LineH

Line og Kristians septemberbryllup

465 posts in this topic

Hvor er du bare smuk i din kjole.

Kage tip:

Hvis du lader oven lemmen så på klem de første min. hæver de ikke sådan op i en spids og er på den måde meget menner at pynte.

Når du skal tø kagerene op igen så sæt dem i en papkasse i kølskabet, Papkassen opsuger alt dem overskudene fugt så kagerene ikke bliver "våde"

Hej Rikke!

Tak fordi du kiggede forbi og tak for tippet. Det vil jeg prøve.

Jeg tænker også, at de skal optøs i køleskabet og forestiller mig at købe nogle kageæsker af min bager (du ved den slags, man får flødekager i) og stille dem i dem. Det vil vel også virke?

Knus

Det bedste er rigtige papkasser for de kagekasser man får hos bageren suger ikke på samme måde og kagerne bliver derfor "våde"

Det er min erfaring.

0

Annonce ♥

Et punkt på listen kan krydses af:

I dag har vi bestilt vielsesringe! To helt glatte, "gammeldags" guldringe. Jeg har også overvejet, om jeg skulle have sten i min... Men det skal der altså ikke. Jeg tror, det hænger sammen med, at de eneste, jeg har kendt, der har gået med vielsesringe, er min mormor og morfar, og de var sådan helt glatte. Så for mig er det en vielsesring. Ihhh - hvor jeg glæder mig til at få den på!

Edited by LineH
0

Ih altså Line, hvor ser du fantastisk ud i kjolen! :thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::hug:

Skulle jo lige se om der var billede efter at have set din facebook-status - og det var der heldigvis :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes sløret passer perfekt til :hug:

Godt at du har bestemt dig for at have det på til - det ser så flot ud :carrot: :)

0

Annonce ♥

I dag har vi bestilt vielsesringe! To helt glatte, "gammeldags" guldringe. Jeg har også overvejet, om jeg skulle have sten i min... Men det skal der altså ikke. Jeg tror, det hænger sammen med, at de eneste, jeg har kendt, der har gået med vielsesringe, er min mormor og morfar, og de var sådan helt glatte. Så for mig er det en vielsesring. Ihhh - hvor jeg glæder mig til at få den på!

Troede egentlig vi nærmest var de eneste der skulle have almindelig "gammeldags" glatte ringe. Der er så mange fine og smukke (og dyre) muligheder, men har det lidt som dig... Det er sådan en rigtig traditionel, enkel og smuk ring. Hvor brede er jeres?

0

oor er så vild med din kageplan og jeg har tænkt på nøjagtig det samme :) er dog i rigtig god tid, så har endnu ikke fundet ud af præcis hvordan det skal være, men går og leger lidt med tanken. Tager super gerne imod råd og ideer :loveboard:

Hej Mette! Hyggeligt, at du kiggede ind. :) Følg endelig med i kageeventyret...

Ih altså Line, hvor ser du fantastisk ud i kjolen! :balloons:

Skulle jo lige se om der var billede efter at have set din facebook-status - og det var der heldigvis :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes sløret passer perfekt til :biggrin:

Godt at du har bestemt dig for at have det på til - det ser så flot ud :carrot: :loveflag:

Hej Mette! Dejligt, at du også kom forbi! Ja, jeg er bare så glad. Og jeg glæder mig helt vildt. Nu er der under 4 uger tilbage og jeg mangler stadig SÅ meget! Men det skal nu nok gå. Det vi ikke når, når vi ikke... :) Knus

Kan godt følge dig mht. vielsesringene -HAHA- Og dejligt at gå og glæde dig til!

Ja, nu venter jeg bare på, at de ringer fra guldsmeden. Kristians passede, men min størrelse skulle bestilles hjem. Og så skal der selvfølgelig graveres i dem. Helt traditionelt: Der kommer til at stå Kristian 12/9 2009 i min og Line 12/9 2009 i hans. Og hvis jeg vil senere, kan jeg jo altid få sten i... -HAHA-

Troede egentlig vi nærmest var de eneste der skulle have almindelig "gammeldags" glatte ringe. Der er så mange fine og smukke (og dyre) muligheder, men har det lidt som dig... Det er sådan en rigtig traditionel, enkel og smuk ring. Hvor brede er jeres?

Jeg ved faktisk ikke, hvor brede de er. Mit bud er 3 mm. De er nemlig ikke ret brede, for jeg har en meget lille hånd og små fingre... Jeg synes også, at de ringe, som mange køber i dag, er super flotte, og jeg ville da gerne have sådan en som smykke, men bare ikke som vielsesring. :oops:

Hvor brede er jeres?

Hvor er du altså bare smuk i din kjole :cheerleader3:

Tusind tak! :oops:

0

Nå, det er et stykke tid siden, jeg har fået opdateret, selvom der er sket et par ting.

Risposer

Som skrevet tidligere, modtog jeg de tylcirkler og de bånd, jeg havde bestilt, for et stykke tid siden. Det er dog en meget fint vævet tyl, så den minder næsten om organza, men er dog stivere. Cirklerne er ivory og båndene vinrøde og mosgrønne. De røde bånd er dog ikke helt så dybrøde, som jeg regnede med, men jeg har besluttet mig for, at det er godt nok. Her er et billede:

post-38186-1250536372.jpg

Edited by LineH
0

Annonce ♥

5. prøvebagning

... fandt sted for et stykke tid siden. Jeg har bare ikke fået opdateret på det. Jeg var jo ikke helt tilfreds med mine hindbærcupcakes, da papirsformene sad fast, så jeg fandt en anden opskrift hos kagekonen på luksusbærmuffins. Luksussen er, at der er marcipan og hvid chokolade i. Og så selvfølgelig bær - jeg har brugt hindbær. De kager holder jeg fast i: de har en god konsistens, god smag og sidder ikke fast i formen. Jeg synes dog ikke, at det er så tydeligt i smagen, at der er hvid chokolade og marcipan i, omend marcipanen sikkert giver lidt til konsistensen. Her er et billede:

post-38186-1250536809.jpg

Så nu har jeg besluttet mig for de 4 slags kager, jeg vil have. Opsummering:

Chocolate mud cupcakes

Caramel mud cupcakes

Lemon/lime cupcakes

Luksusbærcupcakes

Jeg mangler at bage en enkelt omgang lemon/lime og en omgang luksusbærcupcakes. Så har jeg ca. 35 af hver og altså 140 i alt. Mit bud er, at der kommer 60 mennesker til receptionen, så der er to til hver og jeg regner også med, at der serveres frugt, og at jeg bager småkager. Så mon ikke det er nok.

Da jeg bagte sidst, forsøgte jeg mig også med en italiensk marengssmørcreme også fra kagekonen. Den mislykkedes dog. Den begyndte i hvert fald at skille, da jeg tilsatte hindbærsaft, som jeg havde planlagt, og den blev aldrig rigtig fast. Mon det er manglende nedkøling, der er problemet? Jeg har skrevet og spurgt kagekonen og håber, at hun har tid til at svare :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Kagestativ

Der bliver jo så fire forskellige slags cupcakes til receptionen, og jeg vil gerne have dem til at stå på stativ ala bryllupskage. Så manden blev sat i gang med at snedkerere. Der skal være et stativ til hver og første model ser således ud:

post-38186-1250537418.jpg

Det skal males hvidt og pyntes med bånd. Stativet er lavet af mdf-plader og plakatruller. Jeg synes faktisk, at han har gjort det ret godt, min forlovede... :thumbsupsmileyanim:

0

Wauv havde slet ikke set kjolen, den er godt nok smuk eller rettere du er smuk i den og jeg kan godt forstå du får en hel speciel følelse med sløret på :thumbsupsmileyanim:

Hej Camilla! Ja, det er helt fantastisk, med det slør... Det virker på en eller anden måde så rigtigt, når jeg skal gå ind i kirken... :biggrin::balloons:

0

Altså jeg skal jo til at prioritere i et frygtelig dillemma! Skal jeg følge med i din tråd og blive meget meget lækkersulten eller skal jeg stå af din tråd og vente med at komme ind og læse til jeg ER blevet gift i tætsiddende kjole... :balloons: NEJ! Jeg må være standhaftig og stå imod og så læse med ;)

Det hele ser bare så lækkert ud! Og det er jo lige om lidt... :thumbsupsmileyanim: Hvor mange stativer skal gemalen bygge?

0

Annonce ♥

Hvor er det fint; både risposer og stativ - som jeg går ud fra der skal være fire af, når der skal være til hver slags muffin? ( ;) Tina+Daniel)

Men kan der være kager nok?? :thumbsupsmileyanim: Man kan jo ALDRIG få kager nok!!! :balloons: (den griner ikke, det er min kage-mund ;) )

0

Altså jeg skal jo til at prioritere i et frygtelig dillemma! Skal jeg følge med i din tråd og blive meget meget lækkersulten eller skal jeg stå af din tråd og vente med at komme ind og læse til jeg ER blevet gift i tætsiddende kjole... :biggrin: NEJ! Jeg må være standhaftig og stå imod og så læse med ;)

Det hele ser bare så lækkert ud! Og det er jo lige om lidt... :thumbsupsmileyanim: Hvor mange stativer skal gemalen bygge?

Jeg forstår så UDEMÆRKET dit dilemma. Jeg har også haft lidt af et problem her, hvor jeg har prøvebagt. For man bliver jo nødt til at smage, ikke? Og kaloriemæssigt er det ikke godt - men det værste er, at jeg bliver så bims af sukker... :loveflag: Så nu må jeg lige stramme an!

Hvor er det fint; både risposer og stativ - som jeg går ud fra der skal være fire af, når der skal være til hver slags muffin? ( ;) Tina+Daniel)

Du er skarp...! :cheerleader3:

Men kan der være kager nok?? :balloons: Man kan jo ALDRIG få kager nok!!! :loveboard: (den griner ikke, det er min kage-mund ;) )

Jeg har lige talt efter ved hjælp af formene - der kan være minimum 25 på et stativ. Så altså 100 i alt. Og så kan serveringspersonalet fylde op... ;)

0

Jeg har lige talt efter ved hjælp af formene - der kan være minimum 25 på et stativ. Så altså 100 i alt. Og så kan serveringspersonalet fylde op... ;)

Fylde op -pyyyha... :thumbsupsmileyanim: Jeg kommer jo og RYDDER (indsæt STORE armbevægelser) stativerne ;) Måske heldigt at jeg ikke bor lige om hjørnet ;)

0

Annonce ♥

De er altså flotte din risposer, Line :thumbsupsmileyanim: Jeg synes faktisk de er endnu flottere i den type tyl, end hvis det havde været helt almindeligt!! Men det er måske bare mig.. ;)

Og lækre kager.. Du bliver jo en mester ud i cupcake-bagningens kunst :) Og sikke da en haj af en mand du har der - hvis han både er dybt musikalsk og samtidig en smule Byggemand Bob - ja, så kan det da ikke gå galt :loveboard:

Stort kram - nu varer det altså ikke så længe!!! :oops:

Ja, jeg er også glad for mine risposer. Jeg gik nemlig bevidst efter noget organza-agtigt, da jeg ikke er så meget for den traditionelle form for tyl...

Jeg er faktisk ret glad for ham der min mand! :) Han er bare dejlig og kan en helt masse ting! Og ja, gisp! Det kommer tæt på nu. Og jeg mangler stadig så meget... :)

Dejligt at "se" dig igen Line ;)

Sys manden ikke det er hygs at han kan få lov at "lege med"?

Det bliver jo let noget zilla-sololøb *tsk tsk*

Tror stativerne bliver brand flotte, som du beskriver dem :balloons:

Fine risposer :biggrin:

Og lækkersulten bliver man også ;)

Men det der stativ - det er sgu godt lavet :cheerleader3:

Tak for roserne af stativet. Jeg tror, han hygger sig med det! Da jeg fortalte ham, at han havde fået ros, sagde han: "Har du taget billeder? Jamen, du skal da tage procesbilleder, så de kan se, hvordan det er lavet! Det skal jeg nok gøre!"

Så han har vist fundet ud af, hvad det er, vi vil ha', her på forummet! :loveflag:

0

Fylde op -pyyyha... :thumbsupsmileyanim: Jeg kommer jo og RYDDER (indsæt STORE armbevægelser) stativerne ;) Måske heldigt at jeg ikke bor lige om hjørnet ;)

Men hvis du er i nærheden, er du mere end velkommen! :balloons:

0

Tak for roserne af stativet. Jeg tror, han hygger sig med det! Da jeg fortalte ham, at han havde fået ros, sagde han: "Har du taget billeder? Jamen, du skal da tage procesbilleder, så de kan se, hvordan det er lavet! Det skal jeg nok gøre!"

Så han har vist fundet ud af, hvad det er, vi vil ha', her på forummet! :balloons: [/b]

Ha ha! Ja vi vil da ha billeder vil vi! Det ved min søster også, så hun fik taget en masse billeder af mig i kjolen, hun ved nemlig, at vi vil ha masser af billeder og detajler :thumbsupsmileyanim:

0

Overnatning

Jeg har i øvrigt også booket overnatning efter brylluppet. Der er sådan set lige så langt fra feststedet og hjemtil, som der er ind til Aalborg. Og vi gider ikke hjem og sove. Vores soveværelse er ikke specielt hyggeligt (vi har boet i huset mindre end et år, og det værelse er ikke blevet renoveret endnu), og barnepigen skal også have mulighed for at tage hjem til os, hvis Gustav ter sig... Så vi ville gerne til Aalborg og sove. Så kan vi også gå ud at spise brunch sammen den følgende formiddag.

Vi har kigget på forskellige muligheder og overvejet et helt almindeligt, kedeligt hotelværelse eller en dyr suite. Men det var bare ikke lige det - og man gider jo heller ikke betale i dyre domme for et sted, hvor man måske skal være 6 timer. En af mine kolleger gjorde mig opmærksom på en bed&breakfast, der ligger i midten af Aalborg. Det er rigtig hyggeligt. Det er ikke luksuriøst, men vi skal også kun betale 700 kr., og så er det endda inklusiv morgenmad, hvis vi vil have det. Det hedder Villa Rosa.

Det store værelse, som normalt tilfalder brudepar, var optaget, så vi skal overnatte i Jagtstuen:

post-38186-1250619776.jpg

post-38186-1250619787.jpg

post-38186-1250619840.jpg

0

Overnatning

Jeg har i øvrigt også booket overnatning efter brylluppet. Der er sådan set lige så langt fra feststedet og hjemtil, som der er ind til Aalborg. Og vi gider ikke hjem og sove. Vores soveværelse er ikke specielt hyggeligt (vi har boet i huset mindre end et år, og det værelse er ikke blevet renoveret endnu), og barnepigen skal også have mulighed for at tage hjem til os, hvis Gustav ter sig... Så vi ville gerne til Aalborg og sove. Så kan vi også gå ud at spise brunch sammen den følgende formiddag.

Vi har kigget på forskellige muligheder og overvejet et helt almindeligt, kedeligt hotelværelse eller en dyr suite. Men det var bare ikke lige det - og man gider jo heller ikke betale i dyre domme for et sted, hvor man måske skal være 6 timer. En af mine kolleger gjorde mig opmærksom på en bed&breakfast, der ligger i midten af Aalborg. Det er rigtig hyggeligt. Det er ikke luksuriøst, men vi skal også kun betale 700 kr., og så er det endda inklusiv morgenmad, hvis vi vil have det. Det hedder Villa Rosa.

Det store værelse, som normalt tilfalder brudepar, var optaget, så vi skal overnatte i Jagtstuen:

post-38186-1250619776.jpg

post-38186-1250619787.jpg

post-38186-1250619840.jpg

Ej hvor ser det hyggeligt ud! :thumbsupsmileyanim: Prisen er da også til at have med at gøre ;)

0