Lizette

mad

17 indlæg i dette emne

hejsa alle i dejlige zillaér

vi sidder her og prøver at lave et budget på bryllupet, men går i stå ved maden............vi aner ikk hva sådan noget vil koste.

til festen kommer der ca 80 mennesker og vi har tænkt på at lave en lækker buffe med noget god mad.

Men hva ska vi regne med at noget sådan vil koste?....vi ska holde det på fyn.

hva har i andre gjort??

glæder mig til at høre jeres ideer og input

på forhånd taaak :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa alle i dejlige zillaér

vi sidder her og prøver at lave et budget på bryllupet, men går i stå ved maden............vi aner ikk hva sådan noget vil koste.

til festen kommer der ca 80 mennesker og vi har tænkt på at lave en lækker buffe med noget god mad.

Men hva ska vi regne med at noget sådan vil koste?....vi ska holde det på fyn.

hva har i andre gjort??

glæder mig til at høre jeres ideer og input

på forhånd taaak :cheerleader3:

Hej Lizette

Puha, det er SÅ svært at lægge budget - især hvis man ikke er millionær :cheerleader3:

Vi har ikke besluttet noget endeligt endnu, men var til 30 års fødselsdag for et par uger siden, hvor maden (grillbuffet i haven) blev leveret af Rickys Køkken (Herlev). Maden var superlækker, og det var fedt med en kok, der stod og grillede fisk, bøffer og kylling, så alt var helt frisklavet :biggrin:

Så vi overvejer kraftigt at få leveret mad derfra. Afhængigt af menuen koster det vist 150-250 kr. pr. kuvert, og så koster kokken også noget pr. time, men tror ikke det er dyrt. :cheerleader3:

Mange hilsner fra Tanja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

vi havde besøg af vores kok for ca. 3 uger siden og han kommer på mandag med et udkast og en cirka-pris.

Vi skal have italiensk inspireret buffet - med super lækkert mad og jeg er bange for at vores budget "skrider". Vi har sat kr. 275,- af og det er jeg bange for ikke er helt nok. Vi er enige om at maden bare skal være i orden den dag og det kan vores kok helt sikkert sørge for at det bliver. Vi har dog ikke råd til 375-450 som sådan en buffet også sagtens kan komme op i.....

Du kan med fordel surfe lidt rudt på nettet og samle lidt info og så rette henvendelse til to-tre af de firmaer/restauranter du/I synes ser troværdige og lækre ud og indhente tilbud fra dem. Smag, behag og budgetter er forskellige.

Godt "jagt" på det rigtige.

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have grillbuffet med økologisk kød fra Nørhavegaard (www.noerhavegaard.dk). Jeg smagte kødet på en livsstilsmesse på Valdemarslot, og så var der ingen tvivl længere. Det var bare super mørt! Prisen afhænger af, hvilket kød man vælger. Vi skal give 265 kr. pr. kuvert. Desserten laver jeg selv.

Charlotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forret

Laksetimbale lagt på salater og lime dressing

Rejer - 1 krebs - grønne asparges – lime – dild

Urtepottebrød

Buffet

Helstegt okse tyndsteg

Kanel soja marineret nakkefilet

Eksotisksalat med ananas og tranebær

Broccolisalat med hvidløgscream og blå druer

Rødbede/æblesalat

Årstidens grøntsager ingefærmarineret

Små smørstegte kartofler med birkes

Sauce – brød

Dessert

Trøffel/chokoladekage med vanilleis med mango sorbet

2 slags frugt - Frugtcollie

pris : kr. 275.00

Er så heldig at min svigermor kender 2 kokke, som kommer og laver mad og anretter på stedet.

Så nu mangler vi bare at finde vin til maden. Det synes jeg er ret svært.. Også at finde ud af hvor meget vi skal købe. Vi regner med at blive ca. 50 til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forret

Laksetimbale lagt på salater og lime dressing

Rejer - 1 krebs - grønne asparges – lime – dild

Urtepottebrød

Buffet

Helstegt okse tyndsteg

Kanel soja marineret nakkefilet

Eksotisksalat med ananas og tranebær

Broccolisalat med hvidløgscream og blå druer

Rødbede/æblesalat

Årstidens grøntsager ingefærmarineret

Små smørstegte kartofler med birkes

Sauce – brød

Dessert

Trøffel/chokoladekage med vanilleis med mango sorbet

2 slags frugt - Frugtcollie

pris : kr. 275.00

Er så heldig at min svigermor kender 2 kokke, som kommer og laver mad og anretter på stedet.

Så nu mangler vi bare at finde vin til maden. Det synes jeg er ret svært.. Også at finde ud af hvor meget vi skal købe. Vi regner med at blive ca. 50 til brylluppet.

Vi skal have hvidvin til forretten og har beregnet en halv flaske pr. kuvert og en hel flaske rødvin pr. kuvert til hovedretten. Det fik jeg oplyst var det normale. Hellere for meget end for lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har lige fået fra Jyskdiner og det var helt perfekt...var dog alt for meget mad....men det er jo godt ....vi fik 3 retter og natmad samt en flaske vin pr kuvert...179 kr.

vi har planer om at få det samme sted fra, så dejligt at høre en anbefaling :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt en pakkeløsning, hvor vi får følgende:

Velkomstdrink

Bryllupskage + frisk frugt

Fri bar med øl, vin og spiritus hele dagen

3 retter mad

Vin til maden

Kaffe

Natmad

Det koster ca. 1100 per person og ud fra stedets almindelige menukort vil jeg tro, at de 3 retter udgør 350 - 400 kr.

Men vi går også rigtig højt op i at maden er helt perfekt! Vi skal i øvrigt holde brylluppet her:

http://www.restaurantaristo.dk/

Redigeret af lyngsie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Vi holder festen i vores lokale forsamlingshus her i Ellinge på Fyn - maden koster ca. 230 kr. pr. kuvert for (3 retter + natmad) og bliver lavet af hende der forpagter forsamlingshuset. Vi har ikke smagt det, men alle siger at det er fantastisk og vi får resterne med hjem når vi henter resten af drikkevarene mm. om søndagen :-)

Katja

Redigeret af Forever
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have

Forret:

Laks Bellevue med Limesauce og rejer som pynt flute og smør - 15 kr pr næse.

52 x 15 = 780 kr

Hovedret:

Helstegt Pattegris

m/ salat buffet og 3 slags kartofler

flute og smør og dressing

95 kr pr næse.

52 x 95 = 4920 kr

Dessert:

Bryllupskage - 0 kr pr næse

Skulle vi have betalt var det 20 kr pr næse

52 x 20 = 1040 kr

Natmad:

Sandwich m/

leverpostej

Røget rullepølse

Røget laks med krydderost

spegepølse

pr næse 10 kr x 52 = 520 kr

Så samlet skulle vi af med

140 kr ca pr kuvert.

Så omkring 250 kr pr kuvert regner vi med, så der mere end rigeligt til vin og sprut og sodavand.

MizzT

Redigeret af MizzTulip
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt festen på hotel hvor vi fik en pakkeløsning for 690;- pr kuvert.

Med i prisen var

velkomstdrink

3 retters menu med vin ad libitum

Kaffe og conag

Natmad

Lys servietter, duge og blomsterdekorationer

Overnatning i suite for brudeparret.

Oveni dette kom ialt 880;- for at forlænge festen med to timer, samt drikkevarer efter kaffen for ca 70 kr pr gæst.

Ialt blev det altså ca. 800 kroner pr kuvert hvilket vi syntes er en meget rimelig pris for den type fest, vi havde budgetteret med 1000;- per kuvert :pokey: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan jo kun fortælle, hvad vi har valgt, når vi skal give hinanden det endelige ja

Vi har valgt at holde festen på et hotel, og her har vi valgt en menu der lyder:

Velkomst champaigne

Forret tunmousse

Hovedret buffet med oksehøjreb, kalkun og glaseret skinke og dertil hørende grøntsager og kartofler

Dessert chokoladekurve med is og frugter

Kaffe og kransekage og medbragt bryllupskage

Hertil er der vin ad libitum

kurvertprisen ved vi ikke helt endnu, da vi har blandet fra 3 menuer, dog bliver det højst 500 kr pr kuvert. Oveni skal vi så indregne 85 kr. pr person, og for de penge er der fri øl og vand

Da vi bliver ca. 55 mennesker bliver det rundt regnet omkring de 34000 kr. med i de penge er alt opdækning/oppyntning af lokale, bryllupssuiten for brudeparret, halv pris til gæster, der ønsker at overnatte og en fest der kan vare til den lyse morgen -> feststedets tjenere bliver der til alle er gået i seng, om det så er kl 2 eller kl 8 om morgnen. Dagen efter er der morgen buffe, for brudeparret og de overnattende gæster.

Jeg synes næsten ikke det kan gøres billigere

Natmad: pølsebord med frikadeller og kartoffelsalat

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer