Sign in to follow this  
Followers 0
Kamilla_H

Opskrift på slør

12 posts in this topic

Da jeg inde på salgssiden satte en kjole til salg kom der flere forespørgsler på sløret. Det er desværre revet i stykker, men til gengæld så kan jeg fortælle, at det er min mor, der syede dette slør (til min kusine) og der er såmænd ikke så meget syarbejde i det, da denne udgave ikke har kantbånd, og er lavet af tyl, så det skal ikke sys i kanterne - bare klippes til - det er da nemt ik'

Her er billederne - de er hentet fra en hjemmeside, som desværre ikke har opskriften liggende længere:

post-41-1084824952.gif

0

Annonce ♥

Annonce ♥

og en anden udgave er her (mig)

et dobbeltlaget slør i ca. 110cm længde med kantebånd.

Der er IKKE syet kam i, da min frisør ikke kan lide at arbejde med det, så det er bare rynket sammen for toppen, og så sad det fast med hårnåle - og det sad GODT fast!!

begge slør er forresten af råhvid "brudetyl"

post-41-1084825601.jpg

0

Annonce ♥

Hej Kamilla

:heppe: :heppe: :heppe:

1000 tak for en meget udførlig opskrift på slør, det er lige hvad jeg har brug for, da jeg simpelthen har begivet mig ud i at lave mit eget slør. Jeg blev bare for nærig over at skulle betale en formue for et slør, der alligevel skulle rives i stykker + at jeg kan få det lige som jeg ønsker...

Skal nok vende tilbage med udfaldet....

xenia

:heppe: :heppe: :heppe: :bestwishes:()()

0

Først til Xenia - jeg har vidst også svaret dig på en PM, men nu er svaret også her. Jeg kan ikke helt huske bredden, men vi klippede noget af, og gjorde det efter den regel, at sløret ikke må være bredere end slæbet på kjolen.

Det med perler har jeg ikke prøvet, så det er nok bare at kaste sig ud i det med en lille stofprøve først - mon ikke?

Kamilla

0

Annonce ♥