anitaelise

Hjælp til "DET LÅNTE"

17 posts in this topic

Har ladet mig fortælle at gammel skik siger man skal låne det lånte af sin svigermor. Har et okay forhold til hende, men så alligelvel ikke. På nogen punkter virker hun stadig som en fremmed overfor mig.

En anden har så fortalt at det lånte skal lånes af en lykkelig gift kvinde. Nu er det kun svigermor og en veninde der er gift af dem vi skal have med. Kunne jeg så låne noget af veninden i stedet for?

Åh ha træls at jeg ingen mormor eller farmor har længere....

Håber nogen harinde har nogle gode ideer

0

Annonce ♥

Har ladet mig fortælle at gammel skik siger man skal låne det lånte af sin svigermor. Har et okay forhold til hende, men så alligelvel ikke. På nogen punkter virker hun stadig som en fremmed overfor mig.

En anden har så fortalt at det lånte skal lånes af en lykkelig gift kvinde. Nu er det kun svigermor og en veninde der er gift af dem vi skal have med. Kunne jeg så låne noget af veninden i stedet for?

Tror du deler det dilemma med mange herinde - i hvert fald med mig.

Selvfølgelig kan du låne noget af din veninde! :cheerleader3: Du kan da vælge selv. Hvad siger din kommende mand?

Den eneste grund til at jeg låner af min svigermor, er for at hun føler at hun også er en del af vores dag. Har nok kørt hende lidt ud på et sidespor i forbindelse med planlægningen... :) Det er ligesom lettere at inddrage min egen mor...

Tror at min svigermor ville blive ked af det hvis jeg ikke lånte noget af hende, men der er vel ikke nogle regler om at man kun må låne en ting? ;)

Kunne godt finde på at låne noget af min mor også - hun er væsentlig lykkeligere gift end min svigermor *G*

0

Men hvad skal man låne??

Jeg håber på et armbånd... men det kan vel være alt muligt, tænker fx. en hårnål, smykker eller et lommetørklæde. Svigermor har tilbudt mig sit slør, men det er ikke lige mig.

Edited by AnjaR
0

Annonce ♥

Jeg har låner min svigermors vielsesring.

Samt en guldring med en blå sten af min mormor.

Begge ringe bliver så syet på mit skørt.

Så man kommer ikke til at kunne se det, men jeg ved det (*thi-hi* så poetisk)

Og jeg vil kunne fortælle/vise hvis nogen spørger om det lånte.

Ingen af dem er dog lykkelige gift, men begge er enker efter lange lykkelige ægteskab - tæller det?

Derudover har jeg

Det nye: Kjole og tilbehør

Det blå: Strømpebånd + sten i mormors ring

Det gamle: Min forlovelsesring (som også bliver min vielsesring) Tæller det som gammel, når jeg fik den i december 2008, da han friede????

0

Der er vist ikke de store begrænsninger i, hvad det lånte kan være.

Jeg havde ikke tænkt så meget over, det med det nye, det blå og det lånte, men sådan gik det nu alligevel, idet kjolen var ny, der var blåt på strømpebåndet, og da min veninde dukkede op med brudebuketten, som min mand havde bestilt, havde min veninde viklet et smukt, gammelt lommetørklæde om stilkene på buketten.

Jeg har aldrig hørt, at det lånte skulle komme fra svigermor - jeg har hørt var en lykkelig gift. Her var jeg heldig: min veninde, som er noget ældre end jeg, har været og er meget lykkelig gift.

Forslag til lånte ting:

Smykker

Hårpynt

Lommetørklæde

Parfume

Make-up

Eller det kan blot være en lille ting, hvor den lykkelige bruds hjem, der kan ligge i din taske (hvis du har en sådan). Hvad med hendes bryllupsbillede.

/goodbyehansen

0

Da vores tema er en rød rose, overvejede jeg at spørge ham der har købt mit barndomshjem, om jeg måtte "låne" en røs rose fra haven til at sætte i mit hår, men nu har jeg erfaret at han har ryddet rosenbedet, så det bliver nok ikke muligt alligevel.

Så det ender nok med at jeg låner et perlearmbånd af min farmor.

0

Annonce ♥

Nogle steder står der e ri følge traditionerne så skal det lånte være fra din "nye" familie, altså svigerfamilien, for at vise du tager den "nye" familie til dig.

I følge den samme tekst, skal det gamle være noget der repræsentere dit gamle liv for at vise du ikke glemmer det gamle liv og din "gamle" familie.

Så det at låne noget fra Svigermor er jo åbenlyst...

0

Jeg lånte min mors forlovelsesring (som hun ikke går med mere)... Jeg måtte ellers også låne en ring fra min svigermor, men den havde tilhørt hendes egen mor, som hun havde et lidt specielt (ikke altid super godt) forhold til... Og så er min svigermor i mine øjne IKKE lykkeligt gift...

Så jeg valgte kun at låne min mors ring, da jeg virkelig har et godt ægteskabs-forbillede i mine forældre...

0

Hej Anitaelise.

Jeg kan godt forstå hvis du er lidt i tvivl om hvem du skal låne af, man kan jo ikke helt lade være med et hænge sig lidt i alle de her gamle skikke :cheerleader3: Men i sidste ende er det jo dig selv der bestemmer hvem du vil låne af. Det vigtigste er at du har det godt med det, så det ikker er noget du kommer til at gå at tænke på då din bryllupsdag.

Jeg låner en pærlekæde af nin mor, der også har været min oldemors.

Af min svigermor låner jeg hendes brudetaske (det er kun 6 år siden de blev gift). Jeg blev vildt glad da hun spurgte om jeg ville låne den, for jeg havde ellers haft på fornemmelsen at mine svigerforældre ikke var så henrygte over bryllupet.

Det gamle jeg har er et par øreringe jeg har fået af min farmor, (hun fik dem i sin tid i bryllupsdags gave af min farfar) og det blå er strømpebåndet...

Så det hele er vist på plads :cheerleader3:

Held og Lykke med det hele :) -Tina

0

Måske tror jeg jeg ved hvad jeg gør. Min ene veninde der er gift har kun været gift i3 måneder når vi skal giftes. Men jeg spørger hende næste gang vi ses om hun vil være behjælpelig med det lånte.

Så tror jeg osse jeg lige sætter mig sammne med min tilkomne og spørger ham om han tror hans mor er interesseret i at deltage i den lille ting osse.

Er det helt åndsvagt at gøre det sådan?

0

Annonce ♥

Spørg hende om du må låne en 5'er :) En sød lille ting ;)

0

hej

jeg forstår godt dit dilemma, men jeg lånte en guld ring af min mor som hun arvede af min farmor dengang hun døede,

og af min svigermor/svigerinde lånte jeg et par sandaler til brudekjolen som min svigerinde næsten lige havde brugt til sin konfirmation og kun havde på i kirken

og det blå klarede jeg med en blå sløjfe i strømpe båndet og det nye var jo som sagt kjolen og tilbehøret og på lige inden min kære far og jeg gik ind i kirken gav han mig et lommetørklæde der også var fra min afdøde farmor... for han vidste jeg ville blive et tude fjæs på vej op af kirkegulvet...... :)

hehe det var sådan jeg løste mit problem dengang.

held og lykke med at finde ud af noget

solskins hilsner herfra

0

Jeg låner min mors smukke hvide læder-indbundet salmebog med guldkant på alle siderne den er meget smuk, hun fik den selv i konfirmationsgave af hendes farmor, desuden låner jeg et lommetørklæde fra min oldemor med hendes initialer på samt kniplinger. Mine smykker er alle gamle og min mor broderer en blå blomst i mit undertøj eller på mit skørt og kjolen er selvfølgelig ny, så skulle det være på plads.

0

Annonce ♥

Alle jer der låner et tørklæde, hvor gør i af det??? for skal man ikke have tingene på sig når man bliver viet??? så kan det jo ikke ligge i tasken :-(

jeg har stadig ikke fundet det lånte, men har mulighed for at låne et tørklæde flere steder fra, men ved jo ikke lige hvor det skal være henne!!!

0