Helle G

Helle og Jens d. 6. juni 2009

222 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

D. 27. maj var jeg så til prøveopsætning hos Carina fra Kiss4you, som jo skulle komme ud og sætte mit hår på den store dag...

Blev mødt af en smilende, super sød og dygtig frisør, så det var bare en rigtig god oplevelse... Har ikke nogen billeder herfra, da vi kun talte overordnet om, hvordan min makeup og mit hår skulle være...

D. 2. juni var vi til møde med præsten - det gik stille og roligt og fint, og vi havde heldigvis allerede godt styr på det hele...

Redigeret af Helle G
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den 3. juni går vi i gang med at bage bryllupskagen...

Det går meget fint med at få blandet dejen og få den fyldt i forme... Og også ganske ok med at finde den rigtig bagetid (når nu man bager i nogle mindre forme end angivet i opskriften)...

Men SÅ startede problemerne ellers - kagerne ville ikke komme ud af formene uden at smuldre fuldstændig! Og jeg, som ellers syntes, jeg var ret rolig, begyndte altså så småt at stresse, da kun 6 ud af 40 små hjerte-muffins kunne bruges som bryllupskage...

Men så måtte vi jo prøve at finde en anden løsning - så kagerne kom en tur i fryseren for at køle ned... Og den næste portion blev bagt m. papir i bunden af silikone-formene... Papiret gjorde, at kagerne var meget nemmere at få ud af formene - men øv øv, papiret var IKKE sådan lige at få af... Og af skulle det jo altså, når vi skulle fylde flødefyld i...

Men da vi så tog kagerne ud af fryseren, så var de bare SÅ nemme at få ud af formene, så pyha, dagen var reddet!

Vi fik bagt en stak kager i løbet af formiddagen, inden vi skulle hente min lillesøster (min brudepige) ved toget! Og da vi så kom hjem, fik vi bagt et par plader mere, inden vi kørte ud og handlede de første småting, vi manglede til brylluppet...

Da vi kom hjem efter handleturen, fik vi lige bagt de sidste kager - så dagen sluttede først omkring kl. 23 for vores vedkommende...

En koncentreret kommende brud:

post-34263-1244561606.jpg

Redigeret af Helle G
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torsdag har jeg ingen billeder fra...

Men tiden gik med at få handlet, hentet nøgler rundt omkring og lavet lasagne...

Vi startede i Bilka med at få købt frugt til receptionen... De andre handlende kigger altså noget, når man kommer kørende med 2 kundevogne, hvori der er 13 ananasser, 16 galia-meloner, 10 vandmeloner og 18 pakker vindruer... Det er åbenbart et sjældent syn her omkring...

Og så var der ellers lige ved at blive panik igen - for Bilka havde ikke helt så mange røde roser, som vi skulle bruge... Og de havde heller ikke alkohol-fri vin...

Men vi kørte så videre til Sorø og fik hentet nøglerne til Fuchsia-drivhuset, og derfra videre til Ringsted og få hævet penge til alle de ting, vi efterhånden skulle betale...

Og når vi så var i Ringsted, så kunne vi jo lige smutte forbi Kvickly - og hente de sidste roser og noget alkohol-fri vin... Og så rutebiler til vores kagefyld!

Så vi nåede alligevel at få handlet alt til brylluppet, og vi kunne tage hjem med ro i sindet...

Til aftensmad kom så mine forældre, og de havde min farmor med...

Efter aftensmaden fik min far og min (på daværende tidspunkt stadig) kommende mand hentet nøglen til forsamlingshuset, så vi havde den klar til at kunne starte tidligt i forsamlingshuset fredag morgen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej Helle, du kan da ikke stoppe her.

Kan kun sige mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere mere

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja tøser - skriver beretning, så hurtigt det er muligt, men vil gerne have det hele i kronologisk rækkefølge... Så må lige vente på billederne fra fredagen - men de skulle ifølge min farmand komme i morgen eller overmorgen (alt afhængig af, hvor samarbejdsvillige Post Danmark er)...

Så I må lige have lidt tålmodighed endnu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja tøser - skriver beretning, så hurtigt det er muligt, men vil gerne have det hele i kronologisk rækkefølge... Så må lige vente på billederne fra fredagen - men de skulle ifølge min farmand komme i morgen eller overmorgen (alt afhængig af, hvor samarbejdsvillige Post Danmark er)...

Så I må lige have lidt tålmodighed endnu...

Tålmodighed er ikke en dyd bridezillaer besidder :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag morgen pakkede vi traileren med drikkevarer og alt det andet, der skulle med ud til forsamlingshuset! Og der var rimelig godt med læs på... Ja, faktisk pakkede vi to trailere (men har kun billede af den ene)...

post-34263-1244731681.jpg

Redigeret af Helle G
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer