SnubleFugl

Er det snyd?

46 indlæg i dette emne

Jeg er SÅ glad for mit slør. Synes det er så smukt.

Så kom jeg til at drøfte idéen om et riveslør med mine forældre. Min far er af den mening at det ville være synd at skifte slør, det betyder jo ulykke min pige, hvis sløret ikke blir' revet *gg*

Og det kan jeg da godt se, er også lidt glad for alle de gamle traditioner...

Hmmm...synes den er svær.

Hvad tænker i andre kommende brude om det? Vil bare gerne ha' nogen holdninger på bordet. Håber på gode Svar :)

Knus Anne-Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tænker jo rivesløret er jo også mit slør. så det ser jeg intet problem i. Jeg tænker også, at det rigtige slør jo har været temmelig dyrt, og det er mit ønske, at det skal gå i arv, så mine børn eller svigerbørn får budet at bruge det til deres bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes godt du kan vælge et riveslør...

Jeg bruger min mors slør det bliver mit "lånte" det er rigtig smukt og så betyder det rigtig meget for hende at jeg bærer det :)

(og det må selvfølgelig ik rives) kunne være starten på en ny tradition i familien har jo selv en lille pige ;)

Regnede ik med at jeg ville have et rive slør tænkte bare at det må folk "undvære"

men ud i det blå har min storesøster spurgt om hun må lave et til mig...det jo bare fedt :)

Redigeret af Ankiwi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja lidt snyd er det... men jeg ender nok også som snyder så... :D hehe....

Nu er jeg ikke overtroisk eller noget og derfor tænker jeg ikke på om det bringer uheld, men mange slør idag er hamrende dyre og derfor ser jeg det ikke som ulykkesbringende at skifte slør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også to. et super flot et som skal bæres hele dagen - og så et som jeg fik med i butikken til de riveglade. Ser ikke noget problem i det. Var faktisk indstillet på at såfremt jeg skulle have slør, så skulle det ikke rives med de priser, men den søde sælger sagde "altså Karin, det kan man ikke lade være med, så jeg giver dig et". Så 1000 tak, nu er der et til at rive.

Ser sådan på det, at der er jo et at rive så på den måde bliver traditionen jo overholdt. Og som en anden skriver, ja så er de jo begge mine

Håber du finde en løsning du bliver glad for

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Samme her, jeg skal også have et riveslør.

Jeg har besluttet at få lavet et slør med vores monogram på, og det skal ihvertfald ikke rives i stykker, derfor skal jeg have riveslør :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har jeg altså ikke haft nogen skrupler - da jeg købte sløret vidste jeg også, at det skulle rives i og det har jeg haft det fint med, for havde ikke i tankerne, at det skulle gemmes og gå i arv eller noget. Jeg har stadig resterne af det og fortryder bestemt ikke det blev revet.

Det skal også lige siges, at jeg hverken gik på kompromis med pris eller udseende af sløret. Jeg fik lige præcis det jeg ville og så pyt med at det skulle rives i, for jeg skulle jo alligevel kun have det på den ene dag :)

Jeg kan nu også godt se det fra andres synspunkt, for hvis man gerne vil have det til arv eller andet, så er det da fint at gå på kompromis med traditionerne. Det er jo så forskelligt fra person til person og gudskelov for det da :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bider i det sure æble og får revet mit slør. Jeg er mere og mere overbevist om at det er "mest rigtigt" på den måde (for mig ihvertfald :) )

Jo mere jeg har snakket med familien, jo mere sikker blir' jeg på at det bare skal være sån'. Det er jo kun én gang og så får jeg også den oplevelse med :) Får også taget en masse skønne billeder på dagen, og så må fotografen bare være ekstra god til at fange sløret :)

Tusind tak for alle jeres inputs, det er dejligt at se det fra så mange sider :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er SÅ glad for mit slør. Synes det er så smukt.

Så kom jeg til at drøfte idéen om et riveslør med mine forældre. Min far er af den mening at det ville være synd at skifte slør, det betyder jo ulykke min pige, hvis sløret ikke blir' revet *gg*

Og det kan jeg da godt se, er også lidt glad for alle de gamle traditioner...

Hmmm...synes den er svær.

Hvad tænker i andre kommende brude om det? Vil bare gerne ha' nogen holdninger på bordet. Håber på gode Svar :cheerleader3:

Knus Anne-Mette

De skal bare holde fingrene fra mit slør....

Vores toastmaster siger det under velkomst talen hun skal holde.

:cheerleader3:

Mizzt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht. at rive i sløret, kan jeg da lige komme med et input. Da vi blev gift første gang havde jeg investeret en formue i et 3½ meter langt slør. Tænkte egentligt ikke over om folk ville rive i det eller ej, før min svigerinde stod med en saks efter brudevalsen. Da hun var færdig med at maltraktere mit flotte slør var der ca. ½ meter tilbage. Jeg var rystet og vred, for selvfølgelig måtte de tage et stykke men klippe 3 meter af?? Min søster var derfor noget bekymret da de skulle giftes, men hun fandt så frem til at hvis der er risposer ved kvindernes pladser, er det ensbetydende med at der IKKE må rives i sløret. Så hun lavede selvfølgelig risposer af samme tyl og hendes mand gjorde opmærksom på da han bød velkommen at det var FORBUDT at røre sløret. Og hun valgte faktisk at tage det af inden brudevalsen. Så kunne folk tage det stykke med hjem som stod ved kuverten.

Der er også nogle som bruger at binde tyl på bilens antenne på gæsternes biler. Det skulle også kunne gøre det.

Vil dog lige slutteligt fortælle at da vi hentede gaver på kroen dagen efter vores bryllup lå langt over halvdelen af mit dyre slør på gulvet. Så folk ville såmænd ikke have det med hjem alligevel, de ville åbenbart bare være en flok vandaler og ødelægge mit slør som faktisk betød meget for mig. Derfor er jeg også meget i tvivl om jeg skal have slør næste gang. Tror jeg faktisk ikke.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have et riveslør, da jeg gerne vil gemme mit rigtige slør og på den måde måske starte en tradition til de børn jeg en dag får. Det betyder meget for mig. men jeg har da hørt fra nogle at de synes det er snyd at skifte det ud, men sådan bliver det bare ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det er snyd.

Sidst jeg var til bryllup, var bruden ude at skifte slør inden gæsterne "gik amok." Traditionen er måske stadig underholdende og skæg for både brud og gæster, men jeg synes omvendt, at tylstykket bliver ret intetsigende når det kommer fra et decideret "riveslør." Jeg tog ikke mit stykke med hjem fra pågældende bryllup. Det var skægt at håndhæve traditionen fordi bruden ønskede det, men tyllet betød ikke noget.

Jeg forstår godt, at brude der har arvet deres slør eller ønsker at give det videre ikke ønsker det ødelagt, men så ville jeg nok personligt vælge ritualet fra på forhånd.

Knus Sarah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På ens bryllupsdag bruger man rigtig mange penge på ting, som man aldrig kan bruge igen - det kan jeg i hvert fald ikke. Jeg kan måske sælge kjolen, men det tror jeg ikke jeg kan få mig til - FOR DEN ELSKER JEG!!! Og selvom jeg har betalt 1300 kr for sløret (som også er fantastisk smukt) så skal det altså rives i 1000 stykker og flåes så meget som vores gæster overhovedet gider. (Bare de gemmer et lille stykke til mig, som minde)

Slip hestene løs og lad vognen stå - det er en dag, der aldrig kommer igen! :iloveyou:

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et brullup hvor bruden frabad sig at der blev revet i hendes slør. Det blev desværre ikke sagt tydelig nok (ellers var folk bare nogle vandaler), for der blev lystigt revet i det. Rigtig synd, for det var et lækkert slør.

Så hvis I ikke ønsker der bliver revet i sløret, så HUSK at melde meget klart ud - det er ærgerligt at få ødeagt et arvestykke eller noget så specielt som man har planer om at gemme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Mht. at rive i sløret, kan jeg da lige komme med et input. Da vi blev gift første gang havde jeg investeret en formue i et 3½ meter langt slør. Tænkte egentligt ikke over om folk ville rive i det eller ej, før min svigerinde stod med en saks efter brudevalsen. Da hun var færdig med at maltraktere mit flotte slør var der ca. ½ meter tilbage. Jeg var rystet og vred, for selvfølgelig måtte de tage et stykke men klippe 3 meter af?? Min søster var derfor noget bekymret da de skulle giftes, men hun fandt så frem til at hvis der er risposer ved kvindernes pladser, er det ensbetydende med at der IKKE må rives i sløret. Så hun lavede selvfølgelig risposer af samme tyl og hendes mand gjorde opmærksom på da han bød velkommen at det var FORBUDT at røre sløret. Og hun valgte faktisk at tage det af inden brudevalsen. Så kunne folk tage det stykke med hjem som stod ved kuverten.

Der er også nogle som bruger at binde tyl på bilens antenne på gæsternes biler. Det skulle også kunne gøre det.

Vil dog lige slutteligt fortælle at da vi hentede gaver på kroen dagen efter vores bryllup lå langt over halvdelen af mit dyre slør på gulvet. Så folk ville såmænd ikke have det med hjem alligevel, de ville åbenbart bare være en flok vandaler og ødelægge mit slør som faktisk betød meget for mig. Derfor er jeg også meget i tvivl om jeg skal have slør næste gang. Tror jeg faktisk ikke.

Knus

nøjs, det her er jeg glad for at læse..jeg har gået med tanken om ikke have slør, da jeg ville blive så vred og ked af at få det klippet eller andet,,men tyl på damernes plads er da en super ide

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se idéen med at ligge et stykke tyl på damerne plads - MEN "lets face it" - det er jo IKKE det samme! Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv - Men de der gerne vil ha' et stykke med hjem, vil jo gerne have et stykke af brudens slør for mindets skyld....og hvor meget minde er der lige i et lille stykke hvidt tyl, hvis det ikke engang er fra det rigtige slør?? Der står jeg altså personligt selv af.....

Da jeg blev gift for snart 14 dage siden, blev sløret flået itu efter mit ønske - og der var ikke et eneste stykke tilbage. Og jeg tror ærligtalt jeg var den eneste der nænnede at det skulle klippes, for det var både dyrt og meget specielt. MEN det er en bryllupstradition - og jo mere det bliver revet i stykker, jo lykkeligere bliver man, siger de. Så kom nu.....hvad skal I bruge det til? Man render jo ikke rundt med slør derhjemme efter brylluppet!(?) Der er da noget helt vildt specielt ved at kunne rykke et stykke af noget, der er så smukt og sart, bare fordi man kan - og så tage det med hjem og gemme.

Jeg kunne heller ikke drømme om at presse mine kommende børn til at skulle bruge sløret hvis de om MANGE år vælger at gifte sig. Så skal de da selv have glæden ved at finde en kjole og det helt perfekte slør..... Selvfølgelig kan nogle slør holde værdi og kvalitet - men det er altså kun de kongelige der ejer dem.

For ca. 1500 kr tyl med broderi og små perler er ikke smukt om 30 år. Slip nu tøjlerne ;-)

Mvh Theresia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vel op til en selv hvordan man vil have det - man skal bare huske at melde ud, hvis man ikke vil have det i tusinde stykker!

Jeg kan personligt virkelig ikke nænne, at det bare skal ende på gulvet, fordi folk ikke husker at ta' det med eller bare synes det er sjovt at rive det i stykker. Og jeg vil hellere end gerne have det til at hænge i mit skab de næste 30 år, bare fordi det kan! ;)

Jeg hopper nok også på vognen med "rive sløret", men har ikke købt noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg laver et langt flot slør med blonder, perler og det hele, som jeg har på til vielse og fotografering. Og så laver jeg et kortere jeg skifter til som jeg kan bevæge mig rundt med til festen. Her er det træls at have et langt at gå og passe på. Og det korte må de rive i ligeså tosset de vil. Som mange andre har jeg også en drøm om at mit lange slør vil gå i arv. Så jeg skifter slør før vi overhovedet sætter os til bords.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer