TEN

Så er kirkehæftet færdigt

13 posts in this topic

Jeg ville bare lige vise jer mit kirkehæfte, som jeg eeeeendelig fik snøvlet mig sammen til at lave i går.

Meningen er at det skal være A5-størrelse, hvor siderne bare samles ovenpå hinanden og så sættes sammen i øverste højre hjørne med en snor. Bagsiden skal selvfølgelig vende bagud, så den er pæn at se på. Dels er det en lidt anderledes måde i stedet for det traditionelle hæfte - og dels er det MEGET nemmere at samle. Forsiden har jeg lavet ved at tage 10 digitalbilleder fra de sidste år, ændre størrelsen til 160*120 pixel, gøre dem sort/hvid og så lave det hele til et billede i Paint, som jeg så har lagt ind som vandmærke.

Jeg har også en engelsk version med oversættelse af samlerne + ritualerne, hvis nogen skulle være interesserede...

Hvad synes I om det?

Se det her: My Webpage

Knus fra Nina (der har fået kæbehulebetaændelse og har været hos lægen i dag og blive punkteret og skyllet - ADRRRRR og AUUUUUUVVVV :bestwishes: )

0

Annonce ♥

Hej Nina

Allerførst - rigtig god bedring !!!! Det lyder meget ubehageligt !! :denmarkflag: Håber du snart er frisk igen !!

Dernæst - jeres kirkehæfter er så flotte !! Er helt vild med forsiden, hvor man rigtig ser familien Lee !!!!! :bestwishes:

Dem skal du ikke pille mere ved - de er som de skal være !! ()()

Mange hilsener fra

Redhead

0

Tak :bestwishes: Jeg er faktisk også blevet rigtig tilfreds med dem. Det er jo ufatteligt som man kan blive detaljerytter.....

Jeg synes vi er ved at have styr på det hele. Så sent som i dag har jeg fundet undertøj - en corsage jeg har købt herinde (Tak, Honning!!!) så jeg mangler bare øreringe. Kæresten skal ned og hente sine bukser hos skrædderen om lidt og så tager vi op til mine foældre (hvor festen skal holdes) i weekenden og får gjort hovedrent, ordnet have og får fod på de sidste detaljer. Den eneste rigtig vigtige ting jeg mangler er at snakke med organisten om hun overhovedet gider/kan spille den engelske salme vi skal have ()() men det håber jeg.... Har i hvert flad skaffet noderne til hende.

Kh Nina

0

Annonce ♥

Hej Nina

Jeg er da godt nok også spændt på at se, hvad det hele ender med !! Jeg mener - nu har jeg jo fulgt med i dine "diskussioner" omkring brudebuket og hår, så jeg glæder mig enormt til at se det endelige resultat !!!!

Knus fra Redhead

0

Det er et rigtigt fint hæfte du har lavet. Det var en god ide at samle hæftet i hjørnet, den tror jeg at jeg vil bruge.

Når du nu er blevet en gift kone :bestwishes: vil du så være sød at sende mig oversættelsen af ritualet. Vi får nemlig et par udenlandske gæster med til vort bryllup. På forhånd tak.

KH skousen

0

Hejsa Skousen

Man kan faktisk finde det hele her: http://www.interchurch.dk/liturgy/liturgy....lit_typ=lit-eng

Og vores hæfte har vedhæftet så du kan se oversættelse af salmerne. Vær opmærksom på at der er færre vers end i de orginale danske versioner, så jeg har valgt nogle af de sanske vers fra.

Du skal bare lige være opmærksom på at i den oversættelse skal man sige "I will" I steden for "I do" så vi har valgt denne tilspørgelse i stedet:

I now ask you, N. (the bridegroom's name),

do you take N. (the bride's name), standing by your side,

to be your wife? - I do.

Do you promise to love and honour her,

and live with her in prosperity and adversity

in what fortune God, the Almighty, will send you,

as a husband should live with his wedded wife,

until death parts you? - I do

Og skulle I have nogle japanske gæster kan vi også klare sådan én *GG* det var tilfældigvis en oversættelse vores præst havde liggende, og da min kærestes lillebrors kæreste er japansk og ikke snakker engelsk er det jo perfekt!

Kh Nina

Kirkehæfte_UK.doc

Edited by TEN
0

Annonce ♥

Jeg ville bare lige vise jer mit kirkehæfte, som jeg eeeeendelig fik snøvlet mig sammen til at lave i går.

Meningen er at det skal være A5-størrelse, hvor siderne bare samles ovenpå hinanden og så sættes sammen i øverste højre hjørne med en snor. Bagsiden skal selvfølgelig vende bagud, så den er pæn at se på. Dels er det en lidt anderledes måde i stedet for det traditionelle hæfte - og dels er det MEGET nemmere at samle. Forsiden har jeg lavet ved at tage 10 digitalbilleder fra de sidste år, ændre størrelsen til 160*120 pixel, gøre dem sort/hvid og så lave det hele til et billede i Paint, som jeg så har lagt ind som vandmærke.

Jeg har også en engelsk version med oversættelse af samlerne + ritualerne, hvis nogen skulle være interesserede...

Hvad synes I om det?

Se det her: My Webpage

Knus fra Nina (der har fået kæbehulebetaændelse og har været hos lægen i dag og blive punkteret og skyllet - ADRRRRR og AUUUUUUVVVV :) )

:tosset:

Er det bare mig?? Jeg kan ikke få linket til din hjemmeside til at virke, hvad gør jeg??

Jeg vil da vildt gerne se, hvad du har lavet, især efter de kommentarer, som du har fået til det.

Hilsen

Lisanicklas

0

Annonce ♥

Ingen go' forklaring - men det her My Webpage skulle da virke!

Det er så dejligt at få lidt ros herinde for det man har brugt tid på ;) og heldigvis har Hansan også draget lidt nytte af at jeg har fået oversat en masse og tænkt lidt over hvordan man bedst kan "servicere" udenlandske gæster i en dansk kirke.

Kh Nin

0