Lus

Vores bryllupskage

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:) Hvor er den smuk. Jeg kan godt lide at den er så "enkel". Jeh har lige et par spørgsmål?

Hvad var der indeni? Hvordan får du fondanten til at passe i hjørnerne? Skærer du hak ellerlader det "falde"?

Kan godt forstå at du skulle have hjælp med negle...det kan være noget rigtigt "grat" at stå med.

Super smuk kage!!!

Knus Jane

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Hvor er den smuk. Jeg kan godt lide at den er så "enkel". Jeh har lige et par spørgsmål?

Hvad var der indeni? Hvordan får du fondanten til at passe i hjørnerne? Skærer du hak ellerlader det "falde"?

Kan godt forstå at du skulle have hjælp med negle...det kan være noget rigtigt "grat" at stå med.

Super smuk kage!!!

Knus Jane

Hej Jane,

Mange tak for din melding om min kage :)) Dejligt!!

Jeg har bare lavet Betty's bryllupskage - ikke for besværligt = passende til mig. Jeg har dog undladt at bruge chokoladebunde, da jeg ikke er voldsomt glad for for meget choko.

Når fondanten er rullet ud, lader du den bare falde. Jeg har gjort det, at jeg har taget hjørnerne med en rund "blød" hånd og kørt i cirkler, så hjørnerne er blevet tilpasset. Hvordan Stine Helene gjorde det på dagen, er jeg ikke helt sikker på. Det var vist med min "glatter" (men...)... Du kan evt. skrive til hende og spørge i hendes tråd. Hun er super dygtig til kage-bageri. :cheerleader3:

Hi - ja - dejligt at hun ville hjælpe. Jeg havde nok klaret det, hvis jeg ikke havde de negle på....men turde ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Den er bare super flot... :) Som Jane er jeg bare helt vild med det enkle :)

Er også nysgerrig efter hvilket fyld du har brugt?

Jamen tak tak...

Betty's Bryllupskage. En MEGET enkel opskrift...hindbærmousse og tobleronecreme... Gæsterne var vilde med den og visse tog to gange :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Ej hvor er den bare flot din kage.

Hvornår lavede du kagen?

Jeg har nemlig hørt man kan fryse cremerne og bundene ned og så samle den dagen før, kan man det?

HIlsen Stine

Hej Stine,

Mange tak skal du have. Dejligt med lidt ros....

Jeg lavede bundene om torsdagen og lagde kagen sammen fredag. Fondant blev lagt på fredag aften.

Man kan godt fryse bunde og creme ned....men jeg vil nu sige, at cremen - i hvert tilfælde ikke hindbærmoussen - ikke er så tidskrævende at lave, hvorfor jeg ville foretrække at lave den frisk dagen før. Choko-cremen tager lidt længere tid pga. at chokoladen skal smeltes + være afkølet inden piskefløden skal i, så.....den kunne man snildt lave inden. Frisk den dog op med noget frisk piskefløde, når den lægges sammen...

Ellers kan jeg kun foreslå dig at spørge Stine Helene....hun er fantastisk til det kageri dér....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Super flot kage søde!!! :)

Tak tak...den var vel knap så udfordrende som den, I havde lavet!!!

Men den var lige os...og absolut mere end rigeligt til hele 60 personer.

Redigeret af Lus
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer