Guest Lrj

små børn

16 posts in this topic

Jeg er lidt i syv sind mht småbørn til brylluppet... På min kærestes side er børn altid med til familiefester, men vi vil bare ikke have de små med til vores. Egentlig ville jeg helst ikke invitere nogle børn overhovedet, men så bliver der ramaskrig i lejren tror jeg...

Hans onkel og tante har tre piger på 13, 19, og 5 år. Kan vi godt invitere de to store og ikke den lille. Desuden har hans moster en dreng på 13 og to piger "på gule plader" på 7 og 4. Drengen tager vi med men ikke de to tøser. Så er der min kærestes bror der har to piger på 5 som han har indimellem. Dem vil vi heller ikke have med.

Kan vi godt tillade os det?

knus

0

Annonce ♥

det kan i ihvertfald dete er jeres fest jeres regler... vi har total sagt at der kommer ingen under 18år med vores bryllup er en voksen fest, min kærestes søskende har nemlig 8 tilsammen i alderen 2-17... vi havde snakket om kun at tage de store med men vi blev enige om at de ikke skulle med.

de blev godt nok lidt overraskede hans søskende, men de fik det jo af vide god til til at finde en til at passe dem.

0

Vi vil heller ikke have børn med til vores fest.

Jeg synes dog, at det er alt eller intet. Jeg synes ikke man kan splitte søskende ad. Det vil da være synd for en på 5 år (eller 8 år eller 10 år), at være den eneste i sin familie, som ikke er inviteret med (ikke MÅ komme med).

Men i sidste ende er det op til jer selv og hvad I føler for.... det er jo jeres fest!

0

Vi synes også, at et bryllup er en voksenfest, og derfor bliver der heller ikke inviteret børn med - uanset alder. Der er dog et familiemedlem, der vil have et barn på 6 mdr. på tidspunktet for brylluppet og sikkert ammer, så der overvejer vi at sige ja, hvis de selv spørger, om de må tage ham med.

Mange hilsner fra Tanja

0

Annonce ♥

Vi havde kun vores store pige på 5,5 år med, vores lille på 19 mdr, var med i kirken og til fotograf, og blev så passet. Desuden var min halvsøster på 12 med, som det eneste andet barn ud over vores egen pige, men ikke min mands nevø og niecer selvom de har samme alder som min halvsøster, som kun var med fordi det er søster.

Min kusine og mand, havde ders lille dreng med da hun ammer, så for os var det en selvfølge de kunne tage ham med, og vi hørte ham overhovedet ikke.

Man kan gøre det helt som man selv vil for det er jer der betaler, men man skal være forberedt på nogen kan gå hen og blive fornærmede og endda sure over det.

0

Vi har hele tiden haft det sådan at der ikke skulle børn med til vores fest... Men men men... Mine forældre har en plejedreng på 7 år som faktisk er som en bror for mig... Og de eneste der kan passe ham, når mine forældre skal have en stund alene, er os!!! Så vi er simpelthen nødt til at invitere ham med, den tanke har vi det også fint med nu. Endvidere har vi spurgt min kærestes søster om hun vil tage hendes dreng med på 6 år, så kan de få fornøjelse af hinanden de to drenge. Men vi ønsker ikke at have søsterens pige med på knap 2 år til den tid, det er hun helt indforstået med. Vores egen datter skal også kun med i kirken og til fotografen...

Vi får dog et andet problem, som jeg da lige kan lufte her, det kunne være nogen kunne give deres besyv med. Min bror har to børn på, til den tid 3 og 5 år, dem ønsker vi ikke skal med, da vi ved at min bror og svigerinde ikke vil se efter dem, og det vil mine forældre så komme til, også selvom de på forhånd har bestemt at de ikke vil!!!!!! Men tror meget bestemt at min bror flipper råden skråt, når han finder ud af at min lillebror (plejedrengen) skal med, min bror kan slet ikke acceptere ham... Og han vil jo også finde ud af til festen at en nevø på den anden skal med.... Tænker på at tage en snak med min bror, men han er meget hård, og det kunne nemt ende med kæmpe skænderi!!!! Hvad tænker I andre??? (skal siges at de to er nogle værre vildbasser og vil kunne spolere hvilken som helst fest!)

Mht børn der bliver ammet, ja så er det jo selvskrevet at de selvfølgelig SKAL med, man kan ikke tage madpakken fra et barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0

Selvfølgelig kan i godt tillade jer ikke at inviterer børn :thumbsupsmileyanim:

Vi har tænkt os at inviterer børnene med til festen de er jo en del af familien, og er opdraget til at alle i den nærmeste familie skal inviteres, om det så er små eller store børn :balloons:

0

De børn der kommer med til vores bryllup er vores store dreng der fylder 9 år måndene efter, vores lille dreng der vil være 2 år skal med til vielsen og foto der efter skal han passes.

Vi har valgt at indvitere min svoger og svigerindes 3 børn med i alderen 4,5 til 10 år, de bor til dagligt i Norge og har ingen til at passe dem da den tjans ellers ville tilfalde min svigerfar og svigermor. Mine søskende har inden børn.

Ingen af vores venner eller anden familie får inviteret børn med.

0

Annonce ♥

Selvfølgelig kan i godt tillade jer ikke at inviterer børn :thumbsupsmileyanim:

Vi har tænkt os at inviterer børnene med til festen de er jo en del af familien, og er opdraget til at alle i den nærmeste familie skal inviteres, om det så er små eller store børn :balloons:

Det er det samme her. Og der vil også være en del der vil få problemer med pasning hvis ikke de skulle med. Min kommende mands fætter og hans kone har 4 børn på 9, 6, 3 og 0 år.. og da vi inviterer de fleste i familien med syntes vi ikke vi kan tillade os at sige nej, men vi ønsker det heller ikke. vi har selv en datter der på det tidspunkt vil være 2½ år og måske har vi en lille baby også, det vil tiden vise.

0

Vi har valgt ikke at have børn med og det er udelukkende fordi at vi også vil have at forældrene skal slå sig løs!! Vi har i alt 4 nevøer og jeg ved at hvis de kom med ville både min søster og min svigerinde have travlt med at styre dem istedet for at slappe af og nyde dagen sammen med os :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har også valgt ikke at have børn med til brylluppet, kun dem der er så små at de blivet ammet eller lign. Vores egen basse på 4 skal derfor heller ikke med. Men de er selvfølgelig alle velkommen i kirken og min ene niece på 6 år har også været med inde til tilretning på min kjole så hun fik set den :thumbsupsmileyanim:

0

Kan godt se at vi falder lidt ud for normen i forhold til dem der har svaret indtil nu, men

vores fest bliver også en børnefest...

Vores to drenge på 5 og 2½ til den tid skal med, mine kusiner og fætre på 12, 7, 6 og 2½ samt kents kusiner og fætre

på 16, 6 og 3 skal også med... hmm... så det bliver 9 børn mellem 16 og 2½ år..

For vores vedkommende er det meget naturligt at de bliver inviteret med, jeg tror egentlig jeg ville

mangle dem hvis ikke de var der...

Men vi skal heller ikke have nogen vild dansefest med masser af venner, og vi satser på at holde festen

på en kro hvor vi vil have et værelse til rådighed, i hvert fald til vores børn, så de kan komme op

og sove når de bliver trætte...

Jeg tror børnene kan være med til at give den afslappende stemning som vi gerne vil have...

0

Annonce ♥

Vi valgte også at invitere børn med, ville simpelthen mangle dem hvis de ikke var der :balloons:

Vores fest var så heller ikke så højtidelig - vi havde lejet en spejderhytte, og niels' forlover havde taget en hoppeborg med, så børnene var rigeligt beskæftiget, der var ingen lov om at de absolut med alt magt skulle sidde ved bordet :thumbsupsmileyanim: samtidig havde vi skrevet i invitationen at praktisk tøj til børnene ville være en god ide, så de kunne komme ud og lege. Jeg oplevede ikke, at forældrene ikke kunne slappe af og nyde festen pga børnene, for da børnene blev trætte kom de bare i seng :badgirl:

Ialt havde vi 13 børn med i alderen 3-16 år og det fungerede super fint

Vi havde to forældrepar som valgte at lade deres børn blive hjemme, og et forældrepar der havde deres lille nyfødt med i kirken og så blev hun passet resten af dagen/natten.

0

.... I min egenskab af sanger til et utal af bryllupper igennem tiden kan jeg ihvertfald kun anbefale IKKE AT HAVE SMÅ BØRN med i kirken, hverken egne eller andres... Der findes selvfølgelig søde børn som godt kan være afdæmpede men de kan også have en dårlig dag... Det er selvfølgelig brudeparrets eget valg men det er bare så synd at man ikke hører hvad præsten siger eller mærker den romantiske stemning fordi der er et barn der skriger eller råber igennem ceremonien fordi det er utilfreds med at dele

opmærksomheden i de 20 min det tager for mor at blive gift. Sagt af en der selv elsker børn- de er dem der er allervigtigste.... Men tænk jer om før de kommer med i kirken. Jeg ville ikke selv satse på at mine børn var blandt de 10-20procent der rent faktisk kan være rolige i kirken ;)

0

.... I min egenskab af sanger til et utal af bryllupper igennem tiden kan jeg ihvertfald kun anbefale IKKE AT HAVE SMÅ BØRN med i kirken, hverken egne eller andres... Der findes selvfølgelig søde børn som godt kan være afdæmpede men de kan også have en dårlig dag... Det er selvfølgelig brudeparrets eget valg men det er bare så synd at man ikke hører hvad præsten siger eller mærker den romantiske stemning fordi der er et barn der skriger eller råber igennem ceremonien fordi det er utilfreds med at dele

opmærksomheden i de 20 min det tager for mor at blive gift. Sagt af en der selv elsker børn- de er dem der er allervigtigste.... Men tænk jer om før de kommer med i kirken. Jeg ville ikke selv satse på at mine børn var blandt de 10-20procent der rent faktisk kan være rolige i kirken ;)

JEg syntes ikke man bare sådan kan stille det op.

Mine drenge ville mangle hvis de ikke var med. Dette ville være så forkert at de ikke var med når vi blev gift. Er ret sikker på at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

Så for mig er det lige så vigtigt at mine børn er med som det der bliver sagt.

0

Annonce ♥