Sign in to follow this  
Followers 0
Camillasc

Hvad laver jeres gæster + spg om tidsplan

8 posts in this topic

Altså vi har ingen rigtig reception, efter kirken er der lidt champagne og snacks til gæsterne og vi siger skål. Det bliver ca. 16.15 og vi skal spise 18.15. I mellemtiden skal vi fotograferes (ca. 1 time) og pakke gaver op, men hvad skal gæsterne lave. Vi håber på godt vejr da vi helst skal være udendørs men kan man evt tage nogen havespil med eller gider folk ikke det i ders fine tøj. 1/4 af gæsterne skal lige vises på plads på deres sovepladser, men det tager jo ikke 2 timer. Vi har aldrig selv været til bryllup så vi aner ikke hvad man laver

Vi havde tænkt at vi skulle have lidt chips og peanuts men tænker om nogen af gæsterne måske bliver for sultne og derfor går sukkerkolde eller drikker for meget alkohol på tom mave. Hvad siger I.

Vores tidplan ser sådan her ud lyder det rimeligt

15.00 Vielse

15.40 Hilse på gæster foran kirken

16.00 Køre mod feststed (15-20 min)

16.20 Ankomst og velkomstskål

16.30 Fotografering

17.30 Pakke gaver op

18.15 Middag (2 retter, portionsanrettet forret)

21.30 Strække ben udendørs (der stilles om til kaffe indendørs)

22.00 Brylupskage, frugt og kaffe

22.30 Brudevals

22.30 Dans

01.30 Natmad

02.00 Dans til den lyse morgen

0

Annonce ♥

Jeg regner med at vores tidsplan ser nogenlund således ud:

14.30: Vielse + hurra og tillykke ved kirken ;)

15.30: Sige goddag, præsentere Toastmaster, skære kage

16.15: Tage billeder

17.15: Gruppebillede

17.30: Kigge på gaver

18.00: Middag

Jeg ANER ikke om det holder. Men i princippet er det max 1½ time gæsterne er alene, og der er masser at lave.

De der skal overnatte på slottet, kan finde deres værelser, de skal spise bryllupskage og drikke kaffe/te/champagne, og så skal de have taget parbilleder (tror jeg nok - i hvert fald nogle billeder).

Så skal vi have taget et gruppebillede, og vi skal kigge på gaver (som i mellemtiden er blevet pakket op..), og derefter middag.

Alle de erfarne fortæller, at der slet ikke er så god tid som man tror, så jeg tror ikke du skal være bekymret. Det ville da være fint med et spil petanque, kroket el.l., hvis der er nogen, der har lyst, men ellers underholder de fint sig selv. Sørg for der er lidt at drikke og spise, så kører det fint.

;)

0

Vores program ser nogenlunde sådan her ud, i den form vi har forhandlet os frem til nu ;)

13.30 Vielse

14.30 Reception

15.45 Brudeparret smutter fra Reception for at få taget billeder

16.30 Reception slut, farvel og tak

16.45-17.00 Velkomstdrinks og kigge lidt på pakker

17.30 Middag - buffet

22.00 Kaffe og Te

23.00 Brudevals

02.00 Natmad

Der mangler noget detaljeplanlægning, men det er udkastet som det er nu.

0

Tror ikke folk gider have spil med mere når det ikke er en have fest.

Men ud fra hav du skriver har i så overvejet at bytte rundt på tingene - jeg ved ikke helt for hvor fast tiderne lægger.

Men havde det været mig havde jeg byttet rundt så programmet så sådan ud. Det giver folk mere frihed dem der kan tjekke ind har go tid til det. Og dem der ikke skal kan selv råde over deres tid. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men sådan som du skrev jeres program var lagt så skal de selv få tiden til at gå på feststedet og det kan godt blive trivielt. Men har de denne frihed efter kirken kan de gøre hvad de vil. dem der bor tæt på kan lige nå hjem og smide benen op. Andre kan finde tanken og købe cigaretter, og sådan i dendur. Så det havde jeg gjort. Hvis i gerne vil ha at gæsterne er til stede når i pakker gaver op kan i i gøre det fra kl. 17 af og samtidig byde på velkomstdink med mere der.

15.00 Vielse

15.40 Hilse på gæster foran kirken

16.00 Køre mod feststed (15-20 min)

16.20 Fotografering

16.30 Pakke gaver op

17.30 Ankomst og velkomstskål18.15 Middag (2 retter, portionsanrettet forret)

21.30 Strække ben udendørs (der stilles om til kaffe indendørs)

22.00 Brylupskage, frugt og kaffe

22.30 Brudevals

22.30 Dans

01.30 Natmad

02.00 Dans til den lyse morgen

Håber programmet giver mening.

0

Annonce ♥

Hvis I på en eller anden måde kan hæge bordplanen op, så gæsterne kan kigge på den og finde ud af hvem de skal sidde ved siden af, så skal det også nok starte snakken.

Har I en liste over gæsternes relation til jer og den bliver delt ud til alle gæsterne, så vil det også være med til at give folk noget at snakke om.

Jeg tror ikke I skal være så nervøse for de 2 timer, med mindre der kommer rigtigt mange som slet ikke kender andre end jer.

Dog skal I sørge for at folk ikke kun kan sidde stille... Der skal være plads til at kunne bevæge sig rundt. Man sidder meget ned til middagen, og folk har brug for at få lidt gang i kroppen, og det hjælper også hvis man kan bevæge sig lidt inden middagen.

Har du i tidsplanen taget højde for evt. taler og sange?

Edited by mpindj
0

Vi skal have taget billeder lige ved siden af kirken :thumbsupsmileyanim: Så her byder vi gæsterne på lidt forfriskninger og der skal også tages billeder af dem.

Men ellers er tidsplanen vel nogenlunde sådan her:

14:30 Vielse

15:30 Forfriskninger og fotografering

16:30-17:30 Gæster begynder at ankomme til festen hvor der vil være noget at drikke og snacks

17:30 Velkomst

18:00 Middag efterfulgt af kaffe og bryllupskage og åbning af gaver

Inden 24:00 skal der danses brudevals

01:30 Natmad

Ellers skal vi bare hygge og feste.

0

Har læst om andre, der laver "Tip en 13´ner" om brudeparret, som gæsterne kan fornøje sig med, mens man evt. får taget billeder. Jeg synes, det er en sjov idé, som sikkert får snakken til at gå. Hertil kan klippe en skabelon ud, så man hurtigt kan rette svarene. Det var måske en opgave for toastmasteren, best man eller en helt tredje betroet person...

0

Ih, jeg går også og er lidt i tvivl om vores plan holder.

Vi skal vies og holde festen på Middelgrundsfortet ude i Øresund. Gæsterne bliver sejlet derud og er der klokken 14.30, og vielsen er først klokken 16.

Der vil være en bar, hvor de kan bestille lidt at drikke, og de fleste af gæsterne skal vises op til deres værelser, men er der nok at lave, og når folk at blive sultne? :thumbsupsmileyanim: Vi skal have velkomstdrink, bryllupskage og kaffe lige efter vielsen (der ikke er så lang, da det er en borgerlig vielse).

Skal der være en form for snack, mens de venter på vielsen?

0

Annonce ♥