Sign in to follow this  
Followers 0
Kommende*FruG*

Band VS. dj....

22 posts in this topic

Hej :c166:

Jeg søger lidt erfaringer fra jer, som har hyret en dj/har haft en dj til jeres bryllup...

Var det fedt - eller var I kede af, at I ikke havde et band??

Vi overvejer seriøst at hyre en dj - også fordi vi gerne vil have mere blandet musik end et band som regel spiller

(Vi er vilde med (og vil gerne høre) alt lige fra Katy Perry til Shubidua :bearhug:

Prismæssigt er der vel også en forskel? Eller - hvad koster en dj. typisk??

Erfaringer søges :17:

0

Annonce ♥

Vi havde en DJ til vores bryllup - og det har vi bestemt ikke fortrudt :bearhug: Han spillede under middagen og indtil vi ikke kunne feste mere, og det var god musik hele vejen. Desuden var det meget varieret, så alle der gerne ville danse havde mulighed for at høre den type de nu end gerne ville danse til :c166:

Vi gav 5000,- fra kl 18.00 til 02.00 + 500,- for en time ekstra som vi først bestemt os for på dagen

Desuden havde vi en del sange, og der havde Hans (Limelight) indspillede udgaver af diverse festsange med, så selv der var det ikke kun vores egne spæde stemmer

0

nu er vi jo ligesom ikke gift endnu, meeeeeen vi har valgt en dj, dels for at få mere for pengene og dels fordi at vi også vil kunne feste til alt slags musik...

Dermed ikke sagt at et band ikke gør det godt, min storebror havde et band til hans bryllup og de var super.... Vores budget er bare ikke til at hyre et band på et par timer...

0

Vi havde en Dj til vores bryllup... og det var simpelthen så godt.

jeg synes det var dejligt der var så meget forskelligt musik og ikke den samme stemme man hørte igennem det hele :bearhug:

vi fik danset hele natten :c166:

0

Annonce ♥

Vi valgte en DJ og det fortrød vi bestemt ikke...

Vi valgte en DJ pg. prisen, da den er billigere i forhold til band og alt musikken var perfekt selvom det var fra en DJ... Hos os var der mange ude og danse, både store som små....

Edited by Ria
0

Vi havde også DJ til vores bryllup og det af forskellige grunde.

-Pladsen. Vi havde simpelthen ikke plads til et band medmindre der skulle flyttes kraftigt rundt efter middagen

- Pris og kvalitet. Min mand og mange af vores gæster er musikere og derfor skulle et evt. band være af super kvalitet og så ryger prisen altså meget hurtigt der op af.

Vi fik Dj'en som en vennetjeneste og betalte 2000,- Han spillede fra 23 - 04

0

Vi skal godt nok først giftes næste sommer, men vi har lige bekræftet med diskobilen.dk (efter varme anbefalinger herinde).

Vi har valgt en dj dels fordi det er noget billigere end et band og dels fordi vi gerne vil have at vores gæster skal kunne have indflydelse på typen af musik.

Vi havde undersøgt et jazzband, men de skulle have 4500 for at spille fra 22-01. Sammenlignet skal diskobilen have 7700 (de skal også køre fra sjælland til sdr. jylland) for at spille fra kl. 15 og til vi går kolde. Og så er jazz lidt tricky for hvis ingen af vores gæster viste sig at være vilde med jazz ville festen være ret død. Nu kan alle give deres besyv med.

Vi havde også snakket om en jukeboks, men alle vi talte med havde dårlige erfaringer med dette.

Nu kan alle være med til at bestemme hvad der skal festes til, men der er en "tovholder" som sørger for at der ikke bliver spillet 28 numre i træk med Metallica, eller at folk hiver stikket ud fordi de ikke kan lide musikken.

Vi glæder os!

0

1.000 Tak Henriette. Det er rigtigt nok at "vi" i daglig tale ofte bliver kaldt for "Diskobil'en" og vores Facebook gruppe hedder også "Vi Ælsker Diskobilen" men vores hjemmeside hedder www.diskobil.dk eller www.bryllupsdiskotek.dk for den sags skyld.

Jeg skal måske også nævne at Hans Lynnerup som bliver nævnt ovenfor er en af vores gode samarbejdspartnere. Jeg kan ikke huske hvem af os der startede med det, men det med at akkompagnere til festsange via CD er også noget vi gør. Ofte viser det sig at dem som spørger på en pianist til under middagen, ene og alene gør det fordi de vil have musik til festsangene og der er dette en god (og økonomisk) måde at gøre det på.

0

Annonce ♥

Vi havde selv en "suppe-steg-og-is"-musikker til vores bryllup.

Men vi var til et bryllup for nogle år siden hvor de havde et par DJ's. Under selve maden var de gode nok, men da det kom til sangene havde de ikke melodierne til alle sammen, og nogle gange var vi nødt til at stoppe midt i en sang fordi de skulle starte cd'en forfra. Efter maden til dansen var de helt i top.

Jeg ved jo ikke hvad de har kostet, men jeg kunne godt forestille mig at de var rimelige billige... Så måske hvis man bestiller noget lidt dyrer og måske med mere erfaring, så kan det sikkert blive rigtig godt.

0

men da det kom til sangene havde de ikke melodierne til alle sammen, og nogle gange var vi nødt til at stoppe midt i en sang fordi de skulle starte cd'en forfra. Efter maden til dansen var de helt i top.

Jeg ved jo ikke hvad de har kostet, men jeg kunne godt forestille mig at de var rimelige billige... Så måske hvis man bestiller noget lidt dyrer og måske med mere erfaring, så kan det sikkert blive rigtig godt.

Både og vil jeg sige

Der skrives sange på rigtig mange melodier i dag. Også melodier som man slet ikke kunne drømme om. Nogle kan slet ikke skaffes instrumentalt (eks. its hard to be a nissemand). Jeg vil tro at vi i snit har musik til 80% af de sange der kommer og man udvider løbende i takt med at en dj kommer hjem og siger at "jeg manglede den og den".

Derimod burde det ikke være nødvendigt at starte cd'en (nummeret) forfra blot fordi sangen har flere vers end den instrumentale version eller fordi der skal skåles midt i et nummer. Via funktioner som Cue start, loop m.v. kan man få nummeret til at starte ved versets start eller køre i en uendelighed hvorved folk slet ikke bemærker det.

Men det kræver da lidt øvelse og man kommer da af og til ud for at nogle af bordene ikke er blevet færdige med at skåle eller bare "taler" hvor resten af selskabet fortsætter med sangen og så skal der måske lige improviseres og startes forfra. Det er nøjagtig samme situation for solomusikeren; Det kan man aldrig gardere sig imod.

0

Hey,

Ja vi er ikke gift endnu, men men men.. musikken er på plads. Vi skal have en DJ. Dette er fordi vi begge ønsker at dagen skal være på vores præmisser. Der er da nogen der har spurgt om hvorfor vi ikke skal have en "suppe-steg-is" musiker, men der mener vi at en DJ passer mere til os.

Vi har været med til brylluper hvor der var et band eller en "suppe-steg-is" musiker. Der hvor der var band fungere det virkelig godt, men "suppe-steg-is musikanten" var ikke lige helt god.

Jeg synes fordelen ved en DJ, er at de har alt slags musik, og det er den rigtigte udgave af musikken. Sangene bliver ikke spillet for hurtigt eller forlangsomt, og gæsterne kan have en langt større indflydelse på hvad der skal spilles.

Det er min lillebrors diskotek der kommer til festen og spiller, og det er godt for dem kender vi og de ved hvad vi vil have. Så glæder mig mega meget til dagen kommer...

0

Annonce ♥

Vi valgte en DJ og det fortrydte vi bestemt ikke...

Vi valgte en DJ pg. prisen, da den er billigere i forhold til band og alt musikken var perfekt selvom det var fra en DJ... Hos os var der mange uge og danse, både store som små....

Glad for at høre, at det var en succes - ellers skulle jeg jo have haft Jacob (der spillede jobbet) ind og stå skoleret på kontoret :cheerleader3:

Man kan sige, at den situation som LisaBirk beskriver vel egentlig er meget sigende for, hvorfor man lige bør tænke sig om en ekstra gang, før man vælger DJ.

DJ-branchen er jo en særdeles broget branche med aktører på alle niveauer - og ikke mindst i alle aldersklasser. En af de væsentlige forskelle er jo selvfølgelig, at vi "gamle" DJs er vant til at spille for voksenpublikumemt og derfor også gerne skulle kende vores musik (inklusive det instrumentale) så godt, at den slags kedelige oplevelser undgås og hele festen kører flydende. Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :cheerleader3:

Det er ikke altid (faktisk langt fra) dem med den flotteste hjememside, der også vil passe bedst ind til DIN fest. Derfor er et godt råd altid lige at TALE med personerne bag hjemmesiden og høre lidt om, hvordan de forestiller sig at bryllupsfesten vil forløbe. Spørg lidt ind til deres erfaringer med bryllupper - så vil du hurtigt kunne fornemme om ham i den anden ende taler sandt, eller han pynter lidt på sin kunnen...

0

Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :thumbsupsmileyanim:

Ja og kender sit grej. Jeg må da ærligt indrømme at de første gange jeg skulle "akkompagnere festsange" på min nye afspiller her fornylig så ville den ikke som jeg ville da det kom til at køre versene forfra og så blev der lynhurtigt anlagt en skålepause (og jeg kom faktisk til at tænke på denne tråd). Det handler om at Pioneer og Denon maskinerne er opbygget fundamentalt forskelligt opbygget og indrømmet så er jeg da begyndt at have samme festsang liggende klar "på verset" på et af de andre drev indtil det bare ligger på rygraden.

0

Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :thumbsupsmileyanim:

Ja og kender sit grej. Jeg må da ærligt indrømme at de første gange jeg skulle "akkompagnere festsange" på min nye afspiller her fornylig så ville den ikke som jeg ville da det kom til at køre versene forfra og så blev der lynhurtigt anlagt en skålepause (og jeg kom faktisk til at tænke på denne tråd). Det handler om at Pioneer og Denon maskinerne er opbygget fundamentalt forskelligt opbygget og indrømmet så er jeg da begyndt at have samme festsang liggende klar "på verset" på et af de andre drev indtil det bare ligger på rygraden.

Nåååja du har jo fået Pioneer MEP-7000... så er du blevet lige så fint kørende som mig, jeg er helt vildt glad for min :thumbsupsmileyanim:

0

Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :cheerleader3:

Nåååja du har jo fået Pioneer MEP-7000... så er du blevet lige så fint kørende som mig, jeg er helt vildt glad for min :balloons:

Ja men skulle lige vende mig til den og er også glad for den nu. Nu går jeg bare og venter på min DJM-5000.

PS. Nok lidt indforstået for alle andre end Jesper og mig.

0

Annonce ♥

Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :cheerleader3:

Nåååja du har jo fået Pioneer MEP-7000... så er du blevet lige så fint kørende som mig, jeg er helt vildt glad for min :balloons:

Ja men skulle lige vende mig til den og er også glad for den nu. Nu går jeg bare og venter på min DJM-5000.

PS. Nok lidt indforstået for alle andre end Jesper og mig.

Det siger du ikke ;) :cheerleader3:

Men så kom min tråd da op igen :cheerleader3:

0

Smiler overbærende til Bent og Jesper:

Det er meget "indforstået" for os bridezilla´er - men demonstrerer samtidig, at I begge brænder for jeres metier, og har forstand på det I laver, en kæmpe fordel for os kunder! :)

Mange venlige hilsner til jer begge fra

Rikke Marie

0

Vi valgte en DJ pg. prisen, da den er billigere i forhold til band og alt musikken var perfekt selvom det var fra en DJ... Hos os var der mange uge og danse, både store som små....

Glad for at høre, at det var en succes - ellers skulle jeg jo have haft Jacob (der spillede jobbet) ind og stå skoleret på kontoret :)

Man kan sige, at den situation som LisaBirk beskriver vel egentlig er meget sigende for, hvorfor man lige bør tænke sig om en ekstra gang, før man vælger DJ.

DJ-branchen er jo en særdeles broget branche med aktører på alle niveauer - og ikke mindst i alle aldersklasser. En af de væsentlige forskelle er jo selvfølgelig, at vi "gamle" DJs er vant til at spille for voksenpublikumemt og derfor også gerne skulle kende vores musik (inklusive det instrumentale) så godt, at den slags kedelige oplevelser undgås og hele festen kører flydende. Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :)

Det er ikke altid (faktisk langt fra) dem med den flotteste hjememside, der også vil passe bedst ind til DIN fest. Derfor er et godt råd altid lige at TALE med personerne bag hjemmesiden og høre lidt om, hvordan de forestiller sig at bryllupsfesten vil forløbe. Spørg lidt ind til deres erfaringer med bryllupper - så vil du hurtigt kunne fornemme om ham i den anden ende taler sandt, eller han pynter lidt på sin kunnen...

Vi havde Flashlight ved vores bryllup 15. august, havde valgt løsningen med pianist efterfulgt af DJ - det var bare helt fantastisk, selv min "helt-nye-mand's" impulsive indfald blev fulgt op af DJ, super. Pianisten, en lille meget gravid pige, både spillede og sang under hele middagen så alle var imponerede.

Tak for det.

:)

0

Annonce ♥

Glad for at høre, at det var en succes - ellers skulle jeg jo have haft Jacob (der spillede jobbet) ind og stå skoleret på kontoret :)

DJ-branchen er jo en særdeles broget branche med aktører på alle niveauer - og ikke mindst i alle aldersklasser. En af de væsentlige forskelle er jo selvfølgelig, at vi "gamle" DJs er vant til at spille for voksenpublikumemt og derfor også gerne skulle kende vores musik (inklusive det instrumentale) så godt, at den slags kedelige oplevelser undgås og hele festen kører flydende. Som Diskobil også er inde på findes der nemlig forholdsvis enkle tekniske måder at undgå de nævnte uheld på... hvis bare man har den fornødne rutine på grejet og kendskab til musikken. :cheerleader3:

Vi havde Flashlight ved vores bryllup 15. august, havde valgt løsningen med pianist efterfulgt af DJ - det var bare helt fantastisk, selv min "helt-nye-mand's" impulsive indfald blev fulgt op af DJ, super. Pianisten, en lille meget gravid pige, både spillede og sang under hele middagen så alle var imponerede.

Tak for det.

:)

sjovt, vi blev også gift d. 15 august og havde flashlight :)

0

vi havde også valgt en pianist under middagen og dj til dansen. Vi var rigtig glade for vores valg. pianisten var med til at skabe en god stemning, og dj´en sørgede for at der var dans hele natten :-) Jeg dansede stort set hele tiden (jeg elsker at danse)

Og hos os var det også stor succes

0