Guest tinabach

Hvordan vender jeg skriften på langs af papiret?

4 posts in this topic

Da jeg ikke er en ørn til den med computere, tænker jeg at nogle af jer er det :-) Jeg er ved at lave kirkehæfter men teksten skal jo stå på langs på papiret og ikke som man normal skriver det ud. altså lodret, det skal nu være vandret.

Hvordan gør man det i word`?

0

Annonce ♥

Du går op i værktøjslinjen og vælger side layout... Derinde er et punkt hvor du kan vælge retning og derinde er der horisontal og vertikal retning. Du skal så på horisontal. (Beklager hvis det ikke lige er de helt rigtige ord for det, men jeg bruger den engelske udgave!) Måske det hedder vandret/ lodret. Her skal du så vælge vandret...

Kram Heidi

0

Du går op i værktøjslinjen og vælger side layout... Derinde er et punkt hvor du kan vælge retning og derinde er der horisontal og vertikal retning. Du skal så på horisontal. (Beklager hvis det ikke lige er de helt rigtige ord for det, men jeg bruger den engelske udgave!) Måske det hedder vandret/ lodret. Her skal du så vælge vandret...

Kram Heidi

Så kan jeg da lige oversætte til dansk :iloveyou:

Du går ind i filer, vælg så "sideopsætning". Der finder du et papir, der ligger vandret og et, der vender lodret. Tryk på det, du ønsker og voila, du har vendt papiret :iloveyou:

0

Skal du have teksten til at stå i flere koloner, sådan at hæftet kan foldes, så skal du vælge Spalter/Columns (Det er også under Sideopsætning/Page Layout) og så vælge det antal spalter som du har behov for.

0

Annonce ♥