Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Lærkemus

Voksne brudepiger

10 posts in this topic

Min bedste veninde skal være min brugepige til vores bryllup om 2½ uge - men vi er meget i tvivl om, hvordan/hvornår hun skal ind i kirken??

Hun skal jo lige hjælpe mig i våbenhuset, når jeg kommer med min far - slæbet skal rettes til osv! Men skal hun så smutte ind i kirken lige derefter og tage plads sammen med alle de andre gæste? Skal hun træde ind i kirken umiddelbart før mig eller skal hun ind umiddelbart efter mig?

Jeg spurgte præsten til råds, men hun sagde at det var sjældent, der var voksne brudepiger, hmmm...

Hvad gør I andre, der har voksne brudepiger??

0

Annonce ♥

Min bedste veninde skal være min brugepige til vores bryllup om 2½ uge - men vi er meget i tvivl om, hvordan/hvornår hun skal ind i kirken??

Hun skal jo lige hjælpe mig i våbenhuset, når jeg kommer med min far - slæbet skal rettes til osv! Men skal hun så smutte ind i kirken lige derefter og tage plads sammen med alle de andre gæste? Skal hun træde ind i kirken umiddelbart før mig eller skal hun ind umiddelbart efter mig?

Jeg spurgte præsten til råds, men hun sagde at det var sjældent, der var voksne brudepiger, hmmm...

Hvad gør I andre, der har voksne brudepiger??

Min søster på 18 er brudepige/brudeterne for mig...

Min tanke er at hun går ind bagefter pga. vi skal dreje i kirken for at komme ind på selve kirkegangen eller hvad det skal kaldes og så er min søster lige nødt til at ordne slæbet for mig....

0

nu er mine brudebørn godt nok børn og derfor yngre, men en går foran, og så går den ældste bagved med sin yngste bror, så kan hun hjælpe med at rette kjole osv, men også have styr på den yngste

0

Annonce ♥

Da jeg blev gift d. 27. juni

Stod mine fire piger foran mig i våbenhuset.

De gik ind før mig, og lige da de kom op gennem kirken til de øverste bænke-pladser, gik jeg og min søn ind.

De skiltes ad så to satte sig på bænken i højre side og to på venstre side

Det virkede rigtig fint for os.

Pigerne fik den opmærksomhed de fortjente med deres flotte kjoler og hår,

men samtidig gik der ikke noget fra mig.

Forstået sådan at der blev taget billeder af mig og min søn på vej op af kirkegulvet,

0

Mine tre søstre og vores datter gik (datteren sad dog på mosters arm) bagefter mig op i kirken. Min yngste søster satte sig på forreste bænk med vores datter, mens de to andre fortsatte op ad trappen i koret med mig og min far og satte sig bag os.

Var det til at forstå?

0

De gik ind før mig, og lige da de kom op gennem kirken til de øverste bænke-pladser, gik jeg og min søn ind.

Forstået sådan at der blev taget billeder af mig og min søn på vej op af kirkegulvet,

Jeg skal også have tre voksne brudepiger og er MEGET i tvivl om hvordan det foregår. Vil gerne have dem til at gå ind før mig, så jeg først kommer ind når de er kommet helt op. Mit spørgsmål er derfor: åbner dørene så to gange? Fordi i amerikanske film står bruden jo tit og venter med åben dør og går så når pigerne er nået helt op, men jeg har ikke lyst til at stå der og så gå glip af det øjeblik hvor dørene åbner og folk skal se på mig og kun mig :biggrin:- håber det giver mening. 4

Et andet spørgsmål er : hvilken musik går de op til? Er det den samme som jeg selv skal gå op til?

Håber ovenstående giver mening og at der er nogen der kan hjælpe :cheerleader3:

Knus

Mette Mary

0

Jeg skal også have tre voksne brudepiger og er MEGET i tvivl om hvordan det foregår. Vil gerne have dem til at gå ind før mig, så jeg først kommer ind når de er kommet helt op. Mit spørgsmål er derfor: åbner dørene så to gange? Fordi i amerikanske film står bruden jo tit og venter med åben dør og går så når pigerne er nået helt op, men jeg har ikke lyst til at stå der og så gå glip af det øjeblik hvor dørene åbner og folk skal se på mig og kun mig :biggrin:- håber det giver mening. 4

Et andet spørgsmål er : hvilken musik går de op til? Er det den samme som jeg selv skal gå op til?

Håber ovenstående giver mening og at der er nogen der kan hjælpe :cheerleader3:

Knus

Mette Mary

Jeg forstår præcis, hvad du mener - det med døren er nemlig også noget jeg vil opleve: at dørene åbnes og DER står jeg sammen med min far (og alle taber deres kæber, fordi jeg selvfølgelig er gude smuk, høhø)... Og da dørene kun åbnes én gang (i hvert fald i "min" kirke), så tror jeg også at jeg har besluttet at min brudepige går ind efter mig...

Jeg takker alle for deres svar ;) Ville inderst inde også bare lige sikre mig, at jeg ikke var den eneste med en voksen brudepige (præsten fik det nemlig til at lyde som om det var meget unormalt og helt yt)...

0

Annonce ♥

Hej Lærkemus

Min søster skal være brudepige for mig, og jeg havde egentlig først tænkt, at hun skulle hjælpe mig i våbenhuset, inden jeg går ind med min far og så komme ind efter os, men så kom jeg til at tænke på, hvor stort det er, når en brud kommer ind i kirken, og der går et sus gennem folk. :cheerleader3:

Når min søster en gang skal giftes, vil jeg gerne stå oppe foran og se hende komme ind og gå op ad gulvet. Det synes jeg derfor heller ikke, at min søster skal "snydes" for, så jeg har besluttet at spørge, om ikke kirketjeneren (eller hvad sådan en nu hedder) kan hjælpe med slør og slæb i våbenhuset, inden dørene går op, så min søster får hele oplevelsen med. :yeah:

Mange hilsner fra Tanja

Edited by TanjaT
0

Hej Lærke,

Jeg vil bare lige sige at min veninde også skal være brudepige og at det slet ikke er yt af den grund ;) ej, jeg mener bare at jeg tror at det er meget forskelligt hvad man gør og jeg er stadig i tvivl om min brudepige skal ind før eller efter. IIH altså, hvad har du besluttet dig for? Og jer andre med voksne brudepiger? Hjælp hjælp, har ikke så længe tilbage før jeg skal beslutte mig

0