Sign in to follow this  
Followers 0
Guest HenrietteLN

At få det sagt

3 posts in this topic

Hej piger,

Jeg kunne godt bruge lidt råd. Jeg har en god veninde som ville være den oplagte til at arrangere min polterabend. Vi har kendt hinanden i en del år og jeg holder meget af hende.

Problemet er at der bor en lille bonderøv inde i hende og jeg tror godt hun kunne synes det var vanvittigt sjovt at klæde mig grimt ud og efterlade mig i ingenmandsland - I ved hele "bruden skal ydmyges"-balladen.

Og det ville jeg bestemt ikke!

Ydermere regner jeg stærkt med enten at være gravid eller lige have født når vi når derhen, så der er ligesom grænser for hvilken galskab jeg kan/vil deltage i. Desuden vil min mor og svigermor meget gerne være med - og jeg vil gerne have dem med, så...

Spørgsmålet er så hvordan jeg får fortalt hende at jeg gerne vil have at hun arrangerer, men at der er visse ting jeg bare ikke vil acceptere, og som godt kunne give knuder i vores venskab - uden at fornærme hende (hun kan godt være lidt nærtagende og har svært ved at skelne mellem seriøsitet og fjol). Jeg vil jo meget gerne at hun arrangerer noget sjovt og hyggeligt, men kan slet ikke forestille mig at skulle stå højgravid iført grimt tøj og et skilt hvor der står "Mangler penge til bussen - kys for en 5'er".

Jeg har overvejet om jeg skal bede min søster og en anden (lidt mindre nær) veninde om også at deltage i planlægningen og så give dem hinandens numre og indskærpe overfor de to andre at jeg altså ikke vil dén slags.

Har også overvejet at sige at jeg slet ikke vil have en polterabend - kunne nemt undskyldes med den (forhåbentlig) store mave...

Jeg elsker min veninde meget højt, men vi er også meget forskellige og kan ind i mellem have svært ved at få kommunikeret følsomme sager uden at komme til at træde på hinanden...

Gode råd, piger?

0

Annonce ♥

Det er normalt ikke bruden, der bestemmer, hvem der tager initiativ til/står for PA.

Men jeg kan godt se dit dilemma - når du har bange anelser omkring, hvad din veninde kan finde på

Du skriver, at du godt kunne tænke dig, at din mor og svigermor deltager i din PA. Det er også lidt usædvanligt.

Jeg formoder, at der er længe til dit bryllup, og så kunne du jo være lidt på forkant og fortælle din mor og svigermor om dit dilemma. Så kunne disse 2 "damer" i fællesskab måske tage initiativet ?

/goodbyehansen

0

Jeg ville også snakke lidt med din søster/mor om de måske kunne være initiativ tagere så du ved at de er indforstået med hvad du vil være med til.

Jeg vil så lige sige at det er meget normalt i vores vennekreds at forældre/svigerforældre deltager - personligt syntes jeg bare det er hyggeligt :)

0