Posted August 4, 2009 · Report post Altså jeg må indrømme at jeg ikke er ret stor fan af de der moderne cala buketter hvor de er bundet sammen i et stort bundt med lange tykke stilke. Se bare på Betina Allers buket hvor hun nærmest går rundt med et helt sværd af lange grimme stilke. Jeg er slet ikke til de der calaer på den måde og jeg forstår ikke de er så stort et hit. Er der nogen af jer der har en buket i helst ikke vil have og frygter i hvad jeres kommende mand finder på af buket? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post *indsæt lille dans* Åh hvor jeg er enig. Faktisk kan jeg godt lide cala'er i en buket med andre blomster, men det der med en ½ meter stilke og lidt satinbånd, det er slet slet ikke mig. "Heldigvis" er Wonderkæreste så nervøs for at "begå fejl" med buketten, at jeg har leveret det der svarer til en gedin billedbog af inspiration til hvad jeg godt kunne tænke mig, plus vi har leget 20 spørgsmål til buketten, hvor han vidst endda har skrevet ned at Cala'er og brudeslør er faux pas for mig, mens pæoner og nelliker gør glæde! Måske du skal lade et ord falde om at puha, se den der buket, den synes jeg ikke er pæn, en dag snart, hvor lejligheden byder sig? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg tør overhovedet ikke overlade en så vigtig ting til min kæreste. Hvis han skulle "bestemme" ville han alligevel ikke få frie hænder, jeg ville diktere nøjagtigt, hvad jeg ville have. Derfor har jeg besluttet, at jeg selv køber den. Og min kæreste er heldigvis ligesom mig ligeglad med traditionen. Og kan godt forstå dig mht cala'erne - jeg synes buketten bliver meget u-handy med de lange stilke. Men ja, sig det da til kæresten, som det er, at du ikke kan lide dem. Det vil han da helt sikkert respektere. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Må også indrømme, at jeg slet ikke overlader det til gemalen.. Jeg har selv bestemt min buket, og den skal være uden calaer og brudeslør! ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg synes nu at det er nogle flotte buketter - men jeg vil ikke selv have sådan en slags buket. Jeg regner med at lave en lille "opskrift" til min kommende, som han kan tage med til blomsterhandleren 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 (edited) · Report post Jeg frygter ikke hvad kæresten finder på... Det er trods alt kun en buket. Jeg tror dog at jeg tager forbi blomsterhandleren med et billede af min kjole, så han ved hvordan den er. Jeg kan rigtig godt lide de lange enkle buketter og jeg har heller ikke en speciel frygt for valg af blomster. Skulle jeg sige noget jeg ikke selv ville vælge er det nok en kæmpe buket med lange blomster hængende ned. Men igen... Det er jo kun en buket og har sjældent set nogle der er grimme. Synes i øvrigt at Bettina Allers buket er smuk og enkel - nogle siger kedelig andre siger elegant. Edited August 4, 2009 by Miss-Lena 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Tja... Min kæreste og jeg har siddet og kigget på lidt billeder, og jeg har så sagt, hvad jeg absolut ikke kunne tænke mig. Men jeg tror slet ikke, det havde været nødvendigt. Jeg har fuldstændig tillid til, at han vælger noget, der er i min smag. Og jeg ved, at han har lagt en del arbejde i at udvælge den helt rigtige buket og talte en del med blomsterhandleren omkring valget... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Manden var meget nervøs for at vælge noget forkert, så jeg fandt en masse billeder af buketter jeg godt kunne lide. De blev lagt i prioriteret rækkefølge og farvemulighederne lagt frem og jeg fik en fantastisk buket I blomsterbutikken fik han at vide, at kvinden ofte var med for at bestemme buketten! Det ville jeg ikke, da jeg gerne ville overraskes. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg må sige, at jeg er enig med Lena. Alle er forskellige og en enkel buket, kan godt være smuk og elegant. Jeg har selv snakket lidt om en "stav af calaer", men jeg overlader det til kæresten. Som jeg ser det, så skal jeg have buketten med ind, med ud og så skal den være med på billederne, fordi det er en af de ting, der hører med. På linje med sløret -i dag har det jo ikke altid samme symbolik. Men det hører da med ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg må sige, at jeg er enig med Lena. Alle er forskellige og en enkel buket, kan godt være smuk og elegant. Jeg har selv snakket lidt om en "stav af calaer", men jeg overlader det til kæresten. Som jeg ser det, så skal jeg have buketten med ind, med ud og så skal den være med på billederne, fordi det er en af de ting, der hører med. På linje med sløret -i dag har det jo ikke altid samme symbolik. Men det hører da med ;) Jeg synes absolut heller ikke de er grimme, jeg har bare forelsket mig i noget andet ;) Og så må jeg jo desværre smide mig på jorden og erkende, JA - jeg er en kontrolfreak!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg må sige, at jeg er enig med Lena. Alle er forskellige og en enkel buket, kan godt være smuk og elegant. Jeg har selv snakket lidt om en "stav af calaer", men jeg overlader det til kæresten. Som jeg ser det, så skal jeg have buketten med ind, med ud og så skal den være med på billederne, fordi det er en af de ting, der hører med. På linje med sløret -i dag har det jo ikke altid samme symbolik. Men det hører da med ;) Jeg synes absolut heller ikke de er grimme, jeg har bare forelsket mig i noget andet ;) Og så må jeg jo desværre smide mig på jorden og erkende, JA - jeg er en kontrolfreak!! Hvad er det så, du vil gå i kirke med? ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Min skræk må absolut være at komme op i kirken og se en orange brudebuket ligge og vente på mig. Jeg bryder mig slet ikke om orange blomster - de minder mig kraftigt om begravelser og har derfor et meget ambivalent forhold til dem. Men jeg har så valgt at printe nogle inspirationsbilleder ud til kærsesten så han kan få en fornemmelse af hvad jeg er til. Jeg glæder mig meget til den dejlige overraskelse det bliver at troppe op i kirken og få den buket min udkårne har særligt valgt til mig. Jeg har lagt inspirationsbilleder ind på side 4 i min planlægningstråd 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg vil have en buket af pæoner eller ranunkler bundet sammen. Ikke andet i. Og der er sat billeder (og skrevet blomsternavne) i vores idé-bog, så det ved min kæreste godt. Det eneste alternativ jeg for alvor har givet ham er at han selv plukker en. Synes nu forresten også at cala'erne er meget flotte. Det er bare ikke mig... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Calaer er heller ikke mig, måske i hvid, i en større sammenhæng. Synes det værste er de sorte - de minder mig om bårebuketter. Men sådan er vi jo forskellige, og jeg kan godt se at det passer til nogle brude! Jeg gik længe og overvejede om jeg turde overlade det til Søren, men da min veninde afslørede skjulte talenter som blomsterbinder - fik hun opgaven. Så nu skal vi på Grøntorvet fredag og bestille blomster Er ret sikker på hvad jeg vil have - og Søren er heldigvis enig ;) Hvis jeg overlod det til Søren ville jeg frygte at jeg endte med sådan noget her - manden har INGEN farvesans 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Calaer er heller ikke mig, måske i hvid, i en større sammenhæng. Synes det værste er de sorte - de minder mig om bårebuketter. Men sådan er vi jo forskellige, og jeg kan godt se at det passer til nogle brude!Jeg gik længe og overvejede om jeg turde overlade det til Søren, men da min veninde afslørede skjulte talenter som blomsterbinder - fik hun opgaven. Så nu skal vi på Grøntorvet fredag og bestille blomster Er ret sikker på hvad jeg vil have - og Søren er heldigvis enig ;) Hvis jeg overlod det til Søren ville jeg frygte at jeg endte med sådan noget her - manden har INGEN farvesans Uhhh det er da også lige de allerværste du har fundet frem hi hi 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Hvad sker der for asparges og ingefær i buketten? I det hele taget er jeg vidst noget konservativ når det kommer til blomster, for jeg forstår overhovedet ikke hvad frugt og grønt skal lave i buketter... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Jeg tror faktisk også at jeg indirekte kommer til selv at bestille mig buket For mig er det ikke BARE en buket - den er en rigtig vigtig del af mine accesorizes på en af mine top 3 store dage i mit liv, så jeg ville simpelthen blive død ked af det hvis jeg fik en buket udleveret der indeholdt brudeslør, nelliker og blomster i varme røde-orange-gule farver. Jeg synes ikke at Cala-buketterne er grimme, men de er slet ikke mig og sådan en ville jeg også blive ret ked af at modtage. Nu har vi en aftale om herhjemme at jeg ikke skal have nogle blomster - jeg har dårlige associationer til at få buketter i tide og utide, så den eneste blomst jeg nogensinde har fået af M er den røde rose han friede med Af denne grund er det også vigtig for mig at jeg fpr en rigtig skøn buket på dagen. Heldigvis er smag jo individuelt - så længe leve mangfoldigheden 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 (edited) · Report post Altså... jeg er heller ikke til callaer. Jeg synes absolut at de er utroligt smukke og virkeligt elegante og stilfulde, men jeg ønsker ikke selv sådan en buket. Måske fordi det ses oftere og oftere. Til gengæld er jeg en af dem, som har valgt den KEDELIGE?? buket, med de LANGE GRIMME STILKE For mig symbolisere min buket det, at kunne lide at være lidt anderledes, det at turde gå egne veje og så videre i den dur. Og jeg har helt selv bestilt min buket! Men generelt ved vores bryllup, forsøger vi på, at det ikke skal blive for sødt. Vi er ikke til hjerter, lyserød, pastelfarver og rød osv. Vi prøver på at gøre det lidt anderledes, ved f.eks at bruge tema med sort og hvid (som jeg dog efterfølgende har fundet ud af, ikke er så unormalt alligevel ) Men min pointe er, at dette forsøger jeg også at få frem i min buket. Ikke en normal rund/dråbeformet buket, som så mange andre. Om man kan lide det eller ej, tager jeg ikke så tungt. Personligt synes jeg at det er smukt, enkelt og stilfuldt med en enkelt lang buket, og heldigvis har vi alle forskellig smag. Jeg er tilgengæld slet ikke til de store dråbeformede buketter med lange "vandfald". Det er alt for stort og "tungt" for mig og vil slet ikke passe til min kjole. Gule blomster er også absolut "no go" til bryllup i min verden. Billedene nedenfor ligner ikke præcist den buket jeg har bestilt, men det er meget tæt på. Disse 3 billeder er som inspiration til blomsterhandleren. Dog kommer buketten til at ligne den første mest. Edited August 4, 2009 by Kinai 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post Altså... jeg er heller ikke til callaer. Jeg synes absolut at de er utroligt smukke og virkeligt elegante og stilfulde, men jeg ønsker ikke selv sådan en buket. Måske fordi det ses oftere og oftere.Til gengæld er jeg en af dem, som har valgt den KEDELIGE?? buket, med de LANGE GRIMME STILKE For mig symbolisere min buket det, at kunne lide at være lidt anderledes, det at turde gå egne veje og så videre i den dur. Og jeg har helt selv bestilt min buket! Men generelt ved vores bryllup, forsøger vi på, at det ikke skal blive for sødt. Vi er ikke til hjerter, lyserød, pastelfarver og rød osv. Vi prøver på at gøre det lidt anderledes, ved f.eks at bruge tema med sort og hvid (som jeg dog efterfølgende har fundet ud af, ikke er så unormalt alligevel ) Men min pointe er, at dette forsøger jeg også at få frem i min buket. Ikke en normal rund/dråbeformet buket, som så mange andre. Om man kan lide det eller ej, tager jeg ikke så tungt. Personligt synes jeg at det er smukt, enkelt og stilfuldt med en enkelt lang buket, og heldigvis har vi alle forskellig smag. Jeg er tilgengæld slet ikke til de store dråbeformede buketter med lange "vandfald". Det er alt for stort og "tungt" for mig og vil slet ikke passe til min kjole. Gule blomster er også absolut "no go" til bryllup i min verden. Billedene nedenfor ligner ikke præcist den buket jeg har bestilt, men det er meget tæt på. Disse 3 billeder er som inspiration til blomsterhandleren. Dog kommer buketten til at ligne den første mest. Sådan noget i den stil tænker jeg også 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 4, 2009 · Report post jeg må indrømme at jeg er slet ikke nervøs, min kæreste ved jeg elsker roser og min ynglingsfarve er lyserød. da vi havde 8års dag for 5 mdr. siden gav han mig en meget smuk buket og da jeg fik den udbrød jeg at det var lige sådan at den skulle se ud og han smilede og sagde ja nu må vi se... men han er ikke ret god til at lyve og han har senere kommet til at røbe at det var en test for brudebuketten for hvis jeg ikke havde sagt det så havde han bare fundet på noget andet 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 5, 2009 · Report post Personligt er jeg bare helt vild med calaerne, men jeg syntes da bare du skal snakke med ham om det og evt. vise ham nogle billeder af det du kan lide. Vores bryllup bliver meget utraditionelt, så jeg bestiller selv min buket. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 6, 2009 · Report post Jeg vælger SELV min buket - primært fordi den bliver ret speciel, måske med fjer i.. Det tør jeg ikke overlade til min mand, I love him by he is not a stylist! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 6, 2009 · Report post Min mand fik helt selv lov til at vælge min buket, og den var helt fantastisk synes jeg, mest fordi jeg ved det er ham som har valgt den specielt til mig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 7, 2009 · Report post Jeg vil ikke have hverken brudeslør eller røde roser i min buket!! Jeg vil gerne have lyserøde og creme pæoner... og liljer og fresier også i creme eller lyserød. Jeg vil gerne have en lidt "løs" buket tror jeg, ikke sådan en stram helt rund. Gerne med noget guld... I det hele taget ikke roser tror jeg. Slet ikke orange og gul!! Men jeg vil ikke diktere min kæreste, han kan godt selv 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 11, 2009 · Report post Det er sjovt som vi er så forskellige - mange af jer er ikke rigtig til efterårsfarverne, men jeg ELSKER dem. Og det ved kæresten heldigvis godt, så når han kommer hjem med blomster til mig i ny og næ, så er det stort set altid i farveskalaen orange-brun-gul. Men overlad dog jobbet med at finde blomster til jeres tilkommende. Hvis de virkelig kender jer - så vil I også elske de buketter, de kommer med. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites