Guest HannahChr

Kan man tillade sig at styre mængden af taler og sange?

18 indlæg i dette emne

Min kommende mand og jeg er blevet enige om at vi ikke gider drukne i timelange taler og lange sange. Især fordi vi ved min familie kan være slem til det. Er det så okay, at man i invitationen nævner at talerne max. må være x antal min. lange og f.eks. max. x taler og x sange pr. familie?

Vi havde overvejet som et lille sjovt/spøjst indslag for at det hele ikke bliver så formelt at når der skal holdes taler så får vedkommende sendt et lille timeglas ned, som har sand til f.eks. 5 min eller mere og trækker vedkommende det i langdrag så er det tilladt at "dingle" på glassene ;) Begge vores familier er rimelig frisindede og har humor, så det burde ikke være noget problem. Men tilbage til spørgsmålet.

Er det okay at man styrer antallet af taler og sange? Altså hvor mange der maksimum må være på den aften?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan, man kunne jo skrive det i invitationerne... evt. på en lidt morsom måde, måske noget med at i altså gerne vil nå brudevalsen inden midnat, og derfor føler at i er nødt til at begrænse antallet af taler og andre festlige indslag :c166: ... og synes klart det ku være en sjov måde at overholde det, ved at bruge timeglasset... håber i finder en løsning som virker for jer :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kommende mand og jeg er blevet enige om at vi ikke gider drukne i timelange taler og lange sange. Især fordi vi ved min familie kan være slem til det. Er det så okay, at man i invitationen nævner at talerne max. må være x antal min. lange og f.eks. max. x taler og x sange pr. familie?

Vi havde overvejet som et lille sjovt/spøjst indslag for at det hele ikke bliver så formelt at når der skal holdes taler så får vedkommende sendt et lille timeglas ned, som har sand til f.eks. 5 min eller mere og trækker vedkommende det i langdrag så er det tilladt at "dingle" på glassene ;) Begge vores familier er rimelig frisindede og har humor, så det burde ikke være noget problem. Men tilbage til spørgsmålet.

Er det okay at man styrer antallet af taler og sange? Altså hvor mange der maksimum må være på den aften?

Altså skal jeg være helt ærlig, så vil jeg umiddelbart sige nej - det kan i ikke tillade jer..

Men jeg forstår så udmærket hvor du komme fra. Vi vil også helst være fri for en masse festsange, men går i stedet vis familien, og lader dem kontrollere vores bedsteforældre m.fl. en smule..

Jeg vil sige, at det er at gå lidt for vidt og skrive max antal minutter o.l. i invitationen. Og jeg ville heller ikke bryde mig om, at jeg ville skulle holde tale på tid på for - så tror jeg faktisk hellere jeg ville lade være med at sige noget!

Men altså - i kender jeres famillie bedst, og ved, om det kan blive et problem eller ej. Jeg ville dog vælge en langt mindre direkte måde at gøre det på.

Held og lykke med det :bearhug:

jeg må sige det samme som Louise.Eriksen - Jeg sys ik man kan, men så igen - du kender jo nok din familie bedst

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg altså helle ikke I kan tillade jer, men det er jo bare min mening.

Til gengæld kunne I jo frabede jer sange helt, så bliver der ihvert tilfælde skåret lidt ned på de "festlige" indslag :c166: hehe

Men i sidste ende er det jo op til jer hvad i synes i kan og vil gøre. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi er enige om at vi vil nyde hvert et indslag der måtte komme.... Vedr. længden på de forskellige indslag og få dem tidsmæssigt sammensat.... HAHAHA det bliver vores toastmasters problem... Det kan han få lov at bekymre sig om.

Personligt ville jeg aldrig frabede mig noget som folk vil gøre af kærlighed til mig og min tilkommende men der er vi jo alle forskellige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det synes jeg altså helle ikke I kan tillade jer, men det er jo bare min mening.

Til gengæld kunne I jo frabede jer sange helt, så bliver der ihvert tilfælde skåret lidt ned på de "festlige" indslag :c166: hehe

Men i sidste ende er det jo op til jer hvad i synes i kan og vil gøre. :bearhug:

helt enig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg foreslår at I istedet i invitationen skriver hvem jeres toastmaster er, og så fortæller ham om jeres bekymringer.

alt afhængig af hvor mange henvendelser han så får, kan han jo stramme lidt op på "planen" ved at informere folk på forhånd om at tidsplanen kommer til at være meget stram, og bede dem om at forsøge at gøre det kort. på den måde har I indirekte mulighed for at syre det, uden direkte at gøre det.

i weekenden serverede jeg til et bryllup hvor der var 16 indslag. og selvom både vi og toastmasteren gjorde et i hærdigt forsøg, endte det alligevel med at vi måtte have 6-8 indslag lige i træk. det var rigtig ærgeligt, så jeg forstår godt din bekymring, men det er altså en sjældenhed at det sker.

de obligatoriske taler er oftest, gommen, bruden (hvis hun har lyst) forældrene og toastmasteren. har jeg glemt nogen???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg faktisk ikke i kan tillade jer :c166:

De må jo synes at de har noget de gerne vil gøre for jer, enten sang, tale eller anden underholdning, og synes måske det er lidt respektløst at sige at man helst er fri.

Jeg ville bare være super glade for at min venner og familie har lyst til at gøre vores dag speciel og fantastisk :17: :bearhug:

Men du kender jeres familier og gør sevlfølgelig det der er bedst og mest rigtig for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige her må jeg stemme i med resten af koret!

Der er virkelig ting man som brudepar må lære at leve med når det kommer til bryllupsfesten. Husk på at i faktisk på den måde fratager jeres famillie og venner muligheden for at fejre jer på deres særlige måde. Der burde netop her ikke gå noget fra jer, at jeres kæreste vil fortælle præcis hvorfor de kan lide jer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg deler holdning med resten af koret.

Men i dygtig toastmaster vil inden dagen aftale hvor lang tid hver enkelt taler har til dispusition. så vælg en der kender til det at være toastmaster og kender din familie så kan det være at det gennem den vej ikke bliver et problem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Louise & Co. Det vil være at gå for vidt at sætte taletid eller sætte restriktioner på de enkelte familier men der er intet til hinder for at man i invitationen skriver at man ikke ønsker en fest der bliver indvaderet i lange taler.

Når det så er sagt så er min oplevelse at talerstrømme og længde på talerne er for nedadgående. De fleste ved godt at der er grænser for hvor meget tid man kan beslaglægge i et bryllupsselskab og der bliver l ængere og længere mellem "ørkenvandringerne" (de fester hvor der er 15 taler og 15 sange).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo det kan i godt tillade jer.

Grunden til jeg siger det er at vi frabeder os lejlighedssange samt taler i uoverskuelig længde.

Faktisk oplyser vores toastmaster "taleren" om at begrænse længde på talen.

Jeg mener at man sagtens kan sige at det ok at du vil holde en tale men tag hensyn til de andre gæster.

MizzT

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver i vores invitationer at vi ønsker sange og taler holdes på et minimum. Det gjorde et vennerpar af vores for nogle år siden, og det fik ingen ondt i r... over. Men vi skriver også at festlige indslag modtages gerne. Så modsat mange andre synes jeg godt I kan tillade jer det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes at der er lige lovlig bridezilla at gøre det så præcist. vi er heller ikke interesseret i at sidde for længe ved bordet så vi skrev følgende i invitationen:

Da vi syntes at der er vigtigere at betræde dansegulvet end at varme stolene til midnat, eller længere. Frabeder vi os sange. Festlige og utraditionelle indslag er dog velkommen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste der frabeder sig sangene gør det normalt heller ikke på grund af tiden. Det er nemlig ikke sangene der er tidsrøvere. det gør de fordi de frygter såkaldte "internet-sange" hvor sangene er hentet på nettet og navnene så lige er ændret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg føler mig en anelse misforstået og ønsker bestemt ikke at blive betragtet som en bridezilla :fløjt: . Det var absolut ikke ment på den måde. Kan være jeg ikke fik udtrykt mig korrekt og det må I selvfølgelig undskylde :thumbsupsmileyanim:

Det er ikke fordi vi ikke ønsker at folk holder taler, kommer med sange o.s.v. Men jeg ved bare fra min egen familie at det kan komme til at trække i langdrag og at det kan blive disse internet-sange der kommer for dagen. Folk mener det i god tro og det er da også dejligt at blive fejret på den måde. Men det er jo også rart at man kan spise mens maden er varm og snakke og hygge og danse og alt det uden at blive forsinket af alen lange sange og taler, he he ;)

Men jeg sætter skam pris på jeres meninger (var jo også det jeg bad om ;) ) Og kan se mange gode forslag, som jeg klart vil tage med i mine overvejelser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer