Sign in to follow this  
Followers 0
Guest EB81

Tidsplan...

8 posts in this topic

Hejsa.

Vi skal giftes til næste sommer... Vi regner med at det bliver kl 15 eller 16, og derefter skal festen holdes i Herregårdskælderen på Sønderskov slot.

Nu er problemet bare, at jeg ikke ved, hvad vi skal 'gøre af gæsterne' mellem kirke og fest. Vi skal nemlig med hestevogn ud til slottet, og derefter fotograferes foran slottet. Og så er det jo lidt træls hvis alle gæsterne kommer myldrende forbi mens man skal have taget billeder!

Kan man håbe på, at gæsterne er hurtige til at finde ud til slottet (og forsvinde fra vores billeder he he), eller hvad ville i have gjort?

Og så vil jeg gerne lige høre, hvordan jeres dag forløb/skal forløbe. Altså hvad tid i skal giftes, hvad tid i skal holde festen, hvor mange retter mad og i hvilken rækkefølge? Håber i vil hjælpe :balloons:

0

Annonce ♥

Er slottet ikke så stort at gæsterne kan guides ud/om på en terrasse til drinks så I kan få den ene side af bygningen for jer selv?

Vi skal giftes kl.16, som præsten sagde 'så skal gæsterne ikke vente så længe på maden'. Vi er også så heldige at skulle holde festen hjemme og der er ikke langt til fotografen eller kirken, så det kan vi godt nå.

Fordi festen skal holdes hjemme er det planen at der er kolde forfriskninger og velkomstdrink til gæsterne i vores have efter kirken. Vi har hyret et catering firma som tilbereder og anretter maden og, mod passende betaling, leverer personale til servering og oprydning. Vi skal have en forret som serveres ved bordet efterfulgt af en buffet med varm mad. På buffeten er der 3 slags steg og diverse tilbehør. Desserten er også buffet, oste og frugttærter.

Forhåbentlig bliver det rigtig dejligt vejr, men vi har taget nogle forholdsregler. Egentlig er det meningen at det skal være højtideligt i kirken, traditionerne overholdes osv. men det skal også være afslappet så alle kan have en dejlig fest, derfor valget af buffet - gæsterne får mulighed for at gå lidt omkring og derved også snakke med andre end dem de sidder ved siden af.

Håber det inspirerer. :balloons:

0

Jeg tænkte også om gæsterne ikke kan gå en anden vej rundt. Ellers skal I tage imod jeres gæster førat, og så efterfølgende smutte om og tage billeder - kunne det lade sig gøre?

Og så lige en kommentar. Synes personligt, at det er vigtigt at der er nogle forfriskninger/drikkevarer til gæsterne mens I bliver fotograferet. Det er også en lang dag som gæst, og især hvis det er varmt er det vigtig med lidt at drikke - men det har I sikker styr på ;)

Vores program:

Kl. 14.30: Vielse

Kl. 15.30: Ankomst til feststedet (det ligger meget tæt på)

Her er der bryllupskage, champagne, fadøl, sodavand og kaffe

Herefter pakker vi gaver op, hygger med gæsterne og får taget nogle fællesbilleder udenfor teatret af venner, familie mv.

kl. 18.30: Vi går til bords

Her bliver serveret 3 retter - forret, hovedret og dessert.

Kl. 23.45: Vi går ned i caféen og danser brudevals og herefter er der DJ, party og fri bar til vi ikke kan stå op længere :)

Kl. 1.30: Natmad - ikke skrub-af-mad, men bare tank-op-mad, så vi kan danse videre ;)

Jeg tror I skal gå efter vielse kl. 15.00 senest - dagen kommer til at flyve afsted har jeg hørt :thumbsupsmileyanim:

Edited by miksas
0

Vores dag så ca. sådan her ud:

15.30 vielse

16.10 færdig i kirken, hilste på gæsterne.

16.25 kørte til fotograf

16.30 gæsterne kørte til feststedet ca 20 km fra kirken. Der ventede der en øl eller en sodavand, og folk kunne nyde den fantastiske udsigt/område, og hilse på hinanden på kryds og tværs.

18.05 ankommer vi og der bliver serveret velkomstdrinks og der bliver fotograferet på livet løs.

ca. 18.30 serveres forretten. og der er et par taler og en sang. Herefter følger hovederetten, et par taler og en sang og hovedretten igen.

Så bliver der strukket ben og trukket frisk luft, hvorefter vi fik bryllupskage som dessert. Så blev vi jaget ud alle mand og der blev dækket op til kaffe og chokolade.

Ca. mellem 22 og 22.30 danser vi brudevals og resten af aftenen går med dans, dans, dans og atter dans lige til kl 2 (eller deromkring nok nærmere 2.20 inden der bliver serveret hotdogs.

Tror også kl 15 vil give mere ro og tid til at nyde det hele, tiden FLYVER bare afsted.

Edited by darling75
0

Annonce ♥

Vores dag så sådan her ud:

Kl 14.30 vielsen i kirken

Derefter va rvi inde i kirken og få taget lidt billiede sammen med den nærmeste familie.

Da det var overstået skulle vi ud at flyve med helicokter rundt over den by vi bor, mens gæster kørt hjem til os. Da de så alle var kommet hjem landet vi får vores hus, så alle gæsterne så vi kom.

Så blev der serveret kaffe med bryllupskage, småkager og chokolade. Vi havde dækket op til næsten alle, men det gik fint, nogle sad inden for mens andre gik rundt eller sad ude i haven, hvor vi også fik taget vores billede mens, det gik helt fint, for folk sad og hygge snakket og spise kage, så de genret os overhoved ikke.

Kl. 17.30 blev der servert velkomst drink på hotel (5min derfra)

Kl. 18.00 Middag, den var vi så færdig med ca. kl 23, hvor der så blev servert kaffe i andre rum mens der blev gjort klar til dans.

23. 50 danset vi brudevals, derefter var der så musik og dans til kl 2 hvor der så blevet serveret natmad.

Vi skal til bryllup ude på sønderskov i næste måned

0

Vi har valgt en tidlig vielse da vi skal køre langt fra kirke/reception til fest stedet. Vores dag ser sådan ud:

Lørdag

Kl. 10.00 Vielse i Christian Kirke

Kl. 11.00 Sejlads i københavns havn ( dette er kun gæsterne, vi bliver kørt da vi skal nå fotografering inden vi ankommer til receptionen)

Kl. 12.00 Reception i Oparaen (der bliver serveret canapeer, champagne og kage)

Kl. 14.30 Fælles bus kørsel fra Oparaen til Feststed (vand og sandwich i bussen til dem der ikke blev mætte, vi er ikke med i bussen, da der skal tages flere billeder ved feststedet)

Kl. 16.00 Ankomst til Kragerup Gods (gæsterne har "fritid" til vi mødes til velkomst drink og opholder sig sikkert på deres værelser)

Kl. 17.30 Velkomstdrink

Kl. 18.00 Festen begynder

Kl. ? Slut på bryllupsfest

Søndag

Kl. 9.00 Morgenmad

Kl. 12.00 Fælles bus kørsel tilbage til København

Hilsen Hepo

0

Vi blev gift sidste lørdag og vores dag så således ud.

Kl. 8.00 jeg tog afsted til frisør der også lagde make up.

Kl. 11.00 var jeg hos min moster hvor jeg skulle have tøj på.

kl. 13.00-13.35 Vielse i vores kirke

kl. 14.00 gæsterne ankom til vores hjem hvor receptionen blev holdt. Vi bor ca 1½ km fra kirken de gæster der skulle gå blev fulgt af min mands bror fordi vi skulle fotograferes i en nærliggende park og ikke nskede vores gæster lige pludselig kom der så han gik en anden ( og kortere vej med gæsterne). Da gæsterne ankom til receptionen fik de lidt mad og drikke inden vi kom.

kl. 14.45 vi ankom til receptionen hvor der efterfølgende blev serveret bryllupskage og champange

Kl. 17.00 vi kørte afsted til hotellet hvor festen skulle holdes det ligger ca. 3 km fra hvor vi bor.

17.30 velkomstdrink på hotellet og efterfølgende gruppefotografering.

18.00 middag og fest.

Natmad blev servereret klokken ca. 01.30 og vi og de sidste gæster forlod festen kl. 2.30 efter en lang men god dag. Festen sluttede af sig selv vi havde ikke sluttidspunkt på hotellet, men gæsterne havde også haft en lang dag så det gik helt automatisk efter natmaden.

Et par gode råd start gerne tidligt så får i en lidt længere dag vi er rigtig glade for vi blev viet klokken 13 så vi havde flere timer til at være sammen med vores gæster og havde mulighed for at holdereception hvor dem vi kender der ikke var med om aftenen også kunne være med.

Vi havde en heldagsfotograf med, dette kan varmt anbefales så er man ikke så afhængig af at vejret f.eks. arter sig lige den ½ time fotografen er der og vi ved at der er en der hele dagen har taget billeder.

Husk at der skal være tid til frisør, make up, transport osv. det tager alt sammen tid. Vi havde stort set ingen transport tid 5min fra kirke til fotolocation og 5 min til reception 10 min til hotel.

Gaveudpakning det ventede vi med til søndag - hvilket vi er rigtig glade for det tog 3 timer tid vi nu brugte sammen med vores gæster på dagen og vi kunne i ro og mag nyde vores gaver og de mange fine kort.

Puha det blev langt håber det kan bruges, held og lykke med planlægningen :)

0

Annonce ♥