Posted May 31, 2009 · Report post Hej tøser Ja, jeg står i et lille dilemma synes jeg selv. Jeg vil helst ikke være sippet, men står i den situation, at jeg har fået det mest fantastiske slør. Nu er der jo tradition for, at efter brudevalsen får gommen klippet sokker og bruden hevet sit slør i stykker. Men men men, jeg vil SÅ gerne have at mit slør forbliver intakt, da jeg måske gerne vil forære det til en potentiel datter eller svigerdatter en dag. Men kan jeg selv vælge det og hvordan får jeg den "serveret" for gæsterne på en ordentlig måde - helst så jeg ikke virker som en sippe. Knus A. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 31, 2009 · Report post Det kan du sagtens forlange! Du kan gøre 2 ting: 1- anskaffe et billigt reserveslør, som du tager på umiddelbart inden brudevalsen - så kan gæsterne bare gå amok 2- ved velkomst, evt af toastmaster, gøres der opmærksom på, at du IKKE ønsker, at der bliver klippet i dit slør, da du gerne vil have det til at gå i arv - begrundelse bør egentlig slet ikke være nødvendig. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 31, 2009 · Report post Hej tøserJa, jeg står i et lille dilemma synes jeg selv. Jeg vil helst ikke være sippet, men står i den situation, at jeg har fået det mest fantastiske slør. Nu er der jo tradition for, at efter brudevalsen får gommen klippet sokker og bruden hevet sit slør i stykker. Men men men, jeg vil SÅ gerne have at mit slør forbliver intakt, da jeg måske gerne vil forære det til en potentiel datter eller svigerdatter en dag. Men kan jeg selv vælge det og hvordan får jeg den "serveret" for gæsterne på en ordentlig måde - helst så jeg ikke virker som en sippe. Knus A. Jeg synes SAGTENS, du kan tillade at frabede dig, at dit slør bliver revet i stykker. Jeg går selv med samme overvejelser. Hvordan det så skal præsenteres pænt for gæsterne, ved jeg endnu ikke. Jeg har overvejet, om det eventuelt er nok at lade det sive... Altså lade den nærmeste familie, toastmaster og forlover vide besked - og bede dem lade det sive videre i løbet af aftenen. Så er man fri for at stå med en "løftet pegefinger" og være den sure. Men jeg tænker også, at hvis man nu siger det ganske pænt, enten i egen velkomsttale eller ved toastmasterens praktiske bemærkninger, tror jeg altså heller ikke, at der er nogle, der bliver sure eller fornærmede over det. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 31, 2009 · Report post Jeg har det præcist som dig - og jeg har til formålet anskaffet mig et billigt rivislør, som jeg lader folk gå amok i når tiden kommer til det på aftenen. Derved har jeg mit "rigtige" slør som jeg kan give videre engang... Kram Heidi 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 31, 2009 · Report post Vi var til bryllup hos en veninde i går, og der sagde toatsmasteren i sin første "tale", at bruden meget gerne ville beholde sit smukke slør intakt... det blev sagt meget pænt med lidt humor og blev modtaget uden sure miner Men er du nervøs for, at nogen måske kunne finde på at rive det alligevel, så tag det af.... Det gør jeg selv 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post Vil bare sige at jeg er fuldstændig enig, du kan sagtens tillade dig at sige at du ikke vil have revet det i stykker. Kamilla. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post Ja er enige med de andre. Til min kusines bryllup sagde hun i velkomsttalen at hun gerne ville frabedes at der blev revet i hendes slør! Det var der ingen der sagde noget til... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post Hej tøserJa, jeg står i et lille dilemma synes jeg selv. Jeg vil helst ikke være sippet, men står i den situation, at jeg har fået det mest fantastiske slør. Nu er der jo tradition for, at efter brudevalsen får gommen klippet sokker og bruden hevet sit slør i stykker. Men men men, jeg vil SÅ gerne have at mit slør forbliver intakt, da jeg måske gerne vil forære det til en potentiel datter eller svigerdatter en dag. Men kan jeg selv vælge det og hvordan får jeg den "serveret" for gæsterne på en ordentlig måde - helst så jeg ikke virker som en sippe. Knus A. Jeg synes SAGTENS, du kan tillade at frabede dig, at dit slør bliver revet i stykker. Jeg går selv med samme overvejelser. Hvordan det så skal præsenteres pænt for gæsterne, ved jeg endnu ikke. Jeg har overvejet, om det eventuelt er nok at lade det sive... Altså lade den nærmeste familie, toastmaster og forlover vide besked - og bede dem lade det sive videre i løbet af aftenen. Så er man fri for at stå med en "løftet pegefinger" og være den sure. Men jeg tænker også, at hvis man nu siger det ganske pænt, enten i egen velkomsttale eller ved toastmasterens praktiske bemærkninger, tror jeg altså heller ikke, at der er nogle, der bliver sure eller fornærmede over det. vores søn sagde det i hans tale - at sløret ikke måtte rives i stykke 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post Jeg forstår godt jer alle sammen, og ville ønske at mit smukke smukke slør også kunne gå i arv.. MEN! jeg har fået kjole, slør og det hele af min mor.. og synes det er en rigtig flot gave.. Jeg nævnte at jeg havde tænkt at skifte slør da jeg ikke ville ha det revet, men der sagde min mor klart og tydeligt at det fik jeg bare ikke lov til, det var ikke noget jeg selv kunne bestemme.. Så mit slør bliver revet i stykker.. Selvfølgelig er det noget man selv bestemmer.. MEN synes lidt at når min mor har givet mig sådan en flot og fin gave at det er helt iorden at det er noget hun bestemmer.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post Det kan du sagents tillade dig. Gæsterne må hellere ikke rive i mit da det har været temlig dyrt og er meget special som jeg gerne vil gemme. Jeg siger det nok under velkomst talen eller bare lade det sive runt til folk når nogle ved det. De bryllup jeg har været til er der også blevet spurgt bruden om hun ville have vi reykket i hende slør. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 1, 2009 · Report post tak for det allesammen. Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste der står i den situation. Tror jeg vil lade det sive og så også sige det i velkomst talen. Men tak for hjælpen. :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 5, 2009 · Report post Jeg vil heller ikke have revet i mit slør, og tager ikke et reserve på.. Folk må bare acceptere det, men skal selvfølgelig nok sige det pænt.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 6, 2009 · Report post min veninde ville også gerne gemme sit slør så da gommen, bød velkommen nævnte han nogle af de ting som de genr ville fra bede sig, bla. at bruden ikke ville have ødelagt sit slør... men hun havde købt noget tyl så gæsterne alligevel fik et stykke med hjem, det var en rigtig fin ide og og sløret blev skånet 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 7, 2009 · Report post Det kan du bestemt tillade dig.. Jeg skal ikke selv have slør, men min veninde blev gift for at par år siden, hun sagde i sin tale, meget stille og roligt, at hun gerne ville frabede sig at sløret blev ødelagt, hvilket blev respekteret... Det er egentlig en god ide at få toastmasteren til det, som nogle af de andre piger har nævnt! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Vi skrev i vores indbydelse under info til gæsterne at jeg ikke ville have klippet i mit slør :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Min søster ville heller ikke have ødelagt sit slør, så hun lavede et fake slør af noget billigt gardinstof og skiftede så bare sløret ud lige inden brudevalsen. Det var der faktisk ikke nogen, der opdagede. Det tog jeg så konsekvensen af til mit eget bryllup og lavede selv sløret af noget tyl, som farvemæssigt passede til kjolen og så kunne folk bare rive løs. Begriber ærlig talt ikke, at brudeslør er så sindssygt dyre. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Hej tøserJa, jeg står i et lille dilemma synes jeg selv. Jeg vil helst ikke være sippet, men står i den situation, at jeg har fået det mest fantastiske slør. Nu er der jo tradition for, at efter brudevalsen får gommen klippet sokker og bruden hevet sit slør i stykker. Men men men, jeg vil SÅ gerne have at mit slør forbliver intakt, da jeg måske gerne vil forære det til en potentiel datter eller svigerdatter en dag. Men kan jeg selv vælge det og hvordan får jeg den "serveret" for gæsterne på en ordentlig måde - helst så jeg ikke virker som en sippe. Knus A. Hej A Kan sagtens følge dig. Men du kan jo evt. ha et slær på der må rives i stykker nå du danser og så ta det pæne på igen bagefter. Har jeg hørt flere gør Ha en super fest Den kommende brud (om 32 dage ) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Hej tøserJa, jeg står i et lille dilemma synes jeg selv. Jeg vil helst ikke være sippet, men står i den situation, at jeg har fået det mest fantastiske slør. Nu er der jo tradition for, at efter brudevalsen får gommen klippet sokker og bruden hevet sit slør i stykker. Men men men, jeg vil SÅ gerne have at mit slør forbliver intakt, da jeg måske gerne vil forære det til en potentiel datter eller svigerdatter en dag. Men kan jeg selv vælge det og hvordan får jeg den "serveret" for gæsterne på en ordentlig måde - helst så jeg ikke virker som en sippe. Knus A. Hejsa Jeg er selv lige blevet gift. Jeg havde selv et rigtig flot slør, som jeg havde lovet mine små piger skulle have som minde. Det jeg gjorde var at jeg havde købt et ekstra slør, så jeg byttede rundt lige inden brudevalsen. dermed bliver ingen traditioner ødelagt og man har det sjov med. Du kan få nogle billige nogle til 400-500 kr. og så får alle et minde med hjem. Og hvis du ikke vil det, så er flok generelt meget forståelige overfor at man gerne vil beholde sit slør og gerne ser at de ikke river idet. Måden du servere den på at ved at sige det, til et par stykker og lade dem sige budskabet videre. Det var hvad min veninde havde valgt og det blev også respekteret. Så hvad du end vælger, er der ingen som vil synes at du er sippet. Det er et minde man gerne vil beholde og se bare på de kongelige hvor mange som er gift med det samme slør Mvh Sanne O. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Ja er enige med de andre.Til min kusines bryllup sagde hun i velkomsttalen at hun gerne ville frabedes at der blev revet i hendes slør! Det var der ingen der sagde noget til... Det sagde min kusine også i velkomsttalen og det blev accepteret uden yderligere spørgsmål eller sure miner 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Hvor er det da en helt vildt god ide med at lave et fake slør. Så skaber man heller ikke et problem. Rigtig rart at høre at folk nu alligevel har taget det pænt de steder hvor de er blevet frabedt at rive slør itu.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Jeg vil helst heller ikke have mit slør revet i stykker, og vil helt sikkert bruge ideen om at sige det i en tale, enten toastmasters eller min kommende mands. Det er en rigtig god ide! Men faktisk tror jeg slet ikke jeg beholder det på helt til brudevalsen. Vi regner med at have buffet og pause mellem hver ret, så man kan trække lidt frisk luft, og vi kan få snakket med lidt andre end dem vi sidder ved bord med - hvilket traditionen tro bliver vores forældre ) - så jeg tror det bliver lidt irriterende at have på hele aftenen, når man skal rejse sig ofte. Så der bliver slet ikke noget at kunne rive i stykker ;o) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 8, 2009 · Report post Jeg havde selv lavet et billigt riveslør som jeg tog på umiddelbart inden valsen, og så kunne de bare rykke løs. det fungerede perfekt. Jeg kunne beholde mit smukke slør, og stadig holde traditionerne ved lige, og der var ingen der havde nogle problemer med det. Så gør havd du føler for, er jo også surt at blive små ked af det, hvis de river i dit smukke slør når du nu ikke har det godt med det. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 9, 2009 · Report post Vi har lige været til et dejligt bryllup hvor bruden havde et "arveslør" på. Brudgommen rejste sig på et tidspunkt og gjorde gæsterne opmærksom på at det var et slør der skulle gemmes, fortalte historien bag, og henstillede på en høflig måde om at det ikke måtte rives i stykker. Til bryllupsvalsen havde bruden taget sløret af og hendes søskende havde istedet fremskaffet et gammelt underskørt som til stor morskab blev behandlet som var det det rigtige slør. Der var ingen sure miner hos nogen og vi fik alle afløb for vores "rive" frustrationer 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 9, 2009 · Report post Jeg blev gift i lørdags og havde selv syet mit slør med perlebroderier og jeg ønskede ikke det blev revet i stykker. Jeg syntes personligt ikke det er en god ide med riveslør for så ryge hele symbolikken alligevel efter min mening ( men det er jo min mening) Vores toastmaster nævnte lige før middagen sluttede på en pæn måde noget om at der er mange traditioner ved bryllupper og at man vælger hvilke man vil følge og at jeg ønskede at sløret ikke blev ødelagt, det blev respekteret uden sure miner mange kom faktisk hen og sagde at de syntes det var fint jeg havde taget stilling til det og måden det blev sagt på. Men om du vælger den model eller et billigt riveslør må du jo gøre op med dig selv. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 9, 2009 · Report post Jeg har det samme issue... vores toastmaster siger på en pæn at hvis gæsterne rører mit slør får de en erstatningssag på halsen og det er bare noget gæsterne skal respektere, sådan har jeg det. knus Nanna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites