Sign in to follow this  
Followers 0
Kinai

Tunesien

21 posts in this topic

Vi er ved at tale om bryllupsrejse og lige pt savler vi meget over Tunesien.

Men vi vil meget gerne høre fra jer som har været der... er det godt eller skidt?? og hvorfor?

Er det pengene værd og er det billigt at "leve" dernede?

Håber på lidt hjælp, da vi desværre ikke kender nogen selv, som har været i Tunesien :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej

Jeg har været der, men det er dog nogen år siden.

Det er et utroligt dejligt sted, folk er søde og der er bare så smukt. :thumbsupsmileyanim:

Men du skal passe på hvis i tager der ned her i juni-juli månederne, da det kan blive meget varmt. Vi havde nogen dage hvor der næsten var 50 grader fordi vinden kom fra Sahara ørknen.

Det er til at leve der nede, og de laver meget godt mad. Hvis I tager der ned skal i ikke gå glip af en tur på ryggen af en drumedar.

Hilsen Louise

0

Hej Louise!

Tusind tak for dit svar.

Det er da dejlig info du kommer med. Heldigvis skal vi først afsted efter brylluppet, som er sidst i september, så temperaturen skulle gerne ligge et sted omkring 25-28 grader :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa..

Jeg var også der nede for en 10 år siden, og det var fantastisk!!!! :cheerleader3: Der var SÅ smukt, menneskerne var søde, det er den bedste ferie jeg nogensinde har været på.. :griner:- - Vil SÅ gerne afsted igen engang...

Jeg vil give Louise ret, I må ikke snyde jer selv for en tur i ørkenen på kamelryg,- det er virkelig en oplevelse :thumbsupsmileyanim:

:denmarkflag: Nuser

0

Annonce ♥

Vi var i tunesien sidste år i april og jeg kan kun tilslutte mig de andres kommentarer et rigtig dejligt land, billigt at spise og god mad. Og jeg vil også varmt anbefale en tur til Sahara på domedar det er en kæmpe oplevelse.

Og september er helt perfekt hvis man ikke er til de helt høje temperaturer det svarer til april og der havde vi 22 grader ude ved kysten og 35 inde i landet.

0

Jeg var i Tunesien for 4år siden....

det var helt vildt fedt at være der og ville rigtig gerne holde bryllupsrejse der (desværre er kæresten bare ikke til sol og varme) :cheerleader3:

folk er rigtig flinke...det er meget billigt at købe ting...og spise der...

og man kan uden problemer bare køre i taxi der (det er meeeget billigt)

de busser de har kører nemlig nærmest kun når de har lyst

jeg var i Hammamet (kan klart anbefales) :thumbsupsmileyanim:

(Der er en rigtig stor Medina der...og der kan man finde stort set alt) :denmarkflag:

Edited by Ankiwi
0

Annonce ♥

Så kommer der lige en øv øv. Jeg var dernede for 3 år siden - på et fedt hotel, helt ned til vandet....men men men - jeg synes der var rigtig beskidt og ulækkert uden for hotellet. Vi blev bestjålet 2 gange og folk var simpelthen for fattige til at jeg kunne nyde min bytur. Vi fik vist den indre by af en guide, det var fedt for så kom vi lidt væk fra turisterne, men landet er meget meget fattigt.

Ved siden af vores hotel lå der en tom byggegrund, den var så blevet gjort til losseplads af de lokale. Vi måtte ikke forlade hotellet til fods da det var for farligt - sådan noget bryder jeg mig ikke om.

Kamelturen er helt fantastisk - den kan varmt ( og det bliver det) anbefales.

God tur - håber den bliver bedre end vores

0

Mine erfaringer er en 10-12 år gamle.

Vi boede i Hammamet og var glade for dette. Vi tog også en "kamel-tur", og det kan anbefales. Det var noget med at kameldriverne (altså dem, der gik ved siden af og førte kamlerne), lavede lokal mad over bål til os, de sang noget lokalt og opfordrede os (turisterne) til at gøre noget til gengæld. Det var til gengæld pinligt at danse rundt der og synge åh boogie, voogie, voogie.

Vi havde en skøn oplevelse, da vi lejede en taxa for en hel dag, hvor vi ført var på et marked og derefter så noget af området. Tænk sådan en taxa chauffør talte engelsk, tysk, fransk og sit eget modersmål på et meget højt niveau. Han åbnede op for at vi kunne spørge om alt - dog helst ikke noget om religion. Så vi fik indblik i skolesystem, ligeberettigelse, børneopdragelse osv osv.

Der var nogle utrolig gode spisesteder i byen - og vi opdagede, at det kun er turister, der besøger restauranterne før kl. 21.00. Lokalbefolkningen går først ud og spiser meget, meget sent, og på de "fine" steder er der ofte super god underholdning sent om aftenen.

Vi har efterfølgende hørt fra flere, at man skal holde sig væk fra de mere sydlige byer som f.eks. Suez (hedder det sådan ?), idet kriminaliteten der er meget høj og der er utrolig mange tiggere.

/goodbyehansen

0

Annonce ♥

Så kommer der lige en øv øv. Jeg var dernede for 3 år siden - på et fedt hotel, helt ned til vandet....men men men - jeg synes der var rigtig beskidt og ulækkert uden for hotellet. Vi blev bestjålet 2 gange og folk var simpelthen for fattige til at jeg kunne nyde min bytur. Vi fik vist den indre by af en guide, det var fedt for så kom vi lidt væk fra turisterne, men landet er meget meget fattigt.

Ved siden af vores hotel lå der en tom byggegrund, den var så blevet gjort til losseplads af de lokale. Vi måtte ikke forlade hotellet til fods da det var for farligt - sådan noget bryder jeg mig ikke om.

Kamelturen er helt fantastisk - den kan varmt ( og det bliver det) anbefales.

God tur - håber den bliver bedre end vores

Jeg vil da meget gerne høre hvilken by i boede i...?

Mine erfaringer er en 10-12 år gamle.

Vi boede i Hammamet og var glade for dette. Vi tog også en "kamel-tur", og det kan anbefales. Det var noget med at kameldriverne (altså dem, der gik ved siden af og førte kamlerne), lavede lokal mad over bål til os, de sang noget lokalt og opfordrede os (turisterne) til at gøre noget til gengæld. Det var til gengæld pinligt at danse rundt der og synge åh boogie, voogie, voogie.

Vi havde en skøn oplevelse, da vi lejede en taxa for en hel dag, hvor vi ført var på et marked og derefter så noget af området. Tænk sådan en taxa chauffør talte engelsk, tysk, fransk og sit eget modersmål på et meget højt niveau. Han åbnede op for at vi kunne spørge om alt - dog helst ikke noget om religion. Så vi fik indblik i skolesystem, ligeberettigelse, børneopdragelse osv osv.

Der var nogle utrolig gode spisesteder i byen - og vi opdagede, at det kun er turister, der besøger restauranterne før kl. 21.00. Lokalbefolkningen går først ud og spiser meget, meget sent, og på de "fine" steder er der ofte super god underholdning sent om aftenen.

Vi har efterfølgende hørt fra flere, at man skal holde sig væk fra de mere sydlige byer som f.eks. Suez (hedder det sådan ?), idet kriminaliteten der er meget høj og der er utrolig mange tiggere.

/goodbyehansen

Det lyder rigtig lækkert! Lige nu tror jeg at valget falder på et hotel i Hammamet, så det kunne jo ikke være bedre :thumbsupsmileyanim:

0

JEg var i tunesien i 2005 med min familie og min kæreste.

Vi boede lige uden for hammamet, og tog uden problemer taxa ind til byen. Medinaen var vist næsten nybygget da vi var der, og den er vanvittig smuk,og fyldt med bittesmå forretninger, heriblandt reelle forretningsdrivende men også de gængse krejlere.

En enkelt dag var vi nordpå til en anden by, hvor der lå et kæmpe marked, der fik vi næsten en hel dag til at gå.

Hotellet, som faktisk viste sig at være et golf resort med tilhørende wellness center, var upåklageligt, og en enkelt tjener talte endda dansk.

Personalet var meget flinke og altid behjælpsomme.

Hotellerne i det område vi boede i, arbejdede tæt sammen, så det var tilladt at besøge de andre hoteller og nyde godt af de faciliteter der ikke var på vores eget hotel. (diskotek fx)

Vi var også på ridetur i bakkerne, her besøgte vi en familie hvor vi fik the og "snacks" og fik taget billeder i lokalt tøj.

De forsøger at spinde guld på alt, men er altid meget venlige og respekterer oftest et nej.

0

Jeg har været der to gange.. den ene gang i soucces--- eller hvordan det lige staves;o) - det var jeg ikke vild med det var kedeligt og der var ikke helt nok at tage sig til - efter min mening. Men første gang jeg var jeg i Hammet og det var bare dejligt og vi elskede det begge to(dog fik kæresten solstik da vi ramte 56 grader).

Så jeg kan klart anbefale Hammeht men ikke souces.

Håber i får en go tur.

0

Annonce ♥

Vi synes det er rigtig svært piger...

vi havde egentligt besluttet os, men da vi har hørt nogle enkelte sige, at man ikke skal gå ud sent om aftenen, men helt blive på hotellerne/i turist områderne.

Det er vi selvfølgelig ikke interesseret i. Vi elsker at gå ud og spise, og kigge lidt i byen om aftenen... evt. få en drink eller 2 og komme lidt sent hjem på hotellet. Men alt dette kan vi jo slet ikke, hvis det er farligt at være uden for hotellet om aftenen.

Jeg ringede faktisk til et rejseselsskab idag for at høre om det var rigtigt, og hun sagde også at man skal blive i turist-områderne. Man skal ikke bevæge sig ind til de lokale byer om aftenen. Det gjorde man bare ikke dernede.

Er det virkelig rigtigt piger... skal man passe meget på dernede, eller er det bare en gammel and vi har hørt???

Hjælp!

Edited by Kinai
0

Vi var i Tunesien sidste år og boede også i Hammamet, hvilket var super godt. Vi hørte intet om det med ikke at gå ud om aftenen, og følte på intet tidspunkt ubehag selvom vi gik i lokale villakvarterer sent om aftenen. de lokale er meget venlige. Knus

0

Hejsa

Kæresten og jeg var på Djerba (tunesisk ø) i april, og det var ikke en vildt fed tur :cheerleader3:

Forklaring:

Det negative

Der var utrolig beskidt, og det bar tydeligt præg af, at vi var i et turistområde. Der var hundrede butikker, der alle solgte det samme, og sælgerne var utrolig aggressive og pågående. Irriterende, når man bare vil slentre hånd i hånd :bearhug:

Det skete et par gange, at sælgerne ikke ville lukke mig ud af butikken - var helt lyshåret - så kæresten måtte ind og "redde" mig. Romantisk handling fra hans side, men meget skræmmende at opleve!

Min kollega og hendes datter var afsted samtidig som os, og de opgav simpelthen at forlade hotellet om aftenen, for det var ikke et sted for kvinder alene, følte de. Vi kom dog ud at gå tur, men området var som sagt ikke imponerende, så...

De forsøger at tjene penge på ALT! Du kan betale for at give et kamelføl mad i 20 sek., købe diverse souveniers på alle hjørner osv. :bearhug:

Det positive

Vi havde den fedeste oplevelse ved at tage med på rejsebureauets arrangerede tur rundt i ørkenen. Her oplevede vi lidt af Tunesien set fra bussen, og Sahara set fra ryggen af en dromedar. Vi overnattede på et hotel i ørkenens kant. Skønt!!!! Det er dette, vi tænker tilbage på, men det var kun 2 ud af 7 dage, men dette vil jeg anbefale til alle... :boohoo:

Djerba oplevet fra quadbikes (4-hjulede motorcykler) var også en god oplevelse. Her kom vi lidt væk fra turistområdet, men det var lidt dyrt og ikke noget sindsoprivende.

Jeg ved godt, det var en lang beskrivelse, men min ørkenoplevelse ville jeg ikke være foruden, dog ville jeg aldrig vælge at tage til Djerba igen.

Blev du overhovedet klogere af dette?? :bearhug:

Christina :thumbsupsmileyanim:

0

om jeg blev klogere... hmmmm.....

Umiddelbart har jeg ikke hørt nogen tale dårligt om hammamet endnu... dog lyder sousse og Djerba ikke som gode rejsemål....

Har jeg ret så langt?? :cheerleader3:

Men tager vi afsted til Tunesien, skal vi da helt sikker på sådan en tur i ørkenen... den taler I alle godt om, så det MÅ vi da bare prøve :thumbsupsmileyanim:

Men jeg har stadig mine tvivl :bearhug:

0

Annonce ♥

Det er absolut ikke sådan, at vi er kede af vores tur til Djerba, for vi hyggede os helt vildt sammen. Når der ikke var så meget andet at lave på øen, brugte vi meget tid på bare at nyde hinanden og læse bøger højt for hinanden.

Det gjorde, at det blev en skøn og romantisk tur - på trods af alt :biggrin: men stadig ikke stedet jeg ville vælge til bryllupsrejse...

Christina :cheerleader3:

0