Mizzangel

Hvad kunne man ellers gøre?

12 indlæg i dette emne

Jeg er kommet meget i tvivl om hvad jeg egentlig vil til vores bryllup, og søger derfor råd, inspiration mv.

Har altid drømt om et stort prinsesse bryllup hvor alt skulle være luksus, lige fra limo til overnatning på slot, en masse gæster osv. Men eftersom vi ikke kontakt til særlig mange i vores familie (og det dermed ville virke meget mærkeligt at dele vores bryllup med dem) kan det jo så ikke lade sig gøre, hvilket jo også er ok, for hellere have få mennesker med som betyder noget for en, end en masse bare for at få et stort bryllup! Desuden har vi ikke nogen omgangskreds overhovedet faktisk, så venner er det kun nogle meget få af mine veninder jeg synes jeg ses nok med, og har et tæt nok forhold til at de skal med! Min kommende mand, har ingen han er så tæt på at de skal inviteres med, så vi er nede på et antal omkring 30 personer... - Som faktisk stort set kun er mine onkler og tanter, som vi kun ser en sjælden gang imellem, men hvis vi ikke skulle invitere dem ville det kun være mine forældre + bror og hans kæreste samt min kommende mand´s forældre og hans 2 søstre - og det ville slet slet ikke være et bryllup for mig med 10-12 mennesker!!!

Vi ønsker begge en dag, hvor vi ikke selv skal lette en finger og hvor der er styr på ALT - dvs. tjener, kokke osv. som er vant til at arbejde i sådanne situationer.

Lokalet og omgivelser er vigtige for os - altså vi er slet ikke til gammeldags stil, så de fleste hoteller, restauranter osv. er udelukket - Vi har jo reseveret og planen indtil videre er at holde det på Utzon cafe og restaurant som fuldt ud lever op til vores krav - men de har så også en kuvert pris fra 1000 kr og opefter - hvilket er ok, men så skal dagen jo også virkelig være præcis sådan som man ønsker den (skal den selvfølgelig også alligevel).

Men problematiken i det hele er for mig lige nu at, jeg synes det virker vildt mærkeligt at holde et bryllup sådan et sted, gå i kirke osv. og så resten af festen bare er super utraditionel (kan slet ikke se for mig, hvordan den skal blive traditionel, når vi hverken har en der kan være toastmaster (og sikkert hellere ingender vil holde tale udover muligvis vores fædre?!) og kunne slet ikke forestille mig der vil blive danset osv. - Og hvorfor så ofre mange tusind kr. på band? - Junkboks og dj høre for mig slet ikke til et bryllup som vi ønsker det, og musik synes jeg der skal til.... Synes virkelig det er svært det her, for hvorfor er jeg lige pludselig kommet SÅ meget i tvivl om hvordan jeg egentlig ønsker dagen? Føler jeg modsiger mig selv hele tiden, for det jeg ønsker er egentlig for traditionelt og "stort" i forhold til hvem vi kender der kan deltage i denne dag og festen :) - Er SÅ ked af der ikke er nogle udover vores forældre og søskende hvor jeg tænker - SELVFØLGELIG skal de da med :thumbsupsmileyanim:

Noget helt andet er at jeg virkelig ønsker vores børn skal deltage - men sådan som de er på nuværende tidspunkt (kan jo nå at ændre sig meget på de 11 mdr.) så ville de hænge på mit skød/arm hele aften og det ønsker jeg bestemt hellere ikke :thumbsupsmileyanim:

Det letteste og det der sikkert ville passe bedst til det antal vi virkelig ikke ønsker at undvære til vores bryllup er sådan noget som - rådhus og derefter en middag et sted.... Men det er slet slet ikke mit ønske at blive gift sådan, så sådan bliver det bestemt ikke!!!

Arghhh det irriterer mig virkelig, for aner slet slet ikke hvad vi skal og et eller andet sted hellere ikke hvad det egentlig er vi ønsker - og hvordan vi kan invitere de gæster vi har på listen på nuværende tidspunkt og så få det traditionelle med i starten (kirke, fin bil, helt dressed up, brudebørn osv) men senere få det lidt utraditionelt?!

Nogle forslag, gode ideer, råd eller lign? Nogle som har oplevet at blive ligeså meget i tvivl?

Redigeret af Mizzangel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh åh åh jeg kan virkelig godt følge dine tanker. Jeg har selv mine problemer i hovedet nu, hvor vi er ved at vælge andet feststed og jeg så tænker om DET så er det rigtige og hvad er det egentlig jeg ønsker mig..

Ved ikke, hvad jeg skal svare dig, men vil bare sige, at jeg har læst med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er vægelsindet omkring alt det her. Jeg kan ikke tilbyde dig løsninger, men jeg kan sige, at jeg synes, at netop denne fest er omgivet af så mange følelser, at det giver anledning til en masse eftertanke - mest af alt i planlægningsfasen.

Måske tror jeg også, at mange af os kvinder, har gået rundt med forestillinger, som har været netop det - forestillinger. De må ofte revideres i takt med at virkeligheden presser sig på. Det er nok desværre bare et faktum, men det bliver det jo ikke mindre hårdt af. Man er nok nødt til at tænke på, hvordan man kan gøre det til den bedste dag, med ressourcer og muligheder man har i dag, og så lade være med at sammenligne for meget med hvordan man oprindeligt havde forestillet sig det skulle være..

Jeg er ikke sikker på, om jeg får mig udtrykt særligt klart eller elegant, jeg kan blot sige, at jeg har været igennem nogle lignende episoder det sidste års tid, hvor jeg bare har været nødt til at revidere mine planer efter, hvordan mit liv ser ud nu. Og det har været sindsygt hårdt, men det giver også en større indre ro..

Beklager mine lidt luftige tanker - jeg vil bare sige at jeg føler med dig, og jeg håber, du får lavet den bedste fest du kan, på de præmisser du lever lige nu - så kan du ikke gøre det bedre. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Da jeg læste dit indlæg fik jeg det helt mærkelig, både over det du skriver om festen men også det omkring vennner og familie.

Tænker på dem vi har inviteret, er alle lige tætte på og hvorfor har vi inviteret dem? er kommet frem til, at det er min drøm og den store fest der har´hafr indvirkning på gæstelisten... Vi bliver 76 og det bliver en stor fest, men ikke den mest normale og dog.

Vi har booket en pianist til maden som IKKE synger og så et 2 mands band til dans efterfølgende. Vi holder det i et forsamlingshus i vores lille by, for syntes at jeg gerne vil være tæt på vores hjem.

Kurvert prisen løber nok op omkring 650 kr og det er i den billige ende men så har vi også selv alt arbejdet, MEN jeg ville holde festen der.

Kirken er en lille landsby kirke som jeg bare elsker og vores præst er den dejligste kvinde der kan give en lyst til at komme i kirken, hun er personlig og sjov men samtidig præst.

Vi ses ikke med mange af vennerne i hverdagen, men med 2 små børn og job, ja så er tiden bare ikke til det, men sådan er det for os alle sammen. De gange vi så endelig ses er kvalitet hygge og det betyder mere end noget andet.

Håber du finder den måde du gerne vil holde dit bryllup og glæder mig til at hører om det.

Knus Julle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I må jo gøre op med Jer selv hvad I ønsker. Vil I have en god middag/fest for 30 personer (for det kan også være en god fest) eller vil I have musik til. Nåt du siger at en dj/jukeboks ikke hører til et bryllup som I ønsker det, så er det vel noget livemusik eller noget computermusik skal ud i, medmindre det beror på nogle fordomme (ved man præcist hvad det er).

Jeres valg vil ikke gøre festen mere eller mindre utraditionel for der holdes bryllupsfester på mange måder i dagens Danmark. Dem vi hører om her, og dem vi selv deltager/spiller til er blot nogle af dem. Andre gør det anderledes eks. helt uden musik. Nogle betragter sågar stadig en bryllupsfest med en dj som utraditionel fordi de har været vant til den traditionelle spillemand og måske en jukeboks bagefter. Jeg mener ikke I skal gøre det op i om det er traditionelt eller utradionelt. Dvs. prøve at sætt ting i kasser. I skal da holde den fest I selv vil.

Mange holder bryllupsfester med børn og de behøver ikke at hænge op af dig. Det er et spørgsmål om at skabe luft til dem. Dvs. sørge for at der er aktiviteter/legeting som de kan beskæftige sig med. Her er det dog en fordel at vælge en forsamlingshusløsning o.l. hvor der normalt er mere plads til rådighed i form af ekstra lokaler. Det har man ikke på samme måde på de fleste hoteller/kroer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej

Jeg tror du bekymrer dig for meget, jeg syntes ikke at 30 mennesker er at holde et lille bryllup... Jeg lover dig at du skal nok få dit drømmebryllup( uanset om der er 30 eller 100). Det bliver den bedste dag i dit liv, du får manden du elsker( og det er jo i virkeligheden det, det handler om), du kommer til at ligne en drøm i din kjole og gæsterne vil elske alle detaljer i jeres bryllup( uanset om det er cafe, hotel, slot el. forsamlingshus) fordi i selv skaber rammerne for hvor romantisk det skal være... Hvilket bringer mig videre til musikken, selvfølgelig vil jeres gæster danse og i skal bare finde ud af hvad der passer ind i jeres rammer/tema! Jeg vil dog sige at min erfaring er at fx en dj ikke nødvendigvis er en der står bag de dunkende højtalere, men de har som regel en god finger på pulsen og spiller derfor også det musik som i ønsker og som passer til den ønskede stemning( forskel under middag og under dans)... Håber det giver lidt mening.

Glæder mig til at følge dig.

knus

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes slet ikke det lyder utraditionelt eller forkert overhovedet at holde det i kirke først og så til en lidt anderledes fest bagefter. Selvfølgelig er det kedeligt at du ikke kan få så mange mennesker med som du ønsker, men sådan er det nu engang - og selvfølgelig kan I stadig holde det i kirke hvis det er det du vil! :thumbsupsmileyanim: Og som Christina04 siger, så er jeg sikker på at det nok skal blive dit drømmebryllup uanset hvad! Du siger ja til manden du elsker, du har folk omkring dig du holder af, og hvis I vil danse så kan I danse til en ipod eller et polkaband - jeg tror I er så lykkelige på dagen at det ikke betyder noget :)

Håber du finder en løsning du er glad for!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

vil lige starte med at sige jeg ikke har læst de andres svar så der er sikkert gengangere.

Jeg har desværre ingen løsning, men har da et par tanker omkring det du siger. For det første kan jeg godt forstå dine tanker, men tænker samtidig at man hele tiden bliver præsenteret for forskellige ideer og derfor ikke altid lige kan se om det man selv har valgt er det rigtige, netop fordi valgmulighederne er uendelige.

DErudover tænker jeg at det jo ikke handler om hvor mange gæster der er vi har heller ikke en vildt stor omgangskreds men det er vel også ligemeget, en fantastisk bryllup handler jo ikke om antalllet men om stemningen og fire mennesker kan skabe en stemning der er bedre en 100 fordi der er rum og plads - så det ville jeg slet slet ikke bekymre mig om.

Det næste jeg tænker er - hvis du føler der kun er 10- 12 personer som virkelig stå jer nært nok til at i virkelig ønsker dem med. Så syntes jeg da det er den idee i skal arbejde videre med, se hvad muligheder der er for det - tag til hawai og bliv gift på stranden eller tag på safari og gift jer på savannen ved siden af løverne(Begge dele har jeg haft veninder/bekendte der har gjort - det ligger dog år tilbage). og så evt. sig at i ikke skal ha gaver hvis de baer vil tag med? I kan også leje et vandland eller en hel kro og så planlæg en aktiv fest der vare fra fredag til søndag, med et smut forbi kirken eller hvordan i ku tænke jer det. eller en weekend i paris og gift jer dernede. I er jo ikke begrænset af at det skal være kirke og fest i kan jo gøre lige hvad i har lyst til.

I ku jo sætte jer ned og lave en brainstorming over alt det i syntes ku være sjovt og fedt - UDEN at begrænse jer af at det er et bryllup. Så kan i jo luge listen ud bagefter og se om der ikke er noget hvor i tænker - Jo det er sku det vi gør.

Og husk der kommer jo et kobber og sølvbryllup hvor I kan holder den der store fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket bringer mig videre til musikken, selvfølgelig vil jeres gæster danse og i skal bare finde ud af hvad der passer ind i jeres rammer/tema! Jeg vil dog sige at min erfaring er at fx en dj ikke nødvendigvis er en der står bag de dunkende højtalere, men de har som regel en god finger på pulsen og spiller derfor også det musik som i ønsker og som passer til den ønskede stemning( forskel under middag og under dans)... Håber det giver lidt mening.

Christina

Jeg er både enig og uenig.

Der er faktisk ind i mellem bryllupsfester hvor der ikke danses så meget men det er jo ikke ensbetydende med at det er en dårlig fest eller dårlig musik.

En meget vigtig del af en bryllupsfest set med en bryllupsdj's øjne er musikken under middagen. Husk på at til mange fester varer middagen lige så længe som det efterfølgende. Ihvertfald for dem der ikke går til sidst.

Jeg vil vove den påstand at en god bryllupsdj formår at spille betydeligt mere dæmpet end den gammeltraditionelle pianist/orgelmusiker, og samtidig ikke er lige så dominerende. Det giver bedre mulighed for at folk kan snakke sammen med behagelig afdæmpet og varieret baggrundsmusik og ikke skal tvinges til at stå på stolene og synge "sejle op ad åen" fordi musikeren syntes at det nu skal til. Noget de fleste af dem vi taler med, slet ikke er til.

Det er såmænd også noget man hører rundt omkring, ikke mindst fra de lidt ældre; Dejligt at man for engang skyld kan høre hvad der bliver sagt. At der så bliver fyret pænt op ud på de små timer er noget andet og det er igen en balancegang.

Det skal retfærdigvis siges at der er rigtig mange musikere (pianister, guitarister) som formår at spille afdæmpet musik og typisk slet ikke synger (vi har selv af og til et par stykker af dem med ud når folk ønsker levende musik under middagen. Men skal I overhovedet have musik som anført ovenfor ? Det er ikke et must for at holde en god fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I overvejet at tage jeres nærmeste familie på de 10-12 personer, og invitere dem til udlandet? Hvis I ikke er til de traditionelle steder, så kan man sagtens finde andre muligheder. Hvad med at blive gift i en landsby kirke i Frankrig, og efterfølgende middag under åben himmel i en gårdhave restaurant. Der kan I både få levende musik, lækker mad og en utraditionel dag, med jeres nærmeste familie. Eller... gift på en strand, med havet som scenarisk baggrund og middag på stranden under hvide baldakiner...

Nå ja, jeg har masser af gode ideer til "get-aways". Har også flere ideer/muligheder i DK, men det er lidt svært at være specifik, uden at have talt sammen. Du er selvfølgelig velkommen til at skrive en PM, hvis du ønsker flere ideer :cheerleader3:

Held og lykke herfra,

Mia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mizzangel

Jeg forstår udemærket din problemstilling. Jeg tror alle piger har haft en forestilling om, hvordan brylluppet skulle være. Det havde jeg bestemt også selv. Det skulle være et af de der romantiske bryllupper på en strand i solnedgangen man ser på film. Men livet er ikke som en film. Man ser jo ikke at det pis øs regner og bruden står med mascara ned af kinderne og kjolen er blevet gennemsigtig. Jeg har sat mig ned og fundet ud af: "hvad er det vi gerne vil have ud af dagen?"

Hvis I ikke vil løfte en finger selv, så find et hotel eller en kro. Hvis I gerne vil have jeres børn med, men også gerne have en voksenfest kunne I lave en aftale med jeres forældre eller jeres venner om at "aflaste" jer lidt. Hvis i bliver 30, kunne I fint fylde en lille landbykirke op.

Jeg vil 100 gange hellere have få gæster som betyder noget for en, end at have 200 gæster som man knap nok kender.

Hvis jeg var jer, ville jeg sætte mig ned og lave en liste over de ting I gerne vil, hvad der er vigtig for jer, til jeres fest. Lister virker måske lidt fjollede, men de er utroligt gode, til at give overblik i en forvirrende situation.

Lige som en sidebemærkning, synes jeg du skal se det afsnit, hvor Miranda bliver gift i Sex and the City. Et lille og utraditionelt bryllup kan blive meget romantisk og storslået.

Håber du finder ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes med en mand, der bestemt ikke er til det traditonelle bryllup (jeg tror slet ikke, at vi skulle giftes, hvis han ikke havde opdaget, at der var andre måder), derfor har vi også skulle tænke anderledes.

Vi bliver kun de allernærmeste familie og venner, det vil sige i alt 32, og det er med børn, vi har ikke nogen selv, men de børn, der betyder noget for os, nevøer og niecer mm. skal selvfølgelig være med. Vi har heller ikke den største omgangskreds, så det faldt ret naturligt, at det ikke skulle være flere gæster.

Det mest utraditionelle er nok, at vi holder bryllup om dagen, men det var faktisk for lettest at komme udenom dillemmaet med, hvordan man gør 32 mennesker, der måske ikke alle er lige "festlige" (de er søde og dejlige, men ikke nogle, der kaster sig ud på dansegulvet!) til en fest.

Vi skal vies af "en fra kommunen" som kommer ud til restauranten, der ligger i første række ud til vandet, og så bliver vi viet lige der med to skridt til vandkanten.

Jeg glæder mig utrolig meget, og synes at det er lykkedes os at finde frem til et dejligt arrangement! Jeg håber, at du kan bruge "min version" som inspiration til, hvordan man også kan gøre, og jeg håber, at I finder frem til det perfekte arrangement til jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer