Ezri

Kreative pengegaver - nogen gode ideer???

29 indlæg i dette emne

Jeg skal til min dejlige kusines bryllup på lørdag, og de ønsker sig penge til en bryllupsrejse. Vi vil ikke bare give den en flad check eller et gavekort, men pengene. Vi vil rigtig gerne give dem på en lidt sjov måde, men jeg er bare helt blank...

Er der ikke nogen af jer fantastik kreative zillaer, der har noge gode forslag? Det drejer sig om ca. 2000,-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.... 2000 kr er godt nok mange penge!! Det er da vildt flot af jer!

Jeg har selv engang fået et stort pengetræ.... dvs at det var en stooooooor troldegren, hvor der hang 5'ere på grenene. Men når det er 2000 kr. så er det nok lidt vildt med alle de 5'ere :thumbsupsmileyanim:

Men måske det kunne være en ide med et pengetræ alligevel.... så bare sætte en helt masse 50 kr. sedler på i stedet? Hvem vil ikke gerne eje et pengetræ...? desværre kommer de bare kun med penge 1 gang :)

Det var da et forslag... ellers skal jeg nok gå i tænkeboks igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom lige på en ide mere....

Jeg tænker på en lille kiste... se vedhæftede billede. Man kan få dem i alle størrelser. Så tænker jeg, at man da kan putte en helt masse 10'ere deri, så det bliver en rigtig skattekiste med "guld" :thumbsupsmileyanim:

post-19304-1251903458.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte engang en kasse der lignede en skattekiste og fyldte den med 50 ører. Det så rigtig godt ud og lignede en skattekiste.

Har engang hørt om nogen der fik en glarmester til at lave en rude. Den var lavet med 2 lag glas og imellem de 2 lag glas var alle pengene i mønter. Det kostede vist kun 100 kr at få lavet. Så skal de slå vinduet i stykker før de kan få alle pengene.

Til min kusines konfirmation smeltede jeg en masse sterin ned i en stor glasvase og kom alle pengene ned i sterinen. Det blev lavet som et rigtig sterinlys med væge og det hele. Så skulle hun brænde lyset inden hun kunne få pengene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.... 2000 kr er godt nok mange penge!! Det er da vildt flot af jer!

Jeg har selv engang fået et stort pengetræ.... dvs at det var en stooooooor troldegren, hvor der hang 5'ere på grenene. Men når det er 2000 kr. så er det nok lidt vildt med alle de 5'ere :thumbsupsmileyanim:

Men måske det kunne være en ide med et pengetræ alligevel.... så bare sætte en helt masse 50 kr. sedler på i stedet? Hvem vil ikke gerne eje et pengetræ...? desværre kommer de bare kun med penge 1 gang :)

Det var da et forslag... ellers skal jeg nok gå i tænkeboks igen :)

I kunne eventuelt skifte troldegrenen ud med et lille citrontræ eller lignende (dog uden frugter på), så det ligner et rigtigt lille (penge)træ. Det kan de så også senere plante ud og få et dejligt frugttræ i haven bagefter :kiss:

Redigeret af Kinai
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min søsters bryllup gav min mor dem en gavecheck til en rejse. Men hun fandt det også kedeligt bare at give en kuvert, så hun spurgte mig til råds.

Vi endte med at købe en lille kuffert - de der børnekufferter, man bl.a. kan få i Søstrene Grenes.

I bunden lagde vi noget silkpapir og så blev der ellers puttet "ting til rejsen" ned i. Fx hhv en lille whisky og baileys, som de begge elsker. svampe formet som "mænd", tandbørster, chokolade - og så blev checken sat fast på undersiden af låget og kufferten pyntet. Den blev de rigtigt glade for.

Har selv engang fået en ide, som jeg vil bruge til konfirmation: indfrosne penge.

Det tager lang tid.. Du starter med at tage en skål, som enten kan foldes af (fx silikone) eller foret med fx vita wrap. Lidt vand puttes i og fryses. Så lægges lidt mønter - frys - læg flere i - frys osv osv..

Til sidst har du en stor isblok med mange penge. Den tager flere timer om at smelte og det kræver lidt tålmodighed før man kan tælle pengene op.

Mht pengetræet vil det blive meget tungt med så mange penge i mønter - men hvad med at få pengene i sedler - 50'er 100'er og 200'er og bukke dem, som små sommerfugle?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søn fik ved sin barnedåb også et pengetræ - pengesedlerne, som var foldede, fungerede som vinger på små duer udklippet i blå karton. Desuden var træet pyntet med små sløjfer. På træet var 1000,- fordelt i 50'ere. Det var en rigtig sød idé :thumbsupsmileyanim: Men jeg kan nu også godt li' idéen med skattekisten...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skal til min dejlige kusines bryllup på lørdag, og de ønsker sig penge til en bryllupsrejse. Vi vil ikke bare give den en flad check eller et gavekort, men pengene. Vi vil rigtig gerne give dem på en lidt sjov måde, men jeg er bare helt blank...

Er der ikke nogen af jer fantastik kreative zillaer, der har noge gode forslag? Det drejer sig om ca. 2000,-

Hej.

Jeg har ikke en ide til, hvordan I kan gøre gaven spændende at se på, men tag evt. at veksle pengene på forhånd - så er det jo oplagt, at det er til bryllupsrejsen. Og din kusine slipper for at skulle ned i banken og veksle.

Blot en lille overvejelse af mine egne. :-)

Mvh Tina.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været med til at lave gavekurv ligesom skattekisten, bare uden låg :thumbsupsmileyanim: Stort hit. Vi fik vekslet 1.000 kr. til småmønter, altså fra 5 kr. og ned i en stor blanding :)

Ellers så gå i banken og sig, at du skal have helt nye, friske 50'ere. De er rigtig fine, de nye der er kommet. Det kunne blive til flotte sommerfugle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os selv "kun" penge til hjælp til en rejse, så jeg er spændt på hvad folk finder på af kreative idéer.

Men rart at kunne se nogle af de ting vi eventuelt bliver "udsat" for her i tråden. Søde og sjove idéer er det!

- Jeg ville nok bedst synes om den med spanden med sand og skovl - lige min humor! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik en børne trillebør med 1000 kr i en kroner i bryllupsgave, oven i var lagt lidt have redskaber og der var "plantet" blomster... en genial gave til os, som ønskede os gavekort til planteskole. Her fik vi både penge plus sønnen fik en ny trillebør :thumbsupsmileyanim:

ps. den var TUNG bare som en advarsel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt VILD med skattekiste-idéen...

Vi gav min mands nevø penge til hans konfirmation. Vi havde en masse 10´er og 20´er som vi puttede i to glas vand med lidt blå bols i. Så satte vi dem i fryseren. Det så rigtigt godt ud og konfirmanden var glad for den sjove idé..

Men det kræver selvfølgelig at I har mulighed for at holde det frossent. :)

Jeanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette er godt nok en ide fra en konfirmation men syntes den var meget sjov.

du veksler gavebeløbet om til en slags sedler (alt efter beløb) og så folder man sedlerne og lægger dem i en ramme således at de ligner en flere tudsinde seddel.

f.eks med bare 4 halvtredser kan man få en 5000kr seddel ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er helt vild med skattekisten. Den skal huskes!!! Den er jo genial!

Men er også rigtig vild med det lille pengetræ.. sådan et rigtig lille træ i en potte og så kunne man jo folde sedler som sommerfugle som der skrives og sættes i træet. SUPER fint....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres gode ideer. Jeg endte faktisk med at finde på noget selv... Jeg ledte efter en kiste, men kunne ikke rigtig finde nogen, jeg synes var pæn eller til en overkommelig pris.

Jeg fandt dog en sort krukke, som vi så puttede for 2000 kroner 10'ere i. Jeg lavede så en regnbue og satte på krukken... Så fik de en krukke med guld i. Synes selv, den blev rigtig flot, men jeg har desværre ikke nogen billeder... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer