FrkK

Frk K. og Wonderkæreste siger JA!

163 posts in this topic

Jeg får også pakker!!! Dejlige pakker.

Wonderkæreste hentede i dag en pakke, der var kommet hele vejen fra Hong Kong, med noget meget længe ventet!

Mine 3 bestilte par sko!

post-36088-1250009712.jpg

post-36088-1250009741.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har bestilt to par guld sko og et par grønne... og lad os bare sige at de grønne var lidt mere syrligt æble, end jeg lige havde troet - men fine er de og jeg skal nok få den på en anden god gang, men det bliver ikke til brylluppet.

post-36088-1250009844.jpg

0

Det ene guldpar, som jeg heller ikke helt tror det bliver... men måske alligevel... og så ikke... synes de er MEGET blanke og det ved jeg ikke helt med endnu. Skal lige "smage" på dem et par dage

post-36088-1250010017.jpg

0

Annonce ♥

Sidst, men ikke mindst, dem jeg tror det bliver.

Billedet yder dem ikke meget retfærdighed, skæret i blonden bliver ikke helt fanget, og det fantastiske pailet-glimmer får ikke rigtigt lov til at glimte.

Fordømt at de skulle komme på en vabel på hælen dag, så man ikke rigtigt kan gå dem til og mærke dem på fødderne... har dog allerede mærket at størrelsen holder! Og hurra for det.

post-36088-1250010181.jpg

0

Opdateringer opdateringer opdateringer!

I går var jeg til sidste fitting af staut (lærreds) modellen af kjolen.

Og vupti så blev der lige lavet et par ting om.

Ingen wrap/slå om effekt, men i stedet et lille perlebesat stykke lige under busten, for at trække opmærksomheden til pigerne. Draperingerne omkring slå om effekten virkede overhovedet ikke på mig, og i stedet kom det til at lige flødeskum der var ved at smelte, så væk med dem, og hurra for det.

Slæben bliver sat "uden på" selve kjolen, så det kan fjernes efter brylluppet hvis jeg vil, men lige nu er det den detalje jeg ubetinget elsker allermest ved kjolen.

Så nu skal der købes stof - i alt næsten 22 m blandet stof og foer... jeg glæder mig!!!

Vi har også fået musikken på plads, gennem venner har vi fået en DJ, der kommer og spiller 4 timer om aftenen for 2500 kr, hurra for budget venlige priser.

Til sidst har jeg brug for jeres hjælp.

Min sko er MEGET guld... for meget guld har jeg besluttet mig for.

Er der nogen af jer der har erfaringer med stof farve, så man kan tone guldet lidt ned og evt få dem til at se lidt mere "beskidte", eller mindre blanke, ud?

0

Annonce ♥

Ihh du når mange gode ting !!

Syntes din planlægningstråd her er fantastisk at læse med i :thumbsupsmileyanim:

Jeg er faktisk ikke sikker på at du kan farve dem, med mindre de er i silke ... Det er vist det eneste hvor farve hænger ordentlig ved og bliver ensartet. :balloons:

0

Ihh du når mange gode ting !!

Syntes din planlægningstråd her er fantastisk at læse med i :thumbsupsmileyanim:

Jeg er faktisk ikke sikker på at du kan farve dem, med mindre de er i silke ... Det er vist det eneste hvor farve hænger ordentlig ved og bliver ensartet. :balloons:

Tusind tak for de søde ord om min tråd - tror den reflekterer mit eget lille personlige kaos meget godt :D

Mht. skoene, så er det desværre ikke silke, men jeg tænker at noget af det der tekstil maling man kan få i f.eks. panduro må kunne duppes på og tørre ind. Vil ikke helfarve skoen om, men bare dæmpe, ja, pang-guld effekten en smule. Det skal stadig være guldsko, bare helst mere sko end guld ;)

0

For pang eller for fedt?

Jeg liggerrent tilfældigt inde med 20 meter ubleget bomuld, som jeg har tænkt mig at omdanne til duge og stof servietter.

Nu har jeg lavet prototypen på en serviet, men bliver i tvivl om den oprindeligt tænkte røde kant er for pang eller om den er lige tilpas?

Ideen er at "farvene" på bordet bliver hot dark pink og rød, med de naturfarvet duge og "frost" fyrfadsstager.

Stik mig lidt feedback, er det for meget eller for godt med røde kanter?

post-36088-1250589221.jpg

0

Annonce ♥

Jeg synes absolut ikke at det er for "pang", slet ikke når det nu passer til dine farver.

Tror det kommer til at se rigtig fint ud :thumbsupsmileyanim:

Super, så tror jeg at jeg vil give mig i kast med at zig-zagge 45 servietter... puha, altså det er tidskrævende at være bidt af gør-det-selv mani

0

Der er en måned til - og jeg er bange for at jeg er ALT for rolig. Kender I det?

Weekenden har budt på løsning af nogle af de sidste bestillingsopgaver.

Jeg har fået indkøbt stof til kjolen, er endt med en cappucino farvet thai silke - der virker mere som en knækket hvid, end en brun, altså den er meget lysere end det lyder - og en lidt lysere grøn end først planlagt, da der ikke var meter nok på rullen, da jeg stod og ville købe.

Men det bliver så smukt! Og jeg glæder mig sådan.

Vi har også fået aftalt blomster - brudebuket i pink og rød, roser og nelliker, og resten ved jeg intet om, for jeg blev sendt på eventyr, mens Wonderkæreste aftalte form og andet. Glæder mig så meget til at se den, tror de endte med dråbeformet, men han kan jo sagtens finde på at overraske med noget andet.

Vi fik også bestilt corsager til Herrerne (hvilket er knaphulsblomster for alle os der ikke taler "blomsterbindersk") og små dekorationer til bordene.

Det mest fantastiske er at hun ikke vil have løn for det, vi skal bare betale materialerne - fantastisk kvinde!

Vi har fået afklaret det sidste om drikkevarer, så svigerfar og mor stikker til Tyskland og tømmer Bordershoppen i næste uge, vi har med sikkerhed bestilt alt for meget!

Kagen blev besluttet med veninde i torsdags, vi bager sammen, og laver dekoration sammen i ugen op til - så skønt med en man kan støtte sig op af.

I det hele taget er der afsindig meget ro på lige nu, men det kan jo nå at ændre sig... mange gange :D

Hvordan går det hos jer?

0

Dejligt, der er kommet styr på så meget :c166:

Får vi kjolen at se, når den er færdig??? Ellers tror jeg du får en ,masse skuffede zillaer på nakken!!! Det lyder ihvertfald til at blive rigtig flot :bearhug:

Lige en sidebemærkning... Jeg er helt vild med jeres indbydelser. er det eget design eller hvordan?

0

Annonce ♥

Ih altså, tak for rosen til vores invitationer.

Ja, de er hjemmeproduceret - jeg har selv bakset lidt med design og så har vi ellers selv printet og klippe klistret for resten.

Kjolen skal der nok komme billeder af - hvis ikke inden den store dag, så i hvert fald efter.

Både syersken og jeg kører en ingen billeder politik når jeg er derinde ;)

0

Puha, en måned tilbage nu... det er jo vildt.

Helt alvorligt, tilbage i December, da han gik på knæ midt i vores housewarming, troede jeg ikke rigtigt på at det pludseligt skulle være så tæt på - og nu er det om en måned. Det er ikke til at fatte.

Planen for de næste dage er:

I dag, imens jeg er til træning tror jeg, kommer mine svigerforældre måske ind med drikkevarer - de ville køre til Tyskland i eftermiddag, og kom de ikke for sent tilbage, ville de tage turen ind til os og få det hele læsset af.

Kunne være fedt at få det markeret med grøn på listen også. Kan bedst lide lister med flere grønne punkter end røde eller orange.

I morgen skal jeg ind med stof til syersken, forhåbentlig har jeg det hele, så vi ikke skal stresse mere over det.

Weekend bliver ren football - lørdag spiller jeg kamp, søndag spiller Wonderkæreste.

Jeg forventer at få masser af spiltid, men er lidt nervøs, vi skal spille mod det hold der tidligere på sæsonen kostede mig en knæskade og er ærligt talt godt og grundigt bange for at det skal ske igen - men ikke bange nok til ikke at spille.

Wonderkæreste plejer normalt ikke at stå til særlig meget spiltid - han er 3.-4. backup på sin position, fordi de har nogle af DKs bedste spillere på hans plads også, men der er skader på pladsen, så nu er han rykket frem i køen, og her er jeg rigtigt nervøs, for det kan meget vel gå hen og blive en af sæsonens hårdeste kampe for deres hold.

Det er det hold de var i finalen imod sidste år, og det forventes at det sagtens kan blive dem der mødes i finalen igen i år. (Åh jeg kan tale om denne vidunderlige sport i timevis!)

På tirsdag d. 1. får vi præsten på besøg, han kommer hjem til os, det synes jeg er lækkert, at han kommer til os, og møder os i vores "naturlige habitat"

Og eller står den på cupcake bagning i store mængder og planlægning af de to football kager jeg har besluttet skal være med til receptionen.

De bliver mudcake, men jeg overvejer at komme noget lækker fyld i, ved bare ikke hvad endnu.

Det mangler vi:

Jakkesæt m. tilbehør til junior

Bekræft endelig antal kuverter til maden

Lav inspirationsliste til DJ

Dinner musik

At jeg holder op med at føre når vi danser brudevals

Sokker, skjorte og slips til wonderkæreste

170 cupcakes

At jeg holder op med at tage det så roligt

Frisør + makeup (hvis nogen kender nogen, er jeg meget villig til at høre om det - det skal gerne være budgetvenligt)

Men 1 måned tilbage - tiden flyver!!!!

0

Mødre - en gang i mellem giver de mere stress end overblik.

Forhistorien:

I går tog mine svigerforældre et smut til Tyskland for at købe drikkevarer og valgte at køre direkte ind til os med dem, så for at undgå at nogen skulle slæbe sig ihjel (og fordi jeg kom direkte fra 2½ times tackle træning), indkaldte vi reserven, mine forældre - nu overvejer jeg om det var mit livs mest gennemtænkte ide.

Historien:

Jeg ELSKER min mor, det vil jeg gerne starte med at sige - faktisk er jeg hende dybt taknemlig, hun er mit idol og jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre uden hende. Vi har et af de her tætte mor/datter forhold, og det ville jeg ikke være foruden.

Med det sagt, så er hun nogle gange en kontrollerende krage!

Jeg har syet nogle duge til vores borde, der er kvadratiske 2x2 m duge i ubleget bomuld - som min mor lige ville vaske og stryge, så de var helt klar til dagen.

Pludseligt ringer hun til mig, om hun ikke skal gøre dem runde... firkantet duge til runde borde, det gik jo virkeligt ikke.

Jeg sagde "nej", jeg ville gerne have dem firkantet.

I går aftes havde hun så alligevel lavet en af dugene rund, og begyndte at fabulere om kantebånd, i kridhvid, og røde borter hen over syning midt på dugen.

Prøvede desperat at forklare hende at jeg faktisk bedst kunne lide den lidt rå zigzakkede kant og at der ikke skulle nogle borter, løbere eller noget som helst hen midt over dugen, da der ligesom kom pynt på bordet, der var centreret og skulle stå i en cirkel.

Til sidst begynder hun at spørge indtil hvad der er styr på... for jeg fortæller hende jo aldrig noget.

Der måtte den tålmodige datter bide sig i tungen og lade være med at sige:

Nej mor, jeg fortæller dig ikke noget, fordi

1) der er styr på det

2) du forsøger at lave alting om, som du selv ville have det, hver gang jeg fortæller dig noget.

Og helt sådan hudløst ærligt, har jeg rigeligt at se til, uden at jeg også skal holde dig tilbage fra at galoppere afsted med en eller anden ide, hvor du alligevel ikke stopper når jeg siger nej, men i stedet lige prøver at vise mig hvordan det kunne se ud.

Og når jeg fortæller dig at der er en anden der tager sig af det, eller gør noget ved det, bliver du sådan lidt fornærmet - ligesom du blev da du hørte at det var min veninde der skulle bage bryllupskagen, men stadigvæk kommer du med din egen opskrift på bryllupskage, som vi lige skal se, til trods for at du har fået at vide at opbygning og pynt er besluttet, ligesom du blev da du fik at vide at vi havde bestilt blomster til kirken, hvor du, UDEN at have sagt noget om det, havde besluttet at der skulle min søster og dig pynte op med levende lys og fine blomster - i øvrigt velvidende at der kommer et rend af unger i alderen "jeg kan ikke sidde stille", hvor levende lys på bænkene i kirken så måske ikke er verdens mest gennemtænkte koncept.

Så nej mor, jeg fortæller dig ikke så meget, fordi jeg har rigeligt at se til i forvejen, uden at skulle forklare, begrunde og tegne alle mine ideer.

Og jeg forstår godt at du bare så skide gerne vil hjælpe, og du måske føler at du gør så lidt i forhold til Wonderkærestes forældre, men for pokker, I har betalt det halve gilde for os, og I er dem der bor tættest på, så når vi kommer til dagene op til, bliver der en milliard ting jeg har brug for din hjælp til, så jeg vil ikke trække alt for meget på dig, før vi kommer dertil.

Men i stedet for at komme ud med det, sagde jeg bare "jamen, det er fordi der er styr på sagerne"... for pokker da - min mor er bossy og jeg er konfliktsky af manglende overskud - og der er 30 dage endnu, 31 hvis vi tæller oprydningen med - 2 måneder hvis jeg også skal hører for takkekortene...

Someone shoot me! ;)

P.S. jeg elsker stadig min mor meget og ovenstående indlæg er ikke et "mum-bashing" indlæg, det skal tolkes som personlig frustration over at jeg i virkeligheden jo burde sige fra og få fortalt hvor skabet står, så måske er jeg bare mest træt på Katrine.

Edited by FrkK
0

Annonce ♥

Mødre - en gang i mellem giver de mere stress end overblik.

Forhistorien:

I går tog mine svigerforældre et smut til Tyskland for at købe drikkevarer og valgte at køre direkte ind til os med dem, så for at undgå at nogen skulle slæbe sig ihjel (og fordi jeg kom direkte fra 2½ times tackle træning), indkaldte vi reserven, mine forældre - nu overvejer jeg om det var mit livs mest gennemtænkte ide.

Historien:

Jeg ELSKER min mor, det vil jeg gerne starte med at sige - faktisk er jeg hende dybt taknemlig, hun er mit idol og jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre uden hende. Vi har et af de her tætte mor/datter forhold, og det ville jeg ikke være foruden.

Med det sagt, så er hun nogle gange en kontrollerende krage!

Jeg har syet nogle duge til vores borde, der er kvadratiske 2x2 m duge i ubleget bomuld - som min mor lige ville vaske og stryge, så de var helt klar til dagen.

Pludseligt ringer hun til mig, om hun ikke skal gøre dem runde... firkantet duge til runde borde, det gik jo virkeligt ikke.

Jeg sagde "nej", jeg ville gerne have dem firkantet.

I går aftes havde hun så alligevel lavet en af dugene rund, og begyndte at fabulere om kantebånd, i kridhvid, og røde borter hen over syning midt på dugen.

Prøvede desperat at forklare hende at jeg faktisk bedst kunne lide den lidt rå zigzakkede kant og at der ikke skulle nogle borter, løbere eller noget som helst hen midt over dugen, da der ligesom kom pynt på bordet, der var centreret og skulle stå i en cirkel.

Til sidst begynder hun at spørge indtil hvad der er styr på... for jeg fortæller hende jo aldrig noget.

Der måtte den tålmodige datter bide sig i tungen og lade være med at sige:

Nej mor, jeg fortæller dig ikke noget, fordi

1) der er styr på det

2) du forsøger at lave alting om, som du selv ville have det, hver gang jeg fortæller dig noget.

Og helt sådan hudløst ærligt, har jeg rigeligt at se til, uden at jeg også skal holde dig tilbage fra at galoppere afsted med en eller anden ide, hvor du alligevel ikke stopper når jeg siger nej, men i stedet lige prøver at vise mig hvordan det kunne se ud.

Og når jeg fortæller dig at der er en anden der tager sig af det, eller gør noget ved det, bliver du sådan lidt fornærmet - ligesom du blev da du hørte at det var min veninde der skulle bage bryllupskagen, men stadigvæk kommer du med din egen opskrift på bryllupskage, som vi lige skal se, til trods for at du har fået at vide at opbygning og pynt er besluttet, ligesom du blev da du fik at vide at vi havde bestilt blomster til kirken, hvor du, UDEN at have sagt noget om det, havde besluttet at der skulle min søster og dig pynte op med levende lys og fine blomster - i øvrigt velvidende at der kommer et rend af unger i alderen "jeg kan ikke sidde stille", hvor levende lys på bænkene i kirken så måske ikke er verdens mest gennemtænkte koncept.

Så nej mor, jeg fortæller dig ikke så meget, fordi jeg har rigeligt at se til i forvejen, uden at skulle forklare, begrunde og tegne alle mine ideer.

Og jeg forstår godt at du bare så skide gerne vil hjælpe, og du måske føler at du gør så lidt i forhold til Wonderkærestes forældre, men for pokker, I har betalt det halve gilde for os, og I er dem der bor tættest på, så når vi kommer til dagene op til, bliver der en milliard ting jeg har brug for din hjælp til, så jeg vil ikke trække alt for meget på dig, før vi kommer dertil.

Men i stedet for at komme ud med det, sagde jeg bare "jamen, det er fordi der er styr på sagerne"... for pokker da - min mor er bossy og jeg er konfliktsky af manglende overskud - og der er 30 dage endnu, 31 hvis vi tæller oprydningen med - 2 måneder hvis jeg også skal hører for takkekortene...

Someone shoot me! ;)

P.S. jeg elsker stadig min mor meget og ovenstående indlæg er ikke et "mum-bashing" indlæg, det skal tolkes som personlig frustration over at jeg i virkeligheden jo burde sige fra og få fortalt hvor skabet står, så måske er jeg bare mest træt på Katrine.

Jeg synes, at det er rigtig træls for dig at du skal gå og være frustreret over din mors indblanding. Selvfølgelig gør hun det ikke af ond vilje, men det er da lidt trist, at du ikke kan fortælle hende om alle forberedelserne uden at hun blander sig. Måske vil det være bedst for begge parter, hvis I får taget en snak om det? Fortæl hende alle de ting, som du har fortalt os - både hvor meget du ser op til hende og hvad der går dig på. Jo længere du venter, jo mere frustration kan du nå at gå og bygge op og det er jo ikke fedt..

Held og lykke med :thumbsupsmileyanim:

0

Hvad er der i vejen med "mum-bashing" når hun nu er irriterende??!

Jeg synes du skulle "bashe" løs alt det du har behov for - og så bag efter glæde dig over at du også elsker hende!?

Jeg ved virkelig ikke, hvem der har opfundet myten om, at hvis man elsker nogen må man ikke synes de har fejl - for slet ikke at NÆVNE det overfor dem - men det er en dum praksis der giver bagslag på flere niveauer!

Når det så er sagt (eller rettere skrevet ;)) så kan jeg godt forstå hvis det ikke lige er NU, du har lyst til at begynde at "realisere dig selv som datter" *s* Så sæt noget musik på du elsker at danse/rase/tude/glæde dig til og få det ud af kroppen, - hvis det evt. hjælper dig.. og så ind i kampen igen ;) Det er DIT bryllup! :carrot:

*varmus krammus*

0

Hip hurra for et dejligt, ærligt, vredt, kærligt, forvirret og humoristisk indlæg om din mor! Ja, det synes jeg faktisk det var. Vi er nok mange, der har en eller anden form for kompleks overfor vores mødre, og vores forhold til dem kan ofte beskrives med ovenstående tillægsord...

Men et kram til dig

:thumbsupsmileyanim:

Og så ind i kampen igen, som Oldie skriver... :fløjt:

0