Guest kea

hvordan får man lov at vige folk?

5 indlæg i dette emne

Hej :pokey:

jeg er helt ny her inde, og har et lidt vigtigt spørgsmål for mig og min kærestes bryllup...

vi vil gerne giftes næste sommer, ingen af os er kristne og vi derfor ikke giftes i kirke... men heller ikke på et kedeligt rådhus... vi vil gerne giftes i naturen...

jeg har så læst mig frem til at det ikke kun er embedsmænd og præster der må vige en men der er flere... hvordan får man lov til at vige folk i danmark?

tænker mere hvis vi gerne ville havde en nær ven til at vige os? :cheerleader3:

Hilsen kea

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :pokey:

jeg er helt ny her inde, og har et lidt vigtigt spørgsmål for mig og min kærestes bryllup...

vi vil gerne giftes næste sommer, ingen af os er kristne og vi derfor ikke giftes i kirke... men heller ikke på et kedeligt rådhus... vi vil gerne giftes i naturen...

jeg har så læst mig frem til at det ikke kun er embedsmænd og præster der må vige en men der er flere... hvordan får man lov til at vige folk i danmark?

tænker mere hvis vi gerne ville havde en nær ven til at vige os? :cheerleader3:

Hilsen kea

Jeg kan ikke svare på det med venner (men forestiller mig ikke, at det er nemt at få lov til at vie folk med juridisk virkning).

Vi ville også gerne have været viet udenfor, og fandt bl.a. frem til at man kan blive viet af de forskellige trosamfund, der er anerkendte (der findes lister rundt omkring på nettet). Man skal dog være opmærksom på, at hvis man fx gerne vil vies i ase-troen (de nordiske guder), så skal man være medlem hos dem i et halvt år forinden.

Du skal nok være ude i rigtig god tid, da det viste sig at være umuligt for os at blive viet udenfor (borgmesteren kunne ikke, præsterne i Århus må ikke for biskoppen osv.).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ved, at dem som er godkendt til at vie folk inden for kommunen, de er udvalgt af dem i byrådet, og det er kun i den kommune, hvor de er udpeget til at kunne vie, at de kan vie folk. Altså, hvis en er udpeget i Silkeborg kommune, så er det kun i silkeborg kommune, personen kan vie folk.

Så spørg kommunen, om de tager ud og vier, og ellers må i finde andre veje

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :pokey:

jeg er helt ny her inde, og har et lidt vigtigt spørgsmål for mig og min kærestes bryllup...

vi vil gerne giftes næste sommer, ingen af os er kristne og vi derfor ikke giftes i kirke... men heller ikke på et kedeligt rådhus... vi vil gerne giftes i naturen...

jeg har så læst mig frem til at det ikke kun er embedsmænd og præster der må vige en men der er flere... hvordan får man lov til at vige folk i danmark?

tænker mere hvis vi gerne ville havde en nær ven til at vige os? :cheerleader3:

Hilsen kea

embedsfolk -eller du kender en politikker fra din kommune -må de godt vie jer -i jeres have _

min mand har viet en del folk hjemme i deres have -og skal igen her den 8 august

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer