miksas

Sara & Mikael 13.6 2009

84 indlæg i dette emne

Drømmebryllup d. 13.6 2009

Kære alle med-zillaer

Nu er selve brylluppet jo overstået for mit vedkommende men oplevelsen vil leve videre mange år fremover. Det blev præcis den fantastiske, vidunderlige og uforglemmelige dag som vi havde håbet og den skal selvfølgelig deles med jer, som har været med på sidelinien i mange måneder nu.

Beretningen kommer lidt efter lidt, da vi stadig mangler mange billeder, jeg jeg vil starte så småt med fredag inden brylluppet, og så forsøge at gå frem så kronologisk som muligt.

God læselyst :cheerleader3:

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag

Jeg havde været småsyg de sidste par dag og synes bestemt heller ikke jeg var i topform da jeg vågnede fredag morgen. Jeg var bare så ked af det og bage for at jeg ville blive syg for alvor.

Jeg forsøgte at ignorere det, og tog til kosmetolog kl. 9 for at få lavet pedicure, og havde så igen en tid kl. 14.00 til manicure. Bookingen var gået galt, og det var derfor at havde to forskellige tider i stedet for at få det hele ordnet på én gang. Det kunne jeg også lige mærke stressede mig lidt!

Det piskede ned! Jeg mener seriøst at det stod ned i stænger og det var bare super koldt. Det endte derfor med, at de fik totalt medlidenhed med mig ved kosmetologen, da jeg sad med feber pakket ind i et tæppe og fik pedicure, så de fik presset ind at jeg kunne få begge dele lavet samtidig, så jeg kunne komme hjem i seng. Og det var godt nok en god vurdering. Min skønne mand stod derhjemme klar med nattøj, te og panodiler, og lagde sig ind i seng og holdt om mig indtil jeg havde fået varmen og var faldet i søvn. Og efter 2 timers søvn pakket ind i dyner havde jeg det faktisk meget bedre! Endelig kunne jeg begynde at glæde mig til om morgenen.

Mikael tog hjem til sine forældre kl. ca. 16.00 - det var faktisk helt hårdt at sige farvel til ham, og meget mærkeligt at vide, at næste gang vi sås var i kirken... :cheerleader3:

Min veninde Marianne kom kl. ca 18, og så lavede jeg sushi og vi delte en flaske asti og snakkede en helt masse. Der blev også lige tid til en ansigtsmaske som I kan se ;)

Herefter glattede vi mit hår, så det var klar til frisør om morgenen.

Marianne kom næsten lige direkte fra New York, så hun havde ret meget jetlag og jeg var halvsyg, så kl. 22.00 sagde vi tak for i aften og krøb i seng. Jeg troede ikke jeg skulle få lukket et øje, men jeg sov næsten med det samme og sov hele natten :cheerleader3:

Billeder:

Os med ansigtsmaske og mig med glattet hår :)

post-31313-1246361125.jpg

post-31313-1246361136.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdag morgen

Jeg vågnede super udhvilet og med 1000 sommerfugle i maven kl. 7.30. Det var så mærkeligt at det var i dag jeg skulle giftes. Jeg var spændt, nervøs og på en måde også meget afslappet og glædede mig bare til at komme i gang! :cheerleader3:

Jeg gik i bad, lagde brudekjolen klar på sengen og startede på noget morgenmad. Jeg lod Marianne sove så hun kunne være klar til resten af dagen og natten, men kl. 9.00 vækkede jeg hende til kaffe, frisk frugt, blødkogt æg og brød.

Kl. 9.45 gik jeg ned til Birthe Gleerup salonen hvor de skulle sætte mit hår og lægge make-up. Det ligger bare 50 meter fra vores lejlighed, så det var dejligt bare at kunne gå, og lur mig om ikke solen varmede på min næse - det kunne ikke blive bedre!

Så gik den helt store make-over ellers i gang, og da vi kun havde aftalt "noget knold-lignende i den ene side" var jeg ret spændt på resultatet. Men det blev bare SÅ fint.

Her er lige nogle billeder af processen fra morgen-grim til fab-prinsesse :cheerleader3:

Billeder:

Brudekjole klar til brug!

Frisørbilleder :)

post-31313-1246361821.jpg

post-31313-1246361836.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mellemtiden var min mor kommet med frokost, så da jeg kom hjem var der dækket op med lækker mad og asti.... appetitten var dog ikke-eksisterende! Så det blev til lidt kartoffelsalat og asti for mit vedkommende mens vi ventede på min far og min mormor.

ENDELIG kom min far. Han skulle hente kagen i Ry, og det havde vist været lidt af en opgave... han virkede i hvert fald en kende stresset og oppe at køre over "de fandens ensrettede gader i Århus og de forbandede vejafspæringer!!" Hmmmmm.... :) Men kan fik et kys af sin smukke datter og en kold øl, og så kørte det på skinner :cheerleader3:

Og så havde de lavet den fineste æresport! Århus teater er fredet, så mor havde sagt at vi ikke fik en æresport, da de ikke måtte sætte den op (hvilket egentlig var fint med mig ;)) Men snydes skulle vi ikke, og se lig hvor fin den var!

Jeg satte min mors og Mariannes hår, og så var det tid til at komme i kjolen....

Der var saftsusme mange knapper, og mor og jeg brugte meget tid på at diskutere hvordan Mikael skulle få den af mig om natten, men det viste sig slet ikke al blive relevant - forklaring følger senere :cheerleader3:

Men... alt var klart og mor og mormor begav sig mod kirken.

Billeder:

Mig klar til start!

Æresport :)

post-31313-1246362532.jpg

post-31313-1246362545.jpg

post-31313-1246362564.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så inden jeg skal ud af døren, siger mor, at hun har noget til mig fra Mikael....

Jeg får en sort æske og en konvolut og allerede nu trænger tårene sig på! Det er et helt fantastisk brev hvor han fortæller hvor meget han glæder sig til at se mig i kirken og til at tilbringe resten af livet med mig. I æsken ligger så et billede af to store diamantørestikker!!! :cheerleader3:

Han har bestilt dem hjem fra Dubai så jeg kunne have dem på til brylluppet, men så var der sket en fejl i tolden, og så var ikke ikke kommet hjem til tiden. :) Det var bare så synd for ham, men nu kommer de i næste uge, og faktisk betød brevet mere end øreringede på det tidspunkt.

Men hvor fantastisk er min mand lige!!! :cheerleader3:

Så blegnede min lille overraskelse med rosenblade på sengen en kende.....

post-31313-1246363078.jpg

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeeeee du er startet!!!! :cheerleader3:

Hold da op hvor har jeg glædet mig til at du ville vende tilbage, herind til os! :cheerleader3:

Det er svært at forestille sig at du var på vej til at blive syg om fredagen for du ser simpelthen så fantastisk og gudesmuk ud....Waaaooooow siger jeg bare!!! :carrot:

Og hold da op en klump jeg fik i halsen over Mikaels lille brev til dig, hvor er det bare sødt altså!!!! :)

Glææææder mig som et lille barn til at læse resten af din beretning, så håber at du snart får lidt flere billeder!

Knus Majken :)

Redigeret af Missfrance
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

UNDSKYLD!!!!

Billederne kom først mandag eftermiddag - og så var der lige fødselsdage mv der skulle overståes. Hold op jeg var lige ved at blive bridezilla-agtig, selv om det burde være ovre, da billederne ikke kom lørdag som lovet!! :thumbsupsmileyanim:

Men nu er de her, og jeg fortsætter beretningen :) Billederne bliver lige sat ind lidt efter lidt....

Jeg var vildt utålmodig over at komme afsted, men var egentlig helt cool og glædede mig bare helt vildt! Det resulterede i, at vi kørte mod kirken 10 minutter for tidlig, så vi blev nødt til at holde bag et hjørne og se de sidste gæste løbe op af trapperne! Helt ærligt - lad lige vær med at komme i sidste øjeblik til et bryllup ;)

Jeg fik mig kravlet ud af bilen - nemmere sagt end gjort, kjolen var STRAM!

Nå, men mig op af allllle trappetrinnene, stadig HELT cool! Smilede over hele hovedet og glædede mig bare sådan til de døre skulle åbne!

Og så lå brudebuketten der! Den var bare så smuk! Callaer bundet sammen med sort bånd og sorte nåle stukket i for neden - lige som den skulle være. Og stadig, ikke en tåre - bare mig der var cool!

Vi fik lige taget de sidste billeder og så gik musikken i gang...

post-31313-1247653141.jpg

post-31313-1247653156.jpg

post-31313-1247653171.jpg

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dørene gik op og der var stadig et stort smil på!

... MEN SÅ!

Jeg vidste jo godt at alle de dejlige mennesker ville være der, men hold op hvor var det bare overvældende at se alle de folk man elsker der bare kigger på én!

Jeg forsøgte at holde tårene tilbage, men jeg nåede ikke engang at gå 5 skridt før de løb ned at kinderne på mig! Hårene løftede sig på mine arme og benene føltes bare som gele under mig! Godt jeg havde far at holde fast i!!

Jeg kunne slet ikke trække vejret og i mine forsøg på at holde tårene tilbage hulkede jeg bare højlydt... samtidig med jeg forsøgte at smile og hilse på alle gæsterne på vej op. Det hele gik så hurtig og lige pludselig stod jeg oppe ved alteret og holdt om min mand.

DET VAR STORT!! OG VILDT!!! OG UBESKRIVELIGT!!

post-31313-1247653461.jpg

post-31313-1247653478.jpg

post-31313-1247653495.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik sat os ned og sang første salme: I østen stiger solen op.

Her havde jeg fået nogenlunde styr på mig selv... men så begyndte tårene bare at trille ned af kinderne på min far. Puha... det var hårdt! Man var bare så fyldt op at glæde, forventning, kærlighed og overvældethed (er det et ord??) ;) Men det var rigtig dejligt at være i gang!

Vi sange herefter næste salme: Det dufter lysegrønt af græs.

Herefter gik selve vielsen i gang. Det var jo min kusine der var præst og hun holdt bare den smukkeste og mest personlige tale. Vi fik også to bøjler, hvor der var indgraveret 'kærlighed', så vi i fremtiden kunne hænge alle verden problemer fra os når vi træder ind af døren, og dermed hunske kærligheden til hinanden.

Det var så fint!

Vi udvekslede ringe og gav hinanden hånd derpå :thumbsupsmileyanim:

Herefter sang vi ' Du kom med alt det der var dig' og her græd både Mikael og jeg.. Især da vi sang; din næve er så varm og god, og du blev smuk og fuld af mod - så smuk jeg måtte græde... vi var helt færdige!

Så sang vi den sidste salme: Det er så yndigt... Og så kunne vi gå ud :)

Glade, lettede og svævende på en sky af kærlighed!

post-31313-1247654001.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle gæsterne kom ud én efter én så vi kunne hilse og knuse dem alle sammen.

Og her opdagede jeg så en SERIØS mangel ved min kjole!! Jeg havde jo fået syet en halterneck på, og den var kun hæftet med trykknapper i den ene side. så HVER gang jeg fik et knus - gik den op :) Og man får BARE mange knus sådan en dag :thumbsupsmileyanim:

Nå, men bortset fra at jeg brugte en del tid på at fæstne min kjole, var det rigtig dejlig at sige hej til alle de skønne folk!

Der vil blive lagt flre billeder ind - men har ikke lige fået komprimeret dem endnu...

post-31313-1247654418.jpg

post-31313-1247654996.jpg

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer