FrkK

Frk K. og Wonderkæreste siger JA!

163 posts in this topic

Jeg kapitulerer til overmagten og laver lige en planlægningstråd af ego grunde.

Så det bliver desværre ikke en gennemført overkool tråd med billeder og alt muligt andet spændende som alle i andre gør (er SÅ misundelig på det overskud I har, og så fede jeres tråde bliver) - men derimod en trackrecord, så jeg selv altid kan følge med i hvad der er styr på og hvad der ikke er styr på - også når jeg ikke er hjemme ved mine egne lister!

Frk K.

Edited by FrkK
0

Annonce ♥

Ringene - købt og bestilt hos Min Guldsmed.

Søde sølvringe, som ikke alene er lige som vi vil have dem, men også var 50% billigere end hvad vi havde sat af i budgettet!

post-36088-1247757885.jpg

0

Annonce ♥

Wonderkærestes jakkesæt

Vi holder os uformelle - så wonderkæreste har købt et død lækkert jakkesæt, han også kan bruge bagefter - det er ligesom dette, bare med lodrette tone i tone striber! (Nej, det er ikke wonderkæreste i outfitte, men los modellos)

post-36088-1247758038.jpg

0

Maden:

Det meste af maden kommer fra Schous der ligger i Marielyst på Falster. Det er noget af en tur til København med maden for dem, men det gør de gerne, og vi ved at maden altid er lækker når den kommer derfra.

Ud over en af deres Carverymenuer skal vi have hønsesalat m. baguette til (som svigermor fremstiller), pizzasnegle, små frikadeller og kyllingelår.

Desserten bliver hjemmebagte brownies med is og frugt til.

Natmaden bliver tærter (som min mor lige bager) med lidt lækker dressing til.

0

Annonce ♥

Invitationerne - efter request!

OK, jeg er en sucker for smir og billigt til fals for det samme! Så her kommer de... De farverige retro invitationer, der er sendt ud til vores skønne gæster!

post-36088-1247758997.jpg

post-36088-1247759008.jpg

post-36088-1247759015.jpg

0

Velkommen til din egen tråd...

For mit eget vedkommende er det ikke fordi, jeg er overskudsagtig. Det er nok nærmere en efterhånden stor afhængighed og mangel på liv, der får min tråd til at vokse...

Vildt fede ringe... Tror lige jeg skal kigge lidt mere hos Min Guldsmed

0

Ægteskabserklæringerne afleveret på Kommunen - Navneændringsattesterne udfyldt, venter på prøvelsesattesten og at jeg husker hvor jeg har smidt de dåbsattester vi skal bruge, så jeg kan få mit slægtsnavn!

0

Samlerne og musikken.

Vi har sikkert for mange salmer - helt sikkert - og så må der skæres...

Salmer

- Nr. 402 Den signede dag med fryd vi ser

- Nr. 703 Det er så yndigt

- Du har alting i din magt/Nu takker alle Gud (nr. 11)

- Lykken er lang, Livet er kort (på Papirsklip)

Backup

- Op al den ting som gud har gjort (nr. 15)

Præ og postludium

Præludium

- Ave Maria, hvis vi kan låne korsanger

Postludium

- Alle går rundt og forelsker sig eller Bryllupsmarchen, sådan helt traditionelt.

Edited by FrkK
0

Annonce ♥

Velkommen til..

Jeg tror de fleste starter herinde for bare lige at kigge lidt, og ender med at blive helt afhængige.

Når man lige lærer det hele lidt at kende..

Super fede indbydelser, håber der kommer lidt mere om jeres tema og masser af billeder, for det virker til at blive et spændende tema...

0

Velkommen til..

Jeg tror de fleste starter herinde for bare lige at kigge lidt, og ender med at blive helt afhængige.

Når man lige lærer det hele lidt at kende..

Super fede indbydelser, håber der kommer lidt mere om jeres tema og masser af billeder, for det virker til at blive et spændende tema...

Ups - faktisk gør vi os i overhovedet ikke at have et tema!

Hverken farve tema, stil tema eller noget som helst andet.

Vi shopper lidt rundt, og finder de ting vi gerne vil have på hvert område, og til sidst ender det forhåbentlig med at blive et rigtigt Frøken og Wonderkæreste bryllup - og hvis tingene så ender med at matche på en eller anden forunderlig måde, så er det helt fint med os.

Hvis jeg endeligt skal pege på noget, vi sådan lader gå igen, så er det de røde og pink detaljer i vores borde og blomster m.v. og grønne detaljer på det der ender med at blive min fantastiske kjole og Wonderkærestes skjorte og slips!

0

Receptionen - for alle dem vi også gerne ville dele dagen med.

Et muffin eventyr, intet mindre, venter vores receptionsgæster.

Jeg ÆLSKER kage og især de små mundrette bidder, så der skal bages til den store guldmedalje, så vi kan servere muffins i rigelige mængder for vores gæster.

Der ud over kommer receptionsmenuen til at så på bryllupskagen, der også bliver hjemmegjort, football spiller cookies og en football kage, frisk frugt, lidt chips og saltstænger og selvklart rigeligt med Asti, øl og vand.

De inviterede er:

Football holdet, både mit og wonderkærestes

Vores respektive kollegaer

Venner fra div. frivilligt arbejde

Fætre, kusiner, tanter, onkler og alt det andet familie der ikke er inviteret til middagen

Venner, skolekamerater, kollegiefolk mv.

0

Annonce ♥

Normalt er vores kommune bare ikke den hurtigste fisk i floden - faktisk skal man oftest væbne sig med mere end en lille smule tålmod, når man skal i kontakt med dem.

Således havde jeg også indstillet mig på at trække vejret dybt i forbindelse med vores prøvelsesattest, især efter vi havde været nede og aflevere ægteskabserklæringen personligt i torsdags og var løbet på den sædvanlige mur af "sådan plejer vi ikke...."

Så stor var min overraskelse da vi i går kom hjem fra arbejde til... en prøvelsesattest! Simpelthen dagen efter vi havde været dernede. Totalt god oplevelse og fantastisk at det er gået så hurtigt, nu kan vi komme ned i kirken med attesten og vores navneændringsformularer og vide at det er på plads.

Elsker når jeg kan vinge noget af på tjeklisten!

0

Tak for din ros for min hårbøjle :D

Hvis du har brug for fif eller råd, så siger du bare til... Jeg er efterhånden lidt gammel i gårde, når det gælder hårbøjler...

Og hvor er det bare fedt med prøvelsesattesten. Så ved man, at det er ved at være tæt på... : :cheerleader3:

0

Tak for din ros for min hårbøjle :D

Hvis du har brug for fif eller råd, så siger du bare til... Jeg er efterhånden lidt gammel i gårde, når det gælder hårbøjler...

Og hvor er det bare fedt med prøvelsesattesten. Så ved man, at det er ved at være tæt på... : :cheerleader3:

Jeg tager dig jo nok på ordet ;)

Smutter til Malmø i morgen, der ligger noget panduro outlet, og jeg har 600 svenske kroner liggende, det alligevel nærmest ikke kan betale sig at veksle til danske mønter.... så der skal shoppes hårbøjle projekt til den store guldmedalje!

0

Jeg tror måske jeg er begyndt på noget farligt.

At bage...

For et års tid siden var det vildeste jeg svang mig op til en omgang kagemix.

Nu bager jeg muffins i et væk...

Og i dag forsøgte jeg mig for første gang med fondant... Marshmellow fondant.

Det blev til en football kage, som tak til Wonderkærestes kollega for et par fodbold støvler da jeg startede med at træne football i vinters, og ikke lige gad smide 500 kr efter mit eget par inden jeg var sikker på at jeg holdt ud som football spiller.

Kagen er endeligt blevet fremstillet, noget forsinket - men så er det tilgengæld også blevet en football kage!

6648_119446782472_724272472_2341843_5606869_n.jpg

6648_119446787472_724272472_2341844_2516788_n.jpg

Edited by FrkK
0

Annonce ♥

Jeg har i lang tid haft dimser og dutter som jeg har gået og små indkøbt til brylluppet liggende alle mulige og umulige steder.

I dag har vi så været et smut i svenskan, hvor vi kørte til IKEA, og jeg for den nette sum af 35 svenske penge, fik indkøbt to kasser, til at styre mit bryllupsrod i... hurra for en smule orden - også selv om det ikke ligner mig! :cheerleader3:

post-36088-1248030013.jpg

0

Ja, namme namme... Den er super flot... Hvad er der i den? Og hvordan har du lavet den form?

Kagen er bare en chokolade mudcake - der er intet fyld i, så avanceret turde jeg ikke gøre det i dag, og formen hang hos kagekompagniet, da jeg var deroppe i torsdags for at se på cupcake forme og købe en bestemt udstikker, der skal bruges til at lave små football spiller småkager til brylluppet.

0

Har været ude og finde stofprøver til kjolen.... kunne købe mig fattig i stof altså!

Har overhovedet ikke vist noget til min syerske endnu, men her er hvad jeg selv tænker som absolut muligt.

Halskæden er en gave fra wonderkæreste (hvis der er nogen der ligger inde med de matchende øreringe er jeg MEGET interesseret), jeg fik på en tur til Oslo, hvor han havde haft tænkt sig at fri, men ikke nåede at finde en ring - så i stedet for at blive friet til, fik jeg det fantastiske smykke.

Den hvide skal være "basisfarven" mens det grønne skal bryde fladerne, bl.a. ved mit slæb.

post-36088-1248113213.jpg

0