Mizzangel

Ville det være en løsning?

4 indlæg i dette emne

Vores bryllup var oprindeligt nu her den 8/8, men pga. en uventet graviditet blev det udskudt til 22/10-10. Efter vi har rykket det, er vi så bare blevet SÅ meget i tvivl om hvad det egentlig er vi vil til brylluppet - selvom det hele egentlig var/er planlagt!

Planen er: Vies kl 13, derefter reception for venner, familie osv (max 40-50 personer) frem til kl 17, hvorefter festen om aften ville fortsætte for ca. 28-30 stk.

Men problematikken er så opstået, fordi de fleste af dem vi har på gæstelisten til om aften, egentlig ikke siger os super meget, de er "bare" onkler, tanter osv. - De eneste der sådan rigtig kender os er mine forældre og søskende, da vi kun ser mandens forældre og søskende max 1 gang årligt, da de bor i udlandet. - Resten af familien har vi ikke rigtig noget at gøre med udover til andre store familie fester, som der faktisk sjældent er - derfor ville vi slet ikke få et traditionelt bryllup med taler, sange osv. imed folk ikke "kender" os som sådan!

Derfor har min/vores hoveder virkelig lagt i blød de senest måneder, for at finde ud af et alternativ. - Nu er jeg så kommet frem til, og har foreslået det for manden.

At vi blir viet som planlagt kl 13, og derefter holder reception for alle dem som vi først havde påtænkt frem til kl 18 - hvor der så vil blive severet sanwich, tapas samt drikkelse eller lign. mens vi er til foto session - derudover vil der selvfølgelig være diverse snacks - når vi så kommer tilbage vil der så blive severet bryllupskage, asti, kaffe, små chokolader osv.

Efter receptionen ville vi så bare nøjes med at have en stille og rolig middag med vores forældre og søskende....Dvs. 12-14 stykker

- Ville det være fuldstændig tamt? Tænker både om vi mon vil føle os snydt for en "fest", om man som gæster vil synes det er mærkeligt kun at skulle til reception osv.

Hvad synes I? Evt. ideer eller råd modtages meget gerne :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt det er en god løsning - vi gør selv det samme (godt nok med lidt flere mennesker om aftenen), men jeg synes en reception er en rigtig fin løsning - så har folk også muligheden for at se jer blive gift - og I har muligheden for at samle de allernærmeste til selve festen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gør det samme, med at holde en reception for ca 60 mennesker og så en middag for dem vi er nærmest med, og dem som kommer langvejs fra (35 personer) Mine onkler og mostre osv skal ikke med til Festen for vi kender dem ikke rigtigt mere.. vi ser dem et par gange om året det er alt... Vi har hørt meget for det at det ikke er fair men i sidste ende er det jo ens eget valg hvem man vil se til sit bryllup. Jeg synes at det er en perfekt kombination for hele familien at man gør det på denne måde... og ikke mindst for os da jeg ikke har lyst til at sidde hele aftenen og tænke på hvad min moster siger bag min ryg osv... Jeg stemmer for jeres ide :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer