christina04

CHRISTINA & STEFFEN 29. MAJ 2010

1,295 posts in this topic

Puha en beslutning du har følt dig tvunget til at tage. Det må virkelig have været svært og konsekvenserne absolut heller ikke rare.

Jeg krydser fingre og håber det bedste :biggrin::cheerleader3:

nej det er bestemt ikke en nem beslutning og det er også den allersidste udvej jeg vil benytte mig af.

1000 tak for krammerne, det varmer

0

Annonce ♥

jeg vil selvfølgelig helst ikke miste min bror, da vi altid har været meget tæt knyttet, men hvis jeg ikke skal stå bag de uskyldige piger, hvem skal så????

Mine forældre er godt klar over mit valg men de vil ikke mærke det da de heller ikke længere har kontakt til ham.

Min yngste storebror bakker mig også op og siger at det er vores dag og der skal kun dem med som vi ønsker.

Det er noget værre rod men ved ikke hvad jeg ellers skal stille op..... Godt der er lidt tid til invitationerne skal ud endnu( selvom det nok ikke ændre min mening)

Hold da op, hvor er du bare en helt fantastisk faster. At du vælger at støtte ungerne med den yderste koncekvens, at du mister din bror. Det er eddermame noget der vil noget. Hvor er du bare et godt menneske. Andet har jeg ikke at sige. Og du får lige et :biggrin: med på vejen herfra

tak skal du ha for de søde ord og tak for krammerne det varmer.

0

Hej

Jeg kan godt forstå dig - især når du gerne vil beskytte to piger...

:biggrin: til dig.

tak for krammeren og for forståelsen. Det vigtigste for mig er at passe så godt på pigerne som det overhovedet er muligt.

De har haft det alt for svært siden skilsmissen.

0

Jeg vil bare lige give dig et kæmpe kram :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes, det er en flot og modig beslutning du har truffet. Du skal også kunne leve med dig selv, og give dig selv og din kommende mand de bedst mulige betingelser for at holde en super fest, og helt ærligt, hun ville være en kæmpe torn (kampesten) i dit øje hele dagen, hvis man bare véd, at hun er sur, og sidder og siger grimme ting! UD med hende! Hvis det så medfører, at din bror melder fra, så håber jeg, at du har mulighed for at fortælle ham præcis hvad du føler, og at du bliver godt modtaget. Det er bare desværre ikke sikkert! Det er altså mega svært med sådan noget familie-halløj, og loyaliteten ligger desværre ikke altid dér, hvor man føler, den burde være.

Rigtig meget held og lykke

0

Annonce ♥

Hmm... hvor er det en ualmindelig trist historie, du skitserer her. Jeg får ondt i hjertet, når børn svigtes, men jeg er nu ikke helt enig i din måde at vise dine følelser på. For mig ville det være mere reelt at tage en samtale med min bror, da det efter min mening er ham, der svigter i og med, han ikke står op over for sin nye kone og forsvarer sine børn! Umiddelbart tænker jeg, at bryllup er et skidt tidspunkt at pointere noget, men dér hvor man kan være mere storsindet, hvis du forstår? Jeg er bange for, du tvinger din bror ud i et ultimatum, hvor han næsten ikke kan andet end at melde afbud (han har jo giftes sig med heksen og skal leve med hende - derfor vil det være svært for dig at vinde dén kamp)

Jeg vil ikke lyde negativ og vil slet ikke negligere dine følelser, for forstår kun alt for godt din harme, når det drejer sig om to elskelige små pusser, men håber ikke, du drager hastige beslutninger med (for?) store konsekvenser. Tænk på, at dine niecer også kan komme i klemme i den situation...

Måske tager jeg fejl og kender jo ikke hele historien, men skriver bare ud fra et andet synsvinkel - håber det er ok.

Held og lykke med at træffe den rigtige beslutning for dig og din familie.

tak for din synsvinkel, jeg tager det ikke på nogen måde som noget negativt, det som du skriver. Sagen er den at både min anden bror og jeg igennem de sidste år har taget adskillelige snakke med ham om alt det her og det faktum at han tillader alt dette. MEN uanset hvordan vi vender og drejer den, så kan han simelthen ikke se at konen gør noget galt( han kan da se hvor meget hun respekterer de piger) så det er en kamp jeg kun kan tabe uanset hvad.

Meget kan nå at ske inden invitationerne skal sendes ud, så nu må vi se. Men kender jeg hende ret har hun sikkert heller ikke lyst til at deltage i noget med hans familie( hun bliver altid syg lige inden, under eller efter) og helt ærligt hvorfor så overhovedet bruge pengene på at bestille cuvert til hende( ved godt den holdning er 5 år oven i hovedet) men lige nu er det rart bare at komme ud med det umodent eller ej.

Ville dog aldrig tage en beslutning som ville skade mine niecer..... så tro mig når jeg siger at jeg træder varsomt.

0

Jeg vil bare lige give dig et kæmpe kram :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes, det er en flot og modig beslutning du har truffet. Du skal også kunne leve med dig selv, og give dig selv og din kommende mand de bedst mulige betingelser for at holde en super fest, og helt ærligt, hun ville være en kæmpe torn (kampesten) i dit øje hele dagen, hvis man bare véd, at hun er sur, og sidder og siger grimme ting! UD med hende! Hvis det så medfører, at din bror melder fra, så håber jeg, at du har mulighed for at fortælle ham præcis hvad du føler, og at du bliver godt modtaget. Det er bare desværre ikke sikkert! Det er altså mega svært med sådan noget familie-halløj, og loyaliteten ligger desværre ikke altid dér, hvor man føler, den burde være.

Rigtig meget held og lykke

tak!!! er helt enig.

0

HMMM..... min storebror ringede til mig her til aften og så fik jeg ellers lettet mit hjerte over for og fik fortalt ham mine holdninger omkring hans kones måde at behandle mine niecer på.

Og hvilke forventninger jeg har til brylluppet omkring deres tilstedeværelse...

Det lyder måske hårdt, men jeg fik luft endnu en gang og det var dejligt!!!

Så må vi se hvor længe det holder!

0

Rigtig godt at du fik snakket med din bror og fik luftet hvordan du har det. Rigtig flot gjort :thumbsupsmileyanim:

... men hvad sagde din bror til din holdning og synsvinkel?

0

Annonce ♥

Rigtig godt at du fik snakket med din bror og fik luftet hvordan du har det. Rigtig flot gjort :thumbsupsmileyanim:

... men hvad sagde din bror til din holdning og synsvinkel?

Det er lidt svært at vurdere med ham, da han er en anelse konfliktsky, så han er god til at tale en efter munden. Men han tog det fint og lovede at han ville tage sig sammen og være en bedre far for pigerne og sige mere fra over for konen. Og så aftalte vi at vi skal sætte os sammen en af de kommene uger og snakke med hans kone, da jeg også har noget at sige til hende.

0

Ej ok det er da bare alt alt for sejt. Syntes simpelthen at den beslutning er helt fantastisk. og tænker at selv om det er hårdt så er det en rigtig godt tidspunkt for så ved han (og konen) hvordan landet ligger og hvor meget det påvirker dig at de opfører sig sådan...

Bukker og nejer for syntes virklig det er en flot(omend vanskelig beslutning)

0

Kanon godt gået Christina! Det er simpelthen bare så flot af dig - især hvis du også får sagt det, du gerne vil til din svigerinde. Det vil være en stor hjælp for dig selv, tror jeg. Og forhåbentlig også for jeres fremtidige forhold til hinanden.

Som Jokeren ville have sagt: "Klap dig selv på skulderen!.." :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg blander mig også lige... ;)

Først -dejligt at de to niecer er dine prinsesser. Dernæst -hvad med hans to andre børn? Har han dem med hende den nye kone eller er det hendes fra et tidligere forhold? Det er jeg ikke helt med på. Du skriver at hun altid bliver syg 5 minutter inden noget med familien. Det lyder da lidt påfaldende, men kan det tænkes at pigen bare ikke har det godt psykisk og ikke kan finde ud af at komme ud med det eller at hun simpelthen går i panik? Måske har din bror fået mundkurv på, men hvordan hun har det, da hun ved, at hans første kone var et større hit end hende og hun er bange for nederlag? Jeg prøver absolut ikke at tage parti her, det håber jeg du ved, men måske er hun sådan, fordi hun aldrig har fået sagt, at hun går og har det skidt. Det er altid lettest at komme efter en "upopulær" kone end efter hende der stadig er inde i varmen. Giver det mening for dig? Måske forsvarer din bror hende, fordi han kan se, hun har det skidt, men har lovet hende, ikke at sige noget. Eller måske er hun bare en kost?? ;) Jeg aner det ikke og kender ingen af jer, så det er kun gætteri fra min side. Jeg håber du kan bruge det :)

:thumbsupsmileyanim: herfra til både dig og de små

0

Først -dejligt at de to niecer er dine prinsesser. Dernæst -hvad med hans to andre børn? Har han dem med hende den nye kone eller er det hendes fra et tidligere forhold? Det er jeg ikke helt med på. Du skriver at hun altid bliver syg 5 minutter inden noget med familien. Det lyder da lidt påfaldende, men kan det tænkes at pigen bare ikke har det godt psykisk og ikke kan finde ud af at komme ud med det eller at hun simpelthen går i panik? Måske har din bror fået mundkurv på, men hvordan hun har det, da hun ved, at hans første kone var et større hit end hende og hun er bange for nederlag? Jeg prøver absolut ikke at tage parti her, det håber jeg du ved, men måske er hun sådan, fordi hun aldrig har fået sagt, at hun går og har det skidt. Det er altid lettest at komme efter en "upopulær" kone end efter hende der stadig er inde i varmen. Giver det mening for dig? Måske forsvarer din bror hende, fordi han kan se, hun har det skidt, men har lovet hende, ikke at sige noget. Eller måske er hun bare en kost?? ;) Jeg aner det ikke og kender ingen af jer, så det er kun gætteri fra min side. Jeg håber du kan bruge det :)

Hej Tina

1000 tak for din interesse. Min storebror boede hos mig og min kæreste, da han lærte hende at kende og dengang kunne vi sidde og hygge med the og snakke længe alle sammen. Så hun har egentlig fået en fair start i familien. Hendes opførelse er først blevet forværret efter at de blev gift. Hun melder selv ud at hun ikke er særlig social( og fred være med det) Men der er bare nogen mennesker som ikke har det der kaldes empati overhovedet. Fx har hun lige siddet oppe ved min gamle morfar som ellers er sund og rask, og har sagt at når han engang dør så vil hun gerne have hans seng..... Ja bare lige et eksempel på hvordan hun er. Og endnu værre er hun så desværre over for mine 2 prinsesser.

Håber det gav lidt mening.

0

Hej Tina

1000 tak for din interesse. Min storebror boede hos mig og min kæreste, da han lærte hende at kende og dengang kunne vi sidde og hygge med the og snakke længe alle sammen. Så hun har egentlig fået en fair start i familien. Hendes opførelse er først blevet forværret efter at de blev gift. Hun melder selv ud at hun ikke er særlig social( og fred være med det) Men der er bare nogen mennesker som ikke har det der kaldes empati overhovedet. Fx har hun lige siddet oppe ved min gamle morfar som ellers er sund og rask, og har sagt at når han engang dør så vil hun gerne have hans seng..... Ja bare lige et eksempel på hvordan hun er. Og endnu værre er hun så desværre over for mine 2 prinsesser.

Så er det jo nærmest bare ekstra underligt, at hun pludselig ikke kan være social. Hvad skal man gætte på?? ;)

0

:) herfra til både dig og de små

Hej Tina

Så er det jo nærmest bare ekstra underligt, at hun pludselig ikke kan være social. Hvad skal man gætte på?? ;)

præcis :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

hej og velkommen til.. undskyld at jeg er lidt sen på den men har først set din tråd nu..

kan godt forstå jeres valg af kirke.. vemmelev er utroelig smuk, kender den personligt...

jeg håber i får styr på det hele og jeg glæder mig til at følge din planlægning..

0

hej og velkommen til.. undskyld at jeg er lidt sen på den men har først set din tråd nu..

kan godt forstå jeres valg af kirke.. vemmelev er utroelig smuk, kender den personligt...

jeg håber i får styr på det hele og jeg glæder mig til at følge din planlægning..

1000 tak skal du have. Ja det er en dejlig kirke. Jeg er selv konfirmeret der og vores søn er døbt der.

0

Så kan jeg endelig vise hvad jeg lige har købt på ebay: WEEEEEEEEEEE :thumbsupsmileyanim::):)

post-37978-1247584908.jpg

skal bruges til at lægge nede i vores favoræsker som er hvide.

Og her er vores organza poser i hvid hvori jeg forestiller mig at der skal ligge lidt chokolade i sølvpapir.

post-37978-1247585067.jpg

Og sidst men ikke mindst kunne jeg ikke stå for denne gæstebog:

post-37978-1247585246.jpg

Udover det har jeg fået bestilt std magneter men dem må i vente med at se til de kommer hjem.

:tunge:

Edited by christina04
0

Ja jeg kiggede lige forbi i din fine tråd her og opdagede at du er fra Boeslunde :-) Jeg er fra Korsør og arbejder i Skælskør så jeg kører jo lige igennem hver morgen.

Hvor hyggeligt :-)

I ønskes held og lykke med planlægningen og udførslen af jeres dejlige dag.

Kh Freja

0

Annonce ♥

Ja jeg kiggede lige forbi i din fine tråd her og opdagede at du er fra Boeslunde :-) Jeg er fra Korsør og arbejder i Skælskør så jeg kører jo lige igennem hver morgen.

Hvor hyggeligt :-)

I ønskes held og lykke med planlægningen og udførslen af jeres dejlige dag.

Kh Freja

hej

ja det var da lidt sjovt.

tak i lige måde. Skal da lige ind og lurer i din tråd.

0

hmmmmmmmmmmmmmmmmmm hjælp mig tøzer!!!

Jeg sidder og tænker om man kan tillade at sende std magneter til de gæster som "kun" inviteres til kirken og receptionen ( hvis man nu skriver reception på magneten så folk ved det)

Er det frækt eller?????

0

Jeg sidder og tænker om man kan tillade at sende std magneter til de gæster som "kun" inviteres til kirken og receptionen ( hvis man nu skriver reception på magneten så folk ved det)

Er det frækt eller?????

Hmmmm....jeg synes i princippet godt at man kan tillade sig det, men jeg synes helt klart at du skal skrive på dem at det er til reception efter kirken, og ikke mere, for når man får et STD, så regner man vel som regel med at det er fordi man skal med til festen, eller????

Når det er sagt, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det. Jeg ville sende til dem der skal med til festen, for der vil jeg jo gerne sikre mig at så mange som muligt kommer.....men jeg tænker at det nok er mere sandsynligt at det er aftenen folk har sat af til anden side, og at de sagtens kan nå at komme til kirken og til reception om eftermiddagen. Især når de får invitationen flere måneder i forvejen.

Men hvis du meget gerne vil sende dem en magnet, så skal du da gøre det.

0

Er det frækt eller?????

Hmmmm....jeg synes i princippet godt at man kan tillade sig det, men jeg synes helt klart at du skal skrive på dem at det er til reception efter kirken, og ikke mere, for når man får et STD, så regner man vel som regel med at det er fordi man skal med til festen, eller????

Når det er sagt, så er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det. Jeg ville sende til dem der skal med til festen, for der vil jeg jo gerne sikre mig at så mange som muligt kommer.....men jeg tænker at det nok er mere sandsynligt at det er aftenen folk har sat af til anden side, og at de sagtens kan nå at komme til kirken og til reception om eftermiddagen. Især når de får invitationen flere måneder i forvejen.

Men hvis du meget gerne vil sende dem en magnet, så skal du da gøre det.

Tak for din tilbagemelding. Jeg regner med at jeg skrotter ideen med std-magneter til resptionsgæsterne. Det er altid rart lige at få et ekstra sæt øjne på situationen.

0

Så har jeg lige brugt lidt flere penge :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Kjolerne til fasters prinsesser( ved godt de er meget grønne, men min yngste prinsesse elsker grøn og eftersom grønt nemt kan flettes sammen med vores tema farver, tænkte jeg dem hapser jeg)

post-37978-1247864242.jpg

og så faldt jeg lidt for denne kagespade( eller hvad de nu hedder i denne str.)Det var ikke lige planen men syntes den er sød. Og vil så have vores dag ingraveret i den:

post-37978-1247864473.jpg

og så faldt jeg over denne taske som jeg syntes er fuldt ud vidunderlig på mange måder( og kan bruges både på dagen og efter)

post-37978-1247906299.jpg

Edited by christina04
0