LineH

Line og Kristians septemberbryllup

465 posts in this topic

Annonce ♥

Uhm... Ser så lækkert ud! Følger med og suger til mig af dine erfaringer! Kan det passe man skal være medlem for at kunne se på kagekones side?

Nej, det tror jeg bestemt ikke. Det er bare en helt almindelig blog. Men jeg har fundet ud af, at det kun virker, hvis man husker www. Kan det være det? Eller er det mit link, der er forkert? Prøv igen på www.kagekonen.com

0

2. prøvebagning

Hermed en omgang hindbærcupcakes. Jeg har ikke smagt på dem endnu, men de dufter godt! Det er en opskrift, jeg har prøvet før, så den er vist god nok. Planen er så, at jeg fryser dem ned og tager et par stykker op på et tidspunkt og prøvepynter. Så kan resten gå i bryllupskagepuljen... :pokey:

post-38186-1248549507.jpg

0

Sidste nyt om hindbærcupcakes: De sidder fast i formen. Det er træls - kan ikke huske, om de også gjorde det sidst, jeg lavede dem... Så nu overvejer jeg lige, hvad jeg skal... Om jeg skal prøve igen eller finde en anden slags...

Og hold da op: for en, der sjældent spiser sukker, så er det lige rigeligt at spise to cupcakes på en dag! Jeg kommer til at være oppe hele natten... :carrot:

0

Annonce ♥

Jeg må altså lige kaste en word up efter Caramel Mud Cupcake'sne! De er simple at lave og smager FANTASTISK.

Mht. Rabarber/hvid chokolade, hvis ikke du har lavet dem før, så smager den halve banan i opskriften ret meget igennem, og da jeg bagte dem første gang fik jeg simpelthen snittet rabarberne så fint, at de "forsvandt/smeltede" ud i kagen.

Og så skal jeg lige melde mig ind i cup-cake fanklubben.... findes der noget der hedder "for mange cupcakes" - me thinks NO!

Ihh, tak for råd! Hvilken topping putter du på caramel mud cupcakesene?

Ville du så skære ned på bananen eller undlade den? Jeg tænker, at det måske ikke er så godt at undlade den, da den sikkert giver noget "fugtighed"?

Hurra for cupcakes!!!

Rabarber:

Jeg putter den stadig i næste gang jeg bager dem - jeg blev lidt overrasket første gang jeg lavede dem, fordi jeg havde tænkt syrlig rabarber hvid chokolade, jeg skal bare i himlen, og så var der bare denne her banansmag ud over det hele - så det var mest for at forberede dig på du altså godt kan smage bananen.

Jeg tror hvis man ikke findeler rabarberen som jeg kom til, så er det en helt anden oplevelse!

Caramel:

Jeg har endnu ikke prøvet dem med topping, men jeg tænker noget bailey, chokolade eller IMBC går ikke ved siden af rent smagsmæssigt - er man modig ville man måske prøve med noget jordbær...

Dine hindbærcupcakes ser i øvrigt fantastiske ud - vil du dele opskriften?

Edited by FrkK
0

Fra hende veninden...

Kære søde Line - ja, nu har jeg oprettet en profil herinde for at kunne kigge med i din tråd. Og hold da op, hvor giver det minder for en eks-zilla som mig. Jeg brugte den her side så meget for to år siden...

Men ganske interessant st følge med. Og der er så absolut ikke noget galt med korssting (jeg skal personligt bruge det næste år på min 43*43 cm stramaj, med Bøllebob på 10 mdr kan jeg nemlig kun blive overrasket, hvis det tager kortere tid...) ;) Vi skal vel også have gang i krea-klubben igen til efteråret? Go krea! :pokey:

Anywho - :cheerleader3: - jeres bryllup bliver bare så fantastisk. Jeg har den store ære af at blive inddraget i diverse overvejelser, og nyder det! Skulle i den forbindelse hilse fra min husbond og sige tak for mudcakes; han kan godt spise to den dag.

Jeg så i øvrigt et gammelt SATC-afsnit for nylig, hvor Samantha giver Miranda sin frisørtid. Spøjst ;-)

Din bonus-søster for altid, Helle

Edited by helleliske
0

Fra hende veninden...

Kære søde Line - ja, nu har jeg oprettet en profil herinde for at kunne kigge med i din tråd. Og hold da op, hvor giver det minder for en eks-zilla som mig. Jeg brugte den her side så meget for to år siden...

Men ganske interessant st følge med. Og der er så absolut ikke noget galt med korssting (jeg skal personligt bruge det næste år på min 43*43 cm stramaj, med Bøllebob på 10 mdr kan jeg nemlig kun blive overrasket, hvis det tager kortere tid...) ;) Vi skal vel også have gang i krea-klubben igen til efteråret? Go krea! :pokey:

Anywho - :cheerleader3: - jeres bryllup bliver bare så fantastisk. Jeg har den store ære af at blive inddraget i diverse overvejelser, og nyder det! Skulle i den forbindelse hilse fra min husbond og sige tak for mudcakes; han kan godt spise to den dag.

Jeg så i øvrigt et gammelt SATC-afsnit for nylig, hvor Samantha giver Miranda sin frisørtid. Spøjst ;-)

Hej søde dejlige dig!

Hvor dejligt, at du kigger ind!

Og du tror selv på, at du kan klare det på et år?! -HAHA- Optimisme længe leve! Hvis det er det, der er planen, bliver vi seriøst nødt til at få gang i krea-klubben! Og så kan det være din tur til at være skadefro over, at Hvass ikke får lavet noget... -HAHA-

Ja, det bliver et fabelagtigt bryllup! Kristian spillede til et bryllup i går aftes, og nu er det vist ved at gå op for ham (man kan sige, at det var på tide... :loveboard:) Han glæder sig helt vildt nu, og det var en fornøjelse at have ham med ude og prøve ringe, for det er noget af det han glæder sig mest til: at få ring på.

Mudcake-ønske noteret. Jeg må lige se, om ikke jeg kan reservere et par til Martin, det er jo trods alt hans fødselsdag... :cheerleader3:

Og nu bliver jeg forvirret: Jeg troede at det var dig, der var Carrie og mig der var Charlotte, og nu er vi lige pludselig Samantha og Miranda... :loveboard:

Knus fra mig

(og hurra for bonussøstre, når nu man ikke har en selv :cheerleader3: )

0

Annonce ♥

Rabarber:

Jeg putter den stadig i næste gang jeg bager dem - jeg blev lidt overrasket første gang jeg lavede dem, fordi jeg havde tænkt syrlig rabarber hvid chokolade, jeg skal bare i himlen, og så var der bare denne her banansmag ud over det hele - så det var mest for at forberede dig på du altså godt kan smage bananen.

Jeg tror hvis man ikke findeler rabarberen som jeg kom til, så er det en helt anden oplevelse!

Caramel:

Jeg har endnu ikke prøvet dem med topping, men jeg tænker noget bailey, chokolade eller IMBC går ikke ved siden af rent smagsmæssigt - er man modig ville man måske prøve med noget jordbær...

Dine hindbærcupcakes ser i øvrigt fantastiske ud - vil du dele opskriften?

Ja, selvfølgelig vil jeg dele. Dog advarer jeg lige imod at de måske sidder fast i papirformen. Måske bør man tilsætte lidt olie til dejen? Men smagen er god: Den lyse dej er delikat, sød og vanille-agtig, mens hindbærrene giver et syrligt modspil.

Jeg overvejer nu at finde en anden opskrift på hindbærcupcakes - eller: lave rabarber/hvidchokolade-cupcakes om til hindbær/hvidchokolade med hindbær/hvidchokolade smørcreme?! DET tror jeg også kunne være godt - eller hvad mener du, FrkK? Og så stadig lave fire forskellige slags:

Chokolade mud cupcakes med mørk chokolade smørcreme

Hindbær/hvidchokolade cupcakes med hindbær/hvidchokolade smørcreme

Caramel mud cupcakes med IMBC (efter din anbefaling:)) og

Lemon/lime cupecakes med lemonlime cream cheese frosting

Men anywho: Opskriften på hindbærcupcakes kommer fra bogen "Kager der smager og andre søde sager" (i samme serie som "Suveræne Salater")

Ca. 16-20 stk

4 dl hvedemel

1 1/2 dl sukker

1 tsk vanillesukker

1 1/2 tsk bagepulver

100 g smør

2 æg

2 dl yoghurt (eller mælk - jeg brugte kærnemælk, for det var det jeg havde)

lidt friskpresset citronsaft (kan udelades)

en håndfuld hindbær, friske eller optøede

Sigt mel, sukker, vanille og bagepulver sammen i en stor skål. Smelt smørret. Tilsæt smør, æg, yoghurt under nænsom omrøring. Rør ikke for meget, men kun lige, til dejen er jævn og glat. Hak hindbærrene ganske let, så de halveres. Vend bærrene i dejen med tre-fire sving med skeen, så saften trækker spor, men de må ikke røres for meget ud i dejen. Sæt dejen i muffinsforme med to skeer, de skal være halvfulde. Bag ved 200 grader i ca. 15 minutter, eller til de lige akkurat tager farve og bliver let lysebrune.

Nå så så man lige mine skosåler!! Nu må jeg jo ned til bageren, og se, om han har noget, der bare er tilnærmelsesvist så godt!! LINE!!

Fyyyy skam dig!! :cheerleader3:

:pokey:

Jeg undskylder mange gange til Louise, Nina og andre, der er blevet tvunget ud i kagemisbrug... :smoking:

0

Fra hende veninden...

Men ganske interessant st følge med. Og der er så absolut ikke noget galt med korssting (jeg skal personligt bruge det næste år på min 43*43 cm stramaj, med Bøllebob på 10 mdr kan jeg nemlig kun blive overrasket, hvis det tager kortere tid...) ;) Vi skal vel også have gang i krea-klubben igen til efteråret? Go krea! :cheerleader3:

Hej søde dejlige dig!

Hvor dejligt, at du kigger ind!

Og du tror selv på, at du kan klare det på et år?! -HAHA- Optimisme længe leve! Hvis det er det, der er planen, bliver vi seriøst nødt til at få gang i krea-klubben! Og så kan det være din tur til at være skadefro over, at Hvass ikke får lavet noget... :loveboard:

Ja, det bliver et fabelagtigt bryllup! Kristian spillede til et bryllup i går aftes, og nu er det vist ved at gå op for ham (man kan sige, at det var på tide... :loveboard:) Han glæder sig helt vildt nu, og det var en fornøjelse at have ham med ude og prøve ringe, for det er noget af det han glæder sig mest til: at få ring på.

Mudcake-ønske noteret. Jeg må lige se, om ikke jeg kan reservere et par til Martin, det er jo trods alt hans fødselsdag... :cheerleader3:

Og nu bliver jeg forvirret: Jeg troede at det var dig, der var Carrie og mig der var Charlotte, og nu er vi lige pludselig Samantha og Miranda... :loveboard:

Knus fra mig

(og hurra for bonussøstre, når nu man ikke har en selv -HAHA- )

Hej yndlingsbrud!

Man må vel godt lave noget udenfor kreaaften? For jeg er da allerede igennem mindst 3 % af værket - baby steps, men alligevel...

Martin "vågnede" også ca. 1½ måned før - det var fedt at opleve spændingen sammen. Og jeg kunne godt se det i hans øjne, da vi mødtes på Baresso...

Kan man ønske sig bedre fødselsdag end champagne, cupcakes, en insane lækker middag med masser af vin, cocktails og dans? Jeg tror det ikke, og Martin synes faktisk, at det er lidt hyggeligt at de to ting falder sammen.

Og ja, du er Charlotte, og jeg er Carrie - men det er nu alligevel lidt SATC-agtigt...

Nå, nu har jeg ikke tid til at skrive mere, da jeg skal svare på din bage-mail.

KNUS! :pokey:

0

Sidste nyt om hindbærcupcakes: De sidder fast i formen. Det er træls - kan ikke huske, om de også gjorde det sidst, jeg lavede dem... Så nu overvejer jeg lige, hvad jeg skal... Om jeg skal prøve igen eller finde en anden slags...

Og hold da op: for en, der sjældent spiser sukker, så er det lige rigeligt at spise to cupcakes på en dag! Jeg kommer til at være oppe hele natten... :carrot:

Vil du have muffinsene i andre forme eller have dem uden forme på bordene? Eller er det bare besværligt når de spises?

0

Vil du have muffinsene i andre forme eller have dem uden forme på bordene? Eller er det bare besværligt når de spises?

Jeg regner med, at de bare står i papirformene, når de bliver sat på bordet. Det er bøvlet, fordi kagen faktisk nærmest deles i to, når man forsøger at få den ud af formen. Så det er brugervenligheden i fortæringsøjeblikket, der er problemer med. Jeg havde gemt et par hindbærcupcakes til dagen efter, som min søn fik at smage, og formen hænger dog ikke så meget i, når cupcakesene er kolde...

0

Annonce ♥

3. prøvebagning

Så kom turen til lemon-lime cupcakes. De blev også rigtig gode.

post-38186-1248712785.jpg

De er mest søde og med en fin smag af citron. Jeg overvejer nu, om jeg lige skal fylde dem med noget lemon-curd, inden de toppes med lemon-lime cream cheese frosting, for at give det noget ekstra ZING! Sådan ala det her:

post-38186-1248712838.jpg

0

Ja da... jeg tog udgangspunkt i kagekonens basisopskrift og tilsatte revet skal og saft af 1 1/2 citron og saft af en halv lime. Jeg tror, det må være en vurderingssag, for de citroner, jeg havde, var ret "tørre"...

Så det var en let opskrift... :pokey:

Hvis jeg laver lemoncurd og putter indeni, tror jeg, jeg vil bruge denne opskrift - måske også til frosting, i stedet for cream cheese frosting...

0

Annonce ♥

Jeg synes lige, du skal se den her opskrift... De smager helt fantastisk... :pokey:

Hej Line...

Jeg lægger lige den her ind hos dig også... De smager altså rigtig godt... :cheerleader3:

Hvis dine cupcakes sidder fast i formen, hjælper det nogen gange at sætte dem i køleskabet til dagen efter. Så er de lettere at få ud...

0

Tak for roserne!

Ja, jeg har fået bagt et par stykker i løbet af de sidste dage! Men jeg har også savnet at bage. Jeg elsker at bage og lave mad, men som sagt tidligere, så spiser vi ikke sukker herhjemme længere, og det har selvfølgelig sat spor i kagebagningen, der er skåret væsentligt ned i forhold til tidligere! Så nu tager jeg revanche...!

På den øvrige bryllupsfront går det også fremad. Vi har fået sendt navneændring og prøvelsesattest til kirken, og vi har prøvet de første par ringe. Vi har dog ikke købt noget endnu. I morgen skal vi ud og købe tøj til Kristian.

Og så kan I da lige få et billede med af min dejlige søn :pokey: , der faldt i søvn på sofaen den anden dag. Pludselig lå han sådan her og sov:

post-38186-1248718920.jpg

0

Annonce ♥

Forsøger at scrolle hen over kagerne uden at blive for lækker sulten, men må alligevel stoppe ved din søde søn

Men nu til det jeg egentlig vil - Hvordan gik det med at finde tøj til gemalen i dag??? Er nygerrig

0

Tak for de søde ord om min søn - han er bare dejlig! Her er et billede i vågen tilstand:

post-38186-1248820164.jpg

Vi har haft en rigtig god dag i dag. Vi kørte til Århus sammen med forloveren og startede i Kaufmann efter anbefaling herinde fra. De havde ikke så meget - det var enten rester på udsalg eller kun få ting fra den nye sæson. De har ikke fået så meget hjem endnu - og slet ikke i varme toner, som jeg havde tænkt. Kristian blev puttet i et rigtig lækkert skræddersyet italiensk jakkesæt. Han så godt ud i det - men det var bare ikke helt ham.

Vi gik videre og endte i Harder, hvor vi fandt et rigtig flot Hugo Boss-sæt. Efter lidt overvejelser og frokost var det det, der blev købt. Vi mangler bare en cremefarvet skjorte (som de ikke havde hjemme i hans størrelse) og sko. Jeg synes, han er toplækker :thumbsupsmileyanim:

post-38186-1248820360.jpg

Han ser lidt alvorlig ud - det er han altså ikke...

Edited by LineH
0

Hej Line

Jeg havde samme problem i forhold til bagning i en periode, da vi heller ikke kan bruge sukker, i det min søn bliver meget hyperaktiv. Og det ikke er godt for hans epilepsi. Jeg fik det råd fra min mor (som havde sukkersyge) at bruge bagesødemiddel eks. Perfect Fit og Atwel, og det fungerer super fint og reagerer lige som sukker. Så det er vi meget glade for at bruge.

Knus

Henriette

0