Fru Vestergaard

1. udkast til en tale...

4 indlæg i dette emne

Her kommer første udkast til talen til min kommende mand.

Kommentarer er som altid velkomne:

Kære M,

Phill Collins skrev i midten af 80’erne en sang med titlen ”Against all odds”. Det kunne have været titlen på ”os”, om ikke andet så i begyndelsen af vores ”historie”. For dem, som ikke kender sangen, skal jeg da lige fortælle, at den ender ulykkeligt – det kan man jo ikke rigtig sige om os.

I dag sidder vi her som mand og kone og når man tænker på de grundlæggende forudsætninger, ja så var det imod alle odds. Det er i dag fuldt ud accepteret at finde hinanden via internettet og mange tak for det. Men man holder sig jo pænt indenfor ”rimelighedens grænser”.

Man søger i en omkreds af 5-30 km fra hvor man selv bor, naturligvis en ikke-ryger,en, som ingen kat har, til gengæld har han børn så han er nogenlunde i stand til at sætte sig i ens sted når man træder i forældrerollen. Han er veluddannet, velformuleret, intelligent, intellektuel, en gentleman og en verdensmand. Helt nøjagtig hvad det var du søgte, det aner jeg faktisk ikke, men her sidder vi som allerede nævnt…

For du dukkede op på min computerskærm og nægtede at forsvinde igen. Dine øjne og dine ord gjorde noget ved mig, tryllebandt mig – og det har de faktisk gjort lige siden.

Meget hurtigt fandt vi ud af at mødes på tværs af ”landegrænser”. Du var jo ihærdigt i gang med at skrive dit speciale… host host… men mente nok at det kunne klare at ligge natten over. Så du fandt vejen til Hvidovre, til nr. 263, til Bittens og mine hjerter og du har heldigvis besluttet dig for at det skulle være for livet.

Nogle af vore gæster sidder måske og spørger sig selv: ”Hvad er det så lige, der er så specielt ved de to?”.

Jeg kan jo endnu en gang kun svare for mig selv. For mit vedkommende handler det om noget helt grundlæggende: At Du, min elskede, er med til at gøre mig til et helt menneske. Du er både min ligemand og mit modstykke. Du giver mig ro på når hverdagen rammer, du får mig til at se tingene fra mere end min egen side og du giver mig plads til at udvikle mig som menneske, kvinde, mor og lærer. Var jeg en fugl, var du min ene vinge, mit styrbord og mit navigationssystem.

Jeg elsker dig fordi du elsker mig trods alle mine fejl og mangler. Jeg elsker dig fordi du gør mig lykkelig, stolt, smuk og dejlig – du gør mig til den kvinde jeg ønsker at være.

Du skal vide, at jeg ser frem til at blive gammel og rynket sammen med Dig. Til at sidde på altanen med italiensk rødvin, fylde egetræsbordet med børnenes familier, gå rundt på marken og sammen med dig kalde på Helgas efterfølger, Olga. Finde efterårets sidste brombær, vandre gennem verdens storbyer.

Vi har jo valgt flere traditioner til eller fra ved vores bryllup – en af dem vi har valgt fra, er morgengaven. Og nej, jeg har virkelig ikke købt en lille overraskelse… Til gengæld har jeg selv lavet en lille gave til dig – til fx at hænge oppe på dit kontor. Det er en kalender med ”Kærligheden er” fra på mandag og frem til vores 1. bryllupsdag. En anden lille gave fra mig til dig, er denne her: en Veto-knap. Bølgerne går nogle gange højt og her kommer den ind i billedet. Anvend den når du synes at nu trænger du til fred, til at få ret, til at verden retter sig efter dig. Men misbrug den nu ikke. Der er kun X-antal ”båt” i den, når de er brugt, er de brugt.

Inden jeg slutter min tale, vil jeg også gerne sig tak til en række mennesker. For det første til S og M for jeres dejlige væremåde og jeres formidable måde at være bonus-brødre til B på. Jeg vil også gerne sige tak til mine forældre for jeres støtte og opbakning i forbindelse med vores bryllup. Tak for den praktiske hjælp med invitationer, bordkort, duge og dekorationer. Til sidst vil jeg sige ”Vielen Dank an unsere Freunde aus Deutschland. Danke dass Ihr alle gekommen seid. Ich hoffe Ihr werdet mit uns die dänischen Hochzeitstraditionen wie auch das Fest genießen. Danke!

M, det er din tale og det er dig jeg vil sige de sidste ord til:

Jeg elsker dig – for evigt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer