Fru Vestergaard

Holdt budgettet?

23 indlæg i dette emne

Kære gifte Zilla'er (som jo stadig bevæger sig i dette forum :cheerleader3: )

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres budget holdt eller om I vil røbe hvor meget I overskred det med i sidste ende.....

Vi har selv et ret stramt budget - og jeg skal beherske mig for ikke at gå amok i "små lyserøde uundværlige tinge og sager"......

Skyd løs.....

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget holdt - vi havde et budget på 45.000 til 64 gæster - så det var også ret stramt.

Men det lykkedes at holde det :cheerleader3:

Hold da op!! Det må jeg nok sige - det er jo endnu strammere end vores.....

Ved godt at nogle i dette forum er på SU og synes at 45.000 er mange penge..... Men der er jo også mange som stadig budgeterer med 100.000-120.000 til dagen.....

Men dejligt at høre at det kan lade sig gøre - godt gået! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej...

Vi bliver 52 gæster vores budget var maks 50.000 kr. så også ret stramt og ikke til det vilde udskejelser. vi har overskredet det også selvom min mor endte med at give mig drømmekjolen til dagen og derved sparede 14.000 kr.

men har nok overskredet med 5.000 - 10.000 kr. når alt det løse som karton osv bliver lagt til.

men det hele går nok, det er jo kun den ene gang man skal stå hvid brud!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal gi ca 60.000- for reception, middag, kaffe og natmad for 85 gæster. Der er 6.900.- til fotograf og 10.000.- til band. De kreative udgifter har vi ikke lagt budget for men de er overskredet mange gange med alle de dér "små liserøde uundværlige" tingester, he he

Har dog selv betalt brudekjolen og brudebuketten er min mosters kreation. Vi holder det i store træk vil jeg sige. Men du har helt ret i, at man som brud, kan ha det svært m beherskelses-genet.

kram Sanne :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er så gået under vores budget, men det skyldtes nok at vi fik en del afbud.

Mener vi regnede med omkring 50.000 kr, men endte i nærheden af de 35.000 kr inkl. morgengaver. Vi var 38 til festen og ca. 50 til reception.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke gift endnu, men vores budget er på 60.000 kr. Vi holder reception og derefter middag for 68 mennesker. Jeg har haft et regenark, med alle posterne og det har altså gjort det meget nemmere at have et overblik over, hvornår vi ramte ved siden af. Men for vores vedkommende har det da også været en sport at holde det budget. Vi glæder os over at kunne lukke festen ned, med følelsen af at alt er betalt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså.. Det her er jo et ømt punkt..

Vi er lige knap gået i gang med at betale noget som helst, men de valg vi har truffet indtil videre, gør nok desværre, at den fine pengegave vi har fået af vores forældre, kommer til at dække det, vi går over budgettet, fremfor at være en hjælp til holde budgettet.

Jeg troede vi havde et stort budget - men alt er jo relativt - og alt afhænger af, hvilke valg man træffer.

Jeg regner med, at vi går lidt over - ikke meget, men måske 10.000 kr. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kommer til at overskride det med et par tusinde... da der er kommet noget som jeg havde glemt at beregne med... fx pynt af bilen og nolge andre småting, men min svigerfar har lovet os at låne resten, så vi ikke skal side for stremt i det efter bryllupet.

vores buget er på 45.000,- til 38 personer reseptionen er vi så heldige at svigerfamilien betaler og holder men der kommer omkring 80 personer til den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er godt nok ikke gift endnu, men alt er betalt og klar :cheerleader3: Vi er to på SU, med to børn, hus og bil så det bliver et low budget bryllup :cheerleader3: Vores mål var 30.000 - og indtil videre har vi brugt 23.000 - vi har ikke sparet nogle af de ting vi bare ville have væk, vi har derimod tænkt kreativt og udnyttet vores netværk :cheerleader3: Vi ville betale det hele selv og ikke have nogle form for lån eller tilskud :biggrin:

Vi bliver 60 til reception/frokost/bryllupskage - også er de nærmeste 31 venner inviteret til middag/bryllupsfest om aften :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså - jeg må erkende, at jeg synes det er dejligt at trenden går mod at "gøre tingene selv", benytte sig af netværk og i øvrigt ikke optage lån i (en ikke eksisterende) friværdi....

Vi bliver selv ca. 45 mennesker og regner med at bruge ca. 45.000 kr. (alt inklusive men desværre ingen bryllpsrejse, øv øv øv)

Vi har et punkt vi ikke vil gå på kompromis med - og det er maden. Den bliver sikkert dyrere end budgetteret, men så må vi indhente det på et andet område... glæder mig til at få kokkens udkast imorgen aften....

KH

Connie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lang tid endnu til bryllup men vi har lavet et budget og i det er der lavet en buffer. Ved ikke om det er stramt eller ej men vores smerte grænse er 90tusind (som jeg syntes er en mindre formue) men det er det vi har sparet op. Indtil videre har vi kun brugt 65000 i budgettet, så vi håber der er plads til en bryllupsrejse. Men vi vil ikke låne eller ha af forældrene - Og dog min mor har altid sagt at hun gerne vil give mig min brudekjole og det er noget der betyder rigtig meget for hende så det blvier sådan.

Og indtil nu er der ingen punkter hvor vi overskrider budgettet heller ikke med alle nipstingene så jeg regner stærkt med 65000 til 60 gæster og reception for 80. Men nu må vi se - er glad for at ha en buffer så sker der ikke så meget hvis der er et eller andet vi må betale så fra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er fedt at se at det er lykkedes for så mange at overholde jeres budgetter, det har jeg stor respekt for :cheerleader3:

Men vi har slet ikke overholdt vores. Jeg så denne tråd tidligere idag og tænkte på hvor meget vi egentlig har overskredet. Men det var et aktivt valg vi tog og vi er glade for det selv om vi stadig trækker på smilebåndet over hvor skøre vi måske er. Vi har været rigtig gode til at spare op på trods af at vi er på SU begge to og vi har også været heldige at få en del penge tilbage i skat o.l. Egentlig er jeg stolt af at vi har formået at spare så meget op og har kunnet finde ud af at undvære andre ting i stedet. Og jeg kan mærke jeg glæder mig umådeligt meget til dagen, som nu er tættere på end nogensinde før :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er fedt at se at det er lykkedes for så mange at overholde jeres budgetter, det har jeg stor respekt for :cheerleader3:

Men vi har slet ikke overholdt vores. Jeg så denne tråd tidligere idag og tænkte på hvor meget vi egentlig har overskredet. Men det var et aktivt valg vi tog og vi er glade for det selv om vi stadig trækker på smilebåndet over hvor skøre vi måske er. Vi har været rigtig gode til at spare op på trods af at vi er på SU begge to og vi har også været heldige at få en del penge tilbage i skat o.l. Egentlig er jeg stolt af at vi har formået at spare så meget op og har kunnet finde ud af at undvære andre ting i stedet. Og jeg kan mærke jeg glæder mig umådeligt meget til dagen, som nu er tættere på end nogensinde før :cheerleader3:

er så tøjet medregnet idet -

det skal man jo tage med selvom det bliver betalt fra familien -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget holdt ikke. Det som blev dyrere var min mands tøj og tøjet til børnene.

Min makeup blev lidt dyrere og så brugte vi penge på at få forsølvet en blomst fra brudebuketten.

Festen på herregården blev også lidt dyrere end beregnet, så alt i alt var det lidt af det hele som blev dyrere.

Hvis vi ikke havde fået brudekjole med alt tilbehør, bryllupskage og alt vinen, så var vi kommet over 100.000 kr. Vi var 45 til festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget skrider 5000 men det er eget valg, jeg har valgt at jeg ikke vil lade mig nøjes når vi har råd til det så jeg vil have sat hår og have lagt makeup af en prof og så har vi valgt en fotograf også

Men ellers siger vores reelle regnskab ca. 47.000 for 80 mennesker og der er ikke rigtig nogen store usikre poster tilbage

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er fedt at se at det er lykkedes for så mange at overholde jeres budgetter, det har jeg stor respekt for :cheerleader3:

Men vi har slet ikke overholdt vores. Jeg så denne tråd tidligere idag og tænkte på hvor meget vi egentlig har overskredet. Men det var et aktivt valg vi tog og vi er glade for det selv om vi stadig trækker på smilebåndet over hvor skøre vi måske er. Vi har været rigtig gode til at spare op på trods af at vi er på SU begge to og vi har også været heldige at få en del penge tilbage i skat o.l. Egentlig er jeg stolt af at vi har formået at spare så meget op og har kunnet finde ud af at undvære andre ting i stedet. Og jeg kan mærke jeg glæder mig umådeligt meget til dagen, som nu er tættere på end nogensinde før :cheerleader3:

er så tøjet medregnet idet -

det skal man jo tage med selvom det bliver betalt fra familien -

Ja det er det, vi har selv betalt alt undtagen receptionen som mine svigerforældre gerne vil betale for.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er fedt at se at det er lykkedes for så mange at overholde jeres budgetter, det har jeg stor respekt for :cheerleader3:

Men vi har slet ikke overholdt vores. Jeg så denne tråd tidligere idag og tænkte på hvor meget vi egentlig har overskredet. Men det var et aktivt valg vi tog og vi er glade for det selv om vi stadig trækker på smilebåndet over hvor skøre vi måske er. Vi har været rigtig gode til at spare op på trods af at vi er på SU begge to og vi har også været heldige at få en del penge tilbage i skat o.l. Egentlig er jeg stolt af at vi har formået at spare så meget op og har kunnet finde ud af at undvære andre ting i stedet. Og jeg kan mærke jeg glæder mig umådeligt meget til dagen, som nu er tættere på end nogensinde før :bearhug:

er så tøjet medregnet idet -

det skal man jo tage med selvom det bliver betalt fra familien -

Ja det er det, vi har selv betalt alt undtagen receptionen som mine svigerforældre gerne vil betale for.

dejligt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi ikke blevet gift endnu, men vi overstiger vores oprindelige budget... vi bliver ca. 68 mennesker, og vi havde regnet med omkring 75.000 kr. men lige nu ligger det på omkring 85-90.000 kr. Der er mange ting der er blevet dyrere end vi havde regnet med, bl.a. blomster, fotograf, bryllupskagen og en masse små ekstra ting :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det først lørdag vi skal giftes, så der er ikke helt opgjort endnu. Vores budget var 60.000 og vi bliver 49. Mine forældre betaler bryllupskage, champagne, fotograf (som er til vennepris) og 5000 ekstra. Så vores budget holder næsten med en lille overskridelse på omkring 2000. Min kærestes tøj var lidt dyrere en forventet og så var der nogle småting vi køber her tilsidst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu er vi jo ikke gift endnu, men da jeg er enormt organiseret er ALLE poster fra porto til kjole sat ind i et regneark og så rykket fra "Ikke betalt" kolonnen til "betalt" kolonnen efterhånden som dankortet er blevet kørt igennem.

Vi har reguleret vores budget løbende med at vores ønsker har ændret sig men det ser ud til at vore budget vil holde :0)

Vi regner med 90.000,- som så dækker over Bryllup i Spanien med 36 gæster på et lille hotel vi har helt for os selv. Og en efterfølgende reception/fest for 100 mennesker hjemme i Danmark.

Syntes vi har fået rigtig meget for pengene, men der er ikke nogen tvivl om at kjolen udgør en stor post på budgettet. Desuden har vi kunne trække en del på vore netværk.

Malou

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift den 6. juni og vi holdt vores budget det blev faktisk op mod 25000 kr billigere end forventet. Vores budget var 100000, vi brugte 75000. Vi havde ca. 100 gæster til reception med let mad, bryllupskage og champange og derefter fest om aftenen med familie og de nærmeste venner hvor vi var 55 pers. Receptionen holdt vi her hjemme med hjælp fra et par studerende, festen blev holdt på et hotel.

De ting der blev meget billigere end budgetteret var kagen, min mands tøj, blomster og ikke mindst festen på hotellet her havde vi regnet med 1000 pr kuvert det blev ca. 800kr.

I vores budget var ikke min kjole som min mor gav mig, brudebuket der blev bundet af min fars kone og vi fik den, samt de blomster der skulle bruges ved receptionen, som gave, fotograf det gav mine svigerforældre i gave, min frisør og makeup (det klarede min tante der er frisør gratis) og musik under middagen som noget familie selv spillede. Trasport var i noget families bil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer