Sign in to follow this  
Followers 0
Guest heididorow

Hvornår kaster man brudebuketten??

11 posts in this topic

Vi har besluttet at jeg skal kaste brudebuketten, til alle de ugifte kvinder :-) Men er der nogen herinde der ved hvornår på aftenen man gør det?

Vi samles alle til reception først, så jeg tænkte om det var en ide at gøre det inden vi går til bords? Hvad siger I?

0

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg mene at det er hen sidst på aften/natten...

Men jeg vil ikke kaste min, så har ikke rigtig sat mig ind i det :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg ved ikke hvornår man gør det, for tror som ikke at der er så mange der gør brug af denne tradition herhjemme. Men umiddelbart tænker jeg at det vel kunne være ok at gøre det til receptionen, for under middagen skal du jo ikke bruge den alligevel :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej med dig

Hvis det var min buket der skulle kastes ville jeg gøre det efter brudevalsen - der er stemningen jo mere løssluppen i forbindelse med at slør og strømper klippes ;-)

Men det må være jeres beslutning. Jeg valgte selv at give min buket til en veninde, som jeg syntes "trænger" til at blive gift som den næste. :-) Jeg tror du bliver glad for din beslutning om at gi'/kaste den videre. :-)

Mvh Theresia

0

jeg vil også sige efter brudevalsen....

det gør jeg ihvertfald( jeg skal dog have lavet 2) da vi har en dejlig ven som skal have den anden i sin "have" dagen efter.

0

Tak for alle jeres svar :-)

Tror det bliver, som I siger, efter brudevalsen. Det skal nok blive skægt :thumbsupsmileyanim: Glæder mig helt vildt, men der er godt nok også kommet sommefugle i maven nu c",)

0

det kan jeg godt forstå, det er jo i morgen :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Annonce ♥

Ih, kan se at jeg er lidt for sent på den (Tillykke!) Men vil nu alligevel fortælle, hvad der skete til mit bryllup tidligere på måneden. :thumbsupsmileyanim:

Planen var at min buket skulle kastes efter brudevalsen og efter at min kære mand havde fået klippet sine sokker. Men tænk engang: Vi glemte det! Der var så meget gang i det hele, alle ville danse, og så glemte vi det helt. Det var først, da vi var på vej i seng, at vi kom i tanke om, at buketten ikke var blevet kastet. :cheerleader3:

Så lavede vi hurtigt en ny plan. Stort set alle gæsterne blev og overnattede, så da vi var kommet ind til Langelinje igen med alle gæsterne dagen efter, så kastede jeg den der. Til stor morskab for alle andre på Langelinje den dag. :thumbsupsmileyanim:

0

Puha jeg ved ikke om jeg vil kaste min, eller ligge den over til min far eller få den tørret...

Jeg synes det svært at skulle skille sig af med noget min kommende mand har valgt med hjertet.

Er det egentligt kun mig der har det sådan?

MizzT

0

Puha jeg ved ikke om jeg vil kaste min, eller ligge den over til min far eller få den tørret...

Jeg synes det svært at skulle skille sig af med noget min kommende mand har valgt med hjertet.

Er det egentligt kun mig der har det sådan?

MizzT

Jeg er også i dilemma.

Jeg vil gerne have min rammet ind - men igen.. synes det er sådan lidt bedstemor-agtigt og jeg har jo alle billederne.. kan evt få et overført til et maleri til væggen..

Jeg vil også gerne lægge den på min fars grav, så han lige som også har fået en del af sin datters bryllup..

Men jeg synes også det er en lidt sød tradition med at kaste..

ÅH.. 3 buketter???

0