LineH

Line og Kristians septemberbryllup

465 indlæg i dette emne

Kagedrømme

En almindelig bryllupskage er ikke lige os. Min kommende vil helst ikke have, at tingene bliver for traditionelle, og vi kan slet ikke se os selv stå og skære en traditionel bryllupskage i lag. I stedet har jeg været meget fascineret af de der cupcake bryllupskager! De er fede!

post-38186-1248366280.jpg

Men der er vist ikke rigtig nogen, der laver dem heroppe i Nordjylland. Jeg har overvejet at bage selv, men var bange for, at jeg ville få stress af det. I stedet for har vi så snakket om at købe x antal konditorkager i forskellige slags og så lave kagebuffet. Men nu er jeg gået tilbage til at bage cupcakes selv. Jeg kan jo bage dem alle i forvejen. Så skal de "bare" pyntes og der kan jeg jo indkalde hjælpetropper...

Jeg vil ikke nødvendigvis have dem til at stå som en stor bryllupskage, men vil gerne lave forskellige, så der bliver cupcakebuffet, ala det her:

post-38186-1248366312.jpg

Så skal jeg bare lige overveje om jeg vil forsøge at holde det inden for temafarverne, eller jeg skal lade det være et festligt, farverigt indslag! Altså skal det være den stilfulde eller den farverige version...? Hvad synes I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kagedrømme

En almindelig bryllupskage er ikke lige os. Min kommende vil helst ikke have, at tingene bliver for traditionelle, og vi kan slet ikke se os selv stå og skære en traditionel bryllupskage i lag. I stedet har jeg været meget fascineret af de der cupcake bryllupskager! De er fede!

post-38186-1248366280.jpg

Men der er vist ikke rigtig nogen, der laver dem heroppe i Nordjylland. Jeg har overvejet at bage selv, men var bange for, at jeg ville få stress af det. I stedet for har vi så snakket om at købe x antal konditorkager i forskellige slags og så lave kagebuffet. Men nu er jeg gået tilbage til at bage cupcakes selv. Jeg kan jo bage dem alle i forvejen. Så skal de "bare" pyntes og der kan jeg jo indkalde hjælpetropper...

Jeg vil ikke nødvendigvis have dem til at stå som en stor bryllupskage, men vil gerne lave forskellige, så der bliver cupcakebuffet, ala det her:

post-38186-1248366312.jpg

Så skal jeg bare lige overveje om jeg vil forsøge at holde det inden for temafarverne, eller jeg skal lade det være et festligt, farverigt indslag! Altså skal det være den stilfulde eller den farverige version...? Hvad synes I?

Det synes jeg lyder lidt spændende... Ja man kan jo sagtens bage lidt på forhånd.

men ellers ser det ret lækkert ud på billederne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Er selv til det samme... Og er nået frem til at der må findes lækre opskrifter, så de ikke når at blive tørre, hvis de bages dagen i forvejen. Eller har du tænkt dig at fryse dem? (Jeg vil super gerne, hvis du deler ud af dine erfaringer bagefter)

Uden at kende jer, kunne det godt lyde som om, at der skulle lidt knald på den del, fordi I slet ikke er til den tradionelle bryllupskage-del; altså en eksplosion af farve og smagsindtryk. Jeg mener faktisk, dette kan gøres, så det stadig også bliver stilet - f-eks. sætte det sammen i farvegrupper...

Har igennem Nina fundet en inspirationstråd om minikager, linket er på sidste side i min planlægningstråd... Glæder mig til at følge dig på sidelinien. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:cheerleader3: Er selv til det samme... Og er nået frem til at der må findes lækre opskrifter, så de ikke når at blive tørre, hvis de bages dagen i forvejen. Eller har du tænkt dig at fryse dem? (Jeg vil super gerne, hvis du deler ud af dine erfaringer bagefter)

Uden at kende jer, kunne det godt lyde som om, at der skulle lidt knald på den del, fordi I slet ikke er til den tradionelle bryllupskage-del; altså en eksplosion af farve og smagsindtryk. Jeg mener faktisk, dette kan gøres, så det stadig også bliver stilet - f-eks. sætte det sammen i farvegrupper...

Har igennem Nina fundet en inspirationstråd om minikager, linket er på sidste side i min planlægningstråd... Glæder mig til at følge dig på sidelinien. :cheerleader3:

Hej - og tak fordi du kiggede forbi!

Ja, jeg havde faktisk tænkt mig at fryse dem. Og så gå i gang med at bage nu, for der er jo ikke så længe til. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt jeg kan fryse smørcremen, eller den skal laves lige inden den skal bruges. Jeg tænker på et tidsforløb der hedder:

Torsdag aften: kager tages op af fryser og tør op natten over i køleskab

Fredag: Kager pyntes

Lørdag: Kager spises

Jeg har skrevet til kagekonen for at få nogle gode råd. Hun har også nogle rigtig lækre opskrifter på hendes side.

Jeg tror også godt, at man kan lave noget spræl uden at det bliver tacky. Se f.eks. det her billede, hvor kagerne er pyntet forskelligt, men stadig passer sammen.

post-38186-1248371489.jpg

Umiddelbart leger jeg med en tanke om at lave 4 forskellige slags, der så er pyntet på hver deres måde, men dog inden for farverammerne rød og mosgrøn (nok mest rød). De 4 slags skal så stå på hver deres stativ, som vi er ved at udtænke konstruktionen på... Det er nok en opgave for manden, så kan jeg pynte... :bearhug:

Jeg har godt set den der inspirationstråd - den er så fristende... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg lyder lidt spændende... Ja man kan jo sagtens bage lidt på forhånd.

men ellers ser det ret lækkert ud på billederne

Ja, jeg tror det er guf... :cheerleader3:

Vi spiser faktisk ikke sukker hjemme hos os (kun i meget sjældne tilfælde), men den dag skal det være!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fantastisk ide, Line. Det er jo en tradition med kage, men med et moderne twist :cheerleader3: Tror det kan fungere suverænt. Men HUSK at indkalde hjælpere, så du ikke får stress :bearhug: Også selvom du 4 dage før synes du har totalt styr på det hele. Det kan altså ikke anbefales for lidt ;)

:cheerleader3:

Var det et tilbud...? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flere kagedrømme

I øvrigt så er forskellen på muffins og cupcakes, at muffins er større, hænger ud over kanten og gerne revner på toppen. Cupcakes er mindre og så går man til gengæld AMOK i topping (f.eks. en form for smørcreme) og pynt. Definition: kagekonen.

Jeg overvejer følgende smagsvarianter og kombinationsmuligheder:

Chocolate mud cupcakes m. chocolade smørcreme

Rabarber/hvid chokolade cupcakes m. hvid chokolade smørcreme

Hindbær cupcakes m. hindbær/vanille smørcreme

Lemon/lime cupcakes m. lemon/lime cream cheese frosting

Caramel mud cupcakes m. italiensk marengs smørcreme

Chocolate mud cupcakes m. baileys smørcreme

Banan/chokolade cupcakes m. vanille smørcreme

Gulerodscupcakes m. cream cheese frosting

Hvis jeg skal lave fire forskellige slags, så hælder jeg pt. mest til de 4 øverste. Hvad siger I andre?

Og så kan I da lige få nogle billeder også...

post-38186-1248441529.jpg

post-38186-1248441537.jpg

Redigeret af LineH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og et indeni: (Det er cremefarvet papir)

post-38186-1245438114.jpg

Hej Line

Hvilken Font har du brugt til dine invitationer, jeg har nemlig hapset din ide, men kan ikke finde andre fonte der er præcis som jeg vil have dem, i forhold til de navne der skal på, så jeg vil høre om du evt. kan huske hvilken font du har brugt til overskrifterne ?

Pfmt.

:pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må altså lige kaste en word up efter Caramel Mud Cupcake'sne! De er simple at lave og smager FANTASTISK.

Mht. Rabarber/hvid chokolade, hvis ikke du har lavet dem før, så smager den halve banan i opskriften ret meget igennem, og da jeg bagte dem første gang fik jeg simpelthen snittet rabarberne så fint, at de "forsvandt/smeltede" ud i kagen.

Og så skal jeg lige melde mig ind i cup-cake fanklubben.... findes der noget der hedder "for mange cupcakes" - me thinks NO!

Redigeret af FrkK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg må altså lige kaste en word up efter Caramel Mud Cupcake'sne! De er simple at lave og smager FANTASTISK.

Mht. Rabarber/hvid chokolade, hvis ikke du har lavet dem før, så smager den halve banan i opskriften ret meget igennem, og da jeg bagte dem første gang fik jeg simpelthen snittet rabarberne så fint, at de "forsvandt/smeltede" ud i kagen.

Og så skal jeg lige melde mig ind i cup-cake fanklubben.... findes der noget der hedder "for mange cupcakes" - me thinks NO!

Ihh, tak for råd! Hvilken topping putter du på caramel mud cupcakesene?

Ville du så skære ned på bananen eller undlade den? Jeg tænker, at det måske ikke er så godt at undlade den, da den sikkert giver noget "fugtighed"?

Hurra for cupcakes!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og et indeni: (Det er cremefarvet papir)

post-38186-1245438114.jpg

Hej Line

Hvilken Font har du brugt til dine invitationer, jeg har nemlig hapset din ide, men kan ikke finde andre fonte der er præcis som jeg vil have dem, i forhold til de navne der skal på, så jeg vil høre om du evt. kan huske hvilken font du har brugt til overskrifterne ?

Pfmt.

:pokey:

Hej Camilla!

Nej, jeg kan faktisk ikke huske det. Men når min kæreste kommer hjem, kan jeg undersøge det, for invitationerne ligger nemlig i hans computer. Så skriver jeg lige en besked i din tråd! :cheerleader3:

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Og et indeni: (Det er cremefarvet papir)

post-38186-1245438114.jpg

Hej Line

Hvilken Font har du brugt til dine invitationer, jeg har nemlig hapset din ide, men kan ikke finde andre fonte der er præcis som jeg vil have dem, i forhold til de navne der skal på, så jeg vil høre om du evt. kan huske hvilken font du har brugt til overskrifterne ?

Pfmt.

:pokey:

Hej Camilla!

Nej, jeg kan faktisk ikke huske det. Men når min kæreste kommer hjem, kan jeg undersøge det, for invitationerne ligger nemlig i hans computer. Så skriver jeg lige en besked i din tråd! :cheerleader3:

Knus

Tusinde tak Line, for nu har jeg kigget på font'er i 3 timer og er helt ør i hovedet. :cheerleader3: Vil gerne have invitationerne lavet ud afsted mandag :cheerleader3:

Så jeg venter i spændning -HAHA-

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1. prøvebagning

Hermed en omgang chocolate mud cupcakes. De blev rigtig gode!

post-38186-1248535148.jpg

Line det der kan du altså ikke være bekendt... Jeg er på sukker detox lige nu... Så fra nu af er din tråd banlyst :ban:

...eller det er den nok ikke helt, men jeg kan jo godt brokke mig lidt...

Ps. dine cupcakes ser rigtig flotte ud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer