metteholm

leje af festlokale før kirke?

14 indlæg i dette emne

Puha søger lidt råd her tror jeg. Er jo i den "heldige" situation at være tidlig ude med bryllupsdato :bearhug: Kirken kan desværre ikke reserveres så tidlig, max et år før... nu står vi dog i den situation at vi skal ud at kigge på et feststed på mandag som vi rigtig godt kunne tænke os at leje og derfor gerne vil være tidligt ude... min kære kæreste er ikke medlem af folkekirken og vi kan derfor måske få lidt problemer med at reservere kirken i god tid da vi kan komme bag i køen pga af det (har jeg hørt)... nu ved jeg så ikke helt hvad vi skal gøre hvis det nu viser sig at feststedet er fantastisk og vi blir nødt til at reservere før kirken kan bestilles... ville i turde gøre det?? Håber på at man kan nøjes med at betale et depositum som så evt kan gå spilt... men vil gerne lige høre hvor mange af jer der har haft problemer med at få den dato i gerne ville have i kirken...

Og tager gerne imod erfaringer hvis der er nogen herinde der er blevet gift i kirke uden den ene part var medlem af folkekirken...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestilte kirken 5 mdr. før (da vi først der blev enige om at blive gift)

Det var ikke noget problem at få den dato vi havde valgt - reserverede først lokalet og derefter kirken...

Ligger der ikke en anden kirke i nærheden, hvis det skulle ske, at "jeres" kirke er reserveret til andre?

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at høre du ingen problemer havde, det beroliger mig lidt :c166:

Jo der ligger faktisk en anden kirke i byen som vi nok kunne vælge i tilfælde af at vi får problemer med den vi gerne vil have, den betyder bare lidt for os da vi kan se den fra soveværelsesvinduet og er en rigtig hyggelig landsbykirke med god stemning :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis i vil være helt sikre på at Kirken kan blive jeres på dagen, så ville jeg se at få meldt din kæreste ind i folkekirken igen. Så er der jo ingen ko på isen.. Ellers så ville jeg opsøge den præst der arbejder i kirken og forhører mig om hvilket syn vedkommende har på at vie et par hvor den ene part ikke er medlem af folkekirken.. En smuk gestus her kunne være at i begge tropper op til kommende højmesse på søndag ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre på ingen måde muligt at få min kæreste til at melde sig ind i folkekirken igen :bearhug: men ja en god ide kunne være at snakke med præsten! jeg ved der er flere præster tilknyttet så der er jo håb at en af dem kan lide min kæreste alligevel! Det kan desværre ikke blive denne søndag da vi er i Jylland hos mine forældre... men må se om jeg ikke kan få ham med derop en anden gang og snakke med en præst! Tak for rådet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis i vil være helt sikre på at Kirken kan blive jeres på dagen, så ville jeg se at få meldt din kæreste ind i folkekirken igen. Så er der jo ingen ko på isen.. Ellers så ville jeg opsøge den præst der arbejder i kirken og forhører mig om hvilket syn vedkommende har på at vie et par hvor den ene part ikke er medlem af folkekirken.. En smuk gestus her kunne være at i begge tropper op til kommende højmesse på søndag ;)

Denne holder jeg også på. Er det slet ikke muligt at få ham meldt ind.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Troede engentlig ikke det betød noget, bare den ene part var medlem af folkekirken... Men ville da helt sikkert snakke med præsten og høre hvilke muligheder der er...

Vi havde ingen problemer med at få den dato vi havde sat os for, vi bestilte ca. 9 måneder før...

Held og lykke med det :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Jeg synes ikke I skal "panikke" - bestil jeres drømmefeststed og når I er I så god tid, burde det ikke være noget problem med at få kirken.

Jeg er heller ikke medlem af folkekirken- og der var ingen problemer med at få den dag og det tidspunkt vi havde ønsket- der var ikke noget med "kø-system" eller lignende.... Og det var endda domkriken?!

Så held og lykke og ud at se på drømmestedet- håber det lever op til forventningerne (og nu er jeg bare nysgerig- hvor er det?)

knus Soba

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha søger lidt råd her tror jeg. Er jo i den "heldige" situation at være tidlig ude med bryllupsdato :17: Kirken kan desværre ikke reserveres så tidlig, max et år før... nu står vi dog i den situation at vi skal ud at kigge på et feststed på mandag som vi rigtig godt kunne tænke os at leje og derfor gerne vil være tidligt ude... min kære kæreste er ikke medlem af folkekirken og vi kan derfor måske få lidt problemer med at reservere kirken i god tid da vi kan komme bag i køen pga af det (har jeg hørt)... nu ved jeg så ikke helt hvad vi skal gøre hvis det nu viser sig at feststedet er fantastisk og vi blir nødt til at reservere før kirken kan bestilles... ville i turde gøre det?? Håber på at man kan nøjes med at betale et depositum som så evt kan gå spilt... men vil gerne lige høre hvor mange af jer der har haft problemer med at få den dato i gerne ville have i kirken...

Og tager gerne imod erfaringer hvis der er nogen herinde der er blevet gift i kirke uden den ene part var medlem af folkekirken...

hejsa

Jeg er IKKE medlem af folkekirken men det er min kæreste. Det var ikke noget problem så længe en af os var medlem... Det skal også lige siges at jeg er katolik, som den danske kirke "anerkender" (kirkens ord), så hvis din kæreste er f.eks. muslim kunne situationen være anderledes.

Vi skrev til den kirke vi ville gifte os i. Vi fandt ud af at det ikke var "vores kirke" men pga. beliggenhed-bopæl... så måtte vi godt. Vi forklarede vores situation og som sagt, det var ingen problem. Husk også at der kan være flere tidspunkter samme dag man kan blive viet i... :c166::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes i skal booke feststedet så i er sikre på at få det til jeres store dag.

I høj højsæsonen kan der være op til 3 bryllupper om dagen i en kirke så selvom et andet par skulle komme foran jer er det sikkert muligt at få det passet ind alligevel.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nej desværre, han er meget meget meget ateist hehe, så han nægter at melde sig ind igen. Han bliver kun gift i kirken pga det er mit ønske, og længere går han ikke....

Det er sonnerupgaard gods vi skal ud og se på...

men er glad for at høre at der er flere af jer hvor som ikke havde problemer selvom den ene part ikke var medlem - håber heller ikke det bliver noget problem for os når tiden kommer. Så vil bare være i god tid med feststedet som i anbefaler .... så er 1 ting da på plads :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er jo muligt at blive gift bare så længe den ene er medlem, har bare hørt flere sige at man kan risikere at nogle præster ikke vil vie os eller at vi ikke kan bestille kirken i ligeså god tid osv...

Her er det kun mig der er medlem af folkekirken, har en kæreste der er ateist. Men vi har ikke haft problemer med kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer