Winnie Mikkelsen

Winnie og Michaels bryllup den 1. august 2009 :)

185 posts in this topic

Unnita> det spurgte vi ham ad, men det var han ikke glad for... han sagde han ville føle sig lidt brugt som klovn i den sammenhæng - at det ville virke lidt som skuespil.

Vi er dog måske ved at prøve at finde en anden der gerne vil...

Camillamusen> Ja, det er desværre begrænsen hvor meget ballade vi kan lave. "Vores" præst kontaktede biskoppen men han vil ikke give tilladelse så længe præsten i vores sogn ikke er med på den. Han siger at han står bag hans afgørelse :thumbsupsmileyanim:

Og på rådhuset kan de ikke gøre noget der har med kirken at gøre...udover selv at foretage vielsen og så går hele ceremonien og vores planer for festen lidt i vasken - + min stedfar glæder sig vildt til at skulle "føre mig op".

0

Annonce ♥

Sikke noget pis at fyre af... undskyld sproget, men hvad sker der lige for at nægte det, så kort tid inden brylluppet.

En præst ved jo også godt at sådan en dag ikke er noget man lige får arrangeret på et øjeblik

Det absolut mindste han kunne gøre var da at tilbyde jer et alternativ!

Bliver sådan helt indædt sur på jeres vegne, synes faktisk oprigtigt talt at han ikke kan være det bekendt og at han skulle prøve at se tingene fra jeres side.

Hvis det var mig der havde fået sådan en besked, så ville jeg nok møde personligt op hos præsten og sige "når du siger nej til det her, og nægter at udfylde de papirer, så har det følgende konsekvenser for os som brudepar..." og lidt tvinge ham til at forholde sig til den skade han forvolder!

Håber din mor hiver en kanin op af hatten, det er heldigvis sådan noget mødre plejer at kunne!

Jeg krydser fingre og håber alt det bedste for jer!!!!

Kat

0

Jeg kan bare SLET ikke ryste arrigskaben af mig i forhold til det hér! smiley_djaevel.gif

Du skriver at byrådsmedlemmerne ikke "tager ud" i Kolding Kommune - men har i forklaret dem sagen og hørt om ikke de kan gøre en undtagelse.. Evt. imod et forhøjet gebyr (sikker på at vi allesammen gerne giver en 50'er?!)?? Eller hvad med de tilstødende kommuner?

0

Annonce ♥

Hejsa - og først og fremmes tillykke med gifteplanerne. Jeg synes det er topromantisk at blive friet til i pyjamas. :thumbsupsmileyanim:

Som jurist må jeg indrømme, at jeg slet ikke forstår de præster. Det virker ofte som om de har deres helt egne regler og bruger dem efter forgodtbefindende og efter, hvorvidt de kan lide folk eller ej.

Som alle de andre er jeg mundlam - sådan en møGPræst. øv.

Johanne

0

Tak for jeres opbakning. :thumbsupsmileyanim:

Desværre er vores sognepræst i sin gode ret til at sige nej, det er bare noget bæ... han har ikke vidst det så længe for vi har jo hele tiden troet alt var i orden; det var jo hvad ham der skulle vie os havde fortalt...og det var også hvad han selv havde troet, så det er bestemt ikke hans skyld. Han har åbenbart bare været heldig de gange han tidligere har viet udenfor.

Han er ikke ansat ved kirkeministeriet da han er pensioneret, men han har stadig beføjelse til at vie folk sålænge en "rigtig" præst laver papirarbejdet...og det er jo så det præsten hos os nægter.

Sådan et bureaukrati!

Oldie> Nej, på kommunen i Kolding tager de slet ikke ud - den eneste måde man kan få dem ud på er hvis man har et handicap eller sygdom der gør at man ikke selv kan komme afsted; og sådan noget kan vi vist ikke fake :)

Og den plan min mor havde kunne heller ikke lade sig gøre...dog er min veninde ved at finde ud af noget andet, da hun kender en frikirkepræst der gerne vil velsigne os ved en udendørs ceremoni - så skal vi bare på rådhuset og vies først...

0

Annonce ♥

øv noget hø winnie

Det her lyder lidt langt ude men der findes faktisk firmaer som tager ud og foretager vielser( selvfølgelig fake men så kunne i få ceremonien) og gifte jer på rådhuset inden... Her

Bare hvis alt andet kikser.

Håber det kan bruges.

Edited by christina04
0

Øv øv øv, hvor er det noget hø med den vielse!! Det er bare ikke i orden at få et nej smidt i nakken med så kort frist!

Ellers synes jeg det ser rigtigt spændende ud med Gammelrøj, selvom jeg ikke har den fjerneste anelse om, hvor det ligger ?? Men synes godt nok det er en billig løsning I har fået jer :thumbsupsmileyanim: Og det ser super dejligt ud.

0

Annonce ♥

Tror jeg bliver poltet i morgen ;)

Min svigermor talte over sig...

Det var meningen at mine forældre skulle komme i morgen formiddag kl. 9 og så skulle vi til Odense hvor min stedfar skulle have en flyvetime som han havde fået et gavekort på i fødselsdagsgave.

I dag ringer min svigermor så og siger at de kommer klokken 8 i stedet.

Og så er det liiige vi studser og tænker "hvorfor kommer Michaels forældre"? også. Det skal lige siges at mine forældre og Michaels forældre normalt ikke har noget med hinanden at gøre uden os - de bor 150 km fra hinanden.

Derudover siger hun at de henter os og at vi ikke skal tænke på hunden - den skal de nok få passet.

Vi skulle til min venindes fødselsdag i morgen aften og havde spurgt Michaels lillebror om han ville passe hunden - dette tøvede han med...

En del brikker falder på plads nu. Blandt andet hvorfor min veninde var så nysgerrig omkring om vi kunne få hunden passet, hvor den skulle passes, hvornår den skulle afleveres og hvornår vi regnede med at køre?

Det var jo et helt 3. grads forhør :cheerleader3:

Det gør mig bestemt ikke noget at jeg ved det da jeg ellers først har fri kl. 01.30 i nat - nu tager jeg tidligere fri :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jep, fik helt ret - det var store-polterdag i går :cheerleader3:

Beretning:

Vi blev hentet klokken 8 i går morges. Michaels forældre hentede os og vi fik i huj og hast pakket en masse ting, tøj, tandbørster og en hund ind i bilen og så gik turen til Vestjylland (nærmere betegnet Lønborg ved Tarm) hvor mine forældre bor.

Her blev vi modtaget af 24 mennesker i deres lille gårdhave - det var både venner og familie fra begge sider. Straks vi ankom blev vi hevet hvert til sit og klædt ud - mig i det smukkeste outfit som malkepige:

polt1.jpg

Smukt, ikke? Derudover blev jeg udstyret med en malkespand med isterninger og små flasker sprut.

Jeg havde rent faktisk gættet hvad Michael ville blive klædt ud som...

polt2.jpg

Jep, ko :thanks: (geværet forklares)

Oh well, man er vel fra landet...og det er mange af mine venner også (desværre for os, hehe)

Derefter skulle vi om i mine forældres have hvor de havde arrangeret konkurrencer, og vi blev delt op i 6 hold.

1. sted: Human bowling. En glidebane var blevet lavet (sorte sække, vand og sæbe), og kegler (sodavandsflasker med vand) var sat op.

2. sted. "Sæt pløkken i jorden": en stærk elastik var bundet rundt om et træ og den anden ende fik man rundt om maven og så skulle man ellers løbe så langt man kunne strække elastikken og sætte en pløk i jorden og så gjaldt det naturligvis om at komme længst.

3. sted. Skydebane. vi skulle skyde balloner, skydeskiver og dåser ned med haglgeværer.

4. sted. Den sidste bane nåede jeg aldrig - mend et var noget med vandballoner og én af de der hoppe-tingester man sidder på og hopper rundt med...

Efter disse discipliner var der frokost på terrassen og Michael og jeg fik at vide at vi skulle spise hurtigt da vi snart ville blive hentet.

En af mine veninder sagde at hendes far og bror snart kom efter os, og så vidste jeg at den var helt gal - de er nemlig hjemmeværns-og militærfreaks og ganske rigtigt blev vi hentet i en kæmpe militær-offroader hvor vi og 8 andre blev stuvet ind, spændt godt fast - naturligvis med Michael og jeg yderst til offentlig skue. Og så gik den ellers over små veje, store veje, markveje og ingen veje og jeg må indrømme at selvom det var lidt ømt sådan at blive kastet rundt med, så var det skidesjovt og vi var flade af grin hele turen. Det var lidt som at være i tivoli.

Men spørg lige om folk bag os gloede - og vinkede :biggrin:

Vi stoppede ved en stor skolelignende bygning (som jeg først ikke genkendte men som viste sig at være Byskolen i Skjern)

Her blev vi modtaget af en mand i kørestol og det viste sig at vi skulle ind i hallen og spille kørestols-basket i sports-kørestole. Det er nok noget af det sjoveste jeg har prøvet. Alle var helt vilde med det og vi havde 2 timer at slå os løs i. Det var svært men stolene var faktisk lette at styre - det var værre med bolden :super:

Derefter var der sandwiches og pizzasnegle - og masser af øl.

Herefter skulle vi spille fodboldgolf og vejret var heldigvis blevet rigtig godt. Har aldrig prøvet fodboldgolf før men det var faktisk ret fedt og jeg var lidt hård til det, hvis jeg selv skal sige det :cheerleader3:

Efter det skulle mændene blive og spille frisbee-golf mens pigerne kørte tilbage til mine forældres hus, hvor der ventede champagne og jordbær - og så skulle vi have en make-up time af en af vores venner som er kosmetolog. Jeg fik lagt make-up á la brudemakeup (det er også hende der skal lægge den på dagen), og vi blev alle undervist i at lægge perfekt make-up - det var rigtig hyggeligt og tøset ;)

Da mændene kom tilbage skulle vi atter skifte tøj - os tøser fik fint herretøj på (undtagen en af mine veninder der var "dagen derpå" og fik morgenkåbe og skægstubbe og mændene fik smukke kjoler på :cheerleader3:

Og så skulle der ellers spises og drikkes. Den store buffet var linet op og maden var bare perfekt.

Efter maden kom en kvinde anstigende i kort kjole, stiletter og musik (en af mine veninders kæreste afslørede bagefter at han troede hun var stripper). Vi blev alle hevet ud i gårdhaven og det viste sig at Michael og jeg fik en dansketime hvor vi skulle lære at danse brudevals - vi er begge spader til at danse og har slet ikke forberedt os på brudevalsen.

Det var fedt at lære og nu frygter jeg det ikke så meget mere :carrot:

Efter vores dansetime fik vi allesammen dansetimer i mambo og lambada - især pigerne morede sig :toot:

Senere på aftenen var der quiz og ellers bare råhygge.

Folk tog hjem omkring halv 2 og der var vi også godt brugte. Nogle stykker ud over os selv overnattede så der var stadig gæster til morgenmad dagen efter.

Alt i alt en perfekt polterabend hvor alle hyggede sig og havde det sjovt. Først undrede det mig at vi ikke fik hver vores polterabend men jeg var egl. glad for måden det var lavet på. Flere af vores venner/familiemedlemmer havde ikke mødt hinanden og det virkede til at alle faldt godt i spænd - det gør det meget nemmere og mere hyggeligt til vores bryllup.

Vi elsker vores dejlige venner og familie -HAHA-

0

Her kommer lige en række billeder fra Polterabend:

Jeg har ikke så mange billeder endnu men tror der blev taget langt over 500 billeder den dag, så jeg skal nok smide flere ind når jeg får dem af folk :cheerleader3:

polt3.jpg

polt5.jpg

polt4.jpg

polt6.jpg

polt7.jpg

polt8.jpg

0

Det ser bare ud til at have været en rigtig god dag!

Og sjove aktiviteter! Et godt eksempel på, at man sagtens kan arrangere noget sjovt, uden at det behøver at koste en formue!

Dejlige venner, I har jer!

0

Annonce ♥

Ok, her kommer en lille update ang. vores bryllup ;)

Som tidligere nævnt kunne vores lånte præst jo ikke få lov til at vie os udenfor som vi hele tiden havde regnet med. Vi har brugt den sidste uges tid på at finde en løsning som vi kunne leve med og som vi kunne være vores gæster bekendt. Vi havde jo købt ind og arrangeret efter en udendørs vielse og reception.

Det kommer nu til at foregå sådan:

Vi bliver officielt viet på Odense rådhus onsdag den 29. juli. Der vil ikke være andre gæster end vores forældre. Derefter tager vi ud og får noget godt at spise.

Den 1. august holder vi så en udendørs velsignelse, reception og bryllupsfest.

Vi har fået en præst fra en frikirke ud - da de jo ikke hører under folkekirken må de jo stort set gøre som de vil. Dog kan han ikke vie os juridisk da vi ikke er medlem af deres kirke. Men det velsignelsesritual han fremfører er stort set magen til et almindelig vielsesritual, og selve ceremonien kommer til at blive den samme.

Min stedfar får stadig lov til at føre mig op :bearhug:

Så ikke helt som planlagt, men til gengæld bliver vi "gift" to gange og vi får både lov til at prøve at blive gift borgerligt og "kirkeligt" :cheerleader3:

Og som en bonus får jeg lov til at købe en fin kjole til vielsen på rådhuset - yay :cheerleader3:

0

Som tidligere nævnt kunne vores lånte præst jo ikke få lov til at vie os udenfor som vi hele tiden havde regnet med. Vi har brugt den sidste uges tid på at finde en løsning som vi kunne leve med og som vi kunne være vores gæster bekendt. Vi havde jo købt ind og arrangeret efter en udendørs vielse og reception.

Vi bliver officielt viet på Odense rådhus onsdag den 29. juli. Der vil ikke være andre gæster end vores forældre. Derefter tager vi ud og får noget godt at spise.

Vi har fået en præst fra en frikirke ud - da de jo ikke hører under folkekirken må de jo stort set gøre som de vil. Dog kan han ikke vie os juridisk da vi ikke er medlem af deres kirke. Men det velsignelsesritual han fremfører er stort set magen til et almindelig vielsesritual, og selve ceremonien kommer til at blive den samme.

Min stedfar får stadig lov til at føre mig op :bearhug:

Så ikke helt som planlagt, men til gengæld bliver vi "gift" to gange og vi får både lov til at prøve at blive gift borgerligt og "kirkeligt" :cheerleader3:

Og som en bonus får jeg lov til at købe en fin kjole til vielsen på rådhuset - yay :cheerleader3:

super dejligt at hører at i har fundet en løsning, det er jeg glad for. Tillykke med det.

0

LOL en skæg udklædning du og din tilkommende har fået på i lørdags og sikke en dag med masser af aktiviteter og hygge. Det lyder som en virkelig god dag :cheerleader3::cheerleader3:

Utrolig god løsning med vielsessituationen. Det er jeg rigtig glad for at høre og I må være ganske lettede :bearhug:

0

Min stedfar får stadig lov til at føre mig op :)

Har godt nok gået og tænkt på jer de sidste dage.

Fortalte wonderkæreste om jeres situation, og han blev sådan holdt indebrændt på jeres vegne!

Så hvor er det dejligt at høre at I har fået en løsning!! Og hvem elsker ikke chancen for at få 2 kjoler uden at skulle forklare sig ;) :bearhug:

0