Fru Svane

Indslag som gæst til et bryllup :)

19 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :cheerleader3:

Jeg blev selv gift sidste år d. 7/6-08, helt fantastisk dag, med rigtig mange dejlige indslag..

Men nu er turen kommet til min bror, og jeg vil jo ikke rigtig gentage de ting vi gjorde til vores bryllup, da de jo så det hele..

er der nogen som har nogle gode forslag? IKKE selvskrevne-festsange eller taler.. -det er der rigeligt af..

Mere sjove eller smukke indslag :cheerleader3:

På forhånd tak

-Fru Svane

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror er netop blevet gift også og vi blev gift i juni så min anden bror og jeg stod i samme dilemma, da indslaget til min lillebror jo helst ikke skulle ligne det mine to brødre lavede til os i juni. Vi valgte at skrive en historie i Morten Korch stil (både brud og gom er vilde med gamle danske film), om hvordan de mødtes og de første år af deres liv sammen. Vi læste denne historie højt og havde så sat den i en bog hvor vi opfordrede gæsterne til også at skrive en hilsen (de havde ikke nogen gæstebog) det blev de rigtig glade for.

Redigeret af hch
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var der et rigtig sjovt indslag fra vores venner.

Vi fik hver et skilt hvorpå der stod vores navne på hver side, og så skulle vi svare på spørgsmål, om hvem af os der gjorde mest af forskellige ting. Eks. Hvem laver mest mad? osv.

Og så var der også det hyggelige indslag, hvor hver gæst skriver på lille hilsen på hver sin seddel, og så bliver de samlet sammen og lagt i en kasse, som først må åbnes på 1 års bryllupsdagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læste dette digt højt for min søster og hendes mand til deres bryllup...... jeg synes selv at det er så smukt.

Ægteskab

Det, at kunne leve for en anden –

tænke på den anden døgnet rundt.

Det, at kunne dele med hinanden

alt som hænder – både godt og ondt.

Det, at kunne sammen le og græde,

være fælles om gevinst og tab –

det, at kunne dele sorg og glæde

danner grunden for et ægteskab.

Det, at vise omsorg for hinanden,

det, at glemme helt sit eget ”jeg”

Det, at hente styrke hos den anden,

når man møder modgang på sin vej.

Det, at følges op og ned ad bakke,

sammen kunne ønske – sammen takke,

danner grunden for et ægteskab.

Sammen vågne op, når dagen bryder,

sammen takke for den nat, der gik

og når aften-klokkeslaget lyder,

sige tak for hvert minut, man fik.

Bare det, at holde af hinanden,

glædes over, hvad man fælles har,

Det er grunden – Det, og ingen anden,

som betinger hvert et ægteskab.

Derudover købte jeg en "skattekiste/brudekiste" i lillef ormat. Lagde en flaske champagne deri. Så havde jeg klippet en masse røde hjerter i karton og så bad jeg alle gæster skrive en lille hilsen/digt/deres tanker, ja hvad de end kunne komme på til brude parret på disse hjerter.

Hjerterne blev så låst inde i kisten sammen med champagnen og den fik de så med hjem.

På deres 1 års bryllupsdag sendte jeg dem så nøglen til kisten, så de kunne fejre deres 1 års bryllupsdag med champagne og hilsner fra gæsterne fra deres brylllup. Det faldt bestemt i god jord. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste dette digt højt for min søster og hendes mand til deres bryllup...... jeg synes selv at det er så smukt.

Ægteskab

Det, at kunne leve for en anden –

tænke på den anden døgnet rundt.

Det, at kunne dele med hinanden

alt som hænder – både godt og ondt.

Det, at kunne sammen le og græde,

være fælles om gevinst og tab –

det, at kunne dele sorg og glæde

danner grunden for et ægteskab.

Det, at vise omsorg for hinanden,

det, at glemme helt sit eget ”jeg”

Det, at hente styrke hos den anden,

når man møder modgang på sin vej.

Det, at følges op og ned ad bakke,

sammen kunne ønske – sammen takke,

danner grunden for et ægteskab.

Sammen vågne op, når dagen bryder,

sammen takke for den nat, der gik

og når aften-klokkeslaget lyder,

sige tak for hvert minut, man fik.

Bare det, at holde af hinanden,

glædes over, hvad man fælles har,

Det er grunden – Det, og ingen anden,

som betinger hvert et ægteskab.

Derudover købte jeg en "skattekiste/brudekiste" i lillef ormat. Lagde en flaske champagne deri. Så havde jeg klippet en masse røde hjerter i karton og så bad jeg alle gæster skrive en lille hilsen/digt/deres tanker, ja hvad de end kunne komme på til brude parret på disse hjerter.

Hjerterne blev så låst inde i kisten sammen med champagnen og den fik de så med hjem.

På deres 1 års bryllupsdag sendte jeg dem så nøglen til kisten, så de kunne fejre deres 1 års bryllupsdag med champagne og hilsner fra gæsterne fra deres brylllup. Det faldt bestemt i god jord. :cheerleader3:

Ej, hvor var det dog bare en super god og rigtig sød idé :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup lavede min moster og onkler en lille quiz, som de kaldte "Hvor godt kender Mogens og Maria hinanden?"

Vi blev sat på to stole med ryggen til hinanden og fik derefter udleveret tre ark papir hver med bogstaverne A, B og C..

Der blev så stillet forskellige spørgsmål til os og vi havde tre muligheder A, B eller C... Faktisk ret sjovt - vi endte med 11 rigtige ude af 15.... og fik derefter udleveret et lille diplom....

Sådan kan man også gøre det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg holdte en ultra kort tale til min storebror og hans kone.

Derefter havde vi lavet en form for diazshow med billeder af dem sammen i sjove, søde, glade og hverdagssituationer. hvor deres sang spillede henover....

Der var ikke et øje tørt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har til et bryllup lavet en slags tips 13, hvor alle gæsterne skulle svare på spørgsmål om gommen (kan dog også laves om brudeparret). Så kan man se, hvem der "kender" brudeparret bedst eller om gommen kender sin brud bedre en hans onkel eller lign gør.

Det kan være spørgsmål, som har bruden gået til ridning osv. og så skal gæsterne svare ja eller nej. Til sidst rejser alle sig og når svarene bliver offentliggjort sætter dem, som svarede forkert sig ned.

Der gik rigtig meget sport i den og det endte med en moster vandt over bruden i viden om gommen ;)

Vinderen fik så en præmie for at gøre lidt ekstra ud af det.

Kan varmt anbefales :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi fik en sjov sang til vores bryllup hvor vi blev sat i nogle forskellige situationer...

Henrik ( min mand ) skulle bærer mig rundt om bordet

Jeg skulle ride på ham, men hans kravlede rundt om bordet på alle 4...

Jeg gik rundt om bordet med Henrik som trillebør ( holdte fast i hans ben mens han kom frem på forbenene ) det er altså svært i en stor kjole..

og det sidste var at vi skulle rejse os op og holde om hinanden og sige jeg elsker dig. søøøøødddttt..

Skal lige siges at det er en god ide, at denne sang kommer ind som den sidste, da den giver sved på panden...

Vil godt scanne sangen ind, hvis du er interesseret

:thumbsupsmileyanim: Heidi

post-7757-1255169625.jpg

Redigeret af ryberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg læste dette digt højt for min søster og hendes mand til deres bryllup...... jeg synes selv at det er så smukt.

Ægteskab

Det, at kunne leve for en anden –

tænke på den anden døgnet rundt.

Det, at kunne dele med hinanden

alt som hænder – både godt og ondt.

Det, at kunne sammen le og græde,

være fælles om gevinst og tab –

det, at kunne dele sorg og glæde

danner grunden for et ægteskab.

Det, at vise omsorg for hinanden,

det, at glemme helt sit eget ”jeg”

Det, at hente styrke hos den anden,

når man møder modgang på sin vej.

Det, at følges op og ned ad bakke,

sammen kunne ønske – sammen takke,

danner grunden for et ægteskab.

Sammen vågne op, når dagen bryder,

sammen takke for den nat, der gik

og når aften-klokkeslaget lyder,

sige tak for hvert minut, man fik.

Bare det, at holde af hinanden,

glædes over, hvad man fælles har,

Det er grunden – Det, og ingen anden,

som betinger hvert et ægteskab.

Derudover købte jeg en "skattekiste/brudekiste" i lillef ormat. Lagde en flaske champagne deri. Så havde jeg klippet en masse røde hjerter i karton og så bad jeg alle gæster skrive en lille hilsen/digt/deres tanker, ja hvad de end kunne komme på til brude parret på disse hjerter.

Hjerterne blev så låst inde i kisten sammen med champagnen og den fik de så med hjem.

På deres 1 års bryllupsdag sendte jeg dem så nøglen til kisten, så de kunne fejre deres 1 års bryllupsdag med champagne og hilsner fra gæsterne fra deres brylllup. Det faldt bestemt i god jord. :17:

ÅRh hvor er det bare smukt det digt! Det vil jeg tage med til min egen brors bryllup. Det med kisten har jeg prøvet flere gange, håber det kommer til vores eget bryllup :cheerleader3: for det må da være dejligt at åbne den året efter!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi fik en sjov sang til vores bryllup hvor vi blev sat i nogle forskellige situationer...

Henrik ( min mand ) skulle bærer mig rundt om bordet

Jeg skulle ride på ham, men hans kravlede rundt om bordet på alle 4...

Jeg gik rundt om bordet med Henrik som trillebør ( holdte fast i hans ben mens han kom frem på forbenene ) det er altså svært i en stor kjole..

og det sidste var at vi skulle rejse os op og holde om hinanden og sige jeg elsker dig. søøøøødddttt..

Skal lige siges at det er en god ide, at denne sang kommer ind som den sidste, da den giver sved på panden...

Vil godt scanne sangen ind, hvis du er interesseret

bearhug.gif Heidi

Hej Heidi

Det lyder som en rigtig sjov sang. Jeg og en gruppe venner skal til bryllup om kort tid hos en fra vores efterskolen, og det kunne være sjovt at give dem denne.

Hvis du vil, må du gerne mailen den til mig :)

Kh Ida

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup holdt en kammerat tale, samtidig gik hans kæreste rundt og delte sedler ud med numre på.. Da alle havde fået er nummer, kørte hans tale så over på oplevelser/tjenester... Han startede for eksempel med at fortælle at min mand ikke er den bedste i verden til at huske at få vasket vores bil, hvorefter hans kæreste trak et nummer fra en anden pose hun havde... Det var så tilfældigvis min Svigerfars nummer, og han blev så tildelt opgaven at skulle vaske vores bil i september måned... Sårn var der en ting for hver måned indtil vores 1 års bryllupsdag... Efter hele talen kom hans kæreste over til os med en ramme, hvori hun havde sat en oversigt over alle månederne og hvem der skal gøre hvad... Så kan vi hjælpe dem med at huske det...

Til lidt hjælp var ser blandt andet:

- bilvask

- middag

- julehygge

- spilleaften

- picnic

- strandtur

Håber det kan bruges, vi synes i hvert fald det var en suuuuper fed ekstra gave at få :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi fik en sjov sang til vores bryllup hvor vi blev sat i nogle forskellige situationer...

Henrik ( min mand ) skulle bærer mig rundt om bordet

Jeg skulle ride på ham, men hans kravlede rundt om bordet på alle 4...

Jeg gik rundt om bordet med Henrik som trillebør ( holdte fast i hans ben mens han kom frem på forbenene ) det er altså svært i en stor kjole..

og det sidste var at vi skulle rejse os op og holde om hinanden og sige jeg elsker dig. søøøøødddttt..

Skal lige siges at det er en god ide, at denne sang kommer ind som den sidste, da den giver sved på panden...

Vil godt scanne sangen ind, hvis du er interesseret

bearhug.gif Heidi

Hej

Vi fik en sjov sang til vores bryllup hvor vi blev sat i nogle forskellige situationer...

Henrik ( min mand ) skulle bærer mig rundt om bordet

Jeg skulle ride på ham, men hans kravlede rundt om bordet på alle 4...

Jeg gik rundt om bordet med Henrik som trillebør ( holdte fast i hans ben mens han kom frem på forbenene ) det er altså svært i en stor kjole..

og det sidste var at vi skulle rejse os op og holde om hinanden og sige jeg elsker dig. søøøøødddttt..

Skal lige siges at det er en god ide, at denne sang kommer ind som den sidste, da den giver sved på panden...

Vil godt scanne sangen ind, hvis du er interesseret

bearhug.gif Heidi

Hej Heidi

Det lyder som en rigtig sjov sang. Jeg og en gruppe venner skal til bryllup om kort tid hos en fra vores efterskolen, og det kunne være sjovt at give dem denne.

Hvis du vil, må du gerne mailen den til mig :)

Kh Ida

Hey Heidi og Ida

Ved ikke om nogen af jer ser denne, men hvis jeg også kunne få et eksemplar af sangen ville jeg være rigtig taknemmelig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne få lavet en gæstebog med deres monogram og bede alle gæster skrive deri. Evt give dem bogen på 1 års bryllupsdag.

Har selv tit brugt den med boksen med små hilsner - dette kunne være et alternativ :)

Ellers kunne du købe kinesiske svævelamper og bede alle gæster om og skrive et ønske for fremtiden for brudeparret og så sendes de alle til himmels på samme tid - så smukt :)

Eller måske tage et stort blankt lærred med hvorpå alle gæster maler/skriver, så har brudeparret et minde for livet i form at et billede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det jo en gammel tråd men personligt har jeg svært ved at se ideen i sådan en sang contra en bryllupsfest med en brud i en typisk ikke særlig handy bryllupskjole. Nu havde jeg nået at skrive noget inden jeg så at det var en gammel tråd med en bror som er blevet gift forlængst: Jeg tror da at jeg ville tage afsæt i opvæksten og nogle af de oplevelser som du har haft med din bror og derigennem beskrive hans gode sider og så samtidig komme ind på hende og. Det kan man gøre på mange andre måder end via taler og sange: Diasshows, En TV avis hvor man - evt. sammen med andre har optaget noget inden som vises, man kan også lave meget via musik, en quitz o.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer