Kristina B.

Vores bryllupskage

21 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

WOWW den er da bare flot :thumbsupsmileyanim: Hvor lang tid tog det dig at lave den?? Og hvor lang tid før bryllupet begyndte du at lave den?? Jeg er bare nysgerrig , da vi planlægger at lave vore selv, men tror godt nok ikke den bliver så flot som din ;)

Du kan godt være rigtig stolt, men tror du har prøvet det før :)

0

Annonce ♥

WOWW den er da bare flot :) Hvor lang tid tog det dig at lave den?? Og hvor lang tid før bryllupet begyndte du at lave den?? Jeg er bare nysgerrig , da vi planlægger at lave vore selv, men tror godt nok ikke den bliver så flot som din ;)

Du kan godt være rigtig stolt, men tror du har prøvet det før :)

Tak for de søde ord:o)

Mener vi startede mandag før brylluppet med at lave bunde. De kan sagtens holde sig hvis de er i en lufttæt beholder. Onsdag lavede vi cremerne til kagen. De skal stå på køl en 4 timers tid, for at blive helt stift. Torsdag satte vi kagen sammen og så i køleskabet. Fredag pyntede vi så kagen:o)

Det tog måske 3-4 alle dagene. Undtagen fredag - pyntningen tog noget længere tid end forventet, så der brugte vi måske 6 timer. Men det var virkelig det hele værd!

0

Hvor er det bare en flot kage :)

Det har du da bare styr på.

Har du evt. et tip til hvordan man for den til at blive så flot lige?

tak:o) Var også rigtig glad for den!

Man skal forsøge at få den så flad som muligt inden sugarpaste kommer på! Jeg har nogen der hedder en smother, som skal brugers når sugarpasten er blevet lagt på. Man skal "mase" alle bulerne ud med den. Man kan købe den bla. hos kagekompagniet. Den

0

Annonce ♥

Man skal forsøge at få den så flad som muligt inden sugarpaste kommer på! Jeg har nogen der hedder en smother, som skal brugers når sugarpasten er blevet lagt på. Man skal "mase" alle bulerne ud med den. Man kan købe den bla. hos kagekompagniet. Den

Jeg ved ikke om det kun er mig der ikke helt forstår din forklaring :) Og det værktøj du kalder smother kan jeg ikke finde på kagekompaniget :) Kan du evt skrive præcis hvad den hedder??

0

Jeg ved ikke om det kun er mig der ikke helt forstår din forklaring :ilovebryllupsklar: Og det værktøj du kalder smother kan jeg ikke finde på kagekompaniget :denmarkflag: Kan du evt skrive præcis hvad den hedder??

Kan godt se det måske ikke var så forståeligt!!!

Inden der skal sugarpaste på kagen (det overtræk der ligner marcipan), skal kagen dækkes med smørcreme. Der findes mange forskellige opskrifter på smørcreme, men hvis der skal anvendes sugarpaste, skal opskriften være uden vand, da sugarpaste bliver opløst når det kommer i kontakt med vand. Smørcremen bliver spatlet ud, så kagen bliver så glat som mulig!

Sugarpasten rulles ud og lægges over kagen - sugarpasten bliver forsigtigt formet ned over siderne på kagen. Når dette er gjort kan man forsigtigt glatte kagen ud med smootheren.

Kan godt se man ikke kan købe den der mere...mærkeligt! Men så kan man købe den på kagebutikken.dk - se her

Edited by Kristina B.
0

Jeg ved ikke om det kun er mig der ikke helt forstår din forklaring :ilovebryllupsklar: Og det værktøj du kalder smother kan jeg ikke finde på kagekompaniget :denmarkflag: Kan du evt skrive præcis hvad den hedder??

Kan godt se det måske ikke var så forståeligt!!!

Inden der skal sugarpaste på kagen (det overtræk der ligner marcipan), skal kagen dækkes med smørcreme. Der findes mange forskellige opskrifter på smørcreme, men hvis der skal anvendes sugarpaste, skal opskriften være uden vand, da sugarpaste bliver opløst når det kommer i kontakt med vand. Smørcremen bliver spatlet ud, så kagen bliver så glat som mulig!

Sugarpasten rulles ud og lægges over kagen - sugarpasten bliver forsigtigt formet ned over siderne på kagen. Når dette er gjort kan man forsigtigt glatte kagen ud med smootheren.

Kan godt se man ikke kan købe den der mere...mærkeligt! Men så kan man købe den på kagebutikken.dk - se her

Mange tak for tippet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

F*** en flot kage :carrot: !!!!!

Lige da jeg så det første billede (det uden sugarpaste) tænkte jeg "øhm.....den er da ikke særlig pæn :balloons: ". Men de næste billeder - RESPEKT :cheerleader3: !!!!

Hvor ville jeg ønske at det var mig der havde evnerne, tålmodigheden og overskudet til at lave sådan en kage :cheerleader3:

0

F*** en flot kage :carrot: !!!!!

Lige da jeg så det første billede (det uden sugarpaste) tænkte jeg "øhm.....den er da ikke særlig pæn :cheerleader3: ". Men de næste billeder - RESPEKT :cheerleader3: !!!!

Hvor ville jeg ønske at det var mig der havde evnerne, tålmodigheden og overskudet til at lave sådan en kage :cheerleader3:

Hehe...mange tak:o)

Det var sq godt nok også noget klatkage halløj - specielt den på billedet. Toppen er ikke sat på der og man kan ikke se bunden. Det var så varmt at chokoladen var begyndt at løbe :balloons: , så vi glattede den ud over den nederste bund.

Det hele endte jo heldigvis godt :carrot:

0

Annonce ♥

Virkelig flot kage! Stor respekt! Jeg har ikke den store erfaring med kager med fondant, men har tænkt at jeg sammen med en veninde (der har mere erfaring). Det stativ du har brugt, var det holdbart nok? Jeg overvejer at købe et stativ på nettet.

Men hvis du stadig har alt det grej du brugte (forme, paletter, pensler og hvad der ellers er) kunne det måske være at du kunne lokkes til at låne/leje det ud? Jeg ved at jeg aldrig vil komme til at bruge tingene igen, så synes det er voldsomt at købe det hele.

0