Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Lucelille

Med eller uden slæb...

28 posts in this topic

Selvom der er et stykke tid endnu til maj, grubler jeg jo som bare pokker over det her bryllup. SPECIELT kjolen... :cheerleader3:

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg ønsker en kjole med eller uden slæb.

Mit ønske er faktisk et lille kort slæb, men sådan et kan vel ikke hægtes op på kjolen eller hvad?

Hvad med helt uden? Ser det så ikke lidt kedeligt ud?

Hjælp, jeg ved I er klogere end mig!

0

Annonce ♥

Velkommen i klubben..... :cheerleader3:

Jeg skal også først giftes til næste år - men jeg er lige ved at tro, at MIN kjole ikke findes..... Neeeeeeeeeeeeej, det gør den jo nok, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg synes er pænest - langt slæb eller ikke - havfruefacon eller ej - tyl eller ej....... :cheerleader3:

Så jeg håber bare at jeg ved det, når jeg får den på!!!!!

Heldigvis skal jeg til 2 kjoleprøvninger i morgen, så det kan jo være jeg er heldig - ellers ved jeg faktisk ikke helt, hvad jeg skal gøre.....

Knus Lene

0

Det er jo en smags sag.. jeg synes personligt at et langt slæb er super flot, men min veninde som lige er blevet gift sagde efter hendes bryllup at hun ville ønske hun havde valgt en kjole uden slæb for som hun sagde "det er jo kun til kirken og billederne - til festen blev det bare sværere at komme rundt og det var SÅ tungt at bære på armen" (det var for tungt til det kunne hænges op bagpå)

Så det er jo også værd at tage med i overvejelserne.. :cheerleader3:

Felixia

0

Annonce ♥

Jeg synes slæb er vildt flot og giver det sidste pift til en kjole. Langt de fleste slæb kan der laves en bustle/ophæng til - korte som lange, lette som tunge. Der er så mange typer bustles, man kan lave dobelte og fæstne med flere punkter hvis det er. Det er vist en videnskab :cheerleader3:

Edited by Miss-Lena
0

Jeg havde slæb på min kjole - det var et af mine krav! Jeg var så så heldig at slæbet på min drømmekjole var sat fast med velcro og dermed bare kunne tages af - genialt! Jeg tog mit slæb af lige før eller under middagen - kan faktisk ikke huske hvornår... Til gengæld blev mit 2½-3 meter lange slør siddende på hovedet hele aftenen!

0

Annonce ♥

Jeg er måske nok alene med denne holdning, men jeg vil ikke have slæb :cheerleader3:

Slæb er slet slet ikke min stil og så synes jeg også at det kræver at man holder fest på et slot for at det passer sig til - det er ikke fordi jeg ikke synes at det er flot, men jeg synes bare ikke det hænger sammen, hvis man samtidig skal holde fest i Nr. Sundby forsamlingshus... Lidt ligesom at blande kaviar og torskerogn på dåse...

Men det er jo bare min mening - syntes at den var på sin plads når nu alle andre mener det modsatte af mig :cheerleader3:

0

Jeg havde slæb på min kjole, den kunne ikke tages af, men de havde lavet det sådan i butikken hvor jeg købte den, at slæbet kunne hægtes op, dog ikke helt nok til at jeg bare kunne danse rundt, men måtte have fat i den med den ene hånd. Det gjorde mig intet, og alt kan lade sig gøre. Og jeg dansede vel og mærke, i 4 stive timer kun afbrudt af drikke og tissepauser. Indsætter et billede af min kjole med slæbet nede. Har desværre ikke et med den hægtet op. Som du kan se er mit slæb langt, men jeg syntes ikke det føltes specielt tung, lagde i hvert tilfælde ikke mærke til det, og havde heller ikke ondt i nakke eller skuldre dagen efter. Der er ikke andet for end at du må ud og prøve begge dele... Hvis du vælger et med slæb, så skal det enten være et man kan tage af, eller få dem til at lave det sådan at man kan hægte den op.

post-35929-1246386508.jpgpost-35929-1246386494.jpgpost-35929-1246386640.jpg

Edited by darling75
0

Annonce ♥

Jeg er måske nok alene med denne holdning, men jeg vil ikke have slæb :)

Slæb er slet slet ikke min stil og så synes jeg også at det kræver at man holder fest på et slot for at det passer sig til - det er ikke fordi jeg ikke synes at det er flot, men jeg synes bare ikke det hænger sammen, hvis man samtidig skal holde fest i Nr. Sundby forsamlingshus... Lidt ligesom at blande kaviar og torskerogn på dåse...

Men det er jo bare min mening - syntes at den var på sin plads når nu alle andre mener det modsatte af mig :cheerleader3:

Jeg er helt enig. Skal heller ikke have slæb.

Vi skal holde festen hjemme, på et nedlagt landbrug med stor gårdsplads. Bare tanken om hvordan kjole og ikke mindst slæb vil se ud hvis det er regnvejr på dagen .... Desuden er gården jo ikke en 'borg' med meget lang svungen trappe jeg kan skride op ad, det ville virke helt forkert. :cheerleader3:

0

Jeg synes personligt at det er pænt med et lille slæb, og at det ser lidt fjollet ud med de der mega lange slæb. Desuden ser det heller ikke altid lige heldigt ud når det bliver hægtet op, så jeg synes at det er bedst hvis man kan vente med det til der skal danses om aftenen.

Jeg valgte så en kjole med et næsten ikke eksisterende slæb, og det var faktisk lidt irriterende at danse med. Hvis jeg lod det "hænge" så trådte jeg i det, så for at undgå det måtte jeg hive op i hele skørtet. Jeg tror at jeg vil anbefale dig et lille slæb som kan hægtes op når der skal danses. Men igen så er det jo en smagssag, for nogle føles det ikke som en "rigtig" brudekjole hvis ikke der er slæb på, så du må ud og prøve dig frem til hvad du bedst kan lide...

post-31312-1246474041.jpg

0

JEg overvejer lidt om man bare skal have en langt slør på, som jo alligevel kan tages af senere på dagen.
Men når du tænker sådan, så er det måske fordi du inderst inde drømmer om slæb? Hvis du nu kan få det hægtet op - og det vil næsten altid kunne gøres pænt - hvorfor så ikke gå efter det?

Havde en tråd her i forummet på et tidspunkt med henvisnng til forskellige typer bustles.

0

Annonce ♥

JEg overvejer lidt om man bare skal have en langt slør på, som jo alligevel kan tages af senere på dagen.
Men når du tænker sådan, så er det måske fordi du inderst inde drømmer om slæb? Hvis du nu kan få det hægtet op - og det vil næsten altid kunne gøres pænt - hvorfor så ikke gå efter det?

Havde en tråd her i forummet på et tidspunkt med henvisnng til forskellige typer bustles.

Min blev hægtet op sådan som kjolen til høje, så det flotte mønster på slæbet kunne ses.

post-35929-1246475793.jpg

0

Jeg synes personligt at det er pænt med et lille slæb, og at det ser lidt fjollet ud med de der mega lange slæb. Desuden ser det heller ikke altid lige heldigt ud når det bliver hægtet op, så jeg synes at det er bedst hvis man kan vente med det til der skal danses om aftenen. Jeg valgte så en kjole med et næsten ikke eksisterende slæb, og det var faktisk lidt irriterende at danse med. Hvis jeg lod det "hænge" så trådte jeg i det, så for at undgå det måtte jeg hive op i hele skørtet. Jeg tror at jeg vil anbefale dig et lille slæb som kan hægtes op når der skal danses. Men igen så er det jo en smagssag, for nogle føles det ikke som en "rigtig" brudekjole hvis ikke der er slæb på, så du må ud og prøve dig frem til hvad du bedst kan lide...

Hvorfor vente til der skal danses?? Man sidder alligevel ned det meste af tiden fra man går til bords til der skal danses :thumbsupsmileyanim: Og jeg havde et langt langt slæb og selvom den blev hægtet op lige inden vi gik til bords, var den alligevel super flot.

Edited by darling75
0

Annonce ♥