Tigerdyr81

Sted at holde bryllup omkring Lyngby

19 posts in this topic

Kæresten og jeg skal giftes til næste sommer og er derfor gået i fuld gang med at lede efter det perfekte sted at holde brylluppet.

Vi bor selv i Lyngby, så det må meget gerne være i det område, men er bestemt helller ikke noget problem hvis der skal køres lidt :thumbsupsmileyanim:

Der bliver inviteret omkring 50 gæster.

Afhængigt af hvilken kommune det bliver i, vil vi meget gerne vies på selve stedet brylluppet skal holdes. Så en flot have eller andet, står på ønskelisten.

Stedet skal helst kunne levere borde og service og evt. også maden. Hvis ikke, skal der være mulighed for at benytte køkkenet på stedet.. Pynt osv. vil vi gerne selv stå for.

Derudover ville det være perfekt hvis det også var et sted med mulighed for overnatning, da mange af vore gæster kommer langvejs fra.

Vi har ikke det store budget, da vi hellere vil bruge pengene på en fed bryllupsrejse, men har ikke fastsat noget loft endnu.

Jeg har kigget lidt rundt på forskellige hytter, men synes det bliver lige primitivt nok med sovesal..

Kender i til nogle steder der kan opfylde nogle af disse krav, vil jeg meget gerne høre om dem :bearhug:

Trine

0

Annonce ♥

Hej Trine

Vi bor også i Lyngby, derfor har vi været ude og kigge lidt i området.

Vi havde først kig på Kongekilden i Dyrehaven, det er bare så smukt, og så kunne vi jo få taget billeder i Dyrehaven, men der var desværre optaget den dag, vi skal giftes.

Ellers er der også Havnehytten. Det lyder lidt primitivt, men har været til fest dernede, og det var rigtig godt. Der er også god mulighed for selv at bestemme pynt osv. og så er det ikke så dyrt, så vidt jeg husker.

Furesøbad er rigtig billigt og efter sigende også rigtig godt, så det kunne måske også være en mulighed.

Vi endte selv med at vælge Gentofte Hotel, det var nogle rigtig lækre lokaler, og så synes vi ikke, at mad osv. var så dyrt som andre steder. Desuden får brudeparret en suite med i prisen, og så er der jo mulighed for overnatning for gæsterne.

Jeg kender desværre ikke rigtig til nogen hytter, da det ikke lige var det, vi var på udkig efter. Dog ved jeg, at Lyngby Cykelklub har nogle lokaler på Carlshøjvej, som vist skulle være udmærkede til en rimelig pris, men du kan jo prøve at kontakte dem og spørge.

Det var bare et par forslag.

Mange hilsner fra Tanja

0

Hej Tanja

Mange tak for alle de gode forslag.

Det er sjovt du nævner Havnehytten, det har vi nemlig også selv haft kig på. Minuset er dog at der kun er plads til

45 mennesker og det ved jeg ikke om er nok. Men jeg tror vi er nødt til at tage derned en dag og se det i virkeligheden.

Når du skriver Furesøbad, mener du så det i Farum eller Frederiksdal Fribad? Vi har nemlig været nede og spise på restauranten i Frederiksdal og jeg synes ikke kvaliteten var specielt fantastisk og så var toiletforholdene ret skuffende.

Jeg vil forsat gerne høre om andre gode forslag og også gerne hvis de ikke ligger lige i nærheden af Lyngby ;)

Trine

0

Vi var ude og kigge på rådvad vandrehjem! Der er smukt, lidt primitivt, men ikke noget hvide duge og lidt blomster ikke kan rette op på.. Dog ved jeg ikke om de holder bryllupper om sommeren. Men deres priser var umådelig overkommelige.

Lottenborg skulle være godt, dog er der ingen overnatningsmuligheder.

Jeg ville holde mig langt væk fra frilandmuseets, jeg har aldrig i mit liv fået en dårligere behandling!

Lyngby cykelklub, der har jeg været fuld mange gange.. den søde ungdom den søde ungdom ;)

0

Annonce ♥

Hej igen

Lottenborg havde vi også talt om, men læste lige i lokalavisen i sidste uge, at de er lukket, og ejeren er stukket af fra alle regninger. Der havde stået et ægtepar med 38 gæster og skulle holde sølvbryllup forrige weekend, men der var mørkt, lukket og låst da de ankom ... De havde intet hørt fra ejeren - det er simpelthen bare så frækt!

Mht. Furesøbad var det restauranten i Frederiksdal, jeg mente. En af mine bekendte holdt bryllup der, og de var meget begejstrede. Jeg har dog ikke selv været der.

Mange hilsner fra Tanja

Stine-Helene - jeg vidste ikke, at du også var fra Lyngby ... Hvor hyggeligt.

0

Hej Trine :thumbsupsmileyanim:

Vi er også fra Lyngby, og har derfor undersøgt en del steder deromkring. Selv står vi mellem to steder, hvoraf det ene er Sophienholm, hvor der er rigtig skønt (men dog ikke overnatningsmuligheder). Andre steder, heller ikke med overnatning, kunne være Aldershvile Slotspavillon, Jægerkroen ved Furesøen, Studenterkilden eller Kongekilden i Dyrehaven - og med overnatning er der et sted i Slangerup, som hedder Skjalm Hvide Hotel. Prøv at tjekke disse steder ud.

De bedste hilsner

Line

0

Tak for jers svar... Utroligt at der er så "mange" fra Lyngby :griner:-

Ja, Lottenborg bliver det nok ikke... Læste også godt artiklen i Lokalavisen.. Hvor må det være frygteligt at stå der med alle gæsterne og så erfare at inderhaverne er stukket af fra det hele.. :bearhug:

Mht. restauranten i Frederiksdal Fribad har de ikke nogen toiletter tilknyttet specifikt til restauranten. Eneste mulighed er de offentlige toiletter der ligger i sammen bygning.. De var da okay rene og sådan.. men jeg brød mig ikke rigtig om det...

Vores idé med brylluppet er at det skal være forholdsvis utraditionelt og meget "nede på jorden"

Hverken min kæreste eller jeg bryder os om den fester hver det hele er så "stift", der føler vi os slet ikke godt tilpas. Vi vil meget hellere have en hyggelig afslappet fest.

Alternativet til at holde det et sted er at arrangere noget med et telt hjemme i mine forældres have... Selve idéen synes jeg er fin, men jeg vil helle have at vi helt selv holder det, end at det skal være hjemme hos mine forældre.. Det kan godt være det er mig der er lidt underlig, heh :thumbsupsmileyanim:

Derfor tror jeg desværre at både Studenterkilden, Kongekilden, Sophienholm osv. bliver en tand for "fint" til os.

Line, jeg kan ikke finde noget information om det sted du nævner der hedder Jægerkroen. Kan du fortælle lidt mere?

stinehelene, Rådvad vandrehjem har jeg også kigget på på nettet. Hvordan så værelserne ud? Er det sådan noget med køjesenge/sovesal, eller hvordan fungerer det?

Synes også interiøret (borde og stole) så sådan lidt lejerskole agtige ud.. Men jeg synes det er virkelig svært at bedømme ud fra de billeder de har på hjemmesiden...

Som sagt ønsker vi os aller mest et sted hvor vi bare kan være, evt hvor de sørger for maden.. og hvor vi så ellers selv har mulighed for at arrangere resten.

Helst et sted som vi kan have alene og ikke som f.eks hos restuaranten i Frederiksberg Fribad, hvor der vil sidde alm. middagsgæster udenfor.

Jeg har kigget lidt på Havarthigaarden.. Er der nogen der har erfaringer der fra?

Jeg vil stadig meget gerne høre andre forslag ;)

Trine

0

Hej igen Trine,

Kan godt forstå at du ikke kunne finde det, det er nok fordi det hedder Jæger huset, se følgende link: http://www.jaegerhuset.dk/

Og da jeg så var igang med at finde det, stødte jeg på dette, som ligger i Birkerød: http://www.jaeger-hytten.dk/11_velkommen.htm

Jeg kan godt forstå at du helst vil holde det ude af forældrenes have :-). Altså Kongekilden har også telte udenfor, hvis det er... Havarthigården har vi også kigget på, og det ser faktisk fint ud - især når I helst vil gøre en del selv. Vi ville bare gerne ha hele pakken - og er endt på som sagt enten Sophienholm (som ikke er så fint igen) eller Lavendelhuset i Dyrehaven. Det ville måske være noget for Jer, men I er bare for mange, tror der højst kan være 40 pers.

Det er ikke nemt, men lykkes skal det nok :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Rart med flere forslag, dem vil jeg bestemt kigge nærmere på..

Men umiddelbart synes jeg de fleste steder der er foreslået ikke lægger op til at man selv kan stå for arrangementet...

Hvis vi nu ser bort fra ønsket om mulighed for overnatning, er der så andre der har gode forslag?

Trine

0

Annonce ♥

Vi skal holde på Havarthigården til maj.. De er super søde derude, og der er rigtig hyggeligt.. Festen skal dog bare slutte kl. 02.. Men man har lokalet fra fredag til søndag, så god tid til at pynte op og rydde op.. :-)

0

Kongekilden kan jeg IKKE anbefale. Vi holdt firmajulefrokost derude for 4 år siden, og der var ikke nok tjenere, ikke nok mad, ikke styr på ret meget og det var generelt bare dårlig planlagt. Derudover fik vi bagefter en kæmpe regning på baren, selvom der var fri bar... Det eneste gode ved festen var at jeg mødte min nuværende mand ;)

Vi var selv til bryllup på Frilandsmuseet for et års tid siden. Det var super godt! Hyggeligt sted og god mad.

Håber du finder stedet :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg sakser lige mit svar fra en anden tråd :thumbsupsmileyanim:

Vi skal holde vores bryllup på noget der hedder Gallebjerggård der ligger ved HUndested i Nordsjælland. Den fungerer normalt som lejrskole/feriekoloni mm.

Det er en gammel 4-længet gård der ligger i de smukkeste omgivelser. Der er 2 festsale, og man behøver ikke at leje begge to. Vi har så valgt at gøre det, så vi ikke risikerer et andet bryllup på "vores" dag . Der er et stort industrikøkken, og man skal selv have kok, tjener, mad og drikke med.

Gæsterne kan overnatte (tror der er plads til ca 90 stks.), og det er i køjerum med fællesbad.

Vi bliver ca 50-55 stks.

Vi betaler 8000 kr for det. Det inkluderer at vi har stedet fra fredag til søndag, borde, stole bestik osv er til rådighed, og VIGTIGST af alt -de står for rengøringen. Det synes vi er helt ok!

MHT Vielsen så er ejeren af Gallebjerggård's far medlem af byrådet, og han har foretaget en del vielser i forbindelse med bryllupsfester på Gallebjerggård. Hun fortalte, ejeren altså, at der havde været et helt fantastisk bryllup på stranden i år, hvor faren havde viet. Stranden ligger 100 m derfra. Hvis jeg skulle vies i det fri, ville jeg helt klart vælge den strand. Den er bred med fint sand og man kan sagtes få plads til rød løber (hvis man vil have det) og en masse gæster.

Håber du kan bruge det til noget -selvom det ikke er sååååå tæt på lyngby igen

PS -Den er ihvertfal optaget den 15.05.2010 ;)

0

Ihh hvor er det dejligt at folk bliver ved med at komme med gode forslag.. :thumbsupsmileyanim: Fortsæt endelig!

Indtil videre tror jeg at jeg synes bedst om Havarthigaarden... Det tiltaler mig rigtig meget at man kan stå for det hele selv..

Ellers synes jeg også at det der Jægerhytten ser ret hyggeligt ud.. Kan dog ikke lige gennemskue om deres lokaler er store nok til at man kan sidde samlet..

bmhaugan, har det der Gallebjerggård en hjemmeside man kan kigge på? Det lyder nemlig også ret spændende!

Trine

0

Annonce ♥

Ihh hvor er det dejligt at folk bliver ved med at komme med gode forslag.. :thumbsupsmileyanim: Fortsæt endelig!

Indtil videre tror jeg at jeg synes bedst om Havarthigaarden... Det tiltaler mig rigtig meget at man kan stå for det hele selv..

Ellers synes jeg også at det der Jægerhytten ser ret hyggeligt ud.. Kan dog ikke lige gennemskue om deres lokaler er store nok til at man kan sidde samlet..

bmhaugan, har det der Gallebjerggård en hjemmeside man kan kigge på? Det lyder nemlig også ret spændende!

Trine

Nej det har den desværre ikke. Og det var jeg også selv lidt ærgelig over. Jeg kender kun stedet fordi min moster holdt sølvbryllup deroppe for mange år siden, og det ligger tæt på mine forældres sommerhus.

Du kan ringe til dem på 47923290.

Håber du finder ud af noget :bearhug:

0

Synes lige denne tråd trænger til en opdatering...

Jeg har brugt oceaner af tid på nettet for at finde det rigtige sted, men er stadig ikke stødt på det. Gad vide om det overhovedet findes... *suk* :cheerleader3:

Derfor har jeg ændret lidt på hvilke krav vi har til stedet og har derfor igen brug for jeres hjælp!

Her er hvad vi leder efter:

Et stede hvor man kan nøjes med at leje lokaliteterne og selv stå for maden og alt det andet.

Det er ikke nødvendigt at der er mulighed for overnatning.

Det skal gerne ligge i nærheden af Lyngby. Max. 30 min i bil derfra..

Der skal være plads til 50-60 mennersker.

Der må meget gerne være en masse grønne arealer udenfor.

Jeg har kigget på disse steder:

Den gamle station, Vedbæk

Synes lokalet virker lidt for stort og prangende. Kan ikke se om der er noget udenomsplads. Kender ikke prisen.

Laden, Blovstrød

Synes lokalet ser meget mørkt ud, men kan ikke gennemskue om det kan pyntes, så det alligevels er fint ud. Har ikke fået skaffet nogen pris.

Havarthigaarden

Fine lokaler og mange grønne arealer. Det tiltaler mig dog ikke at man kan risikere at der er op til 3 andre selskaber samtidig. Hvad siger I andre der har været til fest der? Er det et problem?

Synes det er ærgeligt at festen skal slutte tidligt.

Festhuset, Kvistgård

Lokalerne er lidt kedeligt indrettede. Kan ikke se om der er grønne arealer.

Kirkehavegaard, Allerød

Umiddelbart tror jeg kun det lejes ud til borgere i kommunen. Kan heller ikke se billeder derfra.

Kulsviergården, Hillerød

Bryder mig ikke om indretningen af lokalerne, ud fra det ene billed der er på hjemmesiden.

Som i kan se er der ikke nogen af de steder jeg er stødt på indtil videre, der føles som det rette.

Jeg har støvsuget nettet for al information og kan simpelthen ikke komme videre..

Derfor har jeg brug for jeres hjælp!

Kender i til andre steder end dem jeg har nævnt indtil videre?

Har i nogle erfaringer fra de steder jeg har nævnt, som i vil dele?

Jeg glæder mig meget til at læse jeres kommentarer.

Hilsen Trine

0

Jeg har spille på alle de nævnte steder

Laden, Blovstrød

Synes lokalet ser meget mørkt ud, men kan ikke gennemskue om det kan pyntes, så det alligevels er fint ud. Har ikke fået skaffet nogen pris. Enig det er mørkt

Havarthigaarden

Fine lokaler og mange grønne arealer. Det tiltaler mig dog ikke at man kan risikere at der er op til 3 andre selskaber samtidig. Hvad siger I andre der har været til fest der? Er det et problem?

Synes det er ærgeligt at festen skal slutte tidligt. Det med flere selskaber har jeg aldrig oplevet men det er korrekt at I skal slutte tidligt. Her har mange startet festen eks. kl. 14 eller kl. 16.

Festhuset, Kvistgård

Lokalerne er lidt kedeligt indrettede. Kan ikke se om der er grønne arealer. Jeg syntes faktisk de er meget hyggelige og som jeg husker det er der også grønne områder

Kirkehavegaard, Allerød

Umiddelbart tror jeg kun det lejes ud til borgere i kommunen. Kan heller ikke se billeder derfra. Jeg mener kun den udlejes til borgere i Allerød kommune og ved heller ikke hvordan det går med udlejningen efter den brændte

Kulsviergården, Hillerød

Bryder mig ikke om indretningen af lokalerne, ud fra det ene billed der er på hjemmesiden. Det er store forhold men ikke de mest romantiske lokaler til en bryllupsfest

Har I kigget på Odd Fellow palæet i Hillerød (lyst, herskabeligt, centralt men ingen grønne områder), Damgården i Helsingør (mørkt men hyggeligt), Hammersholdt Forsamlingshus i Hillerød (det var en af de andre der var der men det skulle være helt ok).

Der ligger i det hele taget rigtig mange forsamlingshuse m.v. i Nordsjælland. Kig evt på vores referenceliste. Der ligger links til de fleste.

Vedr. bemærkningerne om Kongekilden så siger stedet mig ikke noget men generelt skal man passe meget på med kritik når vi taler firmafester. Jeg oplever rigtig mange bryllupsfester og firmafester årligt og der er milevid forskel på arrangementerne. også selvom et feststed måske går igen. Selv det flinkeste sted/personale man har oplevet ved en bryllupsfest kan pludselig opleves som værende sure og tvære ved visse firmafester. Det er nemlig ikke altid at folk taler lige pænt til personalet og tjenerne når de har fået noget indenbords. Jeg siger ikke at alle firmafester er sådan - det er de ikke - men pas på med at sammenlign.

Edited by diskobil
0