Lus

Anders & Louisa's dag d. 23. maj 2009 - En mere fantastisk dag, end man turde have håbet!!!!

134 posts in this topic

Ja - så er det vist på tide, at jeg "kommer ind i kampen"...har ikke været aktiv herinde i den senere tid...men I alle, der har fulgt med, skal have et STORT tak...jeg har læst i Jeres tråde men blot ikke kommenteret. Sådan er det jo engang imellem...beklager.

Jeg havde taget ferie i ugen op til dagen, hvilket jeg er MEGET glad for at have gjort. Vi havde jo mere eller mindre styr på det hele, men der var stadig lidt småting, vi skulle have ordnet.

Jeg skulle købe undertøj til dagen + dagen efter, jeg skulle hente vin hos min fader og hans hustru i nordsjælland, der skulle laves bordkort - og tilbordskort, hente kjole, tannes, lave bryllupskage og have lavet negle....

Men vi nåede selvfølgelig det hele - og uden stress - lige pånær torsdag... Det var dejligt.

Men men men...

Torsdag d. 21. maj

Hunden og jeg hoppede i bilen kl. 08, da vi skulle være i Skovbo til standpunktsprøve kl. 0930. Vi ankom og var med til noget af prøven...men vi var nødt til at køre kl. 1330, da jeg skulle nå hjem og løbe en tur med støvsugeren, tannes og hente norske venner på deres hotel da de kom til middag hos os. Desuden skulle jeg bage bunde til bryllupskagen...

Jeg kom hjem ved 14'tiden, fik løbet en omgang med støvsugeren og tørret af her og dér...hoppede i bad og gav kroppen en omgang skrub, så den var klar til at modtage tanningen.

Ind i den firhjulede og afsted til Fr.Berg... Humlen var så, at jeg ikke kunne finde en bank på vejen, hvorfor jeg måtte cirkle rundt i et kvarter - vel vidende at tanningen lukkede kl. 16 (det var jo helligdag) og på tidspunktet var kl. 1535.

Men tannes det skulle jeg....og jeg nåede det. Denne omgang var væsentlig bedre end min første tanning, da den ikke var nær så tydelig og unaturlig. Jeg følte mig meget priviligeret over, at det passede så fint til mig.

Nå - efter tanningen var det ind i dytten og næsen hjemad. Jeg skulle nå at lave mad til vores norske gæster. Meningen var at jeg skulle hente dem på vejen hjem, men jeg kunne ikke lige overskue at køre ind til centrum for derefter at køre retur til matriklen...så jeg fik min dejlige kommende gemal til at hente dem, mens jeg gjorde maden klar.

Jeg måtte ikke gå i bad i 6 timer efter tanningen, så jeg følte mig ikke voldsomt charmerende om aftenen...men heldigvis var vi hjemme...og vore venner er jo nogle vi kan slappe af med, så det gik. :)

Efter maden gik jeg i gang med at bage. Jeg skulle bage de 3 bunde til kagen. Stine Helene havde været så skøn at låne mig en firkantet form på ca. 40x40 (skud da jeg ikke har det helt præcise forhold)....så det var blot at komme i gang.

Desværre kunne vores ovn ikke lige rumme formen, så der måtte tys til alternative midler. 4 mand blev pludseligt involveret i bund-bagningen...men vi syntes selv, at vi var ret alternative :boohoo: og det vigtigste var jo, at det virkede.

post-21080-1244113970.jpg

Bundene var en anelse tykke...så da vennerne daffede mod hotellet ved midnat, gik jeg ellers i gang med at skære dem til med en god filét-kniv. Ved ikke hvad jeg ville have gjort uden den!!!! Jeg kravlede så til køjs ved 02'tiden....en anelse træt.

Fredag d. 22. maj

Vækkeuret (og min hund) vækkede mig kl. 0700. Helt bevidst havde jeg sat uret til det tidspunkt. Skulle jo nå at lægge kagen sammen, inden jeg kl. 1100 skulle have lavet negle.

Så på med kaffen, frem med remedierne og så ellers i gang. Desværre var jeg vist lidt for hurtig til at røre piskefløden i chokoladen, så det blev en anelse flydende...

Her kom der så en snert af stress i min mave. Stine Helene havde tilbudt sin hjælp om eftermiddagen, da jeg nok ville få svært ved at rulle dej ud med lange negle (jeg er ikke liiiiiiiiiige helt så vant til at arbejde med syle til negle....så....af angst for at knække dem, havde jeg allieret mig med smukke Stine).

Nå - jeg ringede lige til en ven - læs Stine Helene - og via vor samtale, blev jeg lige så stille beroliget igen. Jeg valgte at smide skidtet på køl, krydse fingre for, at jeg IKKE skulle lave en ny omgang, og blev så kørt ind til byen af min kommende og hans forlover.

Kl. 1100 sad jeg så og var klar til at få negle på. At neglepigen var absolut DEN MEST LANGSOMMELIGE SNEGL, jeg nogensinde har oplevet, var én ting....en anden ting var, at hun ævlede og kævlede hele tiden! Fint nok...men nogle af tingene havde jeg ABSOLUT no need to hear about!!

På et tidspunkt måtte jeg pænt bede hende om at beholde informationen for sig selv...og herefter var hun tavs :cheerleader3:

Nå - hun lavede nogle rigtigt flotte negle (noget lange...fnis...og det tog hende knap 3 timer....), men de var flotte.

Edited by Lus
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde en aftale med forloverens hustru om, at hun også skulle have lavet negle derinde...og hun var der også, mens mine blev lavet...men da jeg pludselig havde brugt ALT for lang tid derinde i fht. at Stine Helene ville komme ved 17 tiden + at jeg skulle lægge kagen sammen, var jeg nødt til at suse. Jeg kunne ikke vente på, at hun fik lavet negle...

Så...jeg mødtes med min jyske veninde, N, der var ankommet med tog på Hvd.banen kl. 1130, (hun havde vandret omkring i nogle timer da), vi fik købt lidt ind til maven - og selvfølgelig noget drikkelse til om aftenen - og så var det ellers hjemad.

Her fik jeg lagt kagen sammen og sat den på køl. N skulle til en samtale her i nærheden, så hun lånte min tohjulede og kørte til samtalen, mens jeg fik luftet hund og slappet af efter en "hektisk" dag.

post-21080-1244268377.jpg

Sjovt at man kan blive stresset, selvom man reelt ingen planer har!!!

Stine Helene ankom ved 1730 tiden. Vi fik sat noget mokka over, fik sludret alle tre og begyndte så småt på kagen. Desværre var vi jo nødt til at vente lidt på, at kage + smørcreme frøs lidt, inden vi kunne (hø - læs Stine Helene) lægge fondanten på...så jeg lagde beslag på Stine Helene en hel aften. Hendes kommende mand har heldigvis ikke brokket sig, så det var nok ok :) - og stort tak til de to....

Edited by Lus
0

post-21080-1244268752.jpg

Min veninde N gik i gang med at dyppe jordbær i chokolader, men det skulle vise sig, at hun havde fundet en forkert chokolade, der ikke var god til anledningen...(de endte med at blive spist til morgenmaden istedet for i bilen efter kirken).

post-21080-1244268893.jpg

N og jeg gik ombord i Roséen og fik da delt flasken i løbet af aftenen. Vi fik først aftensmad ved 22'tiden....men på tidspunktet var kage og det hele på plads. Fantastisk.

Edited by Lus
0

Annonce ♥

post-21080-1244269086.jpg

post-21080-1244269096.jpg

Stine og jeg i køkkenet, mens hunden ser sulten til:o) Vinglasset selvfølgelig strategisk placeret (mit glas...S. H. arb. og var afholden)

Min mand sov hos sin forlover og dennes hustru. På et tidspunkt talte min kommende og jeg i telefonen, da jeg i baggrunden kunne jeg høre forloverens hustru råbe, at "nu måtte vi ikke sludre mere"....hm....det var ellers dejligt lige at få sludret....

Så vi fik sagt "nat nat" til hinanden kl. 2200....og måtte vente med at ses til lørdag eftermiddag ved 15'tiden.

Jeg skulle lige lægge sidste hånd på talen (læs skrive den...har gået med den i mit hoved), så jeg var først klar til at gå i seng ved 01'tiden... N og jeg sov ved siden af hinanden, og det var totalt hyggeligt at sove sammen...længe siden. Trods spænding faldt jeg hurtigt omkuld.

Edited by Lus
0

Lørdag d. 23. maj

Jeg slog øjnene op kl. 0600. Fandt det en anelse tidligt og forsøgte at knurre lidt længere... Kl. 0800 stod jeg så op, gik en lang tur med hunden, hvorefter jeg gjorde klar til, at hun skulle hentes.

Omkring kl. 0830 kom min mor. Hun havde morgenmad med....og mens hun og N gjorde klar til maden, fik jeg pakket alle hundeting til hundesitteren, der var ankommet. Afsted med vuffen, en hurtig gang støvsugning af gulvet og så noget morgenmad i skrutten.

B, der skulle lave mit hår og makeup, ankom kl. 0900, og hun fik selv lige lidt kaffe og morgenmad med. Hun begyndte så at krølle min venindes hår, mens jeg gik i bad. Det blev så min tur til at få curlere i håret, ligesom B begyndte at lægge makeup på mig. På et tidspunkt "fik jeg en pause", mens B lagde makeup på min mor... Jeg fik drukket lidt kaffe og trukket frisk luft.

Så var det ned at sidde igen.

post-21080-1244269757.jpg

post-21080-1244269771.jpg

Edited by Lus
0

Min svigerfar var blevet hamstret til at afhente bryllupskagen, frugten til efter kirken, de ekstra bordkort, der var blevet rettet, toiletkurv m.v., så han landede lidt i 11 på vores matrikel. En kop kaffe og en croissant fik han i sig, inden han skyndte sig afsted igen.

Min mor kørte ved 12tiden, da hun skulle hjem og i tøjet. En anden veninde, T, fra Jylland var ankommet, og begge mine veninder gik ellers i gang med at stryge, lægge makeup og alt, hvad der ellers hørte sig til, mens jeg blev gjort færdig af frisøren.

(Der kommer billeder af mig undervejs i processen....det var sjovt!).

Da kl. var godt 1300 var jeg færdig og klar til at komme i kjolen. Efter at have bøvlet med at få strømperne på med mine løbehandsker (hi hi....gik jo ikke at strømperne løb), fik jeg hjælp til at kravle rigtigt i kjolen....

...og så var det om at holde vejret...28 knapper skulle knappes....efter at 28 hægter var blevet lukket i corsagen. Det gik og jeg var færdig til at blive afhentet af min fader, da kl. var 1330.

post-21080-1244270426.jpg

Det dejligste var, at der på INTET tidspunkt havde været anledning til stress. Alt var jo klart...ting, der skulle ændres, kunne alligevel ikke nå at blive ændret, så why bother?

Næ nej - jeg fik åbnet en lille øllert...og fik så et par tåre, så jeg kunne få nerverne, der muligvis var tilstede, til ro. Vi havde ingen alkohol fået i løbet af dagen. Jeg var bange for, at jeg ville blive for snaldret til trods for, at jeg havde sørget for at spise ordentlig morgenmad...men en enkelt tår af en øl kunne vel ikke skade.

Kl. 1400 ankom min far. Han virkede lidt nervøs, for til trods for, at vi reelt først skulle køre herfra kl. 1420, gik han rundt og raslede med sine bilnøgler... Det fik så mig til at bevæge mig lidt hurtigere omkring, omend det ikke var nødvendigt.

Et billede ved siden af min dejlige far, et billede af mig imellem mine skønne veninder, bestilling af en taxa til pigerne og så afsted med farmand i dytten i retning mod kirken.

post-21080-1244270436.jpg

Min far og jeg - han undlod at tage jakken på før lige inden kirken - den er varm...i uld...

Edited by Lus
0

post-21080-1244270681.jpg

Mine dejlige veninder og jeg - klar til afgang.....

Min far og jeg var i god tid, så vi kørte lidt rundt ved Nyhavn, ned til Mærsk og ud ved det Ny Skuespillerhus. Her stoppede min far bilen, hvorefter vi kunne se ud over vandet med Hotel Admiralen på venstre hånd, Holmen på højre og flotte skibe lige fremme.... Skønt.

Min far fik iklædt sig sin gallajakke og gjorde klar til det sidste. Da kl. nærmede sig 1455, satte min far gang i bilen, og vi trillede lige så stille op til kirken. Vi holdt lige ind de sidste par minutter og spionerede :) på de sidste gæster, der kom løbende hen mod kirken. Da kl. var et par minutter i, trillede vi så ind på pladsen.

Hø....en lille detalje, jeg liiiiiiiiiiige havde "glemt" på dagen var, at når klokkerne ringer....så er det fordi, bruden er ankommet... Ha ha ha... Det gik først op for mig, da min far var iklædt uniformen og sagde, at klokkerne nok havde ringet længe for mig nu.... Fnis....ja ja... Det giver mig kuldegysninger ved at tænke på det nu i dag...

Nå - kurv med champagne og paraply fik min far sat ind ved våbenhuset, jeg modtog brudebuketten....wow..., fik sat mit sjal ordentligt (så godt som muligt), kirketjeneren hjalp mig med mit slæb...og vi var klar.

post-21080-1244270927.jpg

Brudebuketten fotograferet hjemme efter brylluppet - tog ikke et inden brylluppet...

Edited by Lus
0

Annonce ♥

Bag os ude på pladsen foran kirken stod pludseligt en seks personer, der tilsyneladende var tourister. De gav mig alle lige en tumbs up.... :) og blev iøvrigt stående da min far og jeg gik op af kirkegulvet... :cheerleader3:

Kirketjeneren gjorde tegn til, at han stoppede klokkerne og at dørene var klar til at blive åbnet...puha...

(Jeg sidder her i skrivende stund og får kuldegysninger og en klump i halsen...det var helt fantastisk. Alle de mennesker, der var kommet for at medvirke til to menneskers ja til hinanden....vildt).

post-21080-1244271229.jpg

Man kan lige skimte touristerne....

Edited by Lus
0

post-21080-1244271953.jpg

Endnu et fantastisk billede...

Vielsen var helt igennem eminent.

Præsten hold den mest vedkommende og smukke tale for os, hvor der både var visdom og humor med!!! Helt fantastisk. Har fået talen men lægger den ikke ud. Den vedkommer kun min mand og jeg. Gæsterne har selvfølgelig hørt den, men den skal ikke gengives - så I må undvære.

Vores venner sang den fantastiske Panis Angelicus - og WOW hvor lød det smukt. Nu skal det siges, at jeg er helt vild med opera....og de to personer synger fantastisk - så det gjorde det ABSOLUT ikke mindre smukt, at der var en fantastisk akkustik. Jeg fik tårer i øjnene og gåsehud!! Også dét var vedkommende. Og så sendte de os kys gennem luften til os bagefter!!!!!!

Altså....

Sidder lige nu og lytter til den, mens der triller en tåre ned ad kinden....

Gør jer selv en tjeneste at lytte til sangen....den er så fin...

Til sidste salme havde jeg valgt "Dejlig er Jorden"....og dér kunne jeg ikke holde mine tårer tilbage.... Åh hvor jeg dog savnede min mormor, og at hun skulle opleve dette. Jeg var nødt til at kigge op i loftet for at forsøge at holde dem tilbage. Det var svært - jeg var helt enormt rørt. Anders klemte min hånd sødt og mimede, at han elskede mig!!!! Han vidste jo godt, at jeg - udover at være rørt pga. bryllup og det hele - også blev påvirket af savnet til mormor. Og det var en rigtig god trøst for mig på tidspunktet.

Jeg havde netop valgt den salme, så hun kunne være en del af brylluppet også... (udover min mormors begravelse, sang vi den til både min farfar's og morfar's begravelse...så de var også med, men det var primært min mormor, jeg havde tænkt på, da jeg valgte salmen).

Edited by Lus
0

post-21080-1244271844.jpg

Jeg synes, min far er så ufatteligt flot!!

Du er så smuk, din kjole er så smuk, dit hår er så smukt og du beskriver det hele så smukt - det går lige i hjertet og nu sidder jeg her og tuder for mig selv... :)

Behøver jeg at sige at; VI VIL HA`MER`!!!!?

0

Annonce ♥

post-21080-1244272578.jpg

Det var en helt ubeskrivelig følelse af gå ned ad gulvet i Anders' arm...meget uvirkeligt. Jeg husker, at han gik meget stærkt, så jeg var nødt til at holde ham tilbage i armen, for kunne næsten ikke følge med....fnis....

Tænk hvad man dog kan nå at tænke af tanker undervejs.... Vi har senere talt om, at vi begge forsøgte at se både til højre og venstre, men at vi ikke følte, at have set på nogen...

Idet dørene åbnedes, kunne jeg så ane en skygge udenfor på pladsen...men tænkte at det nok bare var en person tilhørende kirken...men nej - udenfor stod 6 betjente Espaliér. Hold da op, hvor blev jeg rørt. Tror nu også at Anders blev det....og vores gæster var også meget positive over gutterne.

Jeg stod og betragtede dem lidt fra indgangen, mens folk susede forbi og lykønskede os. Da jeg kunne se, at de lagde an til at skulle afsted, fik jeg Anders med over, så vi kunne takke dem mange gange for deres indsats. (De var der på overarbejde....).

Edited by Lus
0

Har siden fået oplyst, at det var planen, at der skulle have stået en hel deling på pladsen foran kirken - altså ca. 36 personer, som vi jo er i en deling - men at de var blevet sendt til en anden opgave!!! Selvom man skal glædes over, at der kom 6 personer - voldsomt rørende - så er der ingen tvivl om, at jeg var brudt fuldstændig sammen, hvis der havde stået 36 kolleger og hyldet os!!!!!!!!

Der er vist sjældent, at der er en hel deling, der står Espaliér, så det ville da have været ret sjovt og unikt!! Hi - men der skal selvfølgelig være små fordele, når en halvdelingsfører (læs: mellemleder i beredskabssketionen) bliver gift...

Edited by Lus
0

post-21080-1244270681.jpg

Mine dejlige veninder og jeg - klar til afgang.....

Min far og jeg var i god tid, så vi kørte lidt rundt ved Nyhavn, ned til Mærsk og ud ved det Ny Skuespillerhus. Her stoppede min far bilen, hvorefter vi kunne se ud over vandet med Hotel Admiralen på venstre hånd, Holmen på højre og flotte skibe lige fremme.... Skønt.

Min far fik iklædt sig sin gallajakke og gjorde klar til det sidste. Da kl. nærmede sig 1455, satte min far gang i bilen, og vi trillede lige så stille op til kirken. Vi holdt lige ind de sidste par minutter og spionerede :) på de sidste gæster, der kom løbende hen mod kirken. Da kl. var et par minutter i, trillede vi så ind på pladsen.

Hø....en lille detalje, jeg liiiiiiiiiiige havde "glemt" på dagen var, at når klokkerne ringer....så er det fordi, bruden er ankommet... Ha ha ha... Det gik først op for mig, da min far var iklædt uniformen og sagde, at klokkerne nok havde ringet længe for mig nu.... Fnis....ja ja... Det giver mig kuldegysninger ved at tænke på det nu i dag...

Nå - kurv med champagne og paraply fik min far sat ind ved våbenhuset, jeg modtog brudebuketten....wow..., fik sat mit sjal ordentligt (så godt som muligt), kirketjeneren hjalp mig med mit slæb...og vi var klar.

post-21080-1244270927.jpg

Brudebuketten fotograferet hjemme efter brylluppet - tog ikke et inden brylluppet...

Må lige tilføje et billede af min kommende,forloveren og den fabelagtige præst i kirken ... Han er så lækker min mand...

post-21080-1244273925.jpg

0

Udenfor kirken var der et hav af mennesker....og tænk hvor rørende at de var kommet for at fejre os. Der var sågar også kommet folk, der ikke var inviteret til festen - deriblandt Maria og Stine Helene, nogle jeg træner hund med og gamle venner af familien... Jeg var da SÅ rørt...

Men man når jo overhovedet ikke at sludre med nogen som helst...lige pludseligt skulle vi videre - og vi fik desværre ikke taget billeder med vores forældre ved siden af os... Det hele gik egentlig ret hurtigt - set i bakspejlet!!

I får lige dette fantastiske billede ind af min mand og min bonussøn....er mine drenge ikke lækre???

post-21080-1244274553.jpg

Kort efter hilsen på folk, susede vi ind til Politigården for at få taget lidt billeder. De er alle super flotte...

Edited by Lus
0

Annonce ♥

OH NO - du har jo logget af :):)

Jeg sidder og skal læse strategisk ledelse - skal op på torsdag - men dette er bare den fedeste overspringshandling ever - keep it coming :)

Nej nej - er her endnu...skal bare lige ændre signatur og sådan...

Puha - strategisk ledelse...lyder som noget af en udfordring. Hvad angår overspringshandlinger, så skal der være tid til det :cheerleader3:

Så ingen dårlig samvittighed...

0

Waaaaauuuu!!! Hvor ER jeg bare vild med dit look; enkelt og meget, meget, meget elegant!! Hårpynten er PERFEKT til - og det hele gør sig SÅ godt i kirken (og til din flotte far)!! Meget stiligt ;)

Tak skal du have :)

0