LAN

Kjolen skulle bruges til bryllup med en anden...

43 posts in this topic

Jeg havde på et tidspunkt en kæreste som jeg var sammen med i små 5 år, han friede en juleaften og kort tid efter var jeg ude og købe kjole - ja der var jo udsalg! :)

Var slet ikke i tvivl da jeg så kjolen; det var lige mig og kjolen skulle være Min.

Vi flyttede dog fra hinanden inden brylluppet skulle stå, så jeg fik ikke brug for min kjole.

Efter lidt tid fandt jeg min nuværende mand, som jeg blev gift med kort tid efter vi mødte hinanden.

Vi var på rådhuset og nu skal vi snart i kirke og velsignes.

Jeg skal have Min kjole på til denne velsignelse - og i går spurgte min ene kusine mig "hvordan er det at skulle have kjolen på, når det ikke er xxxx du skal giftes med?"

- Det havde jeg egentlig ikke tænkt over - men i dag tænker jeg lidt over hendes kommentar.

Men så længe jeg er afklaret med mine følelser (eller mangel på samme) for eks-kæresten, er det så ikke ligemeget hvilken kjole jeg bruger?

Bare jeg er glad for kjolen og min mand ikke mindst....

Men hvordan ser andre på det??

0

Annonce ♥

Jeg synes også godt at du kan beholde din kjole på...

DU er jo afklaret med det, så er det jo ligemeget hvad de andre tænker....

Det lyder som om du har fundet en fantastisk kjole til dig, så hvorfor skulle den gå til spilde?

Desuden er jeg sikker på at når dagen kommer så er det din MAND du tænker på - og IKKE din eks ;)

0

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke jeg ville gøre det, men det er også mest pga. hvad min nuværende ville sige til det, men hvis han er helt afklaret med det, så kan jeg ikke se der skulle være nogen problemer i at tage den på.

0

Og lige et ps. mere...

Havde jeg set kjolen uden at have haft en kæreste/forlovet, så havde jeg nok købt den alligevel - just in case jeg en dag skulle blive gift.

Så forholdet og kjolen havde som sådan ikke noget med hinanden at gøre.

Nu var det bare så belejligt at jeg kunne "tillade" mig at gå ud og købe kjole og ovenikøbet fandt drømmekjolen.

Så kjolen hænger ikke sammen med en masse minder om min eks. eller andet i den dur.

0

Annonce ♥

Selvfølgelig skal du da bruge din kjole. Det var noget andet hvis du følte et "bånd" mellem kjolen og din eks. Men som jeg forstår det er "båndet" mellem kjolen og dig. Det er DIN kjole. Så jeg synes det kommer helt an på din egen følelse og din kommendes følelse overfor det. Og det er tydeligvis ok med jer begge ;-)

Brug kjolen

0

Annonce ♥

.... ville i så også bruge fx ringene igen eller samme kirke, præst og feststed? Så længe det første bryllup ikke blev holdt?

Jeg forstiller mig bare det må være mærkeligt? Men ja det er måske bare mig :ilovebryllupsklar:

Nu nåede vi heldigvis ikke så langt som til at bestille ringe (dem skulle min ekssvigermor have lavet da hun er guldsmed), vi fik ikke set på lokaler, ikke valgt kirke eller noget som helst, da vi flyttede fra hinanden kort tid efter frieri og kjolekøb, så de ting synes jeg slet ikke kan sammenlignes. :)

Edited by LAN
0

Altså sådan helt frit fra leveren, jeg ville ikke kunne gøre det. Når jeg nu shopper ting til mig selv og dette bryllup, så gør jeg det med Paul i tankerne, dvs. at jeg shopper naturligvis ting jeg selv kan lide, men i ærlighedens lys, så er det meget for ham og for os. Tingene bliver indkøbt til ham og jeg, og med stor tanke for hvad vi er og hvem vi er. Så derfor en kjole der er købt med Paul i hovedet, ville ikke passe til andre end ham og jeg.

Men når det er sagt, hvis du er helt 100% afklaret med det, så er det ligegyldigt hvad vi andre tænker.

Jeg tænker dog lidt, at jeg tror egentligt aldrig Paul ville acceptere at jeg bar en kjole der skulle være "vist" til en anden. :) (Ikke at han er en bestemmer type, slet ikke.)

Men gør som du har det bedst, det holder jeg på :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Jeg ville ikke kunne gøre det - jeg ville også have det mærkeligt med, hvis min kæreste nu havde været gift før, og ville genbruge habit/smoking eller hvad nu.

Alt det der er købt indtil videre, er købt til VORES bryllup - vi har hinanden i tankerne med hver lille ting, der bliver købt.

Men du skal gøre, hvad du føler for :)

0

Personligt ville jeg ikke have problem med at bruge kjolen, hvis det stadig var den jeg helst ville være brud i... Den er jo ikke brugt

Jeg synes kjolen afspejler bruden som person og den kærlighed der er inde i hende. Den viser hendes styrke og personlighed. Det er ting som i bund og grund intet har med gommen at gøre, men alt med den kærlighed at gøre, der på dagen fører 2 kærester op til alteret.

Jeg har da slet ikke tænkt på min kærestes smag, da jeg valgte kjole... Kjolen er jo en del af mig og jeg er mig selv.

Kjolen skal derfor selvfølgelig bruges, da det jo er nu det er helt rigtigt og da den stadig viser dig (du lyder jo til at være så glad for kjolen).

Edited by Miss-Lena
0

Jeg ville ikke kunne gøre det - jeg ville også have det mærkeligt med, hvis min kæreste nu havde været gift før, og ville genbruge habit/smoking eller hvad nu.

Alt det der er købt indtil videre, er købt til VORES bryllup - vi har hinanden i tankerne med hver lille ting, der bliver købt.

Men du skal gøre, hvad du føler for :)

Nu er jeg jo ikke ligefrem blevet gift i den før, så du kan ikke helt stille det sådan op. ;)

0

Gud jeg er egentligt lidt forundret og overrasket over at så mange køber kjoler uden tanke på manden?

Jeg kan slet ikke forestille mig at købe en kjole bare fordi jeg kan lide den. F.eks. så ved jeg Paul ikke er glad for blonder, og derved er det lige for, for mig ikke at købe blonder, selv om jeg nu selv kan lide dem :ilovebryllupsklar:

Gad vide om de fleste mænd egentligt også køber tøjet uden tanke for om vi kan lide det. :)

Altså det er jo ikke nogen kritik på nogen måde, bare lidt tanker, da det jeg mener naturligvis ikke er nogen endegyldig sandhed :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Men du skal gøre, hvad du føler for :ilovebryllupsklar:

Nu er jeg jo ikke ligefrem blevet gift i den før, så du kan ikke helt stille det sådan op. ;)

Jo, det synes jeg jo så godt at jeg kan :denmarkflag: Det jeg mener er, at kjolen blev købt til at du skulle have den på til et bryllup med en anden mand - ikke at der som sådan er noget galt i det, men mine følelser i det ville bare være, at det kunne jeg ikke gøre - jeg kunne ikke få mig selv til at bruge en brudekjole, der oprindeligt er købt til et bryllup med en anden mand.

Men som sagt:

Du skal gøre, hvad du føler for :)

0

Hejsa

Kan ikke svare på, hvad du skal gøre, eller hvad jeg selv ville have gjort, men synes ikke det lyder til at blive et problem for nogen af jer - med mindre du gør det til et ;)

Og så kan jeg altså ikke nære mig for at fortælle, at jeg i mit arbejde som skrædder har været ude for at en brud kom med sin kjole fra sit første (gennemførte!) blyllup, og liiige ville have den fikset op, så den kunne bruges til det næste.... Med gemalens velsignelse forståes. Der måtte så lige synkes et par gange :ilovebryllupsklar: - Men hey, det er jo sådan noget der minder een om, at mennesker er forskellige, har forskellige forventninger og værdier - og at den ægteskabelige lykke ikke sidder udenpå tøjet :)

Knus fra Viktoria

0

Min mand havde INGEN sans for tøj da jeg mødte ham, men efter jeg har ytret hvad jeg synes er pænt og han selv godt kan se det, så er han begyndt at gå en smule op i tøj.

Havde jeg ikke været med ude og finde tøj til ham til dagen, tja, så var han nok dukket op i noget af det der hænger i skabet og som ikke passer ham mere.

Så ja, nogle ville nok være ligeglade.

Nu er han dog glad for at han har fået fint tøj til dagen og at han til hverdag er blevet pænere.

Kjolen, den var købt til Mig til Mit bryllup; om det så var med den ene eller den anden, det havde ikke den store betydning.

Kjolen er én Jeg skal føle mig tilpas i på dagen, og det kan jeg ikke i mange af dem der vises i kataloger og f.eks. her på BK eller i butikkerne.

Så jeg er sikker på, at mændene heller vil have at vi føler os tilpasse i den kjole vi nu en gang vælger fremfor at vælge noget for deres skyld, som vi kvinder ikke føler os 100% tilpas i og dermed får ødelagt dagen.

- giver det mening? Er ved at være træt, så formuleringen er måske ikke på toppen. ;)

0

Men du skal gøre, hvad du føler for :ilovebryllupsklar:

Jo, det synes jeg jo så godt at jeg kan :denmarkflag: Det jeg mener er, at kjolen blev købt til at du skulle have den på til et bryllup med en anden mand - ikke at der som sådan er noget galt i det, men mine følelser i det ville bare være, at det kunne jeg ikke gøre - jeg kunne ikke få mig selv til at bruge en brudekjole, der oprindeligt er købt til et bryllup med en anden mand.

Men som sagt:

Du skal gøre, hvad du føler for :)

Det jeg mener med at du ikke kan sætte det sådan op er at du skriver

"hvis min kæreste nu havde været gift før, og ville genbruge habit/smoking eller hvad nu."

- Det er jo to forskellige ting - havde jeg nu været gift i kjolen tidligere, så havde jeg jo ikke brugt den denne gang.

Så jeg mener ikke du kan sætte brugt op mod nyt i denne kontekst. :cheerleader3:

0

men synes ikke det lyder til at blive et problem for nogen af jer - med mindre du gør det til et ;)

Næh, for mig (ej heller for min mand) er det et problem, jeg havde som sagt ikke skænket det en tanke indtil i går, hvor min kusine spurgte ind til det.

Så problem....næh ikke for mig. :)

0