Nanna Eskelund

jeg vil selv lave bryllupskage

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Hej.

Sidder selv og forsker i bryllupskager omkring på nettet, da jeg skal fremstille en til nogen jeg kender. Har fundet et sted der hedder Kageportalen.dk. Her ligger opskriften til en bryllupskage som skulle være lige til at gå til. Den er med hinbærmousse og tobleronecreme. Har selv tænkt på at lave en lille prøve af den, for at se om den falder i brudeparrets smag. Hvis man ikke vil overtrække kagen med macipan, som nogen gange kan være svært at arbejde med, kan man købe en masse der hedder fondant. Det skulle være meget let at arbejde med og man kan blande ca. 40 % macipan i, så det stadig smager som macipan. Det kan også bruges rent, men her smager det mest af vanille.

Arla har også en opskrift på bryllupskage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa...

jeg lavede også selv bryllupskage til vores bryllup, og det er ikke så svært ,

jeg brugte opskriften fra karoline´s køkken, og den smagte super godt.

og det bedste var , at man kunne lave den på forhånd og putte den i fryser, så man ikke fik stress,

så den kun lige skulle pyntes dagen før.

kh. christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sværger til hyldeblomstmousse og jordbær/mascapone creme. Skulle jeg selv lave min bryllupskage, ja så var det med to lyse bunde, én chokolade og så et lag af hver slags fyld!

Jeg har opskrifter, hvis du har lyst/ mod på noget andet end lige Karolines eller Bettys.

Kram Heidi

Vedhæfter et billed af en af de kager jeg har lavet med ovenstående "opskrift".

post-22484-1243850758.jpg

Redigeret af Heidi0601
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa.

Du kan finde en meget detaljeret opskrift med billeder på Bettys bryllupskage herinde på BK.

Jeg har lavet den et par gange, en gang med tobleronecreme og en gang med hvid chokolade mousse. Og de smagte begge to fantastisk. Hvis du er bare lidt forrolig med at lave en traditionel lagkage, kan du sagtens lave denne her.

Jeg blev overrasket over hvor nemt det var at arbejde med MMF = mashmellow fondant.

Rigtig god fornøjelse

Knus Jane

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg sværger til hyldeblomstmousse og jordbær/mascapone creme. Skulle jeg selv lave min bryllupskage, ja så var det med to lyse bunde, én chokolade og så et lag af hver slags fyld!

Jeg har opskrifter, hvis du har lyst/ mod på noget andet end lige Karolines eller Bettys.

Kram Heidi

Vedhæfter et billed af en af de kager jeg har lavet med ovenstående "opskrift".

Den kunne jeg godt tænke mig opskriften på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en del erfaringer med bryllups- og festkager - laver vel gennemsnitligt 4 pr. måned.

Min klart mest populære opskrift er faktisk også den nemmeste.

Nederste bund er marcipanbund, den er meget nem at lave. - Mellemste og øverste er almindelige hvide (nogle gange blander jeg mandler i også)

I begge lag smører jeg raberberkompot på bunden, lægger hvidchokolademousse og friske jordbær.

Kagen smører jeg op med smørcreme og overtrækker med fondant. Nogle gange lukker jeg kanten med sprøjteglasur, andre gange med satinbånd eller hvad jeg nu finder på.

post-13986-1244304048.jpg

post-13986-1244304062.jpg

post-13986-1244304083.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede mig ligeledes ud i et forsøg med bryllupskage til vores bryllup, og holdt mig til Bettys - jeg skal ikke kaste mig ud i noget vildt og voldsomt.....men ikke desto mindre kunne folk VÆLDIG godt lide kagens fyld....

...blot til orientering. Du kan se resultatet af min kage under tråden "vores bryllupskage".

Pøj pøj med søgningen!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer