsplads til os. Da jeg stod ud af bilen faldt min buket desværre lidt fra hinanden (de 3 roser der lavede dryp faldt ud af den :cheerleader3: ), men vi fik den samlet igen og lavede opstilling...

Resten af historien får i, når jeg får billeder hjem fra kirken... håber ikke det vare alt for længe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder bare som et helt eventyr indtil videre, og kan ikke vente med at høre fortsættelsen :D Trist med de 3 roser, men godt at I fik dem sat på igen. Det må have været lækkert at I havde lidt tid til overs, så I kunne komme en tur ned til lystbådehavnen for lige at finde roen - og så med en lækker kommentar fra nabobilen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hovsa, så har den kære fru Vinther Thorsen startet sin beretning... Det havde jeg ikke lige set, men det fik jeg så lige opdaget :thumbsupsmileyanim: hehe

Virkelig flot bryllupskage, søde. Stort klap på skulderen til dig... Hvad sagde gæsterne til den???

Du virker ganske rolig på billederne, men de kan vel snyde, for man ser jo ikke alle de sommerfugle du sikkert havde i maven der om morgenen....

Hmm så må vi jo bare vente på at du får billederne fra kirken og festen, så du kan komme videre i beretningen....

:cheerleader3: til dig, skønne Agnethe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer