Sign in to follow this  
Followers 0
Karina Christensen

Indslag

5 posts in this topic

Annonce ♥

Der er jo den efterhånden traditionelle med at give fx en trækasse, som indeholder en flaske og to glas, og en lille brevsprække. Så får alle gæsterne et lille kort, fx et hjerte, hvor de skal skrive en hilsen og putte i kassen - brudeparret må så åbne kassen på deres 1. bryllupsdag/bryllupsrejse og læse alle hilsnerne.

I går læste jeg denne, som jeg synes er sød:

Alle gæsterne trækker et nummer. Den der kommer med denne "underholdning" trækker så et nummer. Den der har dette nummer skal så gøre et eller andet for brudeparret 1 måned efter bryllupsdagen. Nr 2 nummer skal tage 2 mdr efter bryllupsdagen, nr 3 3 mdr efter osv i 12 måneder = et år.

De skal naturligvis have opgaven først, fx "Den der har nr 17 skal på brudeparrets 1. bryllupsdag invitere dem til en lækker middag". "Den der har nr 3 skal på brudeparrets 2. bryllupsdag komme og vaske alle deres vinduer". "Den der har nr 29 skal på brudeparrets 3. bryllupsdag levere en flot kalenderdekoration" (hvis 3. bryllupsmåned fx er op til jul).

Den udtrukne gæst får så et kort med opgaven - og brudeparret får en liste over, hvad de kan forvente de næste 12 mdr - evt påskrevet navnet i løbet af udtrækningen.

Jeg synes det er en herlig type underholdning, som jeg godt selv gad overraskes af og selv kunne finde på at bruge.

Ellers er der jo også muligheden for at lave en quiz, hvor brud og gom dyster mod hinanden - eller bruden og svigerfra mod gommen og svigermor eller sådan.

0

Der er jo den efterhånden traditionelle med at give fx en trækasse, som indeholder en flaske og to glas, og en lille brevsprække. Så får alle gæsterne et lille kort, fx et hjerte, hvor de skal skrive en hilsen og putte i kassen - brudeparret må så åbne kassen på deres 1. bryllupsdag/bryllupsrejse og læse alle hilsnerne.

I går læste jeg denne, som jeg synes er sød:

Alle gæsterne trækker et nummer. Den der kommer med denne "underholdning" trækker så et nummer. Den der har dette nummer skal så gøre et eller andet for brudeparret 1 måned efter bryllupsdagen. Nr 2 nummer skal tage 2 mdr efter bryllupsdagen, nr 3 3 mdr efter osv i 12 måneder = et år.

De skal naturligvis have opgaven først, fx "Den der har nr 17 skal på brudeparrets 1. bryllupsdag invitere dem til en lækker middag". "Den der har nr 3 skal på brudeparrets 2. bryllupsdag komme og vaske alle deres vinduer". "Den der har nr 29 skal på brudeparrets 3. bryllupsdag levere en flot kalenderdekoration" (hvis 3. bryllupsmåned fx er op til jul).

Den udtrukne gæst får så et kort med opgaven - og brudeparret får en liste over, hvad de kan forvente de næste 12 mdr - evt påskrevet navnet i løbet af udtrækningen.

Jeg synes det er en herlig type underholdning, som jeg godt selv gad overraskes af og selv kunne finde på at bruge.

Ellers er der jo også muligheden for at lave en quiz, hvor brud og gom dyster mod hinanden - eller bruden og svigerfra mod gommen og svigermor eller sådan.

Den du læste i går er faktisk lige så meget brugt som "trækassen. Den var mere eller mindre fast indslag ved de fleste konfirmationsfester jeg spillede til i foråret (hermed ikke være sagt at den ikke kan bruges).

En man ikke ser så tit er den med ballonerne. Gæsterne får balloner med tekst (måske med helium i) som så sendes op i luften så "alle" kan se at brud og gom er blevet gift.

0

Jeg prøvede noget sjovt engang...

Ingen - hverken gæster eller værtsparret vidste noget på forhånd...

Hver gæst får udleveret et lille stykke papir, lidt større end pasfoto afhængigt af, hvor mange gæster, der er. Hver gæst får også udleveret en blyant. Så beder man alle om tegne et selvportræt og skrive navn på under portrættet.

I forvejen havde jeg så forberedt en skifteramme, hvor der er plads til alle tegningerne og jeg havde skrevet en tekst med anledningen og datoen.

Tegningerne samles sammen, og jeg og min mand gik udenfor og satte tegningerne ind i rammen og pyntede med hjerter, tørrede blomster etc. og satte til sidst glasset på og endelig pakkede det ind i flot gavepapir med sløjfer osv. samt et telegram, hvor der stod, at gaven var fra alle tilstedeværende.

Herefter fik parret overrakt billedet, og det var en MEGA-succes :thumbsupsmileyanim: . Desværre har jeg ikke billeder fra begivenheden :cheerleader3:

Véd ikke om det er en gammel traver, men jeg har ikke mødt den hverken før eller senere...

0

Annonce ♥