LAN

Kjolen skulle bruges til bryllup med en anden...

43 posts in this topic

Min mand havde INGEN sans for tøj da jeg mødte ham, men efter jeg har ytret hvad jeg synes er pænt og han selv godt kan se det, så er han begyndt at gå en smule op i tøj.

Havde jeg ikke været med ude og finde tøj til ham til dagen, tja, så var han nok dukket op i noget af det der hænger i skabet og som ikke passer ham mere.

Så ja, nogle ville nok være ligeglade.

Nu er han dog glad for at han har fået fint tøj til dagen og at han til hverdag er blevet pænere.

Kjolen, den var købt til Mig til Mit bryllup; om det så var med den ene eller den anden, det havde ikke den store betydning.

Kjolen er én Jeg skal føle mig tilpas i på dagen, og det kan jeg ikke i mange af dem der vises i kataloger og f.eks. her på BK eller i butikkerne.

Så jeg er sikker på, at mændene heller vil have at vi føler os tilpasse i den kjole vi nu en gang vælger fremfor at vælge noget for deres skyld, som vi kvinder ikke føler os 100% tilpas i og dermed får ødelagt dagen.

- giver det mening? Er ved at være træt, så formuleringen er måske ikke på toppen. ;)

Giver helt bestemt mening :)

Jeg føler mig da også 100% tilpas i min kjole, jeg ville ikke have det anderledes. Men jeg kan da ikke nægte at da jeg skulle finde kjole, så skulle jeg elske den og være overbevist om at det ville han også.

Han selv siger at så længe jeg har den på, så elsker han den, uanset hvordan den vil se ud.

Jeg tror aldrig at jeg ville kunne købe en kjole uden ham i tankerne :ilovebryllupsklar:

Men igen mangfoldighed er så smukt :denmarkflag: Love it love it love it :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg synes og at det er helt i orden at du har den kjole på, for du blev jo ikke gift med ham den anden, hvor du egentlig købte kjolen til den dag som i skulle giftes som ikke blev til noget alligevel, og nu hvor han selv har sagt at det er i orden så synes jeg bestemt også at du skal gøre det :)

Held og lykke, Håber at i får en rigtig god dag blandt venner og familie

samt alt godt held i fremtiden. :ilovebryllupsklar:

0

Gud jeg er egentligt lidt forundret og overrasket over at så mange køber kjoler uden tanke på manden?

Jeg ville aldrig have valgt en kjole med mange blonder og perler selvom det var det min kæreste bedst kunne lide. Det ville så slet ikke være mig, der kom gående op til alteret, men en kjole (med en brud inden i)...

Jeg er nu selv så heldig at min kæreste og jeg så har ret ens smag på brudekjole fronten.

Jeg foreslog min kæreste at han fik lys habit med lys vest etc. Det ville han så absolut ikke have, da det ikke er ham... Og når jeg nu ved hvad han har valgt, så synes jeg bestemt at det er meget mere ham :)

Jeg tror simpelthen på at man vil synes modparten er uendelig smuk på dagen, hvis han/hun er glad og selv føler sig smuk.

0

Gud jeg er egentligt lidt forundret og overrasket over at så mange køber kjoler uden tanke på manden?

Jeg ville aldrig have valgt en kjole med mange blonder og perler selvom det var det min kæreste bedst kunne lide. Det ville så slet ikke være mig, der kom gående op til alteret, men en kjole (med en brud inden i)...

Jeg er nu selv så heldig at min kæreste og jeg så har ret ens smag på brudekjole fronten.

Jeg foreslog min kæreste at han fik lys habit med lys vest etc. Det ville han så absolut ikke have, da det ikke er ham... Og når jeg nu ved hvad han har valgt, så synes jeg bestemt at det er meget mere ham :)

Jeg tror simpelthen på at man vil synes modparten er uendelig smuk på dagen, hvis han/hun er glad og selv føler sig smuk.

Tror måske og er lidt bange for at jeg er for kluntet til at forklare mig ;)

Jeg er helt enig med dig i at man naturligvis ikke skal tage noget på, bare fordi den anden part kan lide det. Det der forundre mig, er at tilsyneladende er der slet ikke tanker på gommen når en brudekjole vælges.

Altså jeg ville aldrig prøve en kjole jeg ikke kunne se potientale i. Og med potientale mener jeg, noget som JEG kan lide. Men hvis hun kom med en blonde sag, så ville jeg aldrig købe den, for den ved jeg han ikke vil bryde sig om.

Så summasumarum må vel være at jeg naturligvis har valgt en kjole jeg syntes er vanvittig smuk, og som jeg er sikker på han vil elske også. Og er valgt med os begge 2 i tankerne og ikke kun mig og hvad jeg syntes :ilovebryllupsklar:

Lidt ligesom jeg ved han virkelig ikke kan lide Bird-cage veil ... Og derfor køber jeg naturligvis ikke et sådan, selv om jeg syntes de er super flotte ;)

0

Annonce ♥

Hov pludselig slår det mig hvordan jeg kan forklare mig :)

Jeg vælger ikke ud fra hvad han kan lide, men nærmere hvad han IKKE kan lide ;)

Det gør mulighederne meget større ;)

Jeg ville i øvrigt også have haft Paul i lyst sæt, men nixen manden bakkede og selvfølgelig skal han da det, når han ikke kan lide det. For jeg skal ikke diktere hans tøj, ligesåvel som han heller ikke skal mit ... Men respekt for hans dis-likes har jeg bestemt ;)

0

Måske er det fordi min kæreste er ligeglad - lidt som ham hulemanden fra inspiration :)

Jeg har efterfølgende vist ham billeder af kjoler og spurgt, hvilken er pænest på denne side, og det kan han svare på. Men havde jeg spurgt hvad kan du lide? havde han lavet den der "hulemand" ;)

Bortset fra det, så tror jeg at det som er Kjolen for mig nu ikke nødvendigvis er den samme om bare 3 år eller for 3 år siden (havde jeg skulle vælge der).

0

Måske er det fordi min kæreste er ligeglad - lidt som ham hulemanden fra inspiration :)

Jeg har efterfølgende vist ham billeder af kjoler og spurgt, hvilken er pænest på denne side, og det kan han svare på. Men havde jeg spurgt hvad kan du lide? havde han lavet den der "hulemand" ;)

Bortset fra det, så tror jeg at det som er Kjolen for mig nu ikke nødvendigvis er den samme om bare 3 år eller for 3 år siden (havde jeg skulle vælge der).

Hey jeg blev jo gift for 6 år siden ... Og jeg kan love dig, at hvad var kjolen for mig dengang, virkelig ligger langt fra hvad jeg har valgt nu ;)

Iøvrigt hænger min tidligere brudekjole i køkkenet og afventer en rens. Har lige haft gensyn med den, for første gang i gud ved hvor lang tid .. og måtte smile lidt af mig selv og den ;)

0

Jeg tror løsningen er at du skal spørge dig selv om dette:

Havde du ikke haft en kjole, hvilken kjole ville du så købe i dag til jeres velsignelse? Er svaret den kjole som du allerede har, så er det da bare grønt lys. Er det en anden eller måske den samme, så und dig selv at kigge lidt omkring :)

0

Annonce ♥

Personligt ville jeg ikke have problem med at bruge kjolen, hvis det stadig var den jeg helst ville være brud i... Den er jo ikke brugt

Jeg synes kjolen afspejler bruden som person og den kærlighed der er inde i hende. Den viser hendes styrke og personlighed. Det er ting som i bund og grund intet har med gommen at gøre, men alt med den kærlighed at gøre, der på dagen fører 2 kærester op til alteret.

Jeg har da slet ikke tænkt på min kærestes smag, da jeg valgte kjole... Kjolen er jo en del af mig og jeg er mig selv.

Kjolen skal derfor selvfølgelig bruges, da det jo er nu det er helt rigtigt og da den stadig viser dig (du lyder jo til at være så glad for kjolen).

:ditto:

0

Jeg tror løsningen er at du skal spørge dig selv om dette:

Havde du ikke haft en kjole, hvilken kjole ville du så købe i dag til jeres velsignelse? Er svaret den kjole som du allerede har, så er det da bare grønt lys. Er det en anden eller måske den samme, så und dig selv at kigge lidt omkring :ilovebryllupsklar:

Skulle jeg have været ude at se efter kjole i dag, så havde jeg klart valgt den samme kjole!

Ingen tvivl derom. :)

0

Spurgte min kæreste om han ville have det skidt med en kjole, der oprindelig var købt, da jeg var kæreste med en anden. Han sagde "Næææææ, hvorfor dog det?!!". Han tilføjede dog at hvis kjolen havde været et fælles syprojekt, min ekskæreste dengang havde specielt udvalgt blonderne (aner ikke lige hvor han får sådan noget fra) eller lignende ville han nok ikke være helt ok med det.

0

Først vil jeg sige, at jeg synes det er en meget smuk kjole :ilovebryllupsklar:

Desuden synes jeg sagtens at du kan bruge kjolen. Jeg vil give nogle af de andre ret i, at mange ting til mit bryllup var påvirket af min mand, men den kjole jeg valgte tror jeg, at jeg ville have valgt uanset hvem jeg skulle giftes med - jeg var ikke påvirket af hvad jeg mente Michael ville kunne lide, men absolut kun hvad der klædte mig... :)

0

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke se noget problem i at bruge kjolen - det er din drømmekjole og du er jo ikke blevet gift i den endnu.

Hvis du havde giftet dig i den før var det selvfølgelig en anden sag, men som du stiller det op ville jeg ikke være i tvivl om at dét er kjolen for dig... og den bliver jo din og din mands når i er blevet gift.

Og helt ærligt så tror jeg altså ikke man står og tænker på sin eks inden man går ind i kirken!

GO FOR IT!!! :)

og må jeg lige tilføje "super flot kjole! jeg eeeeeelsker ærmerne" :ilovebryllupsklar:

0

Spurgte min kæreste om han ville have det skidt med en kjole, der oprindelig var købt, da jeg var kæreste med en anden. Han sagde "Næææææ, hvorfor dog det?!!". Han tilføjede dog at hvis kjolen havde været et fælles syprojekt, min ekskæreste dengang havde specielt udvalgt blonderne (aner ikke lige hvor han får sådan noget fra) eller lignende ville han nok ikke være helt ok med det.

Ha ha Cute :)

I øvrigt vil jeg lige tilføje som jeg skrev i mit første indlæg, at så skal du naturligvis gøre som det føles bedst for dig :ilovebryllupsklar:

0

Hejsa.

Jeg stå i samme situation, jeg har også en kjole fra tidligere forhold og det er bare min drømmekjole.

Min kommede mand har heller ikke noget problem med jeg skal have den på.

Så jeg synes også bare du skal tag din på.

Det er da lige meget hvad andre siger, bare i har det godt med det begge to.

Hilsen Koalabamsen

0

Selvfølgelig skal du da bruge din kjole. Det var noget andet hvis du følte et "bånd" mellem kjolen og din eks. Men som jeg forstår det er "båndet" mellem kjolen og dig. Det er DIN kjole. Så jeg synes det kommer helt an på din egen følelse og din kommendes følelse overfor det. Og det er tydeligvis ok med jer begge ;-)

Brug kjolen

ENIG. Du har ikke valgt kjolen ud fra HVEM du skal giftes med men HVAD du vil giftes i. Og det er her den store forskel ligger for mit vedkommende. Så nyd din kjole og at du endelig har fundet manden du vil dele den med og som skal nyde synet af dig i den.

Og smuk smuk kjole forøvrigt. Var lige inde for at lure billedet!

0

Annonce ♥

Hej hej

Jeg syntes HELT bestemt at du skal beholde din drømmekjole hvis du har det sådan at der ikke er andre kjoler der sætter sig fast på din nethinde, så er denne kjolen til manden i dit liv. Så kan det altså være ligegyldigt at den var indkøbt til en anden så længe den ikke er brugt af dig til et bryllup. er selv lige blevet gift i en drømmekjole jeg havde købt brugt på nettet. Det var en fantastisk følelse at så smuk en kjole kunne opleve endnu et bryllup så det var ligesom den havde sjæl :0) det tror jeg også din indkøbte kjole har da den jo har fulgt dig igennem de sidste mange år. Og vigtigst en od handel skal man jo aldrig gå glip af så jeg kan godt forstå du slog til da kjolen var der. fik selv min for 2500 og nyprisen var 11500 så GO for IT. Og hjertelig tillykke med dit kommende bryllup.

Kh Fru Marker :thumbsupsmileyanim:

0

Man køber en bestemt brugekjole fordi man ligner en drøm i den - fordi den fremhæver alt det smukkeste ved DIG! Ikke fordi du skal giftes med én bestemt mand!

Brudekjolen er DIN drøm.....den DU skal ligne en million i, når DU skal giftes væk - SÅ SELVFØLGELIG SKAL DU HA' DEN PÅ!!!!

:-)

Mvh Theresia

0