mrssicilia

Talen Til En Elsket Kobberbrudgom - Update i #20

23 indlæg i dette emne

Som I kan læse andetsteds her på bk, har jeg været meget tæt på at miste Keld - derfor er jeg gået i tænkeboks med en helt ny tale til min elskede unsure.gif

Denne sang agter jeg at oversætte, og citere lidt fra, inden jeg lader Bent fra Diskobil afspille den, som min tale til Keld, for den indeholder alt hvad Keld har været - er - og i fremtiden vil være for mig: En kærlig mand jeg altid kan støtte mig til, og en mand som tror på mig! biggrin.gif

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I'll be forever thankful baby
You're the one who held me up
Never let me fall
You're the one who saw me through through it all


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I'm grateful for each day you gave me
Maybe I don't know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You've been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you


You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'coz you believed
I'm everything I am
Because you loved me


I'm everything I am
Because you loved me

Jeg har valgt også at henvende mig til vores gæster og overrække gaver til forlover og brudepiger, så den ændrede tale kommer her:

Kære gæster

Inden jeg henvender mig til kobberbrudgommen, vil jeg gerne rette en tak til jer, fordi I vil dele denne dag med os - en dag vi har set frem til og glædet os til at fejre sammen med jer.

Jeg og Keld har været glade for den hjælp og støtte, vi har fået fra René som en rigtig god forlover og Lone og Zelina som 2 skønne brudepiger - derfor har Keld og jeg købt en lille ting til jer hver, som kan minde jer om denne dag!

Kære Keld,
Nu kommer jeg til dig - og jeg har set frem til dagen i dag - glædet mig til at gå op kirkegulvet i den kirke, som har betydet meget for dig og din familie gennem generationer. Den viden gjorde turen op ad kirkegulvet til en endnu dejligere oplevelse.
Jeg har også set frem til at stå her og fortælle dig og vores gæster, hvor meget du har betydet - betyder og vil betyde for mig nu og i årene, der ligger foran os - men for ikke at stå hér hele aftenen, vil jeg gøre det kort:
Tæt på 15 års samliv er lang tid - og 12,5 års ægteskab er noget af en bedrift i vore dage, men i dag fejrer vi, sammen med dem vi holder af, at vi valgte at blive velsignet som en fejring af vores kobberbryllup.
I stedet for at opremse alle de ting, som du har gjort, og stadig gør for mig, har jeg valgt at lade en sangerinde, som vi begge holder af, gøre det for mig
Jeg har oversat det vers, som betyder mest for mig, men hele sangen er beskrivende for alt hvad du har været, er - og vil være for mig i vores fælles fremtid:

Du giver mig vinger og får mig til at flyve
Du rører min hånd, og jeg kan nå himlen
Jeg mistede min tro - du gav mig den tilbage
Du siger, ingen stjerner er uden for rækkevidde
Du står ved min side, og jeg står rank
Jeg har din kærlighed, og jeg har alt
Jeg er taknemmelig for hver dag du giver mig
Måske ved jeg ikke meget, men så meget ved jeg er sandt:
Jeg er velsignet, fordi jeg er elsket af dig
´
Jeg er alt, hvad jeg er, fordi du elsker mig

Mens Bent spiller den, vil jeg bede dig og jer gæster om virkelig at lytte til teksten, for lige så smuk den sang er, lige så meget beskriver den hvilket kærligt, omsorgsfuldt og betænksomt menneske du er, min elskede
Bent, vil du være sød at spille Celine Dion´s Becaused You Loved Me for Keld, mig og vores gæster


Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super smuk tekst...

Hvis jeg må komme med et lille NB, så synes jeg dog det giver mening at lave noget af det om til nutid:

"Jeg er taknemmelig for hver dag du GIVER mig

Måske ved jeg ikke meget, men så meget ved jeg er sandt:

Jeg ER velsignet, fordi jeg ER elsket af dig"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fået en idé - efter en fejende flot brudevals, spiller Bent den her som den første dans, Keld og jeg danser efter brudevalsen - teksten er SÅ rammende for alt hvad Keld og jeg har oplevet sammen:

Shania Twains Still The One:

http://www.youtube.com/watch?v=m1VWYxgE3_4

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig i din kommentar, Lena, så retter den lige til, så den bliver i nutid.

Er det ikke lidt svært når der knap 4 år til festen. Det vil jo være datid til den tid :thumbsupsmileyanim:

Skal du have den originale Celine Dion eller disco-versionen ? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fuldstændig enig i din kommentar, Lena, så retter den lige til, så den bliver i nutid.

Er det ikke lidt svært når der knap 4 år til festen. Det vil jo være datid til den tid :thumbsupsmileyanim:

Skal du have den originale Celine Dion eller disco-versionen ? :thumbsupsmileyanim:

Bent, du ER altså herlig med dine "spot on" kommentarer :thumbsupsmileyanim:

Overvejer hvilken version, jeg ønsker men hælder nok mest til den originale :biggrin:

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man spiller Bette Midler nummer, hvad enten det så er The Rose eller Wind Benath my wings så kan man mærke at der går et sus igennem forsamlingen ikke mindst blandt de kvindelige gæster. Så jo.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot :cheerleader3::cheerleader3:

Her er også en lille sød sang.

Tusind tak skal du have - den er rigtig:

Åhhhhh, åhhhhhh, åhhhhhhhh, hvilken tekst - den rammer mig lige i hjertekulen, havde fuldstændig glemt denne perle - men er bange for min makeup bliver opløst af mine tårer, hvis Bent spiller den til vores kobberbryllup :boohoo::blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sagde jeg jo Twisted Sisters og så kan der næsten kun være tale om "I wanna rock" eller " We're not gonna take it" og jo Snuske har ret. Men du skal nok også få Pointer Sisters. :thumbsupsmileyanim:

Ups, du har fuldstændig ret, jeg forvekslede de to grupper, det ER Pointer Sisters, der har lavet I´m so exited :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg færdig med en opdateret version af min allerførste tale, kommentarer modtages med glæde :thanks:

KOBBERBRUDENS TALE: LØRDAG DEN 21. MARTS 2015


Elskede Keld,

Min egen ven – min fortrolige – min ledsager gennem solskin og regnvejr.

Som tiden dog flyver: Ikke nok med vi snart har været sammen i 15 år – i dag er vi samlet med familie og venner for at fejre vores 12 ½ års bryllupsdag – vores kobberbryllup!

Men lad mig tale lidt om vores fælles fortid, som jo rummer mange gode minder:

At jeg skulle flytte helt til den anden ende af landet fra Djævleøen, havde jeg slet ikke forestillet mig – men vores chat på nettet OG utallige telefonsamtaler lavede fuldstændig om på mine ideer, så uden at tøve tog jeg turen over broen – nogle siger, at flytter man fra Sjælland til Jylland, må man kaldes broflygtning!

Gennem årene har vi oplevet såvel med- som modgang, men vi har klaret udfordringerne side om side, de 15 år har vist, at vi netop står sammen, når vi udfordres – den største udfordring vi har oplevet sammen, var din alvorlige sygdom kort før din 50 års fødselsdag.
Aldrig har jeg været SÅ bange for at miste dig, heldigvis var hjælpen der på rette tid og sted, og efterfølgende gjorde din store pligtfølelse, at du passede alle kontroller og kontakter til sundhedssystemet upåklageligt. Det er nok årsagen til, at du er helt uden men i dag.

Men elskede Keld, for nogle år siden talte vi om, hvad vi elskede hos hinanden, jeg takker for din store tiltro til min begavelse – den tiltro forpligter.

Noget jeg elsker mest hos dig er: dit varme sind, din humor, din sindighed og dybe pligtfølelse.
Netop din sindighed er en egenskab, jeg beundrer højt: Du kan sidde en hel aften blandt andre mennesker uden at sige noget – men når vi så er hjemme, kommer der en personkarakteristik af de tilstedeværende, og du har opfanget en masse nuancer, som er gået hen over hovedet på dit sludrechatol af hustru.

Jeg beundrer også din udholdenhed: Du kæmpede som en løve for at fuldføre din HG - eksamen, så du sammen med os andre kunne fejre afslutningen. Derudover kæmpede du for at blive fastansat hos Lemvigh Müller, og det lykkedes også for dig, fordi du er den dejlige person du er.

At du holder af Morten, selvom han ikke er som andre børn, og nyder at være sammen med ham fylder mig med glæde. Jeg ved, at du også tænker på ham på denne vores store dag.

I det hele taget har du været min trofaste livsledsager gennem med- og modgang, og jeg er stolt over at være din hustru – løftet jeg gav en dejlig sommerdag i 2002 vil jeg altid holde, for du er mit livs sande støtte, som jeg altid kan regne med.

For at understrege, hvad jeg har forsøgt at sige indtil nu, vil jeg bede vores DJ om at spille Because You Loved Me, mens jeg puster lidt, inden jeg slutter denne tale.

Håber du sammen med gæsterne nød sangen, for den er meget beskrivende for hvilken klippe, du min elskede, har været, er og vil være i årene fremover.

Nå, jeg kan se, I tørster, så jeg vil sige TAK for I sammen med Keld lyttede til mine ord og skønsangen fra Celine Dion, og foreslå at vi udbringer et leve for min kobberbrudgom: Keld Lund Hansen - SKÅL

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har løst udfordringen, resultatet kan ses i #20 :-D

Så har jeg igen brug for jeres ekspertbistand - hvilken af de 2 taler, som I kan se her i tråden skal jeg holde?

Jeg synes selv, de begge er gode, men jeg er noget i tvivl.

Det er vigtigt for mig, at der bliver spillet Because You Loved Me efter talen - så skal den være kort eller lidt længere?

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer