Guest liseh

kysser man i kirken?

19 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål her på falderebet (ja under en uge til den store dag)

På film siger præsten jo altid efter selve vielsen af parret: "you may now kiss the bride",

det gør præsten jo ikke i Danmark. Giver man hinanden et lille kys eller anses det for dårlig skik i kirken?

Hvad gjorde I/planlægger I at gøre/ mener I?

:iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til samtale med vores præst i går. Hun sagde at i det amerikanske ritual siger man "You may now kiss the bride" , men da det ikke er en del af det danske ritual, så det skulle vi lige selv aftale om vi gjorde eller ej.

Vi har snakket om at der nok kommer et lille kys når ringene er sat på fingrene. :iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til samtale med vores præst i går. Hun sagde at i det amerikanske ritual siger man "You may now kiss the bride" , men da det ikke er en del af det danske ritual, så det skulle vi lige selv aftale om vi gjorde eller ej.

Vi har snakket om at der nok kommer et lille kys når ringene er sat på fingrene. :iloveyou:

:ditto: Fik vi også at vide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spurgte simpelthent præsten hvad han syntes om det.. for ved jo at det ikke er en del af den traditionelle ceremoni. han ville meget gerne at vi holdt os til et let kys efter ringudvekslingen, men så opfordrede han min kommende til at give mig en ordentlig én når vi kommer ud af kirken :iloveyou:

Så det vil vi rette os efter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik også at vide af vores præst, at det var ikke var almindelig praksis eller en del af ritualet i kirken, men nogle præster giver plads til det og vores præst synes det var en dejlig og smuk måde at "seal the deal" på, så han ville sige, at nu måtte vi godt kysse... :iloveyou:

Men ja, det er i bund og grund en amerikansk tradition og meget forskelleligt fra kirke til kirke og præst til præst...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på præsten....

Vores præst sagde at det var helt op til os selv, enten kys, kram eller andet.

På dagen da vi så stod i kirken og var blevet viet, kiggede han på os og sagde: "og skal vi så lige give resten af kirken et lille kys"? Super frisk præst....

Og den var vi jo med på :-)

Så det kommer helt an på hvor frisk præsten er tror jeg

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da slet ikke lade være :thumbsupsmileyanim:

Vi gav hinanden et dejligt kys ved alteret, og det var det mest naturlige i hele verden... Jeg overvejede slet ikke, at nogen ville kunne synes, at det var upassende i en kirke :balloons:

Så længe man gemmer de laaaange og meget lidenskablige (læs: seriøse tungeslaskere) til efter kirken, ja så tror jeg da, at det er helt op til én selv...

Kh. Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores præst sagde: "I kysser bare som det passer jer om det er før under eller efter vielsen, det gør ikke noget. Det er jo en dejlig dag og selvfølgelig skal man kysse" :bearhug: ...

Så vi gav hinanden et kys da jeg kom op og skulle sidde og da vi havde givet hinanden ringene på. Var alt for optaget af alt mulig andet end at kysse efter ringene var kommet på :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spurgte ved samtalen med præsten, om hun sagde noget med at der måtte kysses.

Hun sagde, at det i den danske kirke ikke er en del af ritualet, men at "man giver hånden derpå". Hun henstillede til, at vi ventede med at kysse til vi kom ud af kirken, men sagde samtidigt at hun selvfølgelig ikke ville flå os fra hinanden, hvis vi valgte at kysse inden i kirken.

Vi valgte at holde os til hvad hun havde bedt om, og kyssede derfor først da vi kom ud af kirken, men der gav vi den til gengæld gas. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde ikke :rolleyes:

Og jeg blev faktisk helt forvirret der i kirken da vi havde fået ringe på, for jeg var helt sikker på at det gjorde man :)

Men præsten gik simpelthen lynhurtigt fra mega lang og kedelig tale til "nu får I ringe" på og så direkte videre til et eller andet andet.

Jeg syntes det virkede en smule forkert og blev hylet lidt ud af den, men manden fik altså et lille klem, for det skulle altså bare til! :17:

Syntes nu heller ikke vores præst var fantastisk. Så mon ikke hele stemningen blev lidt præget af det.

Det er i hvert fald mere resten af dagen jeg mindes som vores bryllupsdag, og ikke ( som jeg havde troet) selve vielsen :)

Til gengæld var resten af dagen helt fantastisk og efter kirken NØD jeg bare så meget vores bryllupsdag :bearhug:

Men super godt med en tråd herinde om det!

Ville ønske at jeg havde set den inden brylluppet, så vi havde snakket med præsten om det inden :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi fik også at vide af vores præst, at det var ikke var almindelig praksis eller en del af ritualet i kirken, men nogle præster giver plads til det og vores præst synes det var en dejlig og smuk måde at "seal the deal" på, så han ville sige, at nu måtte vi godt kysse... :bearhug:

Men ja, det er i bund og grund en amerikansk tradition og meget forskelleligt fra kirke til kirke og præst til præst...

Det samme sage vores præst :) Og han ville enda have at vi kyssede hele to gange :17: Først da vi havde fået ringe på og så da vi var blevet viget :c166: og man siger jo ikke nej til at kysse sin elskede vel.?? :rolleyes: så der blev kysset hi hi hi

Men vi spurgte præsten, da vi var oppe til samtale med ham ang. salmer mv, om han ville sige at vi godt måtte kysse og det sage han at det gjore han altid.

Men spørg præsten da, så I ikke bliver skuffede hvis han/hun ikke siger det ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer